Увага!

Увага! На сайті використовуються cookie файли.

The site uses cookie files

Даний сайт має вікове обмеження.

This site has age restrictions!

Я підтверджую, що мені, на жаль, давно виповнилося 18 років
I confirm that I have 18 years!

Gastronomy and Wine Portal

Саломе Ломсадзе: «Не можна займатися вином і не думати про красу, природу, людей…»

21.09.2022, Персона Автор: Наталія Захарчук

Оглядач Drinks.ua та winetravelavards.com поспілкувалася з Саломе Ломсадзе (Salome Lomsadze), Commercial project manager – представницею молодого покоління топ-менеджменту унікального комплексу Shumi Winery. Повірте, їм було про що поговорити!


Почнемо з того, що ваша виноробня, розташована в Грузії, країні, де зародилося виноробство, яке налічує понад 8 тисяч років, стала переможцем премії Wine Travel Awards у номінації Magnet of the region. А в такому регіоні таке звання дорогого варте. Але, крім того, нам відомо, що ще у 2019 році територія комплексу Shumi була визнана найкрасивішою в Грузії!

Що стосується участі у WTA, то Shumi Winery стала рекордсменом серед номінантів, представленою одразу у дев’яти категоріях, та переможцем у всіх з них під час публічного голосування. Також значна частина міжнародних суддів у другому турі оцінки номінантів виставили комплексу Shumi найвищі бали та буквально одиниць не вистачило, щоб перемогти ще за декількома позиціями! Вітаємо із перемогою!

У свою чергу я хочу подякувати вашій компанії за чудову організацію Wine Travel Awards, яка виправдала всі очікування. Дуже приємно бути вашими партнерами. Зі свого досвіду проведення корпоративних заходів, пов’язаних з івентами, туризмом, я можу сказати, що все пройшло на дуже високому рівні розуміння того, як це потрібно запускати та організовувати. Я працювала з організаціями з різних країн, і хочу відзначити ваш всеосяжний правильний підхід – і піар, і маркетинг, і організаційна частина, і логістика, і комунікації, і сертифікати, і як усе це було представлено – чітке та правильне «пакування» WTA.

Дякуємо за теплі слова про Wine Travel Awards та роботу нашої команди, сподіваємося, наша співпраця буде розвиватися і надалі. Ми хочемо докладніше дізнатися та розповісти нашим читачам про Shumi Winery. Почнемо із символів. Що означає назва Shumi та чому емблемою компанії є грифон?

Тут все просто – слово  «шумі» давньогрузинською мовою означало «найкраще вино». Те, що у сучасному світі ми називаємо ексклюзивним, преміальним – тобто найякісніший продукт. Це і наша назва, і наш принцип – створювати вина найвищого класу, якому ми слідуємо уже протягом 25 років. А символом Shumi Winery також не випадково став грифон «Фаскунджі» – це персонаж із грузинської міфології. Саме він, згідно з давньою легендою, приніс людям перше гроно винограду, з якого почалося вирощування виноградників і виноробство на нашій землі.

Саломе, а з чого починалося підприємство Shumi Winery? Ви представниця молодого покоління, але, безумовно, в курсі цієї дивовижної історії. Засновники відразу зробили ставку не лише на виробництво вина, а й на туризм чи розуміння важливості цього напряму прийшло згодом? На вашу думку, що призвело Shumi Winery до такого яскравого успіху – туризм чи вино?

Від самого початку було зроблено ставку і на виробництво вина, і на туризм. Я думаю, у нашому випадку не слід розділяти ці поняття. Звичайно ж, перш за все були посаджені виноградники, потім було запущено виробництво, і вже в 2002 році Shumi першою в Грузії відчинила двері свого туристичного комплексу, де гості знайомляться з винною культурою, а саме відвідують музей вина, беруть участь у дегустаціях вин, збиранні врожаю та різноманітних кулінарних майстер-класах. Все це робилося, щоб усьому світу показати потенціал грузинських вин та розповісти про феєричний потенціал наших автохтонних сортів. Завдяки цьому завданню, у нас і вийшла компанія, яка включає і виноградарство, і виноробство, і туризм.

Не секрет, що у Грузії дуже трепетно ​​ставляться до виноробства. Наприклад, якщо говорити про нашу виноробню у Цинандалі, то майже всі, хто живе в цих місцях, безпосередньо пов’язані з виробництвом вина. Наші співробітники з великою любов’ю ставляться до своєї роботи, допомагаючи нам у досягненні поставленої мети. Наш успіх безпосередньо пов’язаний з тим, що компанія Shumi Winery дбайливо та з любов’ю ставиться до наших традицій, всі співробітники поділяють ці цінності, а гостинність – це невід’ємна частина грузинської культури. Саме такий підхід у нас до всіх створюваних продуктів – вино, екскурсії, майстер-класи або свята для гостей.

Скажіть, Саломе, у Shumi Winery залучали для роботи іноземних фахівців чи покладалися лише на мудрість, любов до виноробства та досвід грузинських виноробів?

З 2005 року ми співпрацюємо з відомим французьким виноробом Жаном-Мішелем Феранде. Жан-Мішель з першого дня захоплювався унікальними теруарами наших виноградників, місцевими автохтонними сортами, особливо сортом Сапераві, і вважає, що XXI століття у світовому масштабі належить саме цьому сорту. Французький винороб щедро ділився своїми знаннями з нашими виноробами. Його учнем був Гіоргі Хатіашвілі, який зараз дуже відомий у Грузії і вже понад два десятки років працює з нами. До речі, я вважаю, що така лояльність і стабільність кадрів також є показником та запорукою успішності нашої компанії.

Судячи зі статистики, для багатьох виноробів винний туризм стає провідним напрямом, а доходи деяких господарств від туристів переважають над продажем вин поза виноробнею. Як справи у вашої компанії? Чи є статистика з цього напряму?

Shumi Winery – великий виробник, і звичайно, рітейл – основна складова доходу. Такі обсяги виробництва вина, що йде на експорт, складно перебити прибутками від туризму.

Туристичний комплекс – це наша душа, своєрідне вікно, через яке ми спілкуємося зі світом, показуємо свою суть нашим гостям, вайнловерам. Тут ми розповідаємо про тонкощі сучасного виробництва вина та давню технологію квеври, про сорти та види вин, а також про наші колекційні виноградники, методи збирання врожаю та наукові роботи, які ведуться. Щодо статистики, рітейл – основна частина доходу, туризм – це, скоріше, метод просування вина, певна точка контакту споживача з брендом. Точка, у якій формується особлива лояльність.

Наш бізнес, пов’язаний з виноробною, має два напрямки – дистрибуція та еногастрономічний комплекс. Все це існує паралельно, але туркомплекс можна збудувати і без виноробні. Однак, для нас головне – вино.

Туристичний комплекс, що відкрився у 2002 році, вже завоював не одну міжнародну нагороду. Як і вина бренду Shumi, які щороку збирають на конкурсах букети медалей. Розкажіть, будь ласка докладніше, що являє собою еногастрономічний комплекс Shumi.

Для нашого ДНК було природним створення такого майданчика, де ми знайомимо з культурою виноробства та виноградарства, культурою гостинності. Туристичний комплекс та винний завод знаходяться в селі Цинандалі, Кахетія – це просочена історією територія, яка у різний час належала грузинським та кахетинським царям, родині князя Олександра Чавчавадзе. Але, коли ми купували землю, тут було – ви не повірите – сміттєзвалище та болото. Крім того, тут практично не було ґрунту, його колись змила річка і залишилося лише голе каміння. Довелося докласти чимало зусиль, щоб усе упорядкувати, осушити заболочені місця та розчистити територію. Ми завозили землю, вирощували виноградники, сад. Адже охорону природи та благоустрій землі ми вважаємо одним із своїх пріоритетних завдань. Не можна займатися вином, і не думати про красу, природу та людей…


Гості, приходячи до нас, без перебільшення, поринають у грузинську культуру виноробства. Кожен може відвідати Музей лози, Музей вина, грузинський етнографічний павільйон, де ми організовуємо майстер-класи з приготування страв, випікання хліба та дегустації, видавлювання винограду в трьохсотвіковій спеціальній давильні з цільного дерева, вигонку чачі та ін. Приваблює туристів і наш винний погріб-марані, де виробляються вина за технологією квеври. Жоден колекціонер та поціновувач вина не пропустить відвідування енотеки з винами Shumi Winery, де представлені найперші релізи нашої виноробні. Гарний сад із квітами та рідкісними рослинами, парк скульптур, гастрономічні зони, де можна скуштувати багато смачного, – візит до «Шумі» нікого не залишає байдужим. Гості із задоволенням діляться у соцмережах своїми відео із різних майстер-класів, свят, які відзначають у нас.

У туристичному комплексі існує велика диверсифікація послуг. Наприклад, є багато пропозицій для місцевих жителів, які приїжджають просто відпочити у вихідні, хтось замовляє банкети – з традиційним тамадою, багатоголоссям. Ми організовуємо велику кількість івентів для іноземців, які хочуть ближче познайомитись із грузинською культурою. Також часто проводимо заходи для професіоналів винної індустрії, які хочуть більше дізнатися про наше виробництво.

Shumi Winery знайомить своїх гостей із культурою Грузії загалом, у вас виступають знамениті грузинські артисти, музиканти, співаки, танцюристи. Якось і наша команда журналістів, на запрошення вашого директора, брала участь у супрі та насолоджувалася винами, стравами, танцями та чоловічим багатоголоссям. Розкажіть, будь ласка, про івенти та фестивалі, які проводяться в Shumi Winery. Чи є серед них міжнародні, що залучають інфлюєнсерів з усього світу?

Найвагоміший фестиваль, який люблять і самі грузини, і гості з різних країн – це ртвелі, свято збирання винограду в Грузії. З вересня і до середини жовтня наші гості беруть участь у збиранні винограду та виготовленні вина за давньою технологією. У супроводі виступу нашого ансамблю Shumi – із традиційним грузинським багатоголоссям, гості в ампелографічному павільйоні чавлять ногами виноград. На фестивалі панує особлива енергетика та дружня атмосфера, що об’єднує. Усі разом готують чурчхелу, хачапурі, піднімають келихи та проголошують тости – словом, стають однією великою родиною, яка відзначає чудове свято.

Цього року до фестивалю ртвелі ми готуємо спеціальні заходи, сюрпризи, подарунки для гостей. Також поповниться новою колекцією і наш парк скульптур, де зібрані роботи Зураба Церетелі, Мераба Мерабішвілі, Гії Джапарідзе та багатьох інших майстрів.

Супер! Чекатимемо від вас відео з цього ювілейного свята, яким, сподіваємося, ви поділитеся з ком’юніті Wine Travel Awards?! А якими експонатами Музею вина ви особливо пишаєтесь?

Хочу наголосити, що наш музей – перший Музей вина в Грузії. Найдавнішим артефактам – понад 6000 років. Мене особливо захоплює посуд для вина – квеври, якому 3200 років. Його зібрали з уламків і виявили дивовижний орнамент. Як багато кохання вкладав майстер, який створював цю посудину! Навіть незважаючи на те, що ніхто не мав побачити цей візерунок, адже квеври закопують у землю. Це дивовижна історія про гармонію, прагнення людини передати любов до своєї справи, свою майстерність наступним поколінням – як за допомогою вмісту сосуду, так і через орнамент, гармонійну форму квеври.

У всьому світі славиться душевне грузинське застілля – супра, яким, як диригент злагодженим хором, керує тамада. Як проходить навчання цій майстерності у  «Школі тамади», яка діє у Shumi Winery? Я не уявляю, як можна створити методичку з такого предмета? Хто і кому викладає, скільки триває курс?

Школа тамади – це, звичайно, не навчальний заклад у звичному розумінні. Це знайомство з мистецтвом тамади у широкому розумінні. І переважно, на практиці)). Оскільки наш еногастрономічний туристичний комплекс присвячений культурі грузинського гостинності, то ми не можемо не познайомити гостей із супрою – традиційним грузинським гулянням. Чи варто пояснювати, що теоретична частина займає при цьому мінімум програми? Ми просто створюємо святкову атмосферу грузинського застілля. Інститут тамади – це невід’ємна частина грузинської традиції, і в ході супри ми розповідаємо (і показуємо на ділі!), які тости, в якій послідовності і як вимовляються, якими діями супроводжуються – це і музичний супровід, і ще безліч різних нюансів. Наприклад, хто має вставати для тосту, хто і коли має право говорити, як чаркуються, які здравиці вимовляємо, на чию честь і т.д.

Розкажіть докладніше про школу вина Shumi, чому і як у ній навчають. Чи є факультет туризму?

Школа вина – це професійна школа на базі нашого виробництва та ампелографічного колекційного виноградника. Це найбільший приватний виноградник у світі, де представлено понад 1300 сортів винограду. Ми навчаємо всіх, хто пов’язаний із виноградарством та виноробством. Розповідаємо про агротехніку винограду, у тому числі про біо- та біодинамічні методи вирощування винограду, вчимо виготовленню вин, включаючи теорію та практику. До нашої школи виявляють великий інтерес як вайнловери, так і ті, хто вважає вино справою свого життя. До карантинних обмежень у нас були дуже добрі показники. Зараз перебуваємо у стадії перезапуску. Є напрацьована система навчання, але хочемо додати онлайн-лекції, які запроваджували під час пандемії. Крім того, ринок оновився та з’явилися нові теми. Можна сказати, що зараз ми знаходимося в пошуку нових ідей. До речі, у нашій школі немає факультету винного туризму, але дякую за ідею – мені вона подобається! У нас багато в цьому плані напрацювань, цікавих кейсів – і ми готові поділитись ними з тими, хто хоче організувати туристичні активності на своїй виноробні.

Чи є серед ваших пропозицій екскурсійні тури, якщо так, то в які регіони, до яких пам’яток? Наприклад, саме завдяки візиту на Shumi Winery, ми колись уперше побували в мікрозоні Кіндзмараулі, на дуже простій, але незабутній супрі на винограднику.

Так, крім роботи туркомплексу, який презентували у WTA, ми також організовуємо застілля та пікніки безпосередньо на виноградниках, у тій же мікрозоні Кіндзмараулі – там просто приголомшлива природа та незабутні краєвиди. Ми відкриті для співпраці з агентствами, можемо надати майданчик, кейтеринг чи організувати екскурсію Кахетією на гвинтокрилі, ділимося контактами, даємо рекомендації. Якщо гості обрали локацію, самі встановлюють намет, ми організовуємо кейтеринг, вино, напої, допомагаємо підтримати тематику урочистостей майстер-класами, відображаємо її у меню, напоях. Ми індивідуально підходимо до організації кожного заходу.

Ми знаємо, що не єдиним туризмом живе компанія. У 2020 році Shumi Winery визнана найкращим виробником вина Грузії на одному з найпрестижніших конкурсів у світі – MUNDUS VINI Grand International Award! Які особливості вашого підприємства дозволили одержати такий результат?

Можна сказати, що до успіху продукції Shumi Winery привів комплекс складових. Почнемо з того, що з дня заснування ми прагнули використати найкращий міжнародний досвід світових практик виробництва вина.

Ми спочатку були сфокусовані на всьому щодо класичних міжнародних стандартів ведення бізнесу – і з безпеки, і за якістю. Використовуючи міжнародну практику з 2005 року, ми отримуємо всі необхідні міжнародні сертифікати. Ми виробляємо біодинамічні вина, працюємо над тим, щоб технології, які використовуємо у виробництві, не шкодили навколишній природі. Адже виноградарство та виноробство нерозривно пов’язані з усією екосистемою.

З моменту свого створення компанія була націлена на виробництво повного циклу – це також важлива складова, яка допомагає виробляти вина високого рівня.

Велику роль наших досягненнях відіграють унікальні мікрозони, в яких ростуть наші лози. Кожна з них, так само, як і апелясьйони Франції, значно відрізняється одна іншої своїми ґрунтами, умовами, на яких росте виноград із різними технічними характеристиками. Унікальні теруари Мукузані, Цинандалі, Кіндзмараулі, Хванчкара – це дорогоцінні землі, де тисячоліттями вирощували виноград і виробляли вино. Крім того, основна частина того, що ми виготовляємо, – це вина з місцевих автохтонних сортів винограду.

На нашому ампелографічному колекційному винограднику ведеться безліч наукових експериментів, ми вивчаємо потенціал лоз, актуальні технології для роботи з різними сортами винограду. Те, що виходить, просто неможливо повторити.

Які вина та національні напої поповнили асортименти Shumi Winery останнім часом? Які з них викликають найбільший інтерес у споживачів, дистриб’юторів та імпортерів?

Ми маємо широкий асортимент продуктів як у туристичному сегменті, так і у винній продукції. У нас є класика – сапераві, мукузані, кіндзмараулі, хванчкара, представлені в лінійках Shumi та преміальній Iberiuli, яка відрізняється зеленим методом збирання врожаю. Крім того, ми всі захоплені нашою ексклюзивною лінійкою, де особливе місце посідає ZIGU. Я ще не зустріла жодного фахівця на різних дегустаціях, якого не здивував би цей напій, створений із винограду з нашого ампелографічного колекційного виноградника, який не має аналогів у світі. Також у нас є унікальне ігристе вино квеври Brut Natur «Шобілі», яке виробляють за класичним методом шампанізації. Також особливу увагу хочу приділити бренді «Грифон», що розлитий у порцелянову посудину у формі грифона – витвір мистецтва роботи великого грузинського скульптора Мераба Мерабішвілі.

Крім того, що з винограду колекційного виноградника ми готуємо ексклюзивні напої, він служить базою для наукових праць. Наприклад, ми відродили сорт винограду Симонасеулі та виробляємо однойменне вино. Незабаром сподіваємося порадувати вас та іншими рідкісними грузинськими сортами винограду.

Боже мій, ми навіть не уявляли, що таке можливе! Вже дуже хочеться побувати знову у вас і на власні очі побачити, як ці диво-напої робляться!

Нам, правда, є чим здивувати найдосвідченіших! Хочу відзначити і айсвайн Barbale із винограду 102 сортів, який збирають за мінусової температури з нашого колекційного виноградника. Крім того, у нас виробляються і чачі, і бренді, і ексклюзиви із Сапераві. Це суперпотенційний сорт винограду, який не припиняє захоплювати винних експертів. Ми дотримуємось суворих технологій виробництва вина, яке може довго дозрівати, витримуватись та старіти у пляшках. Також у нас є й такі унікальні вина як «Генеза», створені з найдавнішої лози в Грузії, вік якої близько 300-400 років. Вона плодо»носить не щороку, тому такий напій є особливо цінним. Хочу відзначити і вино «Лазаре», створене з понад 450 сортів винограду, представлене у пляшках, розписаних вручну. Зараз оновлюємо лінійку IBERIULI – зробили рестайлінг, нові етикетки. І всі ці напрями розвиваються паралельно.

Крім того, ми продовжуємо вести наукову роботу, проводити експерименти та створювати нові напої.

Зараз у нас на винограднику висаджено понад 30 старовинних невідомих сортів, які ми врятували та відновили, причому наш ампелограф поки що навіть не встановив їхньої назви. Ми хочемо оцінити їхній потенціал і в майбутньому створити вина з цих сортів.

Якось довелося натрапити в інтернеті на коментовану дегустацію від Andreas Larsson вина Salome Premium 2014. Наважусь припустити, що збіг ваших імен не випадковий? Розкажіть про це вино і цей винтаж докладніше, будь ласка. Який був реліз, чи можна і де його придбати сьогодні через 8 років? Якої воно набуло кондиції?

Так збіг не випадковий, але я вважаю нескромним саме мені розповідати цю історію. Вино Salome – перше грузинське біологічне та біодинамічне. Воно виробляється з 2005 року за ексклюзивною технологією в обмеженій кількості. Salome гармонійно розвивається у пляшці і може чудово старіти протягом 25 років.

Через які канали збуту ви надаєте перевагу продажу: рітейл, HoReCa, duty free? Який відсоток від загального обсягу становлять продажі на виноробні?

Shumi Winery – це велике виробництво, і наша продукція поставляється на ринки понад 30 країн світу. По бізнес-моделі з HoReCa працюємо через дистриб’юторів, які є у нашій країні. З duty free спілкуємось безпосередньо. Але основну частку доходів займає рітейл. У туркомплексі також є магазин, але це незрівнянно невеликі обсяги продажу, якщо порівнювати з міжнародною дистрибуцією.

Дякую, Саломе, за неймовірно цікаву розмову – навіть для нас, знайомих з достоїнствами Shumi, багато що стало просто відкриттям! І з’явилися у зв’язку з цим нові ідеї)). Ми впевнені, ставши переможцем Wine Travel Awards, Shumi Winery ще не раз у колаборації з нашою медіагрупою зможе здивувати світову винну спільноту. У вас все для цього вже є!

 

Досьє D+

Комплекс Shumi Winery розташований у знаменитому регіоні Грузії – Кахетія, у селі Цинандалі. Ці землі колись належали грузинським та кахетинським царям, родині князя Олександра Чавчавадзе. Можна сміливо стверджувати, що тут зібрані всі найзнаковіші цінності грузинської культури. Shumi Winery включає 38 локацій: найбільший у світі виноградник з приватною ампелографічною колекцією, перший Музей вина в Грузії, парк скульптур, льох-марані з дегустаційним залом, енотеку, етнографічний павільйон з пекарнею, виноробнею, простір для кулінарних майстер-класів.

X
Украина