Увага!

Увага! На сайті використовуються cookie файли.

The site uses cookie files

Даний сайт має вікове обмеження.

This site has age restrictions!

Я підтверджую, що мені, на жаль, давно виповнилося 18 років
I confirm that I have 18 years!
Persha Gildiya
Persha Gildiya

Gastronomy and Wine Portal

Tenuta Manoylo: «Ми прийшли, щоб повернути світові смак часу»

Ще колись зірка Tenuta Manoylo лише з’явилася на небосхилі Італії –оглядачі D+ знали: цей бренд матиме довгу і практично вертикальну траєкторію зльоту. І дійсно, нова виноробня, що взялася за створення Grande Vino Rosso на півдні стародавнього регіону Марке, мала бурхливий старт і рухається темпами, притаманними лише яскравим, видатним виробникам. Можливо, причина в унікальному терруарі, давніх традиціях, розумних інвестиціях у сучасне обладнання та у винороба вищого класу? А може, спрацювало таке явище, що сьогодні котиться світом, – як MADE BY UKRAINIANS? Проаналізуємо складові рушійних сил цього неординарного бренду, здатного виділитися навіть на тлі такого чисельного сузір’я, як виноробство Італії.


Вина, народжені з мрії та терруару

Регіон Марке перебуває в самісінькому центрі винного сузір’я Італії, пліч-о-пліч з Тосканою, Абруццо та Емілія-Романья. Його вина знані ще з часів Римської імперії, але згодом були дещо затьмарені блискучими іменами сусідніх всесвітньо відомих провінцій. А в самому серці Марке, серед пагорбів, що обіймають середньовічне село Мореско та береги річки Асо, у 2021 році була заснована виноробня Tenuta Manoylo – проєкт, що поєднує глибоку історичну повагу до терруару з сучасним баченням виноробства. Саме тут пристрасть українського подружжя Манойло знайшла ідеальний ґрунт – для втілення мрії про повільніше, спокійніше життя в гармонії з природою та ритмами землі. Як висловлюються самі засновники, вони розпочали проєкт з Tenuta Manoylo, щоб повернути світові смак часу.

Tenuta Manoylo

Розташована між горами та морем, у зоні з унікальним мікрокліматом, компанія щороку на 24 га вирощує близько 165 т винограду – різних сортів, адаптованих до особливостей місцевого терруару. Загальний обсяг виробництва – максимум 150 000 пляшок на рік – кожна з них є відображенням складових філософії засновників: повага до природи, ручна робота та виноробство без компромісів. Правила українських виноробів диктують лімітованість релізів: вказана цифра – то припустимий максимум. На виноградниках Tenuta Manoylo свідомо проводять зелений збір, приносячи майже 50% врожаю – в пожертву заради якості. І що прикметно: члени родини власноруч беруть участь практично в усіх етапах створення вина.

Tenuta Manoylo

Після десятиліття кропіткої роботи з виноградниками, будівництва нового підприємства, численних експериментів з сортами і смаками, власники Tenuta Manoylo зрештою три роки тому вивели власні вина у світ і презентували лінійку, що втілює дух місцевості – з її м’яким кліматом, впливом Адріатичного моря та унікальними ґрунтами. Тут весна лагідна, осінь тривала, а літо – тепле, але врівноважене морським бризом, що створює ідеальні умови для вирощування автохтонних сортів винограду.

Енологія з автографом Луїджі Костантіні

Ключову роль у формуванні стилю вин Tenuta Manoylo відіграв Луїджі Костантіні – один із найвпливовіших енологів Італії, президент Assoenology Marche. Народжений у цих краях, він понад 45 років присвятив роботі з локальними сортами, вбачаючи в них винятковий потенціал. Співпраця з виноробнею Tenuta Manoylo дозволила реалізувати амбіційний проєкт: створити лімітовану серію вин, що поєднують глибину терруару з елегантністю сучасного стилю. Ці вина – не просто продукт, а втілення філософії місця, де історія, природа і майстерність зливаються в кожному келиху.

І ось трапилося неймовірне: два покоління українських підприємців (причому молодих – Generation X та зумерів), які заснували Tenuta Manoylo, буквально за перші три роки вивели вина Марке на міжнародну орбіту і встали в перших рядах давно знаних у світі видатних італійських найменувань.

Перший же міжнародний конкурс, у якому взяли участь 4 вина Tenuta Manoylo, завершився тріумфом – дві найвищі нагороди на престижному MUNDUS VINI 2024. Нагадаємо характеристики відзначених вин та особливості терруару, що сформував їхній стиль.

WTA Event

Крім того, виноробня одержала на Mundus Vini the Best of Show Marche за своє чудове 2021 Marche IGT Sangiovese. За цією гучною перемогою пішли інші. «Відкриттям року» стала італійська Tenuta Manoylo в міжнародному проєкті Wine Travel Awards, що об’єднав найперспективніших операторів з 45 країн.

Серед нагород 2025 року чергові висоти: Rosso Piceno 2022 – срібло Concours Mondial de Bruxelles 2025, Pecorino 2022 та Rosso Piceno 2022 – дві золоті медалі на Mundus Vini 2025 Spring Tasting.

Tenuta Manoylo

І ось настав момент, коли Tenuta Manoylo зібрала пул нагород, яким безапеляційно довела вищий клас, приналежність до преміальної світової ліги. Своєрідним сигналом стало і те, що преміальні вина тенути почали ставити в свою карту найпрестижніші ресторани, відмічені гідом «Мішлен». Винороби відчули: час рухатися далі…

Проєкт Privat Label Modi. Стратегічне партнерство з Partesa Heineken

А далі стався проєкт Privat Label Modi. Це було справді геніальне рішення – створити спільний бренд із лідером європейського ринку gruppo Partesa Heineken. Нагадаємо, Partesa є частиною групи HEINEKEN Italia – потужної дистриб’юторської мережі, що спеціалізується на продажах, логістиці, консалтингу та навчанні для каналу HoReCa. З понад 25-річним досвідом і базою з 40 000 клієнтів, компанія має широкий, ретельно сформований портфель якісних продуктів. Її стратегія зосереджена на категоріях високої цінності та виборі найкращих партнерів. Компанія має широку присутність по всій Італії – 46 складів.

Як же почалося співробітництво молодої виноробні, заснованої родиною українців, і одного з найпотужніших дистрибуторів Європи? У червні до виноробні завітали експерти з усієї Італії, щоб продегустувати лінійку Modi. Усі були вражені рівнем технічного оснащення Tenuta Manoylo – а це найсучасніше обладнання, техніка останнього покоління. Навряд чи помилюся, стверджуючи, що це єдина виноробня в регіоні Марке з подібним рівнем технологій. Звісно, це закладає основу якості: ручний збір винограду, оптичний контроль і відбір ягід тощо. Логічно, що саме сучасна база плюс шанобливе ставлення до традиційного виноробства справили сильне враження на представників групи Partesa Heineken – компанії, що славиться вмінням ретельно обирати виробників-партнерів.

Приватна марка Modi від сімейної виноробні Tenuta Manoylo стартувала з випуску чотирьох вин, які доповнили вишукане та медальоване портфоліо виноробні більш демократичними позиціями. Нова лінійка створена спеціально для цієї колаборації – вона доступніша за ціною та орієнтована на молодіжну аудиторію. Це відображене навіть у дизайні пляшок – сучасна естетика з яскравими елементами, смайликами тощо.

І ось що феноменально: попри цінову доступність, якість вина залишається на високому рівні, практично така, як у преміальної, флагманської лінійки Tenuta Manoylo. Винороби зуміли знайти компромісні рішення: приміром, рожеве вино виготовляється з поширеного сорту Гренаш. Отже, вся лінійка позиціонується як легкі, але якісні вина і наразі включає: Marche Rosso IGT, Marche Passerina IGT, Falerno Peccorino DOC, Marche Rosato IGT.

Між Tenuta Manoylo та групою Partesa Heineken підписано контракт на ексклюзивну дистрибуцію на теренах усієї Італії, за виключенням регіону Марке, де представники виноробні мають власну дистрибуцію. Безумовно, такий потужний партнер здатен вивести нову амбіційну компанію Tenuta Manoylo на нові обрії.

Manoylo

Втім, родина Манойло завжди пам’ятає і власну Батьківщину: пропонуючи свої вина українцям через заклад преміум класу SHELEST (SHELEST.hotel). Також вина від Tenuta Manoylo можна знайти у Олега Кравченка в київському WinBar.

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

MARCHE IGT SANGIOVESE 2021

  • Нагорода: Grand Gold – MUNDUS VINI 2024
  • Сорти: Санджовезе – Каберне Совіньон – Гренаш – Сіра – Мерло
  • Колір: рубіново-червоний з м’якими фіолетовими відблисками
  • Ніс: інтенсивний, складний букет – ефірний підлісок, стиглі червоні фрукти, пряні ноти. Елегантний і гармонійний – з легкими бальзамічними тонами витриманої деревини
  • Смак: сухий, пікантний, теплий і фруктовий – м’який, вишуканий, з елегантними та збалансованими танінами. Низький вміст залишкового цукру забезпечує пікантність і тривалий післясмак – з бальзамічним та пряним третинним ароматом
  • Алкоголь: 15%
  • Район виробництва: Мореско
  • Висота виноградників: 100–200 м над рівнем моря
  • Дозрівання: 8–9 місяців у цементних резервуарах, потім 14 місяців у дерев’яних ємностях
  • Розлив: не раніше, ніж через рік після виробництва, витримка в пляшці – мінімум 3 місяці

FALERIO DOC PECORINO 2021

  • Нагорода: Silver – MUNDUS VINI 2024
  • Сорт: 100% Пекоріно
  • Алкоголь: 13,50%
  • Область виробництва: Мореско
  • Висота виноградників: 100–200 м над рівнем моря
  • Витримка: спочатку – у сталі, потім – частково в цементі та 20% – у дерев’яних бочках
  • Розлив: через рік витримки

_________________

Досьє D+

Коли верстався номер, стало відомо, що вина Tenuta Manoylo взяли участь в Milano Wine Week, в рамках якої командою Partesa for Wine було організовано дегустацію Wine lab di Milano (6.10.2025, Mariott Hotel) під гаслом – для усіх поколінь вайнловерів.

Серед дегустаторів, які надали схвальну оцінку новим винам Tenuta Manoylo, були такі видатні персони, як Александро Россі (Alessandro Rossi), CEO gruppo Partesa, та Ерос Тебоні (Eros Teboni) – «Кращий сомельє світу 2018» за версією Worldwide Sommelier Association (W.S.A.), «Кращий сомельє Італії 2021», Cortof Master Sommelier (London).



Приєднуйтесь до наших соцмереж

⇒ Оптимістична редакція D+ прийме це за комплімент.

⇒ Кожен лайк  сприймаємо як тост!


 

Ще колись зірка Tenuta Manoylo лише з’явилася на небосхилі Італії –оглядачі D+ знали: цей бренд матиме довгу і практично вертикальну траєкторію зльоту. І дійсно, нова виноробня, що взялася за створення Grande Vino Rosso на півдні стародавнього регіону Марке, мала бурхливий старт і рухається темпами, притаманними лише яскравим, видатним виробникам. Можливо, причина в унікальному терруарі, давніх […]

Wine&Spirits Ukraine 2025: три дні, що об’єднали українську та світову винну спільноту

Минулого тижня у Києві відбулась міжнародна виставка Wine&Spirits Ukraine 2025 — одна з найвидатніших подій вітчизняної винно-алкогольної індустрії. Це були три надзвичайно насичені дні, що об’єднали на спільній платформі українську та міжнародну професійну спільноту.


Напередодні виставки було проведено дегустаційний конкурс Wine&Spirits Awards, що зібрав близько 200 зразків — вина, міцні напої, вермути та сидри від українських виробників. Професійне журі оцінювало зразки в режимі сліпої дегустації, визначаючи переможців за 100-бальною системою. Загальна статистика конкурсу вражає: учасники конкурсу отримали 173 нагороди. У категорії вин — 1 платинова, 47 золотих, 38 срібних та 7 бронзових медалей, серед сидрів — 2 “золота” та 1 “срібло”, у категорії міцного алкоголю — 9 платинових нагород, 44 золотих, 15 срібних та 9 бронзових. Дійсно щедрий врожай!

Що думають з приводу результатів конкурсу представники журі? 

Доктор Меттью Хоркі (Matthew Horkey), відомий винний критик із США та автор популярного YouTube-канала, котрий відвідав виставку на запрошення організаторів та увійшов до складу міжнародного журі конкурса, коментує: “Конкурс Wine&Spirits Awards став справжнім задоволенням для мене як дегустатора. Я відкрив для себе багато нового і був приємно здивований якістю багатьох вин, зокрема деяких ігристих — і, до речі, навіть присудив золоту медаль вину, котре вироблено з винограду, що  генетично лише на 75% є Vitis Vinifera. Цей сорт називається Загрей, і з нього було створено видатне вино, витримане в дубових бочках”.

Wine&Spirits Ukraine 2025

Ірина Дʼяченкова, співзасновниця Drinks+ Media Group — давнього медіа-партнера заходу, вважає, що участь у конкурсі Ukraine Wine&Spirits Awards — чудова можливість для українських виноробів, щоб презентувати свої нові релізи й зрозуміти, як вони позиціонуються не лише на українському, а й на міжнародних ринках:  “На сьогодні це єдиний міжнародний дегустаційний конкурс в Україні. Багатьох вітчизняних виробників це надихає надалі брати участь у міжнародних змаганнях типу Concours Mondial de Bruxelles, Decanter чи MUNDUS VINI. Адже участь в якості суддів таких знавців вина, як Метью Хоркі, Давіде Бортоне (Davide Bortone), Рікардо Нуньєса (Ricardo Nunez) та інших експертів, котрих організатори запрошують в журі, дають можливість українським винам пройти оцінювання за найвищими міжнародними вимогами. Крім того, компанію зарубіжним суддям на Ukraine Wine&Spirits Awards щороку складає все більше українських експертів з досвідом суддівства престижних міжнародних конкурсів”.  

Ірина має більш ніж 20-річний досвід суддівства у відомих міжнародних конкурсах. Вона високо оцінила як рівень організації та роботи журі Wine&Spirits Awards, так і рівень вин, що були у ньому представлені: “Організація була на найвищому рівні, починаючи від локації, оформлення, зручності роботи до формування дегустаційних комісій. У нашій команді царювала дружня професійна атмосфера, яку майстерно підтримував голова комісії Олег Кравченко”.

Загальний рівень вин, котрий оцінювала команда Ірини, на її думку, був дуже високим: “Схоже, ми присудили найбільшу кількість золотих медалей як білим, так і червоним винам у всіх категоріях: класичних, зі скін-контактом, спеціального типу, вермутів, — коментує експертка. — Більш за все мене вразила якість вина спеціального типу “ОЛЕГРО” 2024 від ННЦ ІВіВ ім. Таїрова (сухе біле типу хересу), і двох чудових вермутів — 2023 Vermouth Rosato Reserva і Vermouth Rosso Bitter Reserva від ТМ “Ентузіаст”, Dr. Gromoff. Також найбільш високі бали «золота» від мене отримали Furmint Wild! 2024 Chateau Chizay, Rkatsiteli Amber 2023 Narovylo Winery, Трамінер Оранж «Забута традиція» 2024 TM “KRITSKI”, Cabernet Pilot’s Wine 2024, Каберне Совіньон 2022 від Родинної виноробні Зелениці, Лице Каберне Совіньйон 2023 від Father’s wine, Malbec 2023 від Kulinichenko Winery і Сапераві 2022 від Kubal. Щирі вітання всім учасникам, бо вони отримали найцінніше, що може надати конкурс – неупереджену експертну оцінку плодів своєї праці”.   

Виставка Wine&Spirits Ukraine цього року зібрала понад 60 учасників: виробників та імпортерів, нові бренди та відомі компанії, що представили свої колекції вин, крафтових напоїв та спеціальні продукти для HoReCa та ритейлу. Тисячі келихів вина та міцних напоїв, сотні знайомств, нових партнерств, корисних інсайтів та дегустаційних вражень —  а також атмосфера, що надихає та рухає індустрію вперед.

Катерина Ющенко, DipWSET, засновниця Ukrainian Wine & Spirit School та лекторка освітньої програми Capstone California, ділиться враженнями: “Цьогорічний Wine & Spirits Ukraine знову став головною точкою зустрічі для всієї винної спільноти країни – виробників, імпортерів, експертів, сомельє та медіа. Це не просто виставка, а справжній фестиваль енергії, знань і натхнення, який демонструє, наскільки українське вино впевнено розвивається попри всі виклики. Wine & Spirits Ukraine – це платформа, де галузь говорить єдиною мовою та шукає нові ідеї, партнерства й сенси. Тут формується сучасне обличчя українського вина – від молодих виноробів до досвідчених експертів, від локальних історій до глобальних ініціатив”.

Wine&Spirits Ukraine 2025

Гліб Кошелев, Шеф-сомельє Edem Resort Kyiv, бренд-амбасадор Vitis Group та засновник школи сомельє та вайнловерів Vitis Wine School, зазначає, що Wine&Spirits Ukraine 2025 його приємно вразила: “Нова локація, котра надала можливість дещо змінити формат заходу, дуже йому пасує. Атмосфера була живою, динамічною, без зайвого пафосу. Представники індустрії, байєри, сомельє та вайнлавери дегустували, спілкувалися, відкривали для себе нові стилі та продукти. Серед учасників було представлено багато невідомих для мене брендів, особливо іноземних — і це означає тільки одне: Україна цікава також і експортерам, котрі шукають тут нових партнерів та нові можливості”.

Гліб також вважає чудовою ознакою присутність міжнародних експертів на виставці та в журі конкурсу Wine&Spirits Awards: “Візит Меттью Хоркі особисто для мене став прямим сигналом: українське вино — у фокусі світової уваги. І це дуже відчувалося по розмовах, по реакціях, по тому, як люди дегустували. Я бачу реальний рух вперед: нові сорти, експерименти — приміром, витриманий Семільйон з Київської області від Григорія Кулініченка. Ну і звісно наш козир — потужні червоні. Щодо міцних напоїв, я в захваті! Категорія віскі була однією з найсильніших: сучасні технології, витримка в бочках від хереса, мускателя, баньюльса, мадери… Вітчизняний виробник Yanolinkt вкотре довів, що український віскі може конкурувати, а не копіювати”.

Wine&Spirits Ukraine 2025

Гліб Кошелев підсумовує: “Попри війну, обстріли, відключення світла, логістику, ризики й втому, Україна не просто виживає — вона продовжує творити. Винороби не здалися. Українська винна галузь живе й розвивається, і світ це бачить. І допоки в нас є люди, які роблять вино, наливають його в келихи і не складають руки — ми перемагаємо не лише на фронті, а й у культурі, в смаку, в ідентичності”.

Під час виставки у Wine&Spirits Academy відбувся 21 освітній захід — майстер-класи, лекції, дегустації для професіоналів галузі. Спектр тем, котрі висвітлювали спікери, був дуже широким: винні подорожі Каліфорнією та Італією, симбіоз біодинаміки та інновацій від Château Couronneau з Франції, класичні традиції у сучасному виробництві від Kinsale Irish Whiskey та Cognac Deau, помірне споживання й глобальний тренд No/Low. У практичній площині відвідувачі дізнавалися про вплив терруару на органолептичні ознаки вин, про технології ферментації, про базові правила фудпейрингу, про безпечну, екологічну та технологічну упаковку, а також про те, як створити бездоганний сервіс у закладі та як крафтовим виноробам потрапити до винних карт ресторанів.

Wine&Spirits Ukraine 2025

Катерина Ющенко, спікерка Wine&Spirits Academy, коментує: “Мої майстер-класи стали частиною професійного блоку – ми занурилися в історію, терруар і сучасну філософію каліфорнійського вина через призму програми Capstone California, а також обговорили тему сталого розвитку у виноробстві: від сертифікацій до практичних кейсів і роль соціальної відповідальності виробників. У залі панувала атмосфера жвавого діалогу, учасники активно ставили питання й порівнювали каліфорнійський досвід із європейським та українським контекстом. Відчуття після події – дуже сильне й тепле. Wine & Spirits Ukraine показує, що українська винна індустрія не просто виживає, а створює власний професійний дискурс. Учасники говорять про маркетинг, сталий розвиток, експорт, технології, туризм – і це вже зовсім інший рівень усвідомлення галузі. Дуже приємно бачити, що освіта й професійний розвиток стають одним із головних акцентів. Майстер-класи, тренінги, зустрічі з виробниками – усе це створює синергію, якої українське вино так довго потребувало”.

Чудовий майстер-клас організували співзасновниці агенції винного консалтингу VH Selection Вікторія Палінкаш та Ольга Піневич-Тодорюк: вони презентували ексклюзивні зразки вин від цікавих сімейних виноробень із Австрії, Франції, Угорщині та Португалії. Місія VH Selection, нової агенції, премʼєра котрої, власне, відбулась на Wine&Spirits Ukraine 2025 — відкривати українському ринку справжні перлини європейського виноробства. Ми пишаємось тим, що Вікторія і Ольга протягом тривалого часу працювали в редакції Drinks+, і з нетерпінням чекатимемо нових винних вражень від наших талановитих колег!

Wine&Spirits Ukraine

Кульмінацією освітньої програми стала перша вертикальна дегустація вин з флагманського сорту України — Одеського Чорного, організована міжнародною медіагрупою Drinks+ за підтримки Wines of Ukraine. «Еволюція Одеського Чорного» — мандрівка крізь роки, стилі та регіони, що продемонструвала багатогранність, витонченість і потенціал нашого червоного флагмана. Ця дегустація створила справжній аншлаг — усі місця в лекторії було зайнято, дехто з гостей навіть слухав та дегустував стоячи. Модерувала захід Наталія Бурлаченко, амбасадор Одеського Чорного та українських вин на міжнародній арені, колумніст Drinks+ та СЕО Big Wines. У дегустації було представлено релізи від кількох виробників: Shevchenko Winery, NAROVYLO Winery, Big Wines, Leleka Wines, Winedia, GIGI Winery, Villa Tinta. Це було чудове професійне шоу, що продемонструвало розвиток та різноманіття вин з сорту Одеський Чорний і ті ознаки, котрі ці вина набувають протягом кількарічної витримки. Еволюція триває!

Wine&Spirits Ukraine 2025

Вікторія Агромакова, організаторка Wine&Spirits Ukraine, уже планує наступну подію навесні 2026 року і розмірковує: “Кількість учасників Wine&Spirits Ukraine постійно зростає. І найцінніше — те, що навіть в умовах війни міжнародні виробники та байєри бачать в Україні перспективний ринок і бажають бути на ньому присутніми. Це підтверджує, що наша подія є значущою платформою для розвитку галузі.

Тому вже навесні 2026 року Wine&Spirits Ukraine вийде на новий рівень міжнародності та бізнес-можливостей. Обіцяю — буде масштабно, змістовно та дуже результативно.”

Завершити цю розповідь варто словами гостей з Франції — Кома та Грегуара Піа, що представляли на Wine&Spirits Ukraine вина свої вина від Château Couronneau та Château de Tiregand: “Ми приїхали в Україну на винну подію — а знайшли щось значно більше: мужність, надію і широко відкриті серця. Дякуємо, що прийняли нас із такою теплотою, навіть у найважчі часи. Обмін почуттями завжди починається з келиха вина — і продовжується усмішками та незабутніми моментами”.



Приєднуйтесь до наших соцмереж

⇒ Оптимістична редакція D+ прийме це за комплімент.

⇒ Кожен лайк  сприймаємо як тост!


 

Минулого тижня у Києві відбулась міжнародна виставка Wine&Spirits Ukraine 2025 — одна з найвидатніших подій вітчизняної винно-алкогольної індустрії. Це були три надзвичайно насичені дні, що об’єднали на спільній платформі українську та міжнародну професійну спільноту. Напередодні виставки було проведено дегустаційний конкурс Wine&Spirits Awards, що зібрав близько 200 зразків — вина, міцні напої, вермути та сидри від […]

Living Vineyards Tour: подорож, що відновлює виноградники Європи

У листопаді міжнародна спільнота Living Vineyards Collaborative Network – об’єднання виноградарів, науковців і експертів, які працюють над перетворенням виноградників на живі та стійкі екосистеми, – переходить від ідей до дій. У межах спільної ініціативи The Porto Protocol, Paicines Ranch та The No Regrets Initiative стартує європейський тур Living Vineyards Tour, покликаний втілити принципи біорізноманіття та відновлення екосистем безпосередньо на виноградниках.


Протягом листопада Крістіна Крава (Cristina Crava, The Porto Protocol) та Келлі Малвіл (Kelly Mulville, Paicines Ranch) вирушать у подорож сімома європейськими країнами.

Разом із місцевими членами мережі вони проведуть дванадцять практичних майстер-класів, присвячених впровадженню рішень, що сприяють розвитку виноградників, які працюють у злагоді з природою та зберігають екологічну рівновагу.

Ключові учасники та експерти:

  • Келлі Малвіл (Kelly Mulville, Paicines Ranch, США) – один із піонерів регенеративного землеробства.
  • Крістіна Крава (Cristina Crava, The Porto Protocol, Португалія) – координаторка сталих виноробних ініціатив і міжнародних екопроєктів.
  • Адріан Брідж (Adrian Bridge, Португалія) – генеральний директор The Fladgate Partnership (група, до якої входять відомі португальські бренди портвейну, як-от Taylor’s, Fonseca, Croft, Krohn). Він також є засновником The Porto Protocol Foundation — міжнародної ініціативи, спрямованої на розвиток сталого та регенеративного виноробства і боротьбу зі зміною клімату.
  • Мюріель Шатель (Muriel Chatel, Sustainable Wine Solutions, Велика Британія) – експертка з впровадження кругової економіки у виноробстві.
  • Етьєн Нітлінг (Etienne Neethling, Bordeaux Sciences Agro, Франція) – науковець, який досліджує взаємозв’язок між кліматом і виноградом.
  • Джеймі Гуд (Jamie Goode, Велика Британія) – один із найвідоміших і найвпливовіших винних критиків і авторів у світі, буде присутнім в якості спеціального гостя.

Сім країн. Дванадцять воркшопів. Одна спільна мета – формувати регенеративне майбутнє виноробства.

Від управління ґрунтом до створення біорізноманітних коридорів – екологічних зон, що сприяють взаємодії виноградників із природними екосистемами та підтримують різноманіття видів, – кожен етап туру стане платформою для обміну знаннями, досвідом і практиками, спрямованими на формування стійких і гармонійних виноградних ландшафтів.

Виробники, експерти та всі, хто цікавиться регенеративним підходом, можуть стежити за подіями й долучатися до обговорення онлайн за хештегом #LivingVineyardsTour.

Розклад туру:

Італія

  • 6–7 листопада 2025 – П’ємонт (Vini Ragerra)
  • 10 листопада 2025 – Тоскана (San Polino)

Іспанія

  • 12 листопада 2025 – Пенедес
  • 13 листопада 2025 – Приорат

Португалія

  • 14 листопада 2025 – Alentejo (Tapada de Coelheiros)
  • 17 листопада 2025 – Tejo (Quinta do Sampayo)

Велика Британія (UK)

  • 19 листопада 2025 – The Vineyard and Winery Show
  • 20 листопада 2025 – Silverhand Estate

Франція

  • 21 листопада 2025 – Бордо (Bordeaux Sciences Agro)

Німеччина

Австрія

  • 29 листопада 2025 – Лангенлойс (Fred Loimer). Реєстрація: info@portoportocol.com.
  • 1 грудня 2025 – (respekt – BIODYN). Закритий воркшоп – лише за запрошеннями.

Додаткова інформація:

  • Тур включає практичні польові воркшопи та круглі столи, зосереджені на реальних рішеннях для відновлення екосистем виноградників.
  • Частина сесій є закритими (за запрошеннями).
  • Для участі у воркшопах слід звертатися до місцевих організаторів або писати на info@portoportocol.com  (для заходів в Австрії).
  • Актуальні новини – у соцмережах за хештегом #LivingVineyardsTour.


Приєднуйтесь до наших соцмереж

⇒ Оптимістична редакція D+ прийме це за комплімент.

⇒ Кожен лайк  сприймаємо як тост!


 

У листопаді міжнародна спільнота Living Vineyards Collaborative Network – об’єднання виноградарів, науковців і експертів, які працюють над перетворенням виноградників на живі та стійкі екосистеми, – переходить від ідей до дій. У межах спільної ініціативи The Porto Protocol, Paicines Ranch та The No Regrets Initiative стартує європейський тур Living Vineyards Tour, покликаний втілити принципи біорізноманіття та […]

Leleka Wines. Крила, що не зламалися

П’ять років тому, щасливого мирного дня – 15 жовтня 2020 року, компанія Wine Discovery Selection запросила Drinks+ і всю провідну винну спільноту України на дещо таємничу дегустацію нової лінійки. І саме тоді було оголошено, що народилися українські вина нової генерації – Leleka Wines. Сьогодні, до міні-ювілею бренду, настав час згадати, як «Лелека» пережив ці бурхливі роки.


Бренд Leleka Wines створювався з мрією виробляти вино з чіткою українською ідентичністю. І лелека, птах – символ мирної України, став її уособленням. Пригадуємо, як Богдан Панчук, бренд-амбасадор компанії Wine Discovery Selection, тоді прокоментував оглядачам Drinks+ філософію нової марки: «Ми впевнені, що здатні виробляти українські продукти вищої світової якості. Виходячи з цієї концепції, ми формували усі складові саме українського походження. Не лише виноград, не тільки саме вино, але і пляшка, і етикетка, і все-все-все —
сьогодні наше вино на 99,9% українське!»

На тій першій презентації дегустували шість вин, що складали повноцінну колекцію:

◆ Вишукане Leleka Wines Chardonnay 2019
◆ Бадьоре та водночас витончене Leleka Wines Pinot Gris 2019
◆ Витримане, делікатне, з лагідними танінами Leleka Wines Merlot 2019
◆ Виразне та оксамитове, витримане у бочках Leleka Wines Cabernet Sauvignon 2019

Та два напівсолодких вина:

◆ Leleka Wines White 2019 – свіже та грайливе
◆ Leleka Wines Red 2019 – витримане у дубовій бочці, збалансоване, дуже яскраве

Минуло лише п’ять років з моменту створення Leleka Wines. Але за цей час ринок – та й уся Україна – кардинально змінилися. Марка Leleka Wines зійшла на зліт у дуже непрості часи – спочатку пандемія, потім повномасштабна війна.

У перші дні вторгнення головний склад компанії біля Ірпеня накрили ворожі снаряди. За одну мить було знищено понад 70 тисяч пляшок – вина, яке дбайливо створювали роками. Це був удар, який міг стати кінцем. Та «Лелека» не склав крила і прийняв виклик – постав із попелу, як фенікс, і став сильнішим. Як тоді сказав засновник компанії @besochikhradze: «Ми маємо відновитися. Ми разом, уся Україна, збудуємо цю “стіну надії”, і в цій стіні має бути цеглинка від Leleka Wines».

Ці слова стали для команди відправною точкою у нові висоти. Вже через три місяці, окрім добре знаних вин, було презентовано нову позицію у лінійці – українського флагмана «Одеський Чорний». Вино миттєво отримало найвищі оцінки від поціновувачів та експертів. І вже перший вихід на міжнародну арену приніс золоту медаль одного з найпрестижніших світових конкурсів — AWC Vienna 2023.

Далі були численні перемоги й досягнення Leleka Wines: нагороди на Decanter, AWC Vienna, James Suckling, Wine & Spirits та інших престижних конкурсах.

Згодом запуск нових вин і реліз витончених ігристих став ще одним витком розвитку Leleka Wines.

Сьогодні цей бренд-птах нагадує нашу незламну країну. Така ж сила, ті самі крила. Сильний «Лелека» впевнено піднімається в небо, яке, віримо, незабаром стане мирним.

І ми піднімемо бокали – з любов’ю до України, до @lelekawines!



Приєднуйтесь до наших соцмереж

⇒ Оптимістична редакція D+ прийме це за комплімент.

⇒ Кожен лайк  сприймаємо як тост!


П’ять років тому, щасливого мирного дня – 15 жовтня 2020 року, компанія Wine Discovery Selection запросила Drinks+ і всю провідну винну спільноту України на дещо таємничу дегустацію нової лінійки. І саме тоді було оголошено, що народилися українські вина нової генерації – Leleka Wines. Сьогодні, до міні-ювілею бренду, настав час згадати, як «Лелека» пережив ці бурхливі […]

Експорт чилійського вина зростає в Бразилії, але падає в США через нові мита

За даними агентства Reuters, експорт чилійського вина демонструє різноспрямовані тенденції на ключових зовнішніх ринках.


Протягом перших семи місяців року поставки до Бразилії зросли майже на 10 %, що зробило цю країну головним ринком збуту для чилійського пляшкового вина. Натомість продажі до США скоротилися приблизно на 13 % через запровадження нових імпортних тарифів.

Як зазначають виробники, ставка мита на чилійське вино у США підвищилася з 0 % до 10 %, що суттєво вплинуло на попит і прибутковість експорту.

Попри падіння продажів у США та Китаї, загальний обсяг експорту чилійського вина залишається стабільним, головним чином завдяки зростанню постачань на ринки Латинської Америки.

Експерти вважають, що поточна ситуація може стимулювати чилійських виробників переорієнтовуватися на сусідні країни та розвивати нові стратегії просування у регіоні.



Приєднуйтесь до наших соцмереж

⇒ Оптимістична редакція D+ прийме це за комплімент.

⇒ Кожен лайк  сприймаємо як тост!


Джерело: reuters.com
Фото: lebaroudeurduvin.com

За даними агентства Reuters, експорт чилійського вина демонструє різноспрямовані тенденції на ключових зовнішніх ринках. Протягом перших семи місяців року поставки до Бразилії зросли майже на 10 %, що зробило цю країну головним ринком збуту для чилійського пляшкового вина. Натомість продажі до США скоротилися приблизно на 13 % через запровадження нових імпортних тарифів. Як зазначають виробники, […]

DEAU коньяки Haute Couture

Аксіома: коньяк – це синонім розкоші. Але є серед коньяків такі бренди, що уособлюють вищу міру світу лакшері, рівень золота серед металів, найвищий п’єдестал модного подіуму. Саме до таких належить коньяк DEAU, представлений в Україні відомою міжнародною компанією ТОВ «ЛВН Лімітед» (ТМ Nemiroff). DEAU уже став учасником двох подій 2025 року в Україні – BeWine і Barometer Bar Show, а також бренд був представлений ексклюзивним стендом на виставці Wine & Spirits Ukraine 2025.


Бренд DEAU з регіону Коньяк дехто порівнює із золотою медаллю на шовковому лацкані – revers славетного французького регіону. І, як у кожної медалі, у нього є дві сторони: ретельне збереження кращих традицій Майстрів коньяку – і сучасний фльор в усьому – від букету напоїв до дизайнерських флаконів.

Недаремно навіть сусіди по регіону та конкуренти по бізнесу визнають, що DEAU – це свіжий потік повітря у світі виняткових коньяків. 

Така об’ємність, складність бренду віддзеркалена навіть в образі грифона – символу DEAU. Дивна та сильна істота – напіворел, наполовину лев – міфічний охоронець, що пильно береже природний дар – виноградні лози та золотий еліксир у підвалах. Історія бренду DEAU теж набуває легендарної глибини. Це літопис чотирьох поколінь, глибоко вкорінених у землю та виноградники, натхненних мистецтвом створення напоїв, гідних королів. Це давня сага, нерозривно пов’язана з еволюцією самого коньяку. Архіви свідчать, що саме в XVII столітті, коли була винайдена подвійна дистиляція – технологія, що зробила коньяк тим, чим він є, – у місцевих записах з’являється ім’я Луї До, винороба, який народився в Сентонжі у 1665 році. Отже, практично від народження легендарного напою cognac веде свій родовід славетна дистилерія, що нині виготовляє коньяки бренду DEAU.

DEAU

Дистилерія, якою наразі керує Веронік Брю-Легаре та її син Ролан, володіє власними виноградниками в межах AOC Cognac – 65 гектарів у Fin Bois та Petite Champagne, що дозволяє контролювати якість продукції на всіх етапах – від відбору ягід до процесів виноробства та дистиляції. Основні сорти винограду – класичні: Уні Блан (Требіано), Фоль Бланш та Коломбар.

Перелічимо ключові віхи історії:

  • 1685 р. – Луї До починає вирощувати виноград у Шаранті та дистилювати eaux-de-vie.
  • 1870 р. – у комуні Сірей, департамент Шаранта, в мальовничому містечку Муазон (Les Moisans) – саме тут було збудовано будинок, який згодом став сучасною дистилерією.
  • 1962 рік – Ролан Брю купує маєток і створює дистилерію Des Moisans.
  • 1997-й – після його смерті управління переходить до доньки, Веронік Брю-Легаре. Починаючи з 2004 року, Веронік разом із сином Роланом відроджують бренд DEAU згідно з сучасною естетикою.

Садиба DEAU розташована в теруарі Fins Bois, де домінує сорт Уні Блан – з нього отримують живе, свіже вино, ідеальне для виробництва коньяку. Вузький провулок перетинає мальовниче містечко – саме тут розташовані підвали, де відпочиває коньяк у понад 2000 бочках із лімузенського дубу. Тут же діє сучасна винокурня з 12 аламбіками, які невтомно працюють із листопада по березень. У маєтку функціонують офіси та Maison de Maître, створений для прийому гостей.

DEAU

Майстер льоху Крістоф Говіль, або, як кажуть у Франції, Maître de chai, – творець La Collection DEAU Cognac. Він вклав свій талант у створення колекції, що увічнює виняткові якості коньяку та його бездоганну репутацію. Відтоді, як Веронік Брю-Легаре взяла на себе кермо управління компанією Distillerie des Moisans та стала її президентом, бренд DEAU повністю змінив свою маркетингову стратегію, а також оновив зовнішній вигляд продукції. Фірмовий почерк у дизайні деяких пляшок виробника – форма Apothek, витончена репліка аптечних флаконів XVII століття, які винороби використовували для презентації своїх eaux-de-vie торговцям у регіоні Коньяк.

DEAU

Нові власники вирішили надати флагманському продукту неповторного стилю й запросили найкращих дизайнерів створити нову елегантну форму пляшок – у вигляді вітрил. Актуальна колекція представлена у флаконах сучасного дизайну, що втілюють досконалість, savoir-faire та креативність. Серед них є справжній ювелірний шедевр – унікальний флакон, поверхня якого повністю вкрита 24-каратним золотом, нанесеним вручну відомим паризьким ювеліром Артюсом Бертраном (Arthus Bertrand). Елітні коньяки DEAU представлені в найпрестижніших магазинах і закладах світу – у ресторанах із зірками Мішлен, таких як Alan Geaam у Парижі або L’Hysope у Провансі.

DEAU

…Отже, саме в цей момент мали б залунати урочисті фанфари — адже ми представляємо елітну колекцію DEAU! За словами самої Веронік Брю-Легаре, перед вами — справжні коньяки Haute Couture.

1. DEAU VS Intense

DEAU

Коньяк Very Special виготовляється з майстерно дистильованих eaux-de-vie за допомогою традиційного Шарантського методу перегонки. Повільно витримується у нових бочках, зроблених у Франції.

  • Аромат: свіжий, інтенсивний, з нотами виноградного цвіту, персика, груші, квітів та цитрусових.
  • Смак: м’який і свіжий на початку, з елегантним деревним відтінком, який поступово розвивається до легкої ноти апельсинової цедри.
  • Післясмак: жвавий, свіжий та інтенсивний.
  • Колір: блідо-золотий.
  • Витримка: від 2 років у нових дубових бочках.
  • Виноградники: Fins Bois та Bons Bois.
  • Сорти винограду: Уні Блан, Монтіль, Коломбар, Фоль Бланш.

2. DEAU VSOP Gourmand

DEAU

Коньяк створено шляхом гармонійного поєднання eaux-de-vie найкращих вінтажів.
Він розкриває гурманські аромати свіжих фруктів, що поступово переходять у солодкі та пряні ноти.
Цей елегантний VSOP витримується у французькому дубі, доки не досягає необхідної зрілості для формування ідеального букета.

  • Аромат: ноти червоних ягід і абрикоса, в’яленої вишні, мигдалю та апельсинової цедри. Завершальні відтінки розкривають теплі ноти сухофруктів і гіркого мигдалю.
  • Смак: багатий і маслянистий, із солодкими та фруктовими тонами, що переходять у дубові й пряні відтінки, з акцентом на волоський і мускатний горіх.
  • Колір: чудовий, помаранчево-бурштиновий.
  • Витримка: у дубових бочках від 4 років.
  • Виноградники: Fins Bois та Petite Champagne.
  • Сорти винограду: Уні Блан, Монтіль, Коломбар, Фоль Бланш.

3. DEAU Privilège

DEAU

Цей коньяк Very Superior Old Pale — гармонійний купаж eaux-de-vie з найкращих врожаїв. Він витримується щонайменше чотири роки у підвалах, щоб досягти оптимальної зрілості та збалансованого характеру.

  • Аромат: чистий, із нотами свіжої деревини, білої троянди, жимолості та ірису.
  • Смак: свіжий та інтенсивний.
  • Колір: чудовий оранжево-бурштиновий.
  • Витримка: від 4 років.
  • Виноградники: Fine Champagne, Borderies та Fins Bois.
  • Сорти винограду: Уні Блан, Монтіль, Коломбар, Фоль Бланш.

4. DEAU Napoléon Cigar Blend

DEAU

Цей Napoléon Cigar Blend є відображенням таланту та майстерності maître de chai, який виявляється як у відборі зрілих eaux-de-vie, так і в їхньому блендуванні. Для створення цього Napoléon, спеціально призначеного для поціновувачів елітного алкоголю та сигар, необхідний тривалий процес витримки — щонайменше 6 років. Розкішний букет вражає досконалим балансом смаку та ароматів.

  • Аромат: багаті ноти ванілі, обсмаженої кави та тонкий відтінок шкіри.
  • Смак: чудовий, гармонійний, із нотами rancio, цукатів і легкою тютюновою нотою в післясмаку. Ідеально поєднується з кубинською сигарою.
  • Колір: золотистий із відтінками махагону.
  • Витримка: від 6 років.
  • Виноградники: Fine Champagne та Fins Bois.
  • Сорти винограду: Уні Блан, Монтіль, Коломбар, Фоль Бланш.

5. DEAU XO – Cognac d’Esthète

DEAU XO – Cognac d’Esthète

DEAU XO — флагманський продукт Дому DEAU. Успіх цього XO полягає у бленді дуже старих eaux-de-vie, переважно з підрегіонів Petite Champagne та Fins Bois, які ретельно витримуються щонайменше 10 років у маленьких бочках із лімузенського дуба.

  • Аромат: квітково-фруктовий букет із нотами жасмину, фіалки, лічі, цукатів і сливи.
  • Смак: багатий, із спокусливими та ніжними відтінками волоського горіха, какао та кавових зерен, що поєднуються з післясмаком, у якому звучать ноти шоколаду, шкіри, сигар та мускусу. Результат – рідкісний і бездоганно збалансований бленд, створений із майстерністю та витонченістю.
  • Колір: чудовий золотистий з мідними відтінками.
  • Витримка: у дубових бочках від 10 років.
  • Виноградники: Fins Bois та Petite Champagne.
  • Сорти винограду: Уні Блан, Монтіль, Коломбар, Фоль Бланш.
  • Дизайн флакону: унікальна форма ексклюзивної пляшки, створена спеціально для цього коньяку, передає цінності оригінального та неповторного бренду.

Асиметричні лінії викликають відчуття енергії та елегантності, а золоте покриття на горлечку та пробці підкреслює статус цього витвору. 

6. DEAU BLACK
Cognac Extra

DEAU

Сама назва Black є відсилкою до кольору келихів для сліпих дегустацій, які використовують майстри погребів під час процесу відбору eaux-de-vie. DEAU Black – бленд, що поєднує XO eaux-de-vie з двох найпрестижніших підрегіонів Коньяку: Grande Champagne та Petite Champagne. Для створення цього чудового, унікального продукту необхідний тривалий процес витримки. Спочатку вона відбувається у нових бочках, потім коньяк дозріває в старих бочках, менш насичених танінами. Смачний як у чистому вигляді, так і в міксах з екзотичними фруктовими соками, тоніком та содовою.

  • Аромат: Ефірний та напружений сенсорний профіль. Дуже елегантний та ароматний, розкриває інтенсивні квіткові ноти (ірис, рожевий бузок, фіалка, жасмин, апельсиновий цвіт – флердоранж).
  • Смак: Текстура м’яка, багата та потужна. Маслянисті нотки та аромати сушених абрикосів поєднуються з відтінком імбиру та тонким дубовим посмаком. Поціновувачам вишуканих напоїв гарантуємо сенсорне задоволення від цього сучасного коньяку з сучасним дизайном.
  • Колір: Чорний вишуканий флакон приховує контрастуючий з ним блискучий світло-золотистий колір напою.
  • Витримка: від 10 років.
  • Виноградники: Пті Шампань та Гран Шампань.
  • Сорти: Уні Блан, Монтіль, Коломбар та Фоль Бланш.

7. LOUIS MEMORY
Cognac Hors d’Age

DEAU

Louis Memory – це перлина в короні бренду DEAU. Бленд витриманих рідкісних eaux-de-vie, виключно з вдалих врожаїв регіону Grande Champagne, що став справжнім шедевром. Цей коньяк створений як данина пам’яті засновника – Луї До. Вражаюче ароматний, але водночас тонкий та приємний. Він демонструє аромати меду, персика, інжиру, ванілі, кориці та коробки для сигар. Винятково довгий посмак – дуже інтенсивний та складний. Коньяк дозріває протягом багатьох років у затишній атмосфері з ідеальною вологістю. Повільно старіючи, він набуває витонченості, стає коштовністю сімейних блендів.

  • Аромат: Ідеальний приклад багатих ароматів високоякісних витриманих коньяків.
    Яскраве поєднання фіалки, цитрусових, гвоздики та айвового джему.
  • Смак: Приємно шовковистий, з відчуттями, які розвиваються в ноти моху, кориці та сухофруктів. Багатий і щедрий посмак з дивовижними екзотичними відтінками ванілі. Смола кедра та тютюнове листя огортають букет. Цей коньяк має рідкісну інтенсивність та тривалий посмак.
  • Колір: Глибокий бурштин.
  • Витримка: від 20 років.
  • Виноградники: Пті Шампань та Гран Шампань.
  • Сорти: Уні Блан, Монтіль, Коломбар та Фоль Бланш.

Аксіома: коньяк – це синонім розкоші. Але є серед коньяків такі бренди, що уособлюють вищу міру світу лакшері, рівень золота серед металів, найвищий п’єдестал модного подіуму. Саме до таких належить коньяк DEAU, представлений в Україні відомою міжнародною компанією ТОВ «ЛВН Лімітед» (ТМ Nemiroff). DEAU уже став учасником двох подій 2025 року в Україні – BeWine і Barometer Bar […]

МЕДовий бум

Українські медові напої сьогодні фільтрують начисто історичний бекґраунд – і не лише набувають ознак масштабного сегмента ринку, а й повертають собі статус національного бренда.


Питні меди – медівки, медові вина, медаки, медовухи, збітні, сурії, сікери, медові горілки – це національна спадщина, яку Україна мало не втратила, але нині активно відроджує. Попри тінь радянського минулого, попри війну, розв’язану нащадками радянських катів. І це символічно. Адже, за легендами, звитяга й сила українського козацтва – одного з найпотужніших військ свого часу – полягала не лише в силі духу, а й у медових напоях, якими споконвіку підкріплювалися вояки в походах. Яку перспективу нині має цей автентичний тип напоїв, тай самі українські медовари? Дослідимо, озирнувшись назад, і придивившись за обрій.

Українські медовари

Медовому роду – нема переводу

Логічно, що ферментований мед – або медові вина – старший за напій із винограду Vítisvinífera, адже не потребував спеціального посуду для виробництва. Більше того – він старший за самого споживача гомосапієнса, який засвоював процес прямоходіння практично одночасно зі звичкою лазити у дупла – так звані борти – великих прадавніх дерев, де гніздилися дикі бджоли. Там, змішуючись із дощовою водою, подеколи утворювалися перші алконапої людства. Саме від тих джерел насолоди для прадавніх ласунів походить стара назва пасічників – бортники. Так чи інакше, факт вражає – бджоли збирали мед ще за 50 млн років до появи людини розумної.

Надалі, помірно з прогресом, людина демонструвала очевидну кмітливість: шумери, скіфи, кельти, римляни, готи та київські князі регулярно виставляли на святкові столи дорогі питні меди. До вина ставилися як до напою для задоволення, а мед вважали сакральним нектаром, даром богів із цілющими та магічними властивостями. Принагідно закцентую – і це важливо: мед на початку своєї «кар’єри» був саме питним, тож вислів «як мед, то й ложкою» з’явився в побуті пізніше.

Обрядова гастрономія в усіх народів включала питні меди. Рецепти їх охоронялися краще, ніж сьогодні технічні розробки Пентагону. У часи Київської Русі мед вважався утаємниченим напоєм – його дозволялося готувати лише обраним. Торгівля медом розвивалася з таким самим розмахом, як і торгівля хутром. Його вживала і знать, і челядь. Літописи часів князя Святослава (942–972 рр.) описують трапези на честь послів, мирних угод, торгових контрактів – і всюди фігурували медові трунки.

Архівні документи свідчать – під час коронації князя Любарта в Луцькому замку було випито 200 діжок питного меду. І жоден закордонний мандрівник тих часів не залишав Київ без пляшок з медами. Експорт їх був обмежений – не мав перевищувати обсяг ввезених товарів: шовку, прянощів, зброї (що сьогодні актуально – чи не спокусити нам медами Трампа на додачу до корисних копалин?).

Українські медовари

До XV століття Київська Русь була всесвітньо визнаною столицею медоваріння. При княжих дворах діяли медоварні цехи. Ці напої шанували і князь Володимир, і княгиня Ольга. До речі, Лаврентіївський та Іпатіївський літописи згадують – княгиня, знервована втратою чоловіка, задля заспокоєння вживала меди поміцніше – витримкою 40-50 років.

Втім, переважно медові вина були легкоградусними – тож пилися легко й без важких ранкових наслідків. Вони були ознакою еліт – коштували дорого й подавалися на урочистостях.

Відомий український народознавець та письменник Василь Скуратівський зазначає: «Чимало звісток про мед, віск, медоваріння і пов’язані з ним обряди подають іноземні історики (починаючи від Геродота), мандрівники та дослідники, котрі побували на наших землях. Здавніх-давен меди були улюбленим напоєм наших предків. Готували їх з бджолиного меду, який варили з водою і потім зброджували. Мед завжди був в Україні звичайним частуванням на весіллях, під час учт і свят. Готовий мед наливався в бочки, які зберігалися у спеціальних льохах, так званих медушах. У багатьох державах, де бджільницький промисел був досить розвинений, медовари посідали особливе становище; вони вважалися чиновниками високого рангу і користувалися певними пільгами».

Несолодке життя меду

З часом кмітливість узяла гору над людським розумом – і в середовищі медоварів з’явилися ті, хто почав замінювати складні процеси виготовлення медових вин на примітивні. Починаючи з XVII століття, занепад медоваріння на теренах України – як виробництва самобутнього напою, пов’язаного з національною самосвідомістю – набув масового масштабу. Російська імперія, яка нищила все національне, – зокрема те, що було пов’язане з козацтвом, – активно цьому сприяла. Радянська влада поклала край будь-яким пережиткам минулого, включаючи вишукані медові вина. А вже радянський союз не знав медоваріння. Одним із ленінських декретів питний мед виключили з обігу та ГОСТів. Та й сам мед – як і будь-який якісний продукт – став дефіцитом і коштував дорого. Натомість прийшла горілка: просто, дешево, сердито. Здавалося б, чим завинили питні меди перед пролетаріатом – чому опинилися на узбіччі? Насправді ж, історія з медами особлива – має глибокий підтекст. Це питання ідентифікації – майже такої ваги, як і дискусії щодо етимології Русі та Київської Русі. І щоб розібратися хоча б базово, – що є що в мозаїці медових напоїв, – вдамося до термінології. Адже «спершу було слово»…

Медостат – так споконвіку називався процес приготування, коли змішували в певних пропорціях мед із соком ягід, ферментували, кілька разів переливали, а зрештою закопували в землю в дубових бочках для витримки на 15–20 років. Називався такий мед – ставленим. Саме цей продукт і був тим славетним питним медом, який спокушав людство крізь віки й континенти.



Українські медовари

Олександр Литовченко, завідувач відділу зберігання, переробки та аналітичних досліджень Інституту садівництва НААН, доктор технічних наук, професор, лауреат Державної премії України в галузі науки і техніки: «Медові напої відомі на нашій землі здавна, але рецепти та знання щодо їхнього виготовлення були втрачені. Лише близько 25 років тому нам вдалося відновити цей напрямок на державному рівні. У 1999 році були розроблені Технічні умови 202.13.022-99, а згодом затверджено державний стандарт ДСТУ 60-36-2008, зокрема — на виготовлення медових напоїв. В Інституті садівництва НААН України велась багаторічна робота, в результаті якої близько двадцяти перших малих (крафтових) підприємств – на основі розроблених нами технологічних регламентів – почали виробництво високоякісних медових вин з використанням плодовоягідної та лікарської сировини. Особливо хочу відзначити велике, офіційно оформлене й успішно діюче підприємство з випуску медових напоїв різних категорій – ТОВ «Українські медовари», засноване та очолюване Романом Войтковим. З нашою допомогою були розроблені три популярні медові напої: «П’янка вишня», «Калиновий», «Червона горобина». Сьогодні ведуться спільні роботи зі створення безалкогольних медових бальзамів на базі цього виробництва».



Як не дивно, всупереч законам еволюції – коли від простого продукт змінюється на складніший і якісніший, – історія з питними медами в якийсь момент пішла зворотним шляхом. Приблизно з XI століття почало ширитися виробництво вареного меду – за пивною технологією, що, зрозуміло, здешевлювало процес. На історичну арену вийшла сита – суміш меду з більшими частками води, фруктів, трав, ягід. Такий мед мав назву «ситний», а його процес бродіння тривав буквально 2–3 тижні. Як наслідок – виробниче раціо стерло смакові відтінки та нюанси, властиві ставленим медам. Подальший розвиток історії людства завершив примітивізацію цього сакрального українського напою.



Українські медовари

Роман Войтків, директор провідної української медоварні коментує сьогоднішню ситуацію: «Завітав у Хуст на День міста та нарахував біля 20 палаток з медовими напоями, де половина продавців називали медовухою самогон з медом, інша частина правильно – зброджені питні меди, третя – низькоякісну брагу, що робиться за пару тижнів».



Щоб зрозуміти історичний підтекст – ту абструкцію, якій в імперські та радянські часи піддавали українські меди, – згадаймо, що навіть вільні запорозькі козаки не вживали міцного алкоголю, а лише так званий квас-мед (зброджений мед) – і то з лікувальною метою.
(До речі, вони навіть тютюн не палили, попри поширені уявлення.) Тим часом Російська імперія, а згодом і влада пролетаріату, на офіційному рівні сприяли експансії горілчаного виробництва на теренах України, витісняючи медоварів із легітимного поля, перетворюючи їх на напівлегальних ринкових торгівців.

Медовуха. Поява горілки практично витіснила питний мед. Та й саму назву «медовуха» за роки радянських часів спотворили недобросовісні ділки, які, фігурально висловлюючись, додавали до бочки самогону ложку меду. Хоча історично медовуха була продуктом бродіння, а не дистиляту, сьогодні вона асоціюється з горілкою низької якості, замаскованою медом або брагою.

Саме через той жорсткий бекґраунд минулого нинішні українські медовари з усіх областей, після непростих дискусій, були змушені уникати цієї поширеної назви, яку, до того ж, зганьбив наш варварський східний сусід.

Певне сум’яття в українську термінологію внесла й західна сусідка – Польща, яка, насправді, виробляє самого меду майже в рази менше, ніж Україна. Втім, на трьох комбінатах – у Любліні, Кракові та Познані – розливають «мед питний» (споживання в країні – на 3-му місці після горілки та пива), який уже став візитівкою Польщі на міжнародній арені. Хоча, насправді, саме питний мед – аристократ сегмента медових напоїв, отриманий шляхом бродіння – і, як уже згадувалося, відомий в Україні здавнини, мав би бути зафіксований за нашою країною. Але не сталося.

Сучасні українські медовари лише починають свій шлях відродження давніх медових напоїв. І змушені шукати не лише власні стратегії та технології, але й, як не парадоксально, розробляти термінологію.

Увага: «ВОГОНЬ»!

На сьогодні лідером ренесансу сакральних та оздоровчих українських медових напоїв є флагманський виробник – ТзОВ «Українські медовари», розташований у Дрогобичі Львівської області – стародавньому осередку медоваріння. Його керівник – пан Роман Войтків – розглядає відродження українського медоваріння не як звичайний бізнес, а як місію національного рівня. Тому в усіх кроках – важливі для всіх медоварів країни цілі. І, крім прагнення створити здорові напої для нації, чи не найперша – відокремитися від набутого за радянські часи низького іміджу напоїв із додаванням меду.

Українські медовари

Цим пояснюється рішення «Українських медоварів» відмовитися від терміна «медовуха» як такого. В асортименті виробника – медівки (питні меди), медаки, медові настоянки, оздоровчі бальзами, а також медові горілки.

Медівка (питний мед, міцність 14%) – це медовий напій, отриманий шляхом бродіння без додавання спирту. Термін його виготовлення становить не менше року, а витримка може сягати 20 років і більше. Медівка, по суті, – це той самий давній питний мед, аристократ серед напоїв – природний, живий, натуральний продукт. Це напій, який природа подарувала людині.

Виготовляється без жодних барвників і консервантів. До деяких медівок від «Українських медоварів» можуть додаватися карпатські ягоди чи трави, але основа завжди однакова – кришталево чиста вода, мед вищого ґатунку та виноградні дріжджі. До речі, виробник використовує калібровані французькі винні дріжджі, щоб кожен напій певної марки мав стабільний смак, незалежно від партії й року виготовлення.

Медівки також розрізняють за:

  • сортами меду (в Україні нараховують близько 20 типів),
  • типами медоносів,
  • способом виробництва – ставлений чи варений

Особливий аромат питним медам надає мед із фруктових дерев і гірських дикоросів.

Медак – натуральний апіфітобальзам на основі меду та карпатських лікарських трав – унікальний український напій, аналогів якому немає у світі. Це напій, що поєднує користь із задоволенням, інноваційні сучасні розробки кращих науковців України – із прадавніми знаннями та старовинними рецептурами, розшуканими й відродженими з глибини віків.

Ще запорозькі козаки, а згодом і бійці УПА, брали з собою в походи різні медові напої та трав’яні настоянки. Сьогодні фахівці «Українських медоварів», узагальнивши досвід предків і залучивши провідних науковців, створюють спиртові витяжки з трав і поєднують їх із складними за технологією медовими основами – виготовляючи оздоровчі апіфітобальзами, або медаки. До речі, процес виготовлення такого бальзаму займає щонайменше пів року.

Ukrainian honey drinks

Щодо назви – в Карпатах здавна створювали так звані «медяки», але для сучасних оздоровчих бальзамів «Українські медовари» запатентували назву «Медак». І зробили це не лише для власного бізнесового вжитку, а й від імені ГО «Гільдія медоварів» – щоб об’єднати найкращих виробників меду і створити разом бренд українського загальнонаціонального продукту.

Медові настоянки мають, як правило, 17,5 градусів – бо саме за цим порогом припиняється бродіння, а трави охоче віддають свої корисні властивості. До складу настоянок «Українських медоварів» можуть входити цінні з точки зору медицини рослини, зібрані вручну в екологічно чистих зонах: корінь калгану та валер’яни, чебрець, звіробій, горобина, корінь радіоли, меліса, бузина, липа, лаванда, шавлія, кадило сарматське тощо.



Олег Дацко, старший науковий співробітник Інституту ім. О.О. Богомольця НАН України, кандидат хімічних наук розповідає: «Мені випало сприяти справі відродження національних медових напоїв, коли я допомагав “Українським медоварам” із комплектацією лабораторії. На сьогодні вона має відповідне обладнання для проведення стандартних аналізів — на спиртуозність, визначення кислотності та pH, а також цукристості. Щодо останнього показника, то маю додати, що українські підприємства відчувають певні труднощі з валідацією стандартних методик, оскільки медівки чи медаки мають різні кольори, що ускладнює визначення межі переходу титрувального розчину. Виходом із цієї ситуації є визначення цукрів методом рідинної хроматографії».



Завершує асортимент – медова горілка, до складу якої входить лише найбільш якісний експортний спирт і мед, яким обробляється алкогольна база. Завдяки тому, що густина меду значно перевищує густину горілчаного напою, властиві алкоголю шкідливі залишки осаджуються, а потім повністю прибираються. Саме тому напій у помірних дозах не шкодить організму та не спричиняє похмілля. І наголошу: це не та звична «горілка з медом», яку ми бачили на полицях раніше – процес виготовлення медової горілки від «Українських медоварів» високо  технологічний і триває кілька місяців.

Роман Войтків, директор «Українських медоварів», розповів оглядачу Drinks+ про те, чим нині живе це прогресивне підприємство.

«Українські медовари» – єдиний ліцензований виробник в Україні (а, можливо, і у світі) повного спектра медових хмільних напоїв.

Українські медовари

Сьогодні це 35 видів еконапоїв:

  • 19 медаків (медоварня – єдиний у світі виробник апіфітобальзамів міцністю 35%),
  • 6 медівок (питний мед, 14%),
  • 5 настоянок (17,5%),
  • 5 оздоровчих бальзамів.

Також ми виробляємо медову горілку міцністю 40%.

Я – пасічник із 40-річним стажем, і для мене медові напої – справді сакральний, культовий продукт. Адже мед збирає енергію сонця, трави – аромат землі, ягоди – свіжість лісу. Ми, долучаючи кращих науковців-технологів, поєднуємо ці компоненти, щоб створити напій, який не має аналогів і зберігає всі найкращі природні властивості. Це непросто, але ми принципово не використовуємо навіть пастеризатори, аби максимально зберегти оздоровчі якості продукту.

Маємо сучасний завод на чотири поверхи, площею понад 1000 м². Поки що випуск обмежений – половина потужностей не задіяна через війну. Але ми сподіваємося на підтримку від інвесторів, зацікавлених у виробництві медових трунків, адже мед – у генах українців. І щойно ситуація покращиться – будемо готові до виробництва в серйозних обсягах, навіть враховуючи, що ми акцентуємося на преміальних, високоякісних напоях, які потребують часу й значних витрат.

Українські медовари

Перш за все, ми інвестуємо в якість – сировини й обладнання. Якість потребує високотехнічної та регулярної перевірки. Завдяки допомозі одного з найкращих науковців країни – старшого наукового співробітника Інституту ім. О.О. Богомольця НАН України, канд. хім. наук Олега Дацка – нам вдалося створити на базі підприємства сучасно обладнану та офіційно акредитовану лабораторію. І тепер ми запрошуємо інших медоварів та партнерів перевіряти якість медових напоїв на нашому обладнанні.

Попри війну, ми стрімко розвиваємося. Останнім часом запустили п’ять унікальних напоїв преміальної якості. Сьогодні в Drinks+ ми вперше представили наші нові розробки, серед яких хотів би виділити:

Медак «Вогонь» – містить три сорти перцю, калган, прополіс і трави. Якщо в когось із нас застуда – ми радимо: «Вогонь»! І нежить – як рукою знімає.

Медак «Горіховий» – напій, яким ще моя бабуся лікувала шлунок.

«Гіркота медова» – видатна розробка наших науковців і технологів, що регулює виділення жовчі й лікує ранкову гіркоту (перевірено на собі: 20 г ввечері і все минулося). Це екстра ординарний, складний і високотехнологічний напій – за типом славетного «Унікуму». Пропоную українським барменам звернути на нього увагу.

Медак «Чорний горіх» – на базі рідкісного різновиду горіха, який, за спостереженнями (що потребують подальших досліджень), запобігає онкології й навіть вбиває ракові клітини.

Медак «Еліксир медовий» – шедевр медоварів на основі рідкісного забрусового меду. Це єдиний наш рецепт без термічної обробки, завдяки чому зберігаються його унікальні властивості. Додавши трави, чистий лимонний сік і медову ситу, ми створили напій з унікальним оздоровчим ефектом. Адже під дією забруса, трав та лимонного соку в організмі утворюється лужне середовище з pH понад 7.

Зрозуміло, ці напої – з сировини найкращої якості, тому й коштують відповідно. Створюючи напої преміального рівня, ми зосереджуємося на відповідних закладах для реалізації – виключно висококласні готелі, бари, ресторани з високим іміджем.

Насправді, ми пропонуємо великий асортимент, тому що кожен член «Гільдії медоварів України» хотів би, щоб його продукт випускався під егідою «Українських медоварів». Наша медоварня не женеться за обсягами виробництва – ми апріорі тяжіємо до відбірного крафту. А крафт – не конвеєр. Кожна новинка – це експеримент, якого уникають потужні підприємства. Та й кожна травинка, додана в настій, має бути зібрана чиїмись дбайливими руками.

Українські медовари

Палітра напоїв марки «Українські медовари» представлена у львівських магазинах мережі «Ашан», на маркетплейсі «Розетка». Ми маємо фірмові магазини у Львові та Дрогобичі, а до війни також реалізовувалися в Запоріжжі, Полтаві, Одесі та Харкові.

І попри війну – одержуємо запити від роздрібних клієнтів у країнах ЄС, тож зацікавлені в налагодженій дистрибуції нашої продукції в Європі. 

Але найперше завдання бачу – у створенні національного бренду, який би представляв преміальні українські медові напої на світових ринках. Це елітні напої з власною національною історією. Вони мають складний процес виготовлення, потребують виключно преміальної якості і особливих маркетингових стратегій, які побудують імідж національного бренду найвищої якості.

Цей медовий бренд буде гідно представляти нашу Україну за кордоном – і перед споживачем у самій країні. Ми запрошуємо до цієї місії усіх небайдужих, патріотично налаштованих українців!



Українські медовари

Любов Квасній, кандидат економічних наук, професор Дрогобицького державного педагогічного університету імені І. Франка, членкиня ГО «Кузня здоров’я»: «Моя перша освіта – хімія, тож мала можливість брати участь у такій захоплюючій роботі, як розробка унікального напою на базі забрусового меду – «Еліксир медовий». Це напій на основі меду, цілющих трав Прикарпатського краю та з додаванням лимонного соку. Таке поєднання слугує для покращення лужного балансу шлунка. Сам напій має неймовірно сильний позитивний заряд для здоров’я, оскільки чинить імуномоделюючу, тонізуючу та антисептичну дію. Медак, поправу названий еліксиром, містить усі корисні елементи меду, прополісу та забрусу – зокрема ферменти, необхідні людині для травлення. І одна з найкращих розробок, у якій я брала участь, – це рецептура «Гіркоти медової». Вважаю її вершиною роботи технолога. Це, мабуть, мій улюблений витвір».



Дикий успіх «Дикого меду»

«Українські медовари» виробляють надскладний, можна сказати – флагманський національний продукт, який належить до крафтових елітних напоїв України. І оцінка експертів тому – найкраще підтвердження.

«Українські медовари» постійно звіряють свій шлях із фахівцями різних профілів – науковцями, зокрема технологами, медиками, а також із сомельє та винними журналістами. Щоб одержати більш репрезентативну оцінку, вони виставляють свої зразки на міжнародні конкурси – адже це найефективніший спосіб отримати фідбек від дуже різнобічної професійної аудиторії.

В останні роки «Українські медовари» – постійні учасники Wine & Spirits Ukraine – престижного міжнародного конкурсу вин та алкоголю. Серед журі – найкращі сомельє України та Європи, які надають незалежну експертну оцінку винам і спиртним напоям.

На останньому конкурсі «Українські медовари» здобули три золоті та одну бронзову медалі. А медак «Дикий мед» отримав звання «Кращий міцний напій України» та оцінку 95,14 бала – що дорівнює платині. Це, зауважимо, найвищий показник за всю історію конкурсу!

Тоді ж уперше на суд сомельє було представлено медові горілки. Улюблена медова настоянка багатьох – «Кропик» отримала 89,43 бала і здобула золото.

Високо оцінена кваліфікованим журі «П’янка вишня», рецептуру та технологію якої скоригував і вдосконалив професор Олександр Литовченко – один із провідних науковців-технологів плодово-ягідних вин у країні. Як результат – 85,86 бала і чергове золото.

У колекції нагород «Українських медоварів» – почесні відзнаки міжнародних виставок: Канада, Монреаль – три медалі; Туреччина – ще чотири, зокрема золоті.

Про ці здобутки та історію унікального підприємства можна дізнатися, здійснивши захоплюючу екскурсію до Дрогобича й відвідавши Музей «Українських медоварів», який цього року номіновано на міжнародну премію Wine Travel Awards 2025–2026.



Сергій Салак, начальник лабораторії ПрАТ «Львівський лікеро-горілчаний завод»: З компанією «Українські медовари», очолюваною паном Романом, ми почали активно співпрацювати з розробки та вдосконалення медових напоїв, починаючи з 2023 року. Основна увага була зосереджена на медаках – і вже зараз більшість із них відзначені нагородами на авторитетних дегустаційних конкурсах. Завдяки ентузіазму пана Романа, медоваріння перебуває у стадії активного відродження та розвитку. У США та країнах ЄС медові напої нині користуються значною популярністю. Очевидно, що інтерес споживачів до таких напоїв зростатиме й у нас – адже вони поєднують традиції, натуральність і цілющу силу меду. Вдосконалені під моїм керівництвом напої: медаки «Дикий мед», «Шоколадний», «Кавовий», «М’ятний». Нагадаю, що «Дикий мед» на конкурсі Wine & Spirits 2024 року здобув нечувано високі бали – найвищі за всю історію конкурсу. Основні переваги цих напоїв – їхня ексклюзивність, адже медаки на нашому ринку – відносна новинка. Друга перевага – чітка відповідність ключовим глобальним трендам в алкогольній індустрії: natural / craft / wellness.



Приєднуйтесь до наших соцмереж

⇒ Оптимістична редакція D+ прийме це за комплімент.

⇒ Кожен лайк  сприймаємо як тост!


 

Українські медові напої сьогодні фільтрують начисто історичний бекґраунд – і не лише набувають ознак масштабного сегмента ринку, а й повертають собі статус національного бренда. Питні меди – медівки, медові вина, медаки, медовухи, збітні, сурії, сікери, медові горілки – це національна спадщина, яку Україна мало не втратила, але нині активно відроджує. Попри тінь радянського минулого, попри […]

Verallia святкує 50 років майстерності скловиробництва в серці Шампані

Завод Verallia France в Ойрі виготовляє пляшки для найпрестижніших шампанських домів. Цього року підприємство відзначає своє 50-річчя – півстоліття промислової досконалості, інновацій та відданості екологічному розвитку.


Наймолодший із французьких заводів Verallia щороку виробляє близько 200 мільйонів пляшок, призначених переважно для ігристих вин і шампанського. Він відіграє ключову роль в економіці регіону, постачаючи 90% своєї продукції місцевим виноробам, кооперативам і шампанським домам. Така співпраця робить завод невід’ємною частиною екологічної системи регіону, де ресурси використовуються повторно.

Завод в Ойрі також є унікальним для всієї Європи: щороку восени тут, на спеціальній виробничій лінії, створюють великоформатні пляшки об’ємом від 3 до 15 літрів. Ці ексклюзивні формати вимагають надзвичайної технічної точності та злагодженої роботи команди 170 фахівців.

Протягом п’яти десятиліть Verallia постійно підтримує розвиток шампанської галузі, прагнучи створювати упаковку, що поєднує ефективність, елегантність і відповідальне ставлення до довкілля. Одним із найновіших досягнень компанії стала презентація у 2024 році Ecova 2 Champenoise – найлегшої у світі пляшки для шампанського вагою всього 800 грамів. Модель, над якою на заводі в Ойрі працювали чотири роки, дає змогу скоротити викиди CO₂ на 4% і має всі шанси стати новим еталоном для виробників шампанського.

«Відзначаючи 50-річчя нашого заводу, ми вшановуємо історію підприємства, глибоко вкоріненого у своєму регіоні, та з упевненістю дивимося в майбутнє. Завдяки відданості наших команд і майстерності скловиробництва ми допомагаємо шампанській індустрії рухатися шляхом сталого розвитку», – зазначив президент Verallia France П’єр-Анрі Деспор (Pierre-Henri Desportes).

На заводі в Ойрі ефективність виробництва поєднується з турботою про довкілля. Для виготовлення пляшок тут використовують до 94% переробленого скла – це допомагає помітно зменшити споживання енергії та скоротити викиди CO₂. Також Verallia приділяє велику увагу економному використанню води. За чотири роки, з 2015 по 2019-й, завод зменшив її споживання більш ніж на 90%. До кінця 2025 року він стане першим скловиробним підприємством, яке повністю забезпечуватиме себе дощовою водою. За підтримки Водного агентства Сени–Нормандії тут реалізують проєкт зі збору близько 23 тисяч кубометрів води на рік.

Ювілей Verallia в Ойрі став не лише святом історії та майстерності, а й підтвердженням прагнення компанії до майбутнього, у якому традиції шампанського поєднуються з екологічними технологіями та сучасною інженерією скла.



Приєднуйтесь до наших соцмереж

⇒ Оптимістична редакція D+ прийме це за комплімент.

⇒ Кожен лайк  сприймаємо як тост!


Джерело: fr.verallia.com
Фото: glass-international.com

Завод Verallia France в Ойрі виготовляє пляшки для найпрестижніших шампанських домів. Цього року підприємство відзначає своє 50-річчя – півстоліття промислової досконалості, інновацій та відданості екологічному розвитку. Наймолодший із французьких заводів Verallia щороку виробляє близько 200 мільйонів пляшок, призначених переважно для ігристих вин і шампанського. Він відіграє ключову роль в економіці регіону, постачаючи 90% своєї продукції […]

Х Міжнародний форум виноробів і сомельє

Захід відбудеться 23 листопада 2025 року у готелі InterContinental Kyiv (м. Київ, вул. Велика Житомирська, 2-А). Початок о 10:00. Міжнародний інформаційний партнер події Комунікаційна медіа група Drinks+.


Запрошуємо фахівців галузі, експертів, виробників, імпортерів, сомельє та ентузіастів вина на Х Міжнародний форум виноробів і сомельє – найочікуванішу подію року у світі українського виноробства та винної культури.

У рамках форуму відбудуться:

  • ХХІІ Всеукраїнський конкурс сомельє «Майстер-сомельє 2025»
  • ІХ Всеукраїнський конкурс «Кращий кавіст України 2025»
  • Презентація та дегустація Молодого вина України

Це унікальна платформа для обміну досвідом, професійного спілкування та відкриття нових імен у галузі виноробства й сомельє.



Приєднуйтесь до наших соцмереж

⇒ Оптимістична редакція D+ прийме це за комплімент.

⇒ Кожен лайк  сприймаємо як тост!


Фото: facebook.com/sommelierclass/photos

Захід відбудеться 23 листопада 2025 року у готелі InterContinental Kyiv (м. Київ, вул. Велика Житомирська, 2-А). Початок о 10:00. Міжнародний інформаційний партнер події Комунікаційна медіа група Drinks+. Запрошуємо фахівців галузі, експертів, виробників, імпортерів, сомельє та ентузіастів вина на Х Міжнародний форум виноробів і сомельє – найочікуванішу подію року у світі українського виноробства та винної культури. […]

Ігристе замість картоплі

У долині Сент-Босвелс, серед мальовничих пагорбів на півдні Шотландії, подружжя фермерів здійснило амбітну мрію: перетворило колишнє картопляне поле на виноградник і створило перше в історії країни ігристе вино, виготовлене за класичною технологією шампанізації.


Сьогодні експеримент Лорни та Тревора Джексон (Lorna/Trevor Jackson) перетворився на історичний прорив: їхнє господарство, розташоване в регіоні, який ще недавно вважався занадто холодним для вирощування винограду, тепер доводить протилежне. Потепління клімату та нові агротехнології відкрили Шотландії двері у світ виноробства.

ігристе вино

Фермери висадили сорти винограду, стійкі до північного клімату, і після кількох років експериментів отримали свій перший врожай. Ігристе вино, виготовлене за традиційним методом, вирізняється яскравою кислотністю та свіжим ароматом, що, на думку виноробів, відображає унікальний шотландський теруар. Перші тисячу лоз різних сортів було висаджено ще у 2016 році, щоб визначити, які з них найкраще пристосуються до місцевих умов.

«Ніхто не повірив би, що з колишнього картопляного поля вийде ігристе вино, – жартує власниця виноградника. – Але ми завжди вірили, що північ теж може дарувати великі вина».

Поки що виробництво невелике, але подружжя планує розширювати виноградник і зробити «шотландське ігристе» впізнаваним брендом на мапі британського виноробства.



Приєднуйтесь до наших соцмереж

⇒ Оптимістична редакція D+ прийме це за комплімент.

⇒ Кожен лайк  сприймаємо як тост!


Джерело: bbc.com
Фото: bbc.com

У долині Сент-Босвелс, серед мальовничих пагорбів на півдні Шотландії, подружжя фермерів здійснило амбітну мрію: перетворило колишнє картопляне поле на виноградник і створило перше в історії країни ігристе вино, виготовлене за класичною технологією шампанізації. Сьогодні експеримент Лорни та Тревора Джексон (Lorna/Trevor Jackson) перетворився на історичний прорив: їхнє господарство, розташоване в регіоні, який ще недавно вважався занадто […]

Украина