Увага!

Увага! На сайті використовуються cookie файли.

The site uses cookie files

Даний сайт має вікове обмеження.

This site has age restrictions!

Я підтверджую, що мені, на жаль, давно виповнилося 18 років
I confirm that I have 18 years!

Gastronomy and Wine Portal

Вино в руці, Київ у серці. Так проходив BeWine

05.06.2025, Маркетинг

Коли кілька років тому хтось талановитий придумав влучну назву «BeWine», зрозуміло, акцент робився на другому слові – на вині. Але цього разу винне шоу в Києві продемонструвало силу неймінгу, яка трансформувалася на силу бренду. Адже в умовах війни наголос перенісся на життєстверджуюче «Be».


Отже, на BeWine 2025 були: понад 500 локальних та міжнародних брендів, сотні провідних баєрів, імпортерів та сомельє, рітейлерів, рестораторів, викладачів, маркетологів та інших представників винної сфери. «Розетка» то «Сільпо», Novus та METRO, WineTime та OK Wine – тут зібралися провідні мережі та гранди продажів якісного алкоголю. Плюс – майже 5 тисяч гостей – шанувальників вина.

А головне – тут була неймовірна атмосфера. Дружня, оптимістична, френдлі до усього доброго і світлого – властива молодості. І, хоч не маємо офіційної статистики, але вочевидь молодь складала левову частку аудиторії.

Сюди приходили з друзями, коханими, домашніми улюбленцями, дітьми.

 

В капелюшках, татушках, краватках, вуальках, джинсах та ділових костюмах, в ошатних сукнях і майже дискотечних луках.

І до всіх організатори BeWine поставилися уважно: крім освітніх лекцій чи коментованих дегустацій, шоу пропонувало майстеркласи з малювання, флористики, макіяжу, приготування блюд, фотозону, а також різноманітні фудкорти з вустрицями, гігантським тунцем, стейками, спаржею тощо.

 

І просто – медитативний вид на омиті останнім весняним дощем зелені схили Дніпра.

А ще – тут був  Drinks+. Наш найдоросліший журнал України, за яким ми навіть самі скучили – бо замість 10 разів на рік під час війни видаємо його лише двічі.

Судячи з усього, і гостям BeWine він був в радість, бо мелькав в руках (на жаль, дещо рідше, ніж бокали))), лежав на стендах, виглядав з сумочок та очікував відвідувачів в дегустаційних залах.

Хоча, ні: дехто з молодої генерації, та що там – багато хто! – знайомився з ним вперше. Запитання дня, яке вразило: «А скільки такий журнал коштує?»… Ха, ми думали, не доживемо до того моменту, коли купити прінт, та ще й спеціалізований на вині, комусь спаде на думку!)). Чи варто додавати, що ми залишилися вірні концепції і розповсюджували Drinks+ безкоштовно?

 

Цікаво, що інформація була нарозхват. І кожна локація збирала аншлаги – люди стояли в чергах (так-так!) на тейстинги, в арт-простори, до стендів чи торгових прилавків.

Дивлячись на усміхнені обличчя, неможливо було уявити, що кожному дню цих вихідних, на які припадало свято Києва, передували тривожні ночі ворожих обстрілів. Найбільш лютих, можливо, за всю війну. І що усі ці юні, веселі, натхнені, швидше за все, в ці тривожні ночі не спали. Хтось колихав дитину в під’їзді, дотримуючись плацебного правила «двох стін»,  хтось переховувався в метро чи найближчому сховищі. Хтось лишався вдома разом зі старими батьками або хворими, намагаючись заспокоїти – їх чи себе самих? – невмілими молитвами пошепки… Але кожного ранку зали центру «Парковий», де традиційно відбувається винне шоу, заповнювалися вщент натовпом, який жваво обговорював новини, події, почуті думки. І жодної скарги, жодного слова про страшні ночі. Тільки вино!

 

Щодо вина – ясна річ, мали про що говорити. Адже програма, як завжди, складалася насичена, актуальна, реалізована найяскравішими спікерами країни. Окремо зауважу: і логічно таргетована, адже в залах, призначених для Professional Tasting, на профі та просунутих шанувальників чекали змістовні лекції з коментованими дегустаціями, а в Speed Tasting Room – розгорнувся інноваційний формат, де за 30 хвилин кожен вайнловер за допомогою спікера-провідника у світ напою міг розкрити для себе потенціал типу вина, сорту або окремого бренду.

Особисто для себе редакція Drinks+ серед сонму блискучих дегустацій виділила такі: «Каліфорнія в контрастах: теруар, стиль, ідентичність» (спікер Катерина Ющенко, директор Ukrainian Wine & Spirit School, провайдер Capstone California та WSET в Україні),  презентації номінантів Wine Travel Awards – виноробень з Нової Зеландії «Вина Cloudy Bay – як окремий вид мистецтва!» (представляв Іван Бачурін  – бренд-амбасадор компанії Moët Hennessy, президент Асоціації сомельє України) та з Італії – «Просекко Villa Sandi: бездоганна якість, підтверджена найвищою нагородою Gambero Rosso 15 років поспіль» (спікер Віталій Ковач – відомий сомельє, бренд-амбасадор Villa Sandi в Україні, засновник Школи сомельє Віталія Ковача).

 

 

Відкриттям року для нас став новозеландський бренд, презентований на тейстингу  «Loveblock – любов у кожній краплі. Зіркова прем’єра на українському ринку!», проведеному Олексієм Обуховим, директором магазину “Wine Story”, шефом-сомельє компанії «Винфорт». Як сам про себе каже Олексій: “Маю до вин серйозні почуття”. Так от, Drinks+ відтоді має почуття до Loveblock. Який, як і Київ, не можна не любити.

 

З теплом відзначимо особисту появу на шоу в Києві пана Умберто Космо, керівника відомої італійської виноробні Bellenda, який провів цікаву лекцію «Коли просекко створюють як шампанське», додавши власні міркування щодо пейрингу з українською кухнею. Крім безумовно професійного сенсу заходу, справили враження сміливість італійця (не кожен іноземець сьогодні наважиться догрести до берегів Дніпра))) та його бажання підтримати Україну в ці важкі часи. Саме таких партнерів варто цінувати. І саме їхні вина пити.

 

Відмітили ми і  дегустацію від українського виробника «Престиж Груп»  – «FRENCH BOULEVARD – символ якості, незмінний століттями», коментовану Олексієм Дуровим, членом правління Асоціації сомельє України.  Сьогодні «Французький бульвар» демонструє не лише відродження традиційної слави та якості одеського ігристого, а й експортний потенціал та позитивні тренди в українському виноробстві, яке попри війну демонструє дивовижну стійкість.

До речі, зауважимо, що винне шоу, яке досі вважалося цариною імпортерів, стає все більш привабливим для українського виробника. Що, на переконання D+, дуже правильний тренд – саме тут збирається найбільш підготовлена та якісна аудиторія для вітчизняних вин.  Цього року свої стенди, крім ТМ ODESA та «Французький бульвар», тут мали й інші українські виробництва: локальні міцні крафтові напої під торговими марками, що належать  «Вітіс Груп»: Witch Water, Faine Brandy, Hvoya та Gorilka Official; компанія «Сікера» (сподіваємося невдовзі розповісти про ці унікальні напої докладніше), Leleka Wines (швидкісний тейстинг вин цієї ТМ «Одеський Чорний, еволюція при витримці в дубових бочках» провів амбасадор марки, винороб і сомельє Богдан Панчук), а також лідери українського ринку Shabo та KOBLEVO. Крім того, був і невеличкий стенд «української збірної», керований засновниками проєкту «Не винні інтерв’ю».

Приніс нам BeWine  і несподіване знайомство із новим виноробом (з 2023 року на ринку) з Київщини, який випускає вина марки «Адама». Нашій редакції ще належить глибше ознайомитися і розібратися в цьому феномені, але вже можемо заявити, що зустріли продукт унікальної якості: органічні виноградники, виробництво без сульфітів, виключно натуральним способом. І ось новина: вина «Адама» вже всерйоз зацікавили одного з найвибагливіших продавців елітного алкоголю в Україні.

Перелічені вітчизняні компанії – перші українські ластівки. Є сподівання, що наші винороби невдовзі в ритмі speed tasting)) позбавляться відчуття меншовартості не лише в ціновій політиці (що інколи спостерігаємо в дещо надмірному ступені), а й у своєму позиціонуванні, в розумінні власної аудиторії. І тоді українські вина на теренах BeWine посядуть гідне, принаймні рівноправне, місце.

 

Втім, світ вина – це, перш за все, люди. Тому D+ не лише дегустував, а й спілкувався – і зібрав враження українського винного ком’юніті, учасників цьогорічного винного шоу. Про що дізналися в ці дні, що обговорювали, а про що ще не договорили – й залишили до наступного BeWine…

Зауважте: три крапки – то завжди обіцянка продовження! Анонс того самого «Вe».

 

         Анна Пекер, представник California Wines в Україні:

Цьогорічний BeWine вкотре довів, які у нас сильні, мужні та витривалі люди – безсонні ночі під обстрілами, а зранку і представники компаній, і гості – усі на місці. З оптимізмом, драйвом та любов’ю до вина. На майстеркласах всі місця були зайняті і це свідчить про бажання пізнавати, заглиблюватись в деталі. Відчула, наскільки вино – соціальний продукт, що об’єднує людей, додає настрою та яскравості зустрічам, спілкуванню. Як на мене, цього року була помітна Шампань, запам’ятались декілька приємних відкриттів на стенді Cuvee. Поговорити ще хотілося б з колегами стосовно того, як вони бачать зміну клімату практично в своєму винному досвіді – як це відображається в попиті на ринку та в асортименті, які стилі/регіони «йдуть» і що приходить на заміну.

 

Катерина Ющенко, директор Ukrainian Wine & Spirit School:

BeWine підтвердив, що він – більше, ніж просто фестиваль. Це справжній винний хаб, де зустрічаються головні гравці індустрії, нові бренди та ті, хто формує майбутнє ринку. Щороку подія зростає як за рівнем учасників, так і за змістом. Особливо актуальні майстеркласи, які підіймають важливі теми: сталий розвиток, сучасні тренди, соціальні ініціативи – все те, про що має говорити винний світ. Для споживача це чудова нагода зорієнтуватися в ринку, побачити нові портфоліо та напрями. А для професіоналів – можливість познайомитися, домовитися, знайти партнерів. Саме ця концентрація якісної аудиторії – те, що вирізняє BeWine серед інших подій. Цього року я мала честь уперше представити на BeWine вина Каліфорнії – і одразу на високому рівні: серед гостей були представники Посольства США в Україні, зокрема пані Надзвичайна і Повноважна Посол Бріджит Брінк. Для мене це була особлива мить – передати їй пляшку українського вина від SHABO як символ взаємної поваги й підтримки.

Окрема гордість – благодійна ініціатива на користь Superhumans Center. Радію, що змогла долучитися, надавши курс Capstone California до лоту на аукціоні. Відкриттям стали і нові бренди, зокрема українські – потужні, сміливі, конкурентні. Хотілося б ще більше говорити з колегами про експортні перспективи, освіту споживача та формування сталої культури споживання. Побажання на наступний рік: сподіваюся, що наступного року BeWine матиме змогу ширше відкрити двері для міжнародних партнерств – можливо, через спеціальний блок з імпортерами та винними асоціаціями з інших країн. Також було б цікаво побачити більше тематичних дискусій або круглих столів, де можна обговорити виклики індустрії глибше: зокрема, питання експорту, адаптації до нових ринків і сталих практик на виноробнях. І, звісно, мрію, щоб і надалі зростала присутність українських вин на таких подіях – як в експозиції, так і в міжнародному контексті. Наші виробники заслуговують бути на світовій мапі.

 

Алеся Полторацька, керівник департаменту «Алкогольні та безалкогольні напої, тютюнові вироби» компанії ROZETKA:

Під час BeWine я усвідомила, наскільки стрімко розвивається українська винна індустрія. Приємно бачити зростання уваги до безалкогольних, тихих, шампанських та ігристих вин. Вразив також рівень професійної організації заходу – він дедалі більше нагадує провідні європейські винні виставки.

Особливо запам’яталася нова лінійка від бренду Purcari – інноваційні вина, що поєднані сучасним стилем і локальним характером. Орієнтована на молодшу аудиторію, з акцентом на експерименти, нові враження та природний підхід у виноробстві.

Надалі хотілося б більше обговорювати світові тренди у виноробстві – від натуралів і pet-nat’ів до інновацій у пакуванні та маркетингу. Цікаво, як ці тенденції адаптуються під локальний ринок і впливають на споживчі вподобання в Україні. Також важливо говорити про досвід виходу українських вин на міжнародні ринки – з усіма викликами та можливостями.

 

Єлизавета Гринцова, маркетолог PRESTIGE GROUP:

Цьогорічний BeWine відкрив для мене важливу тенденцію – українське вино вже не «намагається бути», а  є впізнаваним, якісним і стильним продуктом.

Особливо вразили дегустації автохтонних сортів і сміливість нових блендів – є чим пишатися і чого прагнути. Для ТМ «Французький бульвар» та «Одеса» це ще один доказ, що ми рухаємося в правильному напрямку: створюємо сучасне українське вино з власним характером.

Хотілося б більше дискусій про комунікацію в галузі – як говорити з новим поколінням споживачів, що обирає вино не лише за смак, а й за сенс.

 

Наталія Благополучна, президент Всеукраїнської Асоціації виноробів та сомельє, засновниця та викладач школи сомельє «Майстер-клас»:

Як завжди, BeWine проявив високу організацію та сучасний підхід. Не зважаючи на безсонні ночі та постійні обстріли міста, відвідувачі збиралися вже зранку і терпляче чекали своєї черги. Мене особисто вразила така велика кількість молоді, яка їде на захід з усіх куточків України! Щодо нових брендів та стилів. Мене важко вже здивувати, адже 25-річний практичний досвід дається взнаки. Але на цей раз була приємно здивована. Згадаю дуже цікаву нову добірку вин від «Розетки», в основному це Італія, Іспанія і Португалія, з гарним співвідношенням «ціна-якість», що дуже важливо сьогодні. Гарні нові позиції в компанії WineTime, і це зрозуміло, там працюють професіонали! Якісні і відомі вина Каліфорнії від «Шато Монтелена», які стали топовими після «Суду Парижа», або чудові ігристі на всі смаки та гаманці на їх окремому стенді. Та найбільше вразила нова Каліфорнія, яку презентувала Катерина Ющенко. І не сортами (традиційними для них Шардоне, Каберне Совіньон чи Зінфандель), а експериментами з витримкою. Уявити раніше витримку вина в діжках після бурбону чи рому було неможливо. А тепер саме такі вина дивують найбільше, і після таких дегустацій розумієш, який безмежний світ Вина. Дякую організаторам заходу за таку можливість!

 

Сергій Мазур, співвласник і директор компанії Vitis Group:

На жаль, відвідати багато дегустацій не вдалося через щільний графік зустрічей та неймовірний ажіотаж до нашого стенду. Але, судячи з тих дегустацій, які проводили ми самі, однозначно відмічу значний інтерес відвідувачів, особливо до преміальної дегустації від Louis Roederer, на якій було також представлено і флагманське шампанське цього Дому – Cristal 2015 року. Місця на цю дегустацію були заздалегідь зарезервовані буквально протягом пари годин після відкриття реєстрації. Та й інші наші дегустації, наприклад, Elena Walch, Masi, Mazzei, користувалися високим попитом. Варто окремо сказати, що після цих дегустацій багато відвідувачів підходили на наші стенди – спробувати інший асортимент та купити ті позиції, що особливо впали їм до вподоби. Як на мене, це свідчить про значний рівень зацікавленості та залученості відвідувачів в тему. І це надає оптимізму.

Відзначу, що цього року ми вперше брали участь у BeWine як експоненти, тож мали змогу побачили цей захід під іншим кутом зору. І чітко відчули, що цей захід стає все більш професійним.

Про що хотілося б поговорити окремо? Останнім часом в Україні,  з цілком зрозумілих причин щоправда, сильно впав рівень представлених імпортних вин. І якщо до 2020 року кожна компанія, що поважала свою репутацію, уникала завезення вин низької якості попри привабливо низьку ціну, то останнім часом такі зловживання з боку імпортерів стали траплятися дедалі частіше. І якщо раніше, побачивши в торгових мережах позначку «Власний імпорт», ти розумів, що найімовірніше перед тобою непогане вино за гарною ціною, то зараз це цілковитий квест. Інколи єдиною позитивною характеристикою є низька вартість. На жаль, питання до якості, наявності бодай якихось сортових характеристик, сумнівне походження – все це поступово стає нормою. І найбільше від цього страждає споживач. І навіть не тому, що п’є алкоголь низької якості, а тому, що практично неможливо відрізнити умовний темпранільйо з Іспанії, каберне з Чилі чи санджовезе з Тоскани. Більше скажу, часто навіть професіонали не можуть знайти різницю – таке враження, що все розлито з однієї бочки. Через таку тенденцію є небезпека втратити молоде покоління поціновувачів вина, яке щойно сформувалося. І могло б вирости за інших умов в нову потужну генерацію споживача. А замість того ми відпускаємо їх в бари, де вони оберуть яскраві та різноманітні коктейлі. Які точно відрізнятимуться на краще від одноманітних імпортних вин, якими сьогодні «залиті» українські магазини. Припускаю, що сьогоднішнє покоління 30-річних стане останнім в Україні, яке 20 років потому зможе відрізняти вина не лише за кольором, а й за відмінними характеристиками.

А своїм колегам-конкурентам я запропонував би провести конкурс на сміливість серед директорів чи менеджерів з імпорту: хто наважиться випити на публіці (чи на камеру) келих будь-якого вина з власного портфоліо, яке оберуть для нього конкуренти. Припускаю, сміливців набереться небагато. Але ото було б шоу!

 

Гліб Кошелєв, засновник Vitis Wine School та шеф сомельє Vino.ua:

BeWine вражає. Це наймасштабніша винна подія в Україні і – можливість для брендів представити себе, а для гостей – продегустувати найкраще, поспілкуватися з бренд-амбасадорами, сомельє, виноробами. Я провів 5 дегустацій для брендів: Masi, Mazzei, Elena Walch та Louis Roederer Cristal – для багатьох це була перша зустріч із легендами. Такі фестивалі важливі для всіх  –виробників, імпортерів і, звісно, винолюбів. За два дні можна отримати концентрований досвід, нові знання й справжнє задоволення. Ми зібрали рекордний донат для SuperHumans, який піде на відновлення наших захисників. Ця благодійна складова – не менш важлива частина події, і дуже круто, що BeWine підтримує такі ініціативи. Відмічу, що BeWine росте щороку – в якості, наповненні, рівні спікерів. І бути його частиною – справжнє задоволення.

 

Богдан Дукаль, категорійний менеджер WINETIME:

Я давно знаю команду BeWine і щоразу дивуюсь їхнім вмінням, швидкій оцінці ситуації і влучному пошуку нових ідей. Добре помітний той факт, що кожного року всі учасники вдосконалюються, привносять щось нове. Особливої уваги заслуговує представленість українських виробників. Знаю, скільки сил доклали організатори, щоб забезпечити це і хочу побажати на наступний рік кількість збільшити!

Зазначу: дегустації на BeWine завжди круті. Тут ніколи не трапиться щось посереднє. Є або топ, або тренд, або щось унікальне.

Ще відзначив би цьогорічну ініціативу організаціторів по проведенню благодійних аукціонів. Це – прямо в серденько!))

Надалі теми для розмов і дискусій завжди знайдуться. Але якщо вже на те пішло, сподіваюся, в наступному році ми всі разом – з учасниками і організаторами – влаштуємо щось спільне. До цього й закликаю.

 

Умберто Космо (виноробня Bellenda, Італія):

Команді BeWine дякую за організацію заходу, де відточено сяяла кожна деталь. Ваш професіоналізм дозволив мені зосередитися на найважливішому: комунікації через вино.

Такі моменти нагадують мені, що вино – це більше, ніж просто напій; це місток між людьми, місцями та традиціями.

За яскравий дух Києва, за майбутні відкриття вина та за багато інших спільних історій – будьмо!

 

     Drinks+: А від себе додамо: “Будьмо з BeWine!”

І на останок алаверди від команди BeWine:

Ми прожили історію під назвою «Age of Art» разом: через дегустації, лекції та невимовну кількість емоцій. Кожен ковток, кожна розмова, кожен погляд на вино був, як нове відкриття. Ми не просто куштували – ми творили. І саме тому Be Wine – це більше, ніж просто захід. Це спільнота, культура та мистецтво.
Дякуємо спікерам за ідеї, які надихають, та знання, що змінюють бачення. Дякуємо партнерам за довіру та підтримку. Дякуємо учасникам за разом створену атмосферу. Дякуємо усім, хто брав участь у наших благодійних активностях. Всі ваші донати відправляться на нагальні потреби Superhumans Center.
Окрема і найбільша вдячність – Силам Оборони України. Завдяки вам ми маємо змогу збиратися, створювати, ділитись і жити. Адже кожна хвилина миру – це подарунок кожному з нас та результат вашого щоденного героїзму. Цінуємо та пам’ятаємо.
Дякуємо усім, що ми зробили це разом. І вийшло абсолютно незабутньо! Зустрінемось на п’ятому, ювілейному Be Wine — 30 та 31 травня 2026. До нових вражень!
 
Be Wine. Be Art. Be Inspired”.

Дкуємо команді BeWine та спікерам за надані фото.



⇒ Приєднуйтесь до наших соцмереж ⇒ Оптимістична редакція D+ прийме це за комплімент.

⇒ Кожен лайк  сприймаємо як тост!

X
Украина