Увага!

Увага! На сайті використовуються cookie файли.

The site uses cookie files

Даний сайт має вікове обмеження.

This site has age restrictions!

Я підтверджую, що мені, на жаль, давно виповнилося 18 років
I confirm that I have 18 years!

Gastronomy and Wine Portal

Кохання в кожній краплі: як народжуються вина Loveblock

Історія Loveblock Winery почалася задовго до її заснування, адже компанія стала «другою дитиною» подружжя Кіма та Еріки Кроуфордів.

Ще у 1996 році вони запустили інноваційну виноробню Kim Crawford Wines, яка прославила  новозеландські  совіньйон блани по всьому світові. Зараз родина  вкладає всі зусилля, знання і любов у органічні вина Loveblock, які представляє на українському ринку компанія Винфорт.


Унікальний стартап

Отже все почалося з кохання. Про що, власне, ви могли здогадатися з назви бренду.  А ще – з краплини вина, адже яскраві почуття представниці фармацевтичної компанії з Південної Африки і новозеландського винороба спалахнули на  винному фестивалі на вершині гори Паарл. Саме там Еріка  відкрила для себе чудові новозеландські вина і зустріла свою долю.

Винороб Кім Кроуфорд зачарував дівчину настільки, що вона залишила рідну країну і переїхала до Нової Зеландії. Там у них народилося двоє дітей. І там вони розробили бізнес-план для Kim Crawford Wines, який суттєво вплинув на репутацію всієї винної індустрії Нової Зеландії та підніс на новий рівень імідж сорту Совіньон Блан.

Кроуфорди складали в усіх сенсах динамічний і гармонійний дует: він – винороб, вона – маркетолог. Коли подружжя заснувало Kim Crawford Wines, вони не мали нічого, крім великої ідеї та амбітного бачення. Їхній підхід був досить інноваційним: на початкових етапах їхня «віртуальна виноробня» функціонувала просто в кімнаті їхнього будинку в Окленді. Кім, досвідчений винороб, купував виноград у місцевих виноградарів, а сам процес виробництва вина відбувався на орендованих об’єктах. Цей нестандартний підхід дозволив знизити витрати на землю та обладнання, що було справжньою інновацією для того часу.

«Це була важка праця, складний шлях, — згадує Еріка про ті дні. — Ми будували бренд і категорію буквально з нуля: дзвінок за дзвінком у ресторани, лише вдвох, з обмеженим бюджетом. Ми були молоді та безстрашні. Робили це просто тому, що хотіли».

Завдяки розумному управлінню бренд Kim Crawford Wines швидко набрав популярності. Уже за сім років компанія стала однією з десяти найбільших виноробень Нової Зеландії, а бренд приніс значний прибуток. Стиль Кіма – «виразний, фруктовий, з яскраво вираженим сортовим характером» – став еталоном новозеландських совіньйон бланів, перевершивши всі їхні очікування.

У 2006 році Кроуфорди продали свою компанію канадському гіганту Vincor International, який через три роки був поглинений ще більшою корпорацією Constellation Brands. Після цього Kim Crawford Wines посів лідерське місце на американському ринку. У 2016 році бренд досяг роздрібних продажів у США на суму 229 мільйонів доларів і став найпопулярнішим новозеландським брендом та абсолютним лідером серед світових совіньйон бланів.

 

Народження Loveblock

Після продажу компанії Кім і Еріка більше не мали стосунку до винного бренду, який носить їхнє ім’я. До того ж, діяла тимчасова угода про неконкуренцію, що змусило їх зробити паузу і обдумати подальші кроки. Кім повернувся до виноробства як консультант, а Еріка — до маркетингу та виноградарства, вперше у своєму житті. Кім завжди добре контролював виноробство, але виноградарство було їхнім «слабким місцем», і опанування цього етапу дало змогу повністю контролювати весь процес у майбутньому.

Важлива деталь в цій історії про кохання: після продажу Kim Crawford Wines Кроуфорди заробили близько 50 млн доларів, і це дало їм можливість придбали занедбану ферму високо в горах над Мальборо та протокою Кука. Так вони отримали можливість реалізувати нову мрію – створити виноробню, що відображала б їхні принципи і прагнення до органічного виноробства. Так народився Loveblock, який став проєктом, що сповістив про повернення Еріки та Кіма Кроуфордів в індустрію.

 

Назву нового бренду Кроуфорди пояснюють наступним чином: «Ми поділили територію на виноградні блоки і збираємо врожай з кожного з них окремо, щоб зберегти унікальні характеристики кожної ділянки. Це була праця з любов’ю до кожного блока! Саме тоді виникла назва «Loveblock», яка відображала нашу пристрасть до цього процесу. Loveblock – це еволюція і для нас, і для сорту Совіньйон Блан».

Органічна філософія Еріки Кроуфорд

Ідея направити зусилля на органічне виноградарство належала Еріці, адже це є  віддзеркаленням її власного способу життя. Ще у студентські роки вона стала вегетаріанкою. А під час стресових часів створення першого бренду та виховання дітей жінка  була просто змушена  переглянути ставлення до свого здоров’я. Еріка виключила штучні добавки з харчування і косметичних засобів – і це допомагало їй фізично почуватися краще. Зрештою цей досвід підштовхнув і до ідеї органічного виноробства як наступного кроку в пошуку більш здорового та етичного способу життя.

«Ми не просто вирішили зайнятись органікою, бо це було потрібно ринку – насправді не було, – розповідає Еріка. – Це менш прибутково, і дуже важко! Сьогодні ринок набагато більше готовий до органіки, ніж п’ять років тому. Шлях був довгий, але нарешті я бачу попит на ці вина. Йдеться і про те, що в пляшці, і як компанія себе веде та як ставиться до людей».

Створення органічного виноградника на занедбаній землі вимагало восьми років важкої праці, але результат виправдав себе. Кроуфорди перетворили покинутий курган на доглянутий виноградник, де дотримуються принципів біодинаміки.

Органічні винороби не використовують хімічні пестициди чи гербіциди, а створюють здорове середовище для виноградної лози, щоб вона процвітала без необхідності втручання.

Природний підхід до виноробства є основою філософії Loveblock. Виноробня з самого початку зосередилася на застосуванні сталих практик. Ідея полягає в тому, щоб залишити землю кращою, ніж вона була, усуваючи хімікати і добавки, зменшуючи втрати на всіх етапах виробництва та транспортування і створюючи вино, яке не тільки смачне, але й екологічно чисте.

Зокрема, виноробня Loveblock активно працює над покращенням здоров’я ґрунту, використовуючи покривні культури, компост і тварин, щоб підтримати екосистему і забезпечити стійкість виноградників. Кури, вівці та велика рогата худоба допомагають контролювати бур’яни та шкідників, зменшуючи потребу в хімії. Щодо пакування, компанія використовує легкі пляшки, що зменшує вплив на навколишнє середовище, знижує витрати на транспортування та додає преміум-ефекту без шкоди для природи.

Стриманість і елегантність  –  новий еталон новозеландських вин

Кім і Еріка Кроуфорди переконані, що органічне виноробство на сьогодні стає основним орієнтиром не тільки для Loveblock, але й для всієї новозеландської виноробної індустрії.

Міняється і підхід до смакових характеристик вин. Кім розповів, що винороби з Нової Зеландії, подібні до нього, прагнуть відмовитись у своїх винах від удару сильними ароматами та смаками. Стриманість і елегантність – нові девізи. Це відмінно вдається при створенні органічного вина.

Щоб вино було сертифіковане як органічне, воно не повинно містити доданих сульфітів. Це стало викликом, адже без сульфітів 60–80% вина окислюється. Природним антиоксидантом може бути танін, але Совіньйон Блан не дає достатньої кількості танінів, а одержати їх шляхом витримки в дубі не вийде, адже Кроуфорди не витримують вино в бочках… Та Еріка знайшла рішення – придумала спосіб екстрагувати чайні таніни і додавати їх у вино. І була задоволена результатом.

«Вина без сульфітів м’якші, зі стриманішим смаком, — зауважує Еріка Кроуфорд, описуючи вина Loveblock як більш цікаві, тендітніші у смаку та структурі та дружні до їжі. — Ґрунт відіграє велику роль — в одному винограднику є стільки мікробіомів, і саме це дає ту текстуру, яку ми шукаємо. Вино не велике, не кричить про себе з першого ковтка — воно змушує повернутись і дослідити його ще раз. У нашому  органічному вині більше флоральності — персик, ананас, навіть трохи базиліку».

Окрім совіньйон бланів, Loveblock також має успіх із органічними піно грі та піно нуарами — перші роблять у більш сухому стилі, ніж зазвичай, а другі — насиченіші, ніж більшість новозеландських. Піно Нуар вирощується на винограднику в Центральному Отаго, південніше — регіон тепліший, і дає вина з «більшою інтенсивністю, зрілими смаками та приємною грибною/умамі текстурою на піднебінні».

Також варті уваги «Ґевюрцтрамінер» та «Рислінг», створені Loveblock.

Сьогодні Loveblock Winery  – це виноробня, яка не тільки виготовляє чудові органічні вина, але й є зразком для інших виноробів, які прагнуть робити бізнес із максимально дбайливим ставленням до землі і всіх, хто на ній живе.

Історія Loveblock стала втіленням усіх ідеалів, яких прагли Кім і Еріка. Це не просто історія виноробства, а історія любові до землі, людини та природи.

 

Дегустаційні нотатки

 

 

Gewürztraminer Marlborough Loveblock

Кондиція: біле сухе

Регіон: Долина Аватере, Мальборо, Нова Зеландія

Сорт винограду: 100% Гевюрцтрамінер

Вміст алкоголю: 13,5 %

Особливості технології: мацерація 4 години в контакті зі шкіркою

Потенціал витримки: 10 років після збору врожаю

Аромат: інтенсивний, з нотами тропічних фруктів, таких як гуава, червоний апельсин та солодкий мандарин

Смак: округлий, із стійким тривалим пряним посмаком, що добре збалансований освіжаючою кислотністю

Гастрономічне поєднання: страви азійської та індійської кухні, м’які сири

Температура сервірування: 8–10°С

 

Pinot Gris Marlborough Loveblock

Кондиція: біле сухе

Регіон: Долина Аватере, Мальборо, Нова Зеландія

Сорт винограду: 100 % Піно Грі

Вміст алкоголю: 13,0 %

Особливості технології: 5 % вина ферментовано в бочках з французького дуба і через 3 місяці купажовано з рештою виноматеріалу

Потенціал витримки: 10 років після збору врожаю

Аромат: інтенсивні ноти груші та дині

Смак: складний, має гарну структуру з характерною кислинкою,

завершується мінеральним тоном

Гастрономічне поєднання: аперитив, страви азійської кухні, морепродукти

Температура сервірування: 8–10°С

 

Pinot Noir Central Otago Loveblock

Кондиція: червоне сухе

Регіон: Central Otago, Нова Зеландія

Сорт винограду: 100 % Піно Нуар

Вміст алкоголю: 13,0 %

Особливості технології:

5-денний процес настоювання сусла

Потенціал витримки: 10 років після збору врожаю

Аромат: інтенсивні тони вишні, сливи, спецій з грибними нотами

Смак: сухий, з м’якими танінами

Гастрономічне поєднання: грибні страви, страви з індички, ягнятини, телятини, а також лосося

Температура сервірування: 12–14°С

 

Riesling Marlborough Loveblock

Кондиція: біле сухе

Регіон: Долина Аватере, Мальборо, Нова Зеландія

Сорт винограду: 100 % Рислінг

Вміст алкоголю: 12,0 %

Особливості технології: холодна ферментація

Потенціал витримки: 10 років після збору врожаю

Аромат: яскраві ноти лимону та лайму з відтінками меду

Смак: освіжаючий, має гарну кислотність, що балансує мінеральним тоном

Гастрономічне поєднання: аперитив, суші, сашимі

Температура сервірування: 8–10°С

 

Sauvignon Blanc Marlborough Loveblock

Кондиція: біле сухе

Регіон: Долина Аватере, Мальборо, Нова Зеландія

Сорт винограду: 100 % Совіньон Блан

Вміст алкоголю: 13,5 %

Особливості технології: ферментація проходить частково в бетонних чанах та частково у французьких барріках

Потенціал витримки: пити молодим

Аромат: яскраві ноти ананасу, тропічних фруктів та свіжих трав

Смак: округлий, з характерною кислинкою, що балансує фруктово-мінеральним тоном

Гастрономічне поєднання: аперитив, морепродукти, устриці, паста, страви з курки

Температура сервірування: 8–10°С

 

Sauvignon Blanc Tee Marlborough Loveblock

Кондиція: біле сухе

Регіон: Долина Аватере, Мальборо, Нова Зеландія

Сорт винограду: 100 % Совіньон Блан

Вміст алкоголю: 13,0 %

Особливості технології: використовують чайні таніни в якості консервантів

Потенціал витримки: пити молодим

Аромат: інтенсивний аромат апельсинової цедри, айви, персику, агрусу та свіжих трав

Смак: свіжий та елегантний, пряний з характерною кислинкою

Гастрономічне поєднання: аперитив, м’які сири, морепродукти, паста, біле м’ясо, біла риба

Температура сервірування: 8–10°С

 

Erica Sauvignon Blanc Marlborough Loveblock

Кондиція: біле сухе

Регіон: Долина Аватере, Мальборо, Нова Зеландія

Сорт винограду: 100 % Совіньон Блан

Вміст алкоголю: 13,0 %

Особливості технології: ферментація проходить частково в бетонних чанах та частково у французьких барріках

Потенціал витримки: пити молодим

Аромат: яскравий – ананасу, тропічних фруктів з мінеральними нотами

Смак: має складну структуру, збалансовану кислотність та фруктовий посмак

Гастрономічне поєднання: морепродукти, паста, страви з курки, біла риба

Температура сервірування: 8–10°С



⇒ Приєднуйтесь до наших соцмереж ⇒ Оптимістична редакція D+ прийме це за комплімент.

⇒ Кожен лайк  сприймаємо як тост!


 

Історія Loveblock Winery почалася задовго до її заснування, адже компанія стала «другою дитиною» подружжя Кіма та Еріки Кроуфордів. Ще у 1996 році вони запустили інноваційну виноробню Kim Crawford Wines, яка прославила  новозеландські  совіньйон блани по всьому світові. Зараз родина  вкладає всі зусилля, знання і любов у органічні вина Loveblock, які представляє на українському ринку компанія […]

Зірка Бароло пропонує «розкішну свіжість» врожаю 2021 року

Відомий виноробний дім GD Vajra презентував довгоочікувані вина з урожаю 2021 року, який вже вважають винятковим для Бароло. Кожному винограднику було присвячено своє музичне оформлення – від AC/DC до Pink Floyd і Еріка Клептона – щоб підкреслити унікальний характер кожного вина.


Головний винороб Джузеппе Вайра (Giuseppe Vajra) назвав три ключові моменти, які сформували стиль вин 2021: прохолодна весна, посушливий серпень і тривалий контакт із шкіркою винограду, що став можливим завдяки пізньому дозріванню ягід.

Через прохолодний початок року цвітіння винограду відбулося майже на три тижні пізніше, ніж у 2020-му. «Цвітіння – це своєрідна ДНК врожаю», – пояснює Вайра. Менша кількість ягід і їхній менший розмір забезпечили більшу концентрацію та щільність вина.

Сухий серпень призвів до зниження рівня калію та азоту в ягодах, що, за словами Джузеппе, «забезпечило природну кислотність і, як результат, надзвичайну свіжість у вині». Повільніше й триваліше бродіння, викликане цими умовами, дало вину додаткову глибину та складність.

«Повільне бродіння – це ідеальний рецепт для появи сивини у виноробів, – жартує Вайра. – Але саме завдяки йому народжується справжня краса вина».

Порівнюючи три останні врожаї, винороб зазначає: «2020 рік – більш фруктовий та квітковий, 2021 – має додатковий рівень структури, 2019 – найпотужніший». Врожай 2021 року, за його словами, займає ідеальну золоту середину. «Можна було б подумати, що ці вина з більш теплого року».

Окремо він відзначив виноградник Coste di Rose, що поповнив портфель господарства у 2015 році. Цю невелику, затишну ділянку, розташовану між культовими крю Cannubi та Bussia, Вайра називає справжнім «прихованим скарбом» Бароло.



⇒ Приєднуйтесь до наших соцмереж ⇒ Оптимістична редакція D+ прийме це за комплімент.

⇒ Кожен лайк  сприймаємо як тост!


Джерело: thedrinksbusiness.com
Фото: facebook.com/GDVAJRA

Відомий виноробний дім GD Vajra презентував довгоочікувані вина з урожаю 2021 року, який вже вважають винятковим для Бароло. Кожному винограднику було присвячено своє музичне оформлення – від AC/DC до Pink Floyd і Еріка Клептона – щоб підкреслити унікальний характер кожного вина. Головний винороб Джузеппе Вайра (Giuseppe Vajra) назвав три ключові моменти, які сформували стиль вин […]

46 Parallel Wine Group доповнила колекцію El Capitan вином у стилі Orange

До лінійки преміальних вин El Capitan від 46 Parallel Wine Group приєдналася новинка – елегантне бурштинове вино El Capitan Orange з Піно Блану врожаю 2024 року. Всього виготовлено лише шістсот шістдесят сім пляшок, що підкреслює його унікальність та ексклюзивність. 46 Parallel Wine Group є номинантом міжнародної премії Wine Travel Awards, яка щороку об’єднує виноробів, експертів, мандрівників, журналістів та ентузіастів з усього світу.


Унікальність El Capitan Orange полягає в технології виробництва, що поєднала класичні підходи з сучасною виноробною філософією. Витончена смакова палітра досягнута завдяки холодній мацерації та подовженому контакту зі шкіркою без запуску бродіння при температурі 6–8 °C. Далі було застосовано контрольоване бродіння при температурі не вище 22 °C, що дозволило зберегти тонку ароматику сорту. Після завершення ферментації вино ще майже чотири тижні витримувалося на шкірці, що надало насиченого золотисто-бурштинового відтінку, виразної структури та делікатної танінності.

Завдяки шести місяцям витримки на дріжджовому осаді (sur lie) з батонажем, El Capitan Orange розкривається кремовою структурою, щільністю та глибоким, багатогранним смаком.

В ароматі ноти сушених абрикосів, айви, карамелізованого яблука і легка цитрусова свіжість грейпфрута поєднуються з ніжними квітковими відтінками липи й ромашки, доповненими медовими нюансами. Завершує цю ароматичну композицію тепла гама прянощів і горіхова елегантність.

Смак має вишуканий баланс і благородну витончену глибину. Вино відкривається свіжими цитрусовими нотами, які поступово переходять у легку терпкість горіхів і зеленого чаю. Завершення дарує медову м’якість із делікатною гірчинкою.

«Ми довго шукали варіант, як розширити лінійку El Capitan, не порушуючи її філософії: усі вина мають бути з сортів групи Pinot. Ідея створити Orange саме з Pinot Blanc дала змогу поєднати автентичність із сучасним стилем. Ми свідомо відмовилися від бочкової витримки, щоб зберегти легкість, ароматику і складність. Понад шість місяців ретельної праці підтвердили правильність цього підходу. А перша презентація вина на фестивалі Kyiv Food and Wine Festival лише зміцнила нашу впевненість – відгуки споживачів та експертів були надзвичайно схвальними», – розповідає власниця компанії 46 Parallel Wine Group Наталія Бурлаченко.

Вина El Capitan – це лімітована колекція вишуканих преміальних вин, створених із кращих сортів групи Pinot. Лінійка включає тихі та ігристі варіації Піно Блан (Pinot Blanc), Піно Грі (Pinot Gris), Піно Нуар (Pinot Noir), а тепер і перше помаранчеве вино – El Capitan Orange.

_______________

Досьє D+

46 Parallel Wine Group – український виробник вина, що розпочав свою діяльність на початку 2020 року. Наприкінці 2024 року компанія увійшла до складу Big Wines – дочірньої компанії міжнародного холдингу Vinos de La Luz, що працює на українському ринку.

46 Parallel Wine Group створює в Україні вина високої європейської якості, гідні бути візитною карткою України на виноробній мапі світу. Унікальний клімат та теруарні особливості 46-ої паралелі України, де народжується виноград, дозволяють створювати вина найвищої якості.



⇒ Приєднуйтесь до наших соцмереж ⇒ Оптимістична редакція D+ прийме це за комплімент.

⇒ Кожен лайк  сприймаємо як тост!


 

До лінійки преміальних вин El Capitan від 46 Parallel Wine Group приєдналася новинка – елегантне бурштинове вино El Capitan Orange з Піно Блану врожаю 2024 року. Всього виготовлено лише шістсот шістдесят сім пляшок, що підкреслює його унікальність та ексклюзивність. 46 Parallel Wine Group є номинантом міжнародної премії Wine Travel Awards, яка щороку об’єднує виноробів, експертів, […]

Українські ресторани з «келихами» від Wine Spectator. Подвиг під час війни

Щороку Wine Spectator відзначає найкращі винні карти ресторанів з усього світу. Незважаючи на страшні часи, які переживає сьогодні Україна, наші сміливі ресторатори продовжують відчайдушно працювати під звуки повітряної тривоги та щоденні бомбардування і навіть взяли участь у цьому рейтингу. П’ять українських ресторанів стали володарями «келихів», престижного символу виняткового підбору вин до гастрономічного меню.


Авторитетний американський журнал, Wine Spectator, який спеціалізується на оглядах вин, оцінці винних колекцій, репортажах про виноробні, ресторани та регіони, щорічно пропонує рейтинг найкращих ресторанів світу у трьох категоріях:

  • Award of Excellence (1 келих )– гарна, продумана винна карта (початковий рівень);
  • Best of Award of Excellence (2 келиха) – розширена карта, висока якість та різноманітність;
  • Grand Award (3 келиха) – еліта винних ресторанів (приблизно 100 закладів у світі).

Стати володарями келиха/келихів дуже важливо для ресторану – це світове визнання якості, збільшення довіри гостей, зростання продажів вина у закладі, привернення уваги винних туристів.

Українські ресторани не перший рік беруть участь у рейтингу Wine Spectator і щоразу «піднімають келихи». Щоб отримати нагороду, ресторан повинен подати заявку, надати докладну інформацію про свою винну карту, винні сховища, підбір вин до страв, рівень обслуговування та навчання персоналу.

Підсумок України 2025:

Award of Excellence

  • 88 Vinotheque. Івано-Франківська область, с. Поляниця. Кухня регіональна. Вино: Франція, Італія, Україна.
  • Myaso. Львів. Кухня з ферми до столу, стейк-хаус. Вино: Франція, Італія, Іспанія, Україна.

Best of Award of Excellence

  • La Luce. Львів. Кухня італійська. Вино: Італія, Франція, Україна.
  • Veranda on the River. Київ. Кухня азійська, європейська. Вино: Франція, Шампань, Бордо, Італія, Тоскана, Венето, Україна.
  • Terra Emily Restaurant. Львів. Кухня регіональна, європейська. Вино: Франція, Бордо, Італія, Тоскана, Іспанія, Україна.

Щирі вітання українським ресторанам. Ваше визнання на світовій гастрономічній арені – це перемога всієї України.



⇒ Приєднуйтесь до наших соцмереж ⇒ Оптимістична редакція D+ прийме це за комплімент.

⇒ Кожен лайк  сприймаємо як тост!


Фото: winespectator.com

Щороку Wine Spectator відзначає найкращі винні карти ресторанів з усього світу. Незважаючи на страшні часи, які переживає сьогодні Україна, наші сміливі ресторатори продовжують відчайдушно працювати під звуки повітряної тривоги та щоденні бомбардування і навіть взяли участь у цьому рейтингу. П’ять українських ресторанів стали володарями «келихів», престижного символу виняткового підбору вин до гастрономічного меню. Авторитетний американський […]

Топ нових ресторанів США

Червень 2025 року ознаменувався безліччю відкриттів у гастрономічній індустрії США. У різних куточках країни з’явилися нові заклади – від тропічних ресторанів і європейських бістро до масштабних спортивних барів та багатофункціональних гастромайданчиків. Ось найпомітніші з них.


ROLi (Нью-Хейвен, Коннектикут) – новий простір із європейським шармом

ROLi

25 червня відбулося відкриття ROLi – ресторану європейської кухні від шефа Роланда Олаха (Roland Olah), колишнього кухаря Bruxelles Brasserie. Интерьер ресторана оформлен у стилі бохо с винтажными и современными элементами, включая полузакрытую кухню и бар в форме подковы. Меню поєднує французьку вишуканість та угорську традицію: паста ручної роботи, пірі-пірі креветки (страва з креветок, що готуються з гострим соусом на основі перцю чилі, часнику, оливкової олії, оцту, орегано), традиційний лангош. Плануються тематичні вечері та «afternoon tea» (класичне денне чаювання в англійському стилі з десертами та закусками) у вихідні.

ROLi


Tago (Х’юстон, Техас) – мексиканський колорит посеред міського життя

Tago

Це стильний лаунж-ресторан, натхненний атмосферою та дизайном Тулума (Мексика). Тропічний інтер’єр, відкрита тераса, фірмові коктейлі (Paradise in Tulum, French Kiss, Mayan Muse та інші) на основі текіли, рому та шампанського, а також страви мексиканської кухні — усе це робить заклад ідеальним місцем як для вечерь, так і для вечірок.


Wolf & Company (Чикаго, Іллінойс) – гастромайданчик нового покоління

Wolf & Company

На західній стороні Чикаго відкрився ресторанно-ринковий комплекс поруч із трейлом The 606 (це популярна зелена пішохідно-велосипедна траса, створена на місці колишньої залізничної колії). Цей багаторівневий простір площею близько 930м² об’єднав під одним дахом – кав’ярню, ресторан та бар, ринок локальних продуктів. Заклад вже отримав схвальні відгуки за свою незвичайну концепцію та смачну випічку.


Bottled Blonde (Лас-Вегас, Невада) – $50-мільйонний спортивний бар

Bottled Blonde

З 26 червня на Лас-Вегас-Стріп (головна вулиця Лас-Вегаса) запрацював один із наймасштабніших проєктів сезону. Інвестиції склали близько $50 млн від Arizona-based Evening Entertainment Group (компанія з Арізони, яка володіє та керує мережею ресторанів, барів та розважальних комплексів по всій території США). Три поверхи, 40+ телевізорів, rooftop-зона з панорамою міста, спорттрансляції, коктейльні бари та гастропабне меню – все це доступно відвідувачам протягом усього дня та ночі (кухня з 11.00 до 22.00). Пропонують італійсько-американське меню. Проєкт вже охрестили новим «адреналіновим хабом» для фанатів спорту та нічного життя.


Рестораний бум у Далласі (Техас) – кафе на будь-який смак

У червні регіон Dallas-Fort Worth потішив поціновувачів гастрономії одразу кількома яскравими  відкриттями.

  • Flamant – вогненна іспанська кухня,
  • Two Hands – австралійське кафе з якісною кавою та популярними бранчами,
  • Nay – іранська кухня та халяль-меню,
  • Frenchie – затишне французьке бістро,
  • Los Charros – класичний Tex-Mex (кухня та кулінарний стиль, що виник на стику культури Техасу та Мексики),
  • Monkey Bar – коктейлі, музика та галасливі вечори.

Monkey Bar



⇒ Приєднуйтесь до наших соцмереж ⇒ Оптимістична редакція D+ прийме це за комплімент.

⇒ Кожен лайк  сприймаємо як тост!


Джерело: philly.eater.com, dallas.eater.com, ctinsider.com, axios.com, vegas.eater.com
Фото: facebook.com, tagohtx.com, instagram.com/wolfandcompanychicago, facebook.com/bottledblondelv, blockclubchicago.org, facebook.com/MiCocinaTexmex

Червень 2025 року ознаменувався безліччю відкриттів у гастрономічній індустрії США. У різних куточках країни з’явилися нові заклади – від тропічних ресторанів і європейських бістро до масштабних спортивних барів та багатофункціональних гастромайданчиків. Ось найпомітніші з них. ROLi (Нью-Хейвен, Коннектикут) – новий простір із європейським шармом 25 червня відбулося відкриття ROLi – ресторану європейської кухні від шефа […]

Море вина за Великою Китайською Стіною

Як відбулося оцінювання на Concours Mondial de Bruxelles 2025 


Коли літак заходить на посадку в Іньчуані, ви одразу відчуєте, як місто схиляється вперед, вітаючи гостей з усього світу і наче демонструючи готовність до дегустації.

На ці довгі вихідні Concours Mondial de Bruxelles, який часто називають «світовим туром винних конкурсів», розмістив свій пересувний дегустаційний зал біля підніжжя гір Хелан. 32-й реліз, реалізований на теренах Китаю, запропонував оцінювання 7 165 білих та червоних вин з 49 країн світу. В грандіозній сліпій дегустації взяли участь 375  експертів 56 різних національностей.

Заснований у Бельгії ще в 1994 році, конкурс щорічно збирається та вирушає до нового регіону, запрошуючи міжнародне журі оцінювати тисячі пляшок без етикеток – виключно наосліп. Зауважу, що медаль цього шоу – традиційний кружочок з трояндою вітрів, що не надто кидається у вічі, але імпортери, сомельє та допитливі любителі вина з усього світу ставляться до неї, як до вищого знаку довіри. Адже то знак, що вино задовольнило жорсткі вимоги кількох сотень суддів, які мають найвибагливіші смаки на землі.

І в цьому плані сам факт проведення конкурсу в Нінся – це більше, ніж логістичний переворот. Це голосна заява. Виноградники високогірного Китаю ще достатньо молоді, щоб пам’ятати свої перші посадкові лунки, але достатньо впевнені, щоб попросити світ оцінити їх нарівні з такими регіонами, як Бордо, Баросса та рештою намолених місць світового виноробства.

Тож далі ми покрутимо, понюхаємо та розшифруємо те, що відкрила ця «винна Олімпіада». Пляшки, люди, які стоять за ними. А ще те, як давні китайські уявлення про баланс і гармонію непомітно змінюються світовим сприйняттям келиха червоного чи білого вина.

 

Як проходить Concours Mondial de Bruxelles

Перш ніж судді піднімуть келих, організація опрацьовує контрольний список принципів, який став її візитною карткою:

  • Перевірка учасників. Пляшки отримують за кілька місяців, фотографують та зберігають під клімат-контролем. Кожному зразку присвоюється ідентифікатор, який залишається з ним до публікації результатів.
  • Формування журі. Судді групуються для балансування навичок – один виробник, закупівельник, журналіст, викладач і сомельє – щоб жодна точка зору не домінувала. Вільне володіння щонайменше двома мовами є базовою вимогою, оскільки всі оцінки реєструються в режимі реального часу на багатомовному планшеті.
  • Калібрувальний флайт. Щоранку тейстинг починається з короткого набору «контрольних» вин, попередньо проаналізованих лабораторією конкурсу. Це узгоджує смакові рецептори та позначає тих, хто отримав результати, що виходять за межі допустимого діапазону.
  • Принцип оцінювання. Шкала становить від 0 до 100, але поділена на зважені блоки: зовнішній вигляд (5 %), чистота аромату (15 %), точність смаку (30 %), структура та баланс (30 %), посмак та загальне враження (20 %). Поріг медалі розраховується лише після того, як усі оцінки будуть враховані, що гарантує відповідність кордонного значення загальній якості урожаю.
  • Експрес-перегляд даних. Коли оцінки надходять, команда статистиків перевіряє наявність упередженості, моделей втоми або дублікатів нотаток, що допомагає виявити похибки члена журі або суддю, який завжди ставить високі оцінки.

Така система є причиною, чому імпортери ставляться до логотипу конкурсу як до сигналу для скороченої перевірки: він повідомляє про те, що пляшка вже пройшла суворий багатошаровий фільтр, який охоплює автентичність, стабільність та стилістичну цінність.

 

Що відрізняє  Concours Mondial de Bruxelles

Більшість винних конкурсів проводиться в одному і тому ж місці.  Тим часом CMB щорічно мігрує. Роумінговий формат змушує суддів узнати і місце, а не лише пляшки, і це призводить до ефекту висадки з парашутом. Конкурс дає можливість приділити глобальну увагу до регіонів, які традиційні торговельні шляхи часто обходять.

Ще одна ознака конкурсу – висока довіра світових операторів ринку до медалей та оцінок, що ґрунтується на трьох стовпах:

  • Сліпа дегустація та різноманітність. Комісії складаються з п’яти представників різних національностей, тому жодне смакове сприйняття не домінує. Пляшки прибувають лише зі штрих-кодом; все інше (ціна, престиж, виробник) для суддів залишається за кадром.
  • Медаль з «кордоном». Менше третини учасників перемагає. Це ключове! Цей принцип жорсткого контролю перетворює наклейку з емблемою компаса на гарантію для споживача, а не на сувенір чи деталь дизайну.
  • Цифровий зворотний зв’язок. Кожен бал обробляє штучний інтелект, який перетворює наші багатомовні нотатки на чіткі звіти з бенчмаркінгу. Тобто за невеликий вступний внесок виноробня-учасник купує важкодоступну ринкову інформацію.

Результатом є змагання, яке поводиться не як конкурс краси, а радше як мобільне агентство стандартів, яке цього року приземлилося на північно-західному краю пустелі Гобі.

 

Очима очільника

Сам президент Concours Mondial de Bruxelles, пан Бодуен Аво (Baudouin Havaux),  так пояснює сенс одного з провідних винних змагань світу:

«Мета полягає в тому, щоб надати споживачеві гарантію якості та відкрити його виднокрай до нових вин, до інших країн… Якість на першому місці, цікавість на другому.

Ми зараз багато інвестуємо в штучний інтелект. І все тому, що це може допомогти споживачеві, виробнику, імпортеру та покупцеві. В цьому ще один сенс участі. Адже невелика виноробня не може найняти потужну агенцію для визначення вірності свого стилю чи курсу. Тож наш звіт (оцінки органолептичних профілів) — це власний маркетинговий відділ для кожного учасника. Такий конкурс, як CMB, — ідеальний маркетинговий інструмент для невеликого виробника. Ви платите вступний внесок — двісті двадцять євро — і якщо отримуєте медаль, ви отримуєте і аналітику та свою так би мовити, геолокацію, і одночасно – світову популярність».

(Повне інтерв’ю Катерини Ющенко з президентом Concours Mondial de Bruxelles, паном Бодуеном Аво, а також результати конкурсу — в наступних публікаціях).

 

Китай крізь келих вина

В уявленні китайців напій рідко є просто освіжаючим засобом; це ритуал. Конфуціанські бенкети хореографують тости, що затверджують ієрархію та повагу, тоді як даоські твори вихваляють гармонію між небом, землею та людським смаком. Сьогоднішня культура гуаньсі все ще трактує подаровану пляшку як соціальну валюту. Ці сенси забарвлюють те, як сприймається вино: баланс читається як інь-янь, золота етикетка шепоче процвітання, а текстура, яку так цінують у чаї, часто має більше значення, ніж просто сила. Нінся розкриває ці почуття. Каберне Совіньйон демонструє пустельні трави та дисципліновані таніни; Марселан пропонує фіалковий аромат та оксамитову міцність; а солоний смак Шардоне перегукується зі старими соляними караванами рівнини Хуанхе. Смаки здаються знайомими та сміливими, асоціюються з китайською канатохідною ходою між спадщиною та переосмисленням. Коли CMB ділить сцену з China-Arab Expo, символізм поглиблюється: вино стає дипломатичним скороченням, «мовою світу», за словами місцевого секретаря партії Чжао Сюйхуея.

До речі, пану Аво подобається такий контекст: це дозволяє йому називати келих мостом, а не торговою зброєю. І такий підхід додає оптимізму.

 

 Ринкові течії під церемонією

Тренди за Великою Стіною переважають наступні. Загальне споживання вина в Китаї скоротилося з моменту піку 2017 року, проте продажі преміум-вин продовжують зростати, оскільки молодші генерації городян переходять від кількості до якості та від банкетних червоних вин до білих, рожевих та ігристих вин у будні. Електронна комерція та прямі трансляції Douyin зараз створюють або руйнують бренд швидше, ніж будь-яка торгова виставка. Виноградарство Нінся має високу собівартість: а як інакше, якщо кожну лозу потрібно закопувати під ґрунт щозими, щоб вижила за -20 °C. Це додає приблизно тридцять відсотків до виробничих витрат — природно, підштовхує регіон до преміального рівня. Це відповідає споживчій мантрі «пийте менше, пийте краще». Проте проблеми залишаються. Експерти все ще відзначають дефекти окислення та надто поспішне коригування кислоти на деяких виноробнях.

Геополітика також помітно змінює ландшафт: тарифні сутички (згадайте розслідування щодо коньяку 2024 року) нагадують експортерам і китайським покупцям, що митна вимога може затьмарити успішний розвиток марки вина за одну ніч. Нейтральна територія CMB, де теруар переважає торговельну риторику, пропонує перепочинок і перспективу.

Роздуми судді

У дегустаційній залі світ стиснувся до виру тридцяти анонімних келихів і двох хвилин мовчання на кожне вино. Однак між засіданнями кімната гула від шепоту: данський покупець прогнозував місце на полицях Marselan у Копенгагені, а японський сомельє переконав, що рислінг Нінся зачарує любителів саке. Отже, Baudouin Havaux має рацію: змагання перетворюють суддів на послів. Вино – це дзеркало і міст. Воно відображає ґрунт, на якому воно виросло, і долає відстань до того, хто нарешті підніме келих.

Три дні в Іньчуані довели, що виноградна лоза, закопана під пустельним піском, може вільно говорити глобальною мовою, і що крихітна медалька у формі троянди вітрів все ще може направляти допитливих любителів напоїв через континенти. Вино з Нінся прагнуло віри – конкурс привернув увагу. Що станеться далі, залежить від того, чи зможе регіон перетворити трофеї на довіру, прямі трансляції на відвідування винних льохів, а поетичні розмови про мости на партнерські відносини. Що стосується мене, то кожна майбутня лекція, стаття чи вечеря має можливість переповісти історію смаколика, який набув навичок наливатися в келих, і нагадати слухачам, що десь між Конфуцієм і ШІ найпростіше завдання вина залишається найрадикальнішим: дозволити незнайомцям поділити смак того моменту разом.

 

Висновок – у власному олімпійському моменті

Коли дегустації лишилися позаду і з’явився час на роздуми, мене не відпускала думка, наскільки точно CMB відображає Олімпійські ігри. Обидва заходи переміщуються з міста в місто, запалюючи символічний факел, який висвітлює кожну приймаючу країну. Обидва збирають учасників, які роками тренувалися з тихою рішучістю;і обидва покладаються на суворо нейтральних суддів, щоб переконатися, що медаль – це більше, ніж просто декорація, а доказ досконалості під найяскравішим світлом світу. Там, де спортсмени женуться за сотими частками секунди, винороби женуться за частками бала, що врахує кожен нюанс від виноградника до діжки. Де олімпійці крокують під національними прапорами, пляшки прибувають без етикеток, їхнє походження анонімне, але їхня культурна ідентичність прозирає крізь аромат і текстуру. А коли спалахують остаточні результати – чи то на табло стадіону, чи на планшеті в дегустаційній залі – панує спільна тиша. Це та сама суміш очікування, гордості та шани перед людськими можливостями. Як і Олімпіада, конкурс робить більше, ніж просто коронує переможців;він об’єднує тимчасове олімпійське містечко мов та менталітетів, які перетворюються на нетворкінг після завершення церемонії закриття. Роль Нінся як провідника запалила смолоскип цікавості, який тепер подорожує додому з кожним суддею, імпортером та журналістом.Це незмінне полум’я освітлюватиме китайське вино на полицях та в розмовах далеко за межами гір Хелан. Якщо олімпійський ідеал – Citius, Altius, Fortius  («Швидше, вище, сильніше»), то девіз «Винної Олімпіади» міг би звучати так: «Глибше, правдивіше, ближче». Глибше в розумінні теруару, правдивіше в гарантуванні якості, ближче в поєднанні культур.

У цьому сенсі Concours Mondial de Bruxelles – це не просто змагання. Це нагадування про те, що, як і спорт, вино має силу дозволити людству відчути свою спільну людяність.

 P.S.  Наступний конкурс відбудеться у Вірменії.



⇒ Приєднуйтесь до наших соцмереж ⇒ Оптимістична редакція D+ прийме це за комплімент.

⇒ Кожен лайк  сприймаємо як тост!


 

Як відбулося оцінювання на Concours Mondial de Bruxelles 2025  Коли літак заходить на посадку в Іньчуані, ви одразу відчуєте, як місто схиляється вперед, вітаючи гостей з усього світу і наче демонструючи готовність до дегустації. На ці довгі вихідні Concours Mondial de Bruxelles, який часто називають «світовим туром винних конкурсів», розмістив свій пересувний дегустаційний зал біля […]

My Wine by Eduard Gorodetsky – то не просто вино. То Одеса в келиху

Це вино від Едуарда Городецького – винороба у четвертому поколінні, який 20 років створював коньяк на легендарному Одеському коньячному, а потім узяв – і заснував власне шато. Бо захотілося більше свободи, стилю – і трохи більше драйву.


У кожному келиху my Wine – легкість, щирість і невимушеність. Спробуйте запитати самого Едуарда про його вино, він відповість по-одеськи конкретно, але лагідно: «Вино краще пити, ніж багато про нього говорити!» Тож замість діалогу винороба з експертом D+ вийшла дегустація. Але ми ні разу не жалкуємо! )))

– Що тобі потрібно для щастя?

– Трохи сонця, трохи моря і… ще ковток My Wine!

Отже, пропонуємо топ-6 весняної колекції, яку ми склали з таких винних шедеврів:

Шардоне – біле, яскраве, з тропіками в келиху і зеленим яблуком. Ідеальне для першого побачення або вечора на балконі. До речі, саме це вино представляє Україну в музеї La Cité du Vin у Бордо!

Мерло – червоне, м’яке, з вишнево-сливовим настроєм. Добре дружить із качкою, м’ясом і… гарною компанією.

Розе – свіже, ягідне і чисте, як перше кохання. Для дівич-вечора, пікніка або коли просто хочеться легкості.

Одеський Чорний – глибоке, пряне, для вечорів із розмовами до ранку.

my Sparkling Wine Brut – ігристе, бадьоре, з Піно Блан. Освіжає, надихає, закохує.

my Sparkling Wine Rosé – ніжне рожеве, з легким фруктовим флером. Ідеальний аперитив або привід обговорити плани на літо.

Уся добірка вин створена з бессарабського винограду півдня Одещини і поєднана з Натхненням в самому серці Одеси. Розлито – з любов’ю. Перевірено. D+

My Wine by Eduard Gorodetsky

  • Вина можна придбати у барі: Одеса, вул. Гоголя 8, my Winebar.
  • Також замовити на сайті: www.mywineukraine.com або за телефонами:+380673337170


⇒ Приєднуйтесь до наших соцмереж ⇒ Оптимістична редакція D+ прийме це за комплімент.

⇒ Кожен лайк  сприймаємо як тост!


 

Це вино від Едуарда Городецького – винороба у четвертому поколінні, який 20 років створював коньяк на легендарному Одеському коньячному, а потім узяв – і заснував власне шато. Бо захотілося більше свободи, стилю – і трохи більше драйву. У кожному келиху my Wine – легкість, щирість і невимушеність. Спробуйте запитати самого Едуарда про його вино, він […]

Battle of the Bubbles 2025: коли бульбашки говорять голосніше за назви

У перший день London Wine Fair 2025, в Olympia London відбулася подія, яку можна вважати сучасним Judgement of Paris для ігристих вин. Battle of the Bubbles – це не просто конкурс. Це маніфест нової реальності: світ більше не обертається навколо Champagne. Він обертається навколо якості, характеру та автентичності, незалежно від регіону. Drinks+ & Wine Travel Awards є інформаційним партнером London Wine Fair, номінанта у Enogastronomic Events/Event of the Year та переможця WTA.  Після успішного минулорічного заходу – Judgement of London, ця нова креативна подія демонструє відданість LWF інноваціям у світі вина.


Що це за формат?

Battle of the Bubbles це професійна сліпа дегустація 26 вин, об’єднаних у 13 пар: кожна пара – Champagne проти Global Sparkling. Оцінювання – за 100-бальною шкалою та через систему Borda Count – використовується у виборах для уникнення перекосів. Враховується і ціна: скільки вартує кожен бал якості у фунтах стерлінгів.

Куратори проєкту – Сара Ебботт (Sarah Abbott MW) та Ронан Сейберн (Ronan Sayburn MS), які сформували пари не лише за стилістикою, але й за «особистістю»: у кожної пляшки була гідна опонентка.

Суддівська команда – еліта британського винного світу: від MW та MS до журналістів Financial Times, Decanter, The World of Fine Wine.

London Wine Fair

Географія якості: хто кинув виклик Champagne

Участь взяли вина з:

  • Великобританії: Nyetimber, Gusbourne
  • Champagne: Dom Pérignon, Ruinart, Krug, Bollinger, Taittinger та інші
  • Нової Зеландії: Cloudy Bay, Quartz Reef
  • США: Roederer Estate, Cruse Wine Co
  • ПАР: Graham Beck
  • Іспанії: Gramona, Recaredo
  • Німеччини: Karthäuserhof
  • Австралії: House of Arras
  • Італії: Ca’ del Bosco, Nino Franco

Це не просто географічний діапазон. Це палітра підходів: органіка, довга витримка на осаді, природне бродіння, autochthonous сорти.

Хто переміг – і чому це важливо

Найвищий бал: 2010 Nyetimber 1086 (UK) – витончене і глибоке англійське ігристе

2 місце: 2016 Gusbourne ‘51 Degrees North’ (UK)

Найвищий Champagne: 2013 Dom Pérignon

Найкраще співвідношення ціна/якість: Cloudy Bay Pelorus Rosé (New Zealand)

Загальний бал Champagne: 2,782

Загальний бал Global Sparkling: 2,418

Ці результати не заперечують авторитет Champagne, але й не залишають сумнівів: світ змінився. Найкращі виробники за межами Франції можуть пропонувати не менше – іноді більше – за доступнішу ціну.

Переможці й сенсації

Найвищий бал: 2010 Nyetimber 1086 (Англія)

Найкраще співвідношення ціна/якість: Cloudy Bay Pelorus Rosé (Нова Зеландія)

Найвище оцінений Champagne: Dom Pérignon 2013

Загальний переможець за сумою балів групи: Champagne, з відривом 15%

До топ-10 увійшли не лише Champagne (Dom Ruinart, Taittinger, Krug, Bollinger), а й ігристі з ПАР, Нової Зеландії, США та Великобританії.

Що це означає для світу вина – і для України?

Новий порядок у світі ігристих

Раніше Champagne задавала планку якості, а решта – лише орієнтувалися. Сьогодні деякі з них не просто наблизились – а й перегнали. Це вимагає переосмислення не лише споживачем, а й ринком.

Підйом Англії

Англійські вина вже не екзотика, а світовий стандарт. Nyetimber, Gusbourne, Chapel Down та інші підтверджують це стабільно. Їх слід вивчати, імпортувати, популяризувати.

Старі концепції – не гарантія перемоги

Присутність у топі таких вин, як Cloudy Bay з Нової Зеландії, Graham Beck з ПАР, Roederer Estate з Каліфорнії – це дзвінок до оновлення винних карт у HoReCa. Українські споживачі вже відкриті до нового, і це шанс для сміливих імпортерів.

Ціна ≠ Якість

У світі, де Dom Pérignon коштує в 4–5 разів дорожче за топову англійську пляшку, об’єктивне оцінювання стає вирішальним. Подібні дегустації найкраща можливість перевірити міфи.

Винороби з Англії за 25 років побудували репутацію вин світового класу на складному кліматі, локальних сортах і сучасній технології. Це надихає і є прикладом, як працювати на міжнародне визнання з нуля.

London Wine Fair

Сталий розвиток – ще один вимір якості

Чимало вин, що отримали найвищі оцінки, є прикладами відповідального виноробства:

Nyetimber – працює без гербіцидів, на основі природного балансу ґрунтів

Gusbourne – впроваджує біорізноманіття й обмежене використання ресурсів

Recaredo – піонери біодинаміки у Cava, ручний збір, гравітаційна система

Cloudy Bay – лідер у збереженні водних ресурсів і переробці упаковки

Cruse Wine Co (США) – використовує дикі дріжджі та місцеві сорти, без фільтрації

Ці приклади демонструють, що сталий розвиток і якість не суперечать одне одному. Навпаки – посилюють.

Смакові образи: чим вразили переможці

Nyetimber 1086 2010: витончений автолітичний профіль із нотами тосту, меду акації, печених яблук, підсилений кремовою текстурою та виразною кислотністю.

Gusbourne ‘51 Degrees North’: свіжа мінеральність, стиглий цитрус, ледь помітні квіти та димні нюанси.

Dom Pérignon 2013: концентрований, багатошаровий, з тонами сухофруктів, крем-брюле та білих спецій.

Pelorus Rosé: ягідний профіль із балансом свіжості й автолітичної складності – і все це за значно нижчу ціну.

Judgement of Paris, Judgement of London, Battle of the Bubbles: еволюція смаку

У 1976 році Judgement of Paris назавжди змінив уявлення про винний порядок каліфорнійські вина перемогли французькі. У 2024 році London Wine Fair провів Judgement of London, де змагались великі червоні.

Battle of the Bubbles 2025 – третій крок у цій логіці. Це не провокація, а системне дослідження: чи зберігається монополія ікон, чи нові гравці вже на рівних? І відповідь стає все очевиднішою: ігристе сьогодні – це поле глобальної творчості, а не однієї традиції.

London Wine Fair

Що це означає для світу вина: глобальні висновки

  1. Champagne більше не єдиний вимір «досконалості»

Події на кшталт Battle of the Bubbles не просто створюють інфопривід. Вони формують нові уявлення про престиж і якість. Якщо раніше лише Champagne диктував, яким має бути «ідеальне» ігристе – сьогодні таких центрів кілька. Англія, Тасманія, Сонома, ПАР – це вже не новачки, а авторитети.

  1. Репутація важлива, але не вирішальна

Dom Pérignon чи Krug можуть змагатися на рівних із молодшими брендами не через легенду, а через реальну якість у бокалі. Сліпа дегустація – найкращий арбітр. Світ рухається в бік «пост-брендового» мислення, де покупець шукає не ім’я, а враження.

  1. Сталий розвиток стає частиною преміальності

Топові вина дедалі частіше поєднують сенсорну складність із прозорістю походження. Це новий підхід до luxury: бути не лише смачним, а ще й відповідальним. Вина з Nyetimber, Gusbourne, Recaredo чи Cruse – це вже етичний вибір, а не просто якісний.

  1. Гнучкість формує нову еліту

Global Sparkling адаптуються швидше: нові сорти, експерименти з дозажем, витримкою, бочкою, навіть дизайном. У той час як Champagne змушена балансувати між традицією та інновацією, «нові зірки» не мають обмежень – і цим перемагають.

Що це означає для України: уроки, можливості, виклики

  1. Українські винороби можуть – і повинні – грати у вищій лізі

Дегустація показала: не важливо, з якого ти регіону – важливо, як ти працюєш. Якщо англійські виробники, які 20 років тому ще не мали серйозної репутації, сьогодні перемагають Champagne – значить, те саме можливо і для України. З правильними методами, амбіцією та увагою до якості.

  1. Український ринок готовий до нового сприйняття бульбашок

Смаки українських споживачів стають складнішими, освіта зростає, сегмент натуральних і локальних вин розвивається. Це час змінити парадигму Prosecco = ігристе й запропонувати нову палітру: від кремового стилю з Франції до мінімалістичного Brut Nature з ПАР чи Сономи.

  1. Це шанс для імпортерів сформувати нову нішу

Вина з топ-10 Battle of the Bubbles мають чітку перевагу: визнання + історія + конкурентна ціна. Їх легко презентувати, цікаво подавати в карті, і з ними легко працювати сомельє. Це новий клас продуктів для винних бутиків, винних барів і гастро-проєктів.

  1. Час змагатися за якість – не за кількість

Для українського виробника це дзвінок: бути дешевшим не досить. Потрібно створювати продукт, який вразить експертів, а не лише кінцевого покупця. Історія Nyetimber — це історія якості, побудованої через 30 років копіткої роботи. Українські проєкти типу Beykush, Father’s Wine, 46 Parallel, Biologist уже починають цей шлях.

Головний висновок: новий винний світ – відкритий, чесний, вимогливий

Battle of the Bubbles – це більше, ніж конкурс. Це дзеркало еволюції ринку, де переможе не той, хто голосніше, а той, хто глибше. Ідеальна ігриста пляшка більше не живе лише в Реймсі – вона може бути в Кенті, Південному Тіролі чи навіть на узбережжі Чорного моря.

Питання не в тому, хто ти. Питання – що ти несеш у келиху.


Після гучного старту Battle of the Bubbles на головній сцені London Wine Fair 2025 ми поспілкувалися з директоркою виставки Ганною Тові, аби розкрити ідею, що стоїть за цим новаторським форматом. Звідки взялася ідея? Як відбирали вина? І що це означає для ринку ігристих вин?

Hannah Tovey

Катерина Ющенко: Як виникла ідея “Battle of the Bubbles”? Що ви хотіли показати або поставити під сумнів?

Ганна Тові: Після нашої першої дегустації Icon Tasting у 2024 році — Judgement of London, яка переосмислювала легендарну Judgement of Paris 1976 року — ми захотіли створити щось подібного рівня. Разом із Сарою Ебботт MW та Ронаном Сейборном MS, які курирували обидві дегустації, ми обрали тему порівняння Champagne із топовими ігристими з усього світу. Як і в Judgement of London, де вина Старого та Нового світу отримали майже однакові оцінки, ми прагнули показати, що найкращі ігристі світу цілком можуть конкурувати з Champagne.

К.Ю.: Як ви відбирали 13 пар вин? Чи були відкриті заявки, чи відбір був незалежним?

Г.Т.: Вина відбиралися конфіденційно через британських імпортерів та рітейлерів. Відбір здійснювали Сара та Ронан — пари формували за схожістю сортів, теруарів, стилів витримки. Усі зразки дегустувалися в парах у сліпому форматі, з дотриманням “іспитових” умов.

К.Ю.: Чи враховувалися критерії сталості або інклюзивності у відборі вин чи суддів?

Г.Т.: Сталий розвиток не був формальним критерієм цього разу, але це точно тема для майбутніх дегустацій — вона вже є ключовою для контенту виставки загалом. Щодо суддів — ми забезпечили гендерний баланс, але передусім орієнтувалися на найкращі дегустаційні здібності. Жодного упередження — ані на користь Champagne, ані проти.

К.Ю.: На які якості судді звертали найбільше уваги під час оцінювання?

Г.Т.: Я сама не судила, але знаю, що ключовими були баланс, складність, витонченість. На брифінгу перед дегустацією Сара і Ронан зазначили, що ігристі оцінювати складніше, ніж тихі вина: бульбашки можуть маскувати інші характеристики та швидше втомлювати рецептори. Тому суддям дали більше часу та наголосили: не намагайтесь вгадати походження, стиль або виробника — просто оцініть якість.

К.Ю.: Чи вплине ця дегустація на рішення байєрів у Великобританії чи за її межами?

Г.Т.: Ми не ставили за мету безпосередньо вплинути на закупівлі. Але коли вина на кшталт Graham Beck Cuvée Clive чи Cloudy Bay Pelorus Rosé, які коштують менш ніж £20, отримують оцінки 10 і 11 — це привертає увагу. Особливо, коли в тій самій лінійці поруч із ними — топові Champagne.

К.Ю.: Що далі? Можемо очікувати на щось ще сміливіше у 2026?

Г.Т.: Без сумніву. Ми вже працюємо над ідеями — і, як показав цей рік, межі лише у нашій уяві.

 

London Wine Fair



⇒ Приєднуйтесь до наших соцмереж ⇒ Оптимістична редакція D+ прийме це за комплімент.

⇒ Кожен лайк  сприймаємо як тост!


 

У перший день London Wine Fair 2025, в Olympia London відбулася подія, яку можна вважати сучасним Judgement of Paris для ігристих вин. Battle of the Bubbles – це не просто конкурс. Це маніфест нової реальності: світ більше не обертається навколо Champagne. Він обертається навколо якості, характеру та автентичності, незалежно від регіону. Drinks+ & Wine Travel Awards є інформаційним партнером London […]

Subsea Estate – перша підводна виноробня в Австралії

Розташована біля узбережжя Західної Австралії, виноробня Subsea Estate, використовує запатентований процес підводного виноробства для виробництва своїх вин.


Ще у 1998 році, коли з уламків військового підводного човна, що пролежав на дні Балтійського моря з 1916 року, підняли тисячі пляшок шампанського Heidsieck 1907 року, винороби по всьому світу зацікавилися ідеєю витримки вина під водою. І хоча для більшості це й досі залишається нішевим експериментом, номінантами та переможцями Wine Travel Awards вже були ті, хто ризикнув застосувати незвичайну «морську» технологію.

Subsea Estate

Виноробню Arrighi Winery називають однією з найкращих на Ельбі а її власника – Антоніо Аррігі (Antonio Arrighi) Multitalented Wine Entrepreneur, за його багатогранність та рішучість до експериментів. У 2020 році, у ході тривалих експериментів (з 2018 року), виноробня Arrighi Winery презентувала Nesos – вино, виноград для якого, витримували певний час у морській воді. Перша партія Nesos становила всього 40 пляшок. Декілька пляшок було передано до Пізанського Університету для подальшого вивчення. Ажіотаж навколо Nesos був такий великий, що на першу дегустацію до зали не змогли потрапити всі охочі журналісти.

Ще один номінант WTA – Vino Formosa, стала першою компанією на Тайвані, яка впровадила технологію глибоководної витримки вина. Вони вдосконалили свій підхід на прикладі Vino Formosa Bianco, що витримувалося п’ять років у дубових бочках і ще сім місяців на морському дні Тайванської протоки. Згодом Vino Formosa Cuvée Marina отримало золоту медаль (92 бали) на конкурсі Union des Oenologues Vinalies Internationales.

І ось наразі винороби регіону Маргарет-Рівер (Західна Австралія) заговорили про морський вплив і те, як океан, що оточує їх із трьох боків, впливає на процес виробництва вина. Це частина виноробної легенди регіону, який добре вміє розповідати захопливі історії. Нині виноробня Subsea Estate пише власну главу цієї історії. Представлені як перші підводні винороби у південній півкулі, власники маєтку використовують метод, що базується на вторинному бродінні та витримці у запатентованих підводних чанах.

Спочатку, у співпраці з виноробнею Glenarty Road, було випущено вино Fathoms Cuvee 2019, воно витримувалося на глибині 60 футів у Південному океані. Це був початковий експеримент: кілька сотень пляшок опустили під воду у клітках, в результаті чого отримали не лише цікаве вино, а й пляшки, покриті морським життям, які стали темою для розмов відвідувачів відомого дегустаційного залу та ресторану Glenarty Road. Після відкриття таке вино виявилося несподівано свіжим – справжнє підтвердження здатності океану зберігати напої.

Subsea Estate створили лінійку Pure Ocean, а також Land and Sea – вина, яки були витримані і на суші, і під водою. Land and Sea має більш доступну ціну, Pure Ocean коштує у три рази дорожче.

«Під водою існує безліч змінних: тиск, рух і температура залежать від пори року. Океан справді визначає все», – каже про підводне вино Саймон Хенлі (Simon Hanley), винороб і генеральний менеджер Subsea Estate.

Найближчим часом співвласники Subsea Estate – Брэд Адамс (Brad Adams) і Саймон Хенлі планують облаштувати виноробний комплекс на березі гавані з рестораном, орієнтованим на морепродукти, щоб залучати якомога більше тих, хто шанує винний туризм та шукає чогось незвичайного.



⇒ Приєднуйтесь до наших соцмереж ⇒ Оптимістична редакція D+ прийме це за комплімент.

⇒ Кожен лайк  сприймаємо як тост!


Джерело: decanter.com, winecompanion.com.au
Фото: winecompanion.com.au

Розташована біля узбережжя Західної Австралії, виноробня Subsea Estate, використовує запатентований процес підводного виноробства для виробництва своїх вин. Ще у 1998 році, коли з уламків військового підводного човна, що пролежав на дні Балтійського моря з 1916 року, підняли тисячі пляшок шампанського Heidsieck 1907 року, винороби по всьому світу зацікавилися ідеєю витримки вина під водою. І хоча […]

Ігристий чай Saicho: нова ера безалкогольної вишуканості

У часи, коли відвідувачі ресторанів високої кухні дедалі уважніше ставляться до вибору напоїв, співзасновник британсько-гонконзького бренду Saicho розповів, чому ігристий чай все частіше з’являється у меню багатьох ресторанів, що мають зірки Michelin.


Якщо дехто вважав, що вино – це єдина гідна пара до страв рівня Michelin, настав час переглянути цю думку. Бренд ігристого чаю Saicho змінює уявлення про те, які напої пасують до витонченої кухні. Його безалкогольна лінійка вже з’явилася в меню деяких із найвідоміших ресторанів світу. Ігристі чаї Saicho представлені у 15 країнах і подаються в понад 70 ресторанах, відзначених зірками Michelin.

Потрапити на полиці ресторанів високої кухні – було ключовим елементом стратегії бренду Saicho. «Коли сомельє з ресторану з зіркою Michelin обирає включити Saicho до свого ретельно відібраного винного меню, це потужний сигнал про якість нашого продукту та його місце у світі вишуканої гастрономії», – розповідає співзасновник бренду Чарлі Вінкворт-Сміт (Charlie Winkworth-Smith).

Saicho

За словами Вінкворт-Сміта, Saicho вдало підхоплює хвилю «фундаментальних змін у тому, як наразі споживачі визначають розкіш у категорії напоїв, акцентуючи увагу на якості безалкогольних альтернатив». Поняття «розкіш» і «безалкогольність» аж ніяк не виключають одне одного, і споживачі дедалі активніше це усвідомлюють.

На думку співзасновника бренду, готовність споживачів платити більше за безалкогольні альтернативи зумовлена кількома чинниками: «По-перше, зростає усвідомлення, що преміальні безалкогольні напої вимагають такого ж рівня майстерності й високоякісних інгредієнтів, як і алкогольні. По-друге, споживачі дедалі більше дбають про здоров’я, але не бажають жертвувати враженнями. І по-третє, відбувається культурний зсув: статус дедалі частіше визначається не надмірністю, а вибірковістю та розбірливістю».

Чарлі Вінкворт-Сміт каже, що ігристий чай має багато спільного з вином у контексті гастрономічних поєднань. Вишукані чаї, як і благородні вина, передають теруар, відображають особливості врожаю та реагують на майстерність у процесі виробництва. Вони мають таку ж глибину смаку, такий самий потенціал для фудпейрингу й, що найголовніше, здатні підкреслити смак страви, а не просто супроводжувати її.

Серед гастрономічних колаборацій Saicho – партнерство з лондонським рестораном Da Terra, відзначеним двома зірками Michelin. У закладі, що поєднує латиноамериканську та європейську кухні, ігристий чай Saicho Darjeeling подають у парі зі стравою зі смаженої грудки голуба, яку доповнює пюре з буряка. Сучасний японський ресторан Kioku by Endo у готелі Raffles London пропонує ігристий чай Saicho Hojicha у поєднанні з чорною тріскою маринованою, в місо та квашеним дайконом. У ресторані Counter 71 (Лондон) Saicho Jasmine подають із смаженим лангустином на грилі, у соусі блан з юдзу та з лимонним перцем.

Серед тризіркових ресторанів Michelin, у яких представлено продукцію Saicho, – лондонські Core by Clare Smyth та Alain Ducasse at The Dorchester, гонконзький 8 1/2 Otto e Mezzo – Bombana, а також Librije у Нідерландах.

Гаррі Купер (Harry Cooper), генеральний менеджер і головний сомельє Counter 71, відзначає, що таніни та сортові аромати, які вдалося передати виробникам бренду, з першого ковтка промовляють: преміум. «У напоях є баланс, необхідна текстура і багатошаровість, усе те, чого гість очікує від якісного вина».



⇒ Приєднуйтесь до наших соцмереж ⇒ Оптимістична редакція D+ прийме це за комплімент.

⇒ Кожен лайк  сприймаємо як тост!


Джерело: thedrinksbusiness.com
Фото: luxuriousmagazine.com

У часи, коли відвідувачі ресторанів високої кухні дедалі уважніше ставляться до вибору напоїв, співзасновник британсько-гонконзького бренду Saicho розповів, чому ігристий чай все частіше з’являється у меню багатьох ресторанів, що мають зірки Michelin. Якщо дехто вважав, що вино – це єдина гідна пара до страв рівня Michelin, настав час переглянути цю думку. Бренд ігристого чаю Saicho […]

X
Украина