Увага! На сайті використовуються cookie файли.
The site uses cookie files
Даний сайт має вікове обмеження.
This site has age restrictions!
Я підтверджую, що мені, на жаль, давно виповнилося 18 років«Вже вихідні. А ходімо вип’ємо в той новий (як варіант – старий) трендовий бар!», – доволі часто чую цю фразу, і, зрозуміло, кожен власник бару, бар-менеджер, шеф-бармен, чи навіть барбек хотів би, щоб ця фраза була сказана саме про них. Але постає питання: що робити, щоб твій бар чи заклад називали трендовим? Спробую проаналізувати ситуацію і виділити, на що спиратися. Поїхали.
Розпочнемо ми з цікавих «привозів». Гестбартендінги – вони завжди були в тренді, завжди подобались гостям, адже випити коктейль від бармена з іншого міста, або ж навіть з іншої країни, чи від людини зовсім не з барного всесвіту, – від співака, телеведучого, спортсменки – це завжди цікаво, це розважає гостей, ще й мотивує відвідати заклад. По гестам приклад треба брати з бару «Бітнік», який за останній рік провів безліч таких гостьових змін. За їх баром стояли і закордонні бармени (Ангус Вінчестер з BCB, Анна Морока з паризького бару Le Syndycat), і барвумен з інших барів (Яра Кізіма, Кріс Ілларіонова, Наргіз Ніязова), були й військові і волонтери (Рос Сатана, Ігор Лачен). Та що там казати, коли за їх баром наливав кокти сам маестро – Павло Зібров!
Але «бітніки» не самотні: наприклад, в Barman Dictat можна було побачити за баром Філіпа Вайта, в Who&Why влаштували серію подій Artist shift, в рамках яких за баром наливають художники. До речі, такі «привози» актуальні не лише для коктейльних барів: Bad Boy, який все ж таки в першу чергу є магазином, – але виноробів італійських в Україну привозив, і не лише в Київ, а і до Львова, і в Дніпро, – влаштовував найцікавіші винні дегустації. Скажу відверто, пити вино з людиною, яка це вино створила, – нереально круто, значно цікавіше, ніж з людиною, яка про це вино просто все знає, при всій повазі до друзів-сомельє. Тож робимо висновок: нові обличчя за вашим баром – це плюс в карму і в бюджет. До речі, про останній: є бюджет на закордонних гостей? Ідеально. Немає? Включайте креатив: адже можна придумати івент зовсім не затратний, але все одно цікавий і хайповий. Маємо памʼятати, що відвідувачі приходять в бар не заради того, щоб просто оплатити ваші коктейлі, і не для того, щоб напитися. Їх візит – це потреба в емоції. Плюс бажання поділитися з кимось досвідом і переживаннями. На цьому і варто робити зараз акценти, це і треба брати за основу.
Тепер подивимось на плеяду відкриттів останніх місяців. Неозброєним оком можна помітити, що в тренді книгарні: просто книгарні, винні бари з книгами (книжки і пляшки, книголенд), книгарні з крафтовим пивом («Плекай», Львів), коктейльні-книгарні. Комусь може здатися, що люди почали масово читати, але особисто я не думаю, що в цьому питанні відбувся тектонічний зсув. Впевнений, люди читають в тому ж обсязі, в якому читали і рік, і пʼять, і десять тому. Та й в цих книжкових закладах ви рідко побачите людей із книжками, одного, максимум двох. Загальна ж маса просто спілкується, випиває, сидить в телефонах. Але той факт, що такі заклади людям цікаві, – заперечити не вийде, такі місця забиті. Чому? Певно, народу хочеться бути дотичними до інтелектуального кола, і в цьому немає нічого поганого, запевняю.
Далі пропоную одне питання: як одним махом і джерело прибутку собі нарити, і впізнаваність закладу підняти, і бажано шляхом безкоштовної реклами? Ніякої фантастики – просто випускаєте свій мерч. Чому бари не крокують далі пінових значків, особисто я не розумію. Так, бувають і футболки, у мене особисто є, наприклад, футболка бару «Паровоз», але, відверто кажучи, вона настільки базова і настільки проста, що я її надягаю лише, коли іду на якесь свято, приміром, День народження того ж «Паровозу», під піджак плюс мінус те, що треба. Але, якщо пофантазувати, трошки покреативити, і разом з якимись крутими українськими брендами одягу створити якісну і дійсно цікаву футболку, чи худі, кепку, та будь що, шмот, який буде хотітися вдягнути щодня, айтем, за який не шкода 50$ відвалити, – тоді ця механіка може дуже цікаво запрацювати. От вище написав про худі, і згадав, що в моїй колекції є ще один елемент гардеробу – це саме худі від бару «Хенговер», лімітована колекція чорних худі від BAY з цікавою вишивкою на спині, в яку дуже обережно інтегрований логотип бару. Ці худі дарували друзям бару, і я скажу відверто, ношу його вже років 4 чи 5, прям люблю цю кофту, впевнений, якщо була б можливість її придбати, – люди б вишикувалися в чергу. Беріть за приклад і на олівець.
Пиво. Не повірите, але теж в тренді – сьогодні пиво це нове вино. Ніхто вже не обмежується світлим і темним, люди познайомились з продуктом глибше і тепер потребують іпу і апу, гозе і сауери, портери і імперіал стаути. Хвала всесвіту за те, що українські виробники крафтового пива з легкістю закривають ці потреби, деякі з них – на вищому рівні. До того ж, вони не просто створюють свій продукт, деякі пивні українські компанії ще й отримують світові нагороди на міжнародній арені. Так, нещодавно дві українські пивоварні («Мова» і «Варвар») були відзначені на міжнародному конкурсі International Beer Challenge. So, на сьогоднішній день в вашому барі має бути пиво, не просто одна, хай навіть хітова, позиція, а якась певна вибірка. Ідеальний кейс: створити колабу з пивоварами, придумавши пиво під власною назвою, яке можна буде купити лише у вас.
А чи в тренді Мексика? Важко сказати. З одного боку, заклади в мексиканській тематиці відкриваються («Пані Фріда», Львів; El Cartel, Київ, відкриття днями). Але ж вони такі мексиканські. Та й закриваються якось доволі ритмічно («Чіка Поблана», дуже крутий проєкт Сьоміна, тимчасово закрився; Boracho bar, який позиціонував себе як текіла-мексікан-бар, тепер став Sour bar, і подають там тепер майже всю коктейльну класику). З чим це повʼязано? Певно, з цінами на текілу – просто глянути скільки коштує пляшка базової Espolon в «Сільпо», чи пляшка звичайної текіла бланко від «Дон Хуліо» в «Вайн Пойнті» – і сльози навертаються, як від мексиканських мелодрам.
В тренді сьогодні демократичні бари, такі як Negroni Aperitivo Bar. Прогуляйтесь в п’ятницю чи суботу по Яр Валу, і на розі з Франка побачите мільйон людей з келихами червоного коктейлю. Чому так? Тому що випити коктейль за 160 грн значно приємніше, ніж за 400, адже так у тебе залишається більше грошей для донатів і на різні корисні справи. І невідомо, що більше тебе втішить: смак напою, чи добре діло донейшена.
Звісно, в тренді і безалкогольні коктейлі. Вони були і раніше в барах, з думкою про людей, які з тих чи інших причин не вживають алкоголь, тимчасово, чи взагалі. Різне ж може трапитися: вагітність, стан здоров’я, за кермом людина. Сьогодні ж цей тренд актуалізувався з думками про військових, які, зрозуміло, не вживають, чи намагаються не вживати алкоголь. Але ж ми пам’ятаємо, що бари – це не лише алкоголь і коктейлі, це атмосфера і вайб, можливість трошки розслабитись, – от і маємо в результаті безалкогольні негроні і джинтоніки. Ще Львів сам по собі в тренді, але давайте по містах блукатимо вже в наступних випусках.
⇒ Приєднуйтесь до наших соцмереж ⇒ Оптимістична редакція D+ прийме це за комплімент.
⇒ Кожен лайк сприймаємо як тост!
Фото: Артем Травкін, FB Who&Why
13.12.2024
05.07.2024
26.04.2024