Увага!

Увага! На сайті використовуються cookie файли.

The site uses cookie files

Даний сайт має вікове обмеження.

This site has age restrictions!

Я підтверджую, що мені, на жаль, давно виповнилося 18 років
I confirm that I have 18 years!

Gastronomy and Wine Portal

Bottle Shock: ціна за візит на виноробню сягнула 250 доларів

06.09.2025, Вино

Так повелося на нашій планеті, що Каліфорнія задає тон у винному туризмі. Ось і зараз, на тлі падіння попиту на вино як на американському, так і багатьох ринках інших країн, каліфорнійські винороби роблять несподіваний хід конем. І світ із зацікавленістю спостерігає, що з того вийде.


Скільки-скільки?!

Приміром, сьогодні соцмережі спалахнули дебатами з приводу компанії Vice Versa Wines, заснованої Патрісом Бретоном (Patrice Breton) у 2003 році, – що прославилася щойно відкритою (в серпні 2025 р.) розкішною виноробнею в Калістозі, штат Каліфорнія з найсучаснішим льохом для витримки, спеціалізацією на преміальних моносортових  каберне совіньйонах та прайсом за візит з дегустацією  чотирьох вин у 250 доларів на персону.

 Зрозуміло, винороби зробили ставку не на дивакувате покоління Ζ, а на дорослих і заможних колекціонерів, зацікавлених в винах, що створюються на базі сталого розвитку і найліпших виноградників Долини Напа. Бретон, підприємець, який зробив себе сам, позиціонує Vice Versa як вершину вишуканості, де кожна пляшка коштує в середньому 175 доларів США згідно з рейтингами Wine-Searcher і втілює «красу та правду».

Приміром, в пропозиції є вина з неймовірного То Калон, про який viceversawine.com пише так: «То Калон означає «місце найвищої краси». Посаджений 1868 року, виноградник Бекстоффер То Калон є не тільки одним із найбільших виноградників Каберне Совіньйон у Долині Напа, він є одним із найкращих у світі. Виноградник завжди дарує вино з яскраво вираженим смородиновим та графітовим ароматами і текстурою, яка просто ідеальна. Для Oakville це те саме, що Шато Латур для Пойяка: вина розкішні і майже безсмертні».

 

За що?

Сакраментальне запитання має цілком логічні відповіді. Ціна на дегустацію «безсмертних», зрозуміло, не може бути демократичною. Навіть у менш схильних до преміалізації сусідів вартість візитів масово зростає на тлі операційних витрат через глобальне потепління, інфляцію та навіть політичну турбулентність. Втім, як свідчать публікації на X (колишній Twitter)  планка у 250 доларів привертає пильну увагу фолловерів та завсідників соцмереж. Деякі сигналізують, що традиційні літні натовпи в Напі рідшають через ціновий тиск.

З іншого боку, інвестиції в обладнання маєтку з найсучаснішим приміщенням витримки та зберігання теж диктують адекватну цінову політику в сфері енотуризму. І на їх тлі дегустація за 250 доларів на людину виглядає вже й не такою шокуючою. Виноробня площею 10 000 квадратних футів була спроєктована архітекторами з Сан-Франциско Олле Лундбергом і Левом Березницьким з Lundberg Design і відображає мінімалістичну естетику. Виноробня ховається в ландшафті: конструкція зі сталі та бетону вбудована в схил пагорба. Вхід в тунель веде у велику печеру площею 5,000 квадратних футів з дегустаційним салоном, де розміщені твори мистецтва бразильського художника Бруно Леонардо Франкліна де Мело, чиї роботи також прикрашають лейбл Beckstoffer Dr. Crane від Vice Versa. Печера обладнана гідроохолодженням і підігрівом підлоги, що дозволяє точно контролювати температуру для лімітованих релізів. Будівництво завершилося у 2025 році, а перший урожай на власному винограднику поряд став важливою віхою після років виробництва вин на потужностях Wheeler Farms (де, до речі, на туристів чекають теж недешеві пропозиції, що стартують від $145 за 4 вина з закусками і до $375 за обід Chef’s Table).

Реагуючи на закиди хейтерів, Бретон захищає виставлений прайс на дегустації для туристів, наголошуючи на захоплюючому досвіді, артистизмі обстановки тейстингів та певною мірою дефіциті – адже кількість екскурсій обмежена, причому ці опції часто розкуповують члени клубу.

Дегустації проводяться за вражаючим 2-тонним сталевим столом, а до пулу входять рідкісні вантажі: приміром,100-бальний Magnificent 7 2022 року, який отримав нагороди від International Wine Report.

 

Споживчі настрої: що далі?

Критики стверджують, що таке ціноутворення у винному туризмі загострює проблеми з доступністю вин регіону Napa, особливо з огляду на глобальне падіння продажів вина в цілому.  Згідно аналітики, опублікованої Wine Spectator в липні 2025 року, зниження попиту на червоне вино суттєво зачепило ресторани Сан-Франциско – вони повідомляють про зниження відповідного чеку практично на 25% порівняно з минулим роком. Загалом по  Штатах спостерігається падіння продажів Direct-to-Consumer (DTC), дегустаційні зали порожніють, а члени винних клубів вочевидь втомилися від підписки, завдяки якій одержують нові, але подекуди малозрозумілі релізи.

Тим часом прихильники, в тому числі інсайдери галузі, хвалять стратегію Бретона як далекоглядну інновацію, здатну захистити винний туризм від кризи.

Інші припускають, що високі ціни за візити туристів ризикують відштовхнути молодшу демографічну групу – сакраментальне покоління Z, яке віддає перевагу слабоалкогольним напоям і розумному споживанню.

Схоже, скільки б зараз не дебатувалися ціни візитів на виноробні, лише час покаже, з чим маємо справу – з  легковажною бульбашкою чи виваженим кроком. Тому пропонуємо поки сприймати прайси Vice Versa як виключення, адже виноробня Бретона, на відміну від обережної більшості, нічим не ризикує: вона має достатнє клубне коло, яке підтримає бренд навіть на тлі загального спаду.

 А ще спостерігаємо за сміливим маркетинговим експериментом каліфорнійців, адже ця модель продемонструє, де ті червоні лінії, за якими завершується придатна для сучасного енотуриста ціна на візит до преміальної локації.

 

фото: beckstoffervineyards.com, vinimap.com, Vice Versa



⇒ Приєднуйтесь до наших соцмереж

⇒ Оптимістична редакція D+ прийме це за комплімент.

⇒ Кожен лайк  сприймаємо як тост!

X
Украина