Увага! На сайті використовуються cookie файли.
The site uses cookie files
Даний сайт має вікове обмеження.
This site has age restrictions!
Я підтверджую, що мені, на жаль, давно виповнилося 18 роківАнна Горкун, засновник 46 Parallel Wine Group, що є номінантом міжнародної премії Wine Travel Awards в номінації Brand – the Visiting Card of the Country, поділилася з D+ тим, як працює її підприємство в умовах воєнного часу, досвідом участі у конкурсі London Wine Competition 2022 та у London Wine Fair 2022, а також реалістичними планами на майбутнє.
З чого саме для вас розпочалася війна?
Звісно, страшна новина всіх застала зненацька. Відповідно ні в кого не було іншої думки, ніж рятувати свою сім’ю. Адже життя стоїть понад усе матеріальне, понад роботу і статки.
Так влаштована структура нашої команди, що вона розподілена по всій території України. Головний офіс у Києві, а команда з продажів побудована таким чином, що в кожному регіоні є представники. Основне наше виробництво в Одесі, тож там більшість наших співробітників і застала війна. І перше, що ми як керівники зробили, – розіслали всім повідомлення з проханням берегти себе й близьких і бути на зв’язку. Ми зателефонували директорам по напрямках, щоб вони так само попередили своїх підлеглих. Так почалася наша нова реальність. Перші два тижні ми тричі на день проводили перекличку, кожен мав відписатися, де знаходиться і що з ним все добре. Таким чином перші тижні ми майже не займалися робочими питаннями.
Одеса і Київ першими зазнали ракетних атак (які продовжуються і досі). Чи не постраждало ваше підприємство і склади?
На щастя, завод вцілів. Хоча неподалік знаходяться військові бази і по них велися обстріли. Така в нас небезпечна ділянка… У нас є три склади – на підприємстві в Одесі, у Києві та Дніпрі. Але ще багато товару було на складах у дистриб’юторів, який ми вже відвантажили, але оплату ще не отримали. Це ще 20 складів. Отже з нашими складами все гаразд, але далеко не всі дистриб’юторські склади вціліли, деякі були пограбовані, в деякі потрапили ворожі снаряди. Зокрема під Києвом постраждав один і складів АТБ, склад «МегаМаркета», де знаходилася наша продукція, отже ми ще й досі не можемо порахувати збитки, нанесені компанії від початку війни.
Розкажіть, чи велися за цей час якісь роботи на виноробні? Розливали вина?
Найскладнішим стало те, що на 24 лютого у нас був запланований розлив вин El Capitan Pinot Noir. Це вина преміальні, які вимагають особливого, майже ручного процесу. І уявіть: наш винороб Євгенія Пустовіт поїхала у цей найстрашніший, перший день війни на виробництво і, одягнена в бронежилет, героїчно, під вий сирен, рятувала плоди своєї праці. Це її продукт, її дитина. Компанія може належати акціонерам, але саме винороб “народжує” вино. Євгенія тоді законсервувала вино, адже для його розливу просто не було робітників. Ми змогли розлити його по пляшках лише три тижні тому. Тож маємо El Capitan воєнного розливу. Так наш «капітан» став військовим.
Які прогнози на «воєнний» урожай 2022? Що відбувається на виноградниках?
Ми зараз живемо у військовій буденності, яка дуже відрізняється від тієї, що була за мирних часів. Виноградники на яких вирощується виноград для 46 Parallel Wine Group, знаходяться в Херсонській, Миколаївській та Одеській областях. Зрозуміло, що там щось передбачити досить складно – на багатьох ділянках ідуть бої або ракетні обстріли… Крім того, ми дуже виважено зараз підходимо з точки зору того, що відбувається в економіці. Якщо раніше ми намагалися створити запаси, то зараз це для нас розкіш, яку не можемо собі дозволити. Живемо сьогоднішнім днем і розуміємо, що в перспективі одного місяця ми можемо розлити, доставити, зберегти і надалі розпродати певну кількість вина. Але фактично по преміальних марках вина у нас вже є запас, який може покрити обсяг продажів на рік-півтора. Але виключно на території України, для експорту вже його може не бути… І якщо так станеться, що якесь ординарне вино в цьому році випаде з наявних списків, – це не стане трагедією. А що стосується преміум класу, наразі ми розливаємо те, що закладено три роки тому.
Вже в наступному місяці будемо розливати Grand Admiral, червоне марочне вино з витримкою два роки в бочці і ще на нього чекатиме рік у пляшці. Цей довгий цикл виробництва у нас забезпечений сировиною. Класичне ігристе також знаходиться на витримці вже від трьох років. А що стосується лінійки El Capitan, майже всі вина розлиті у січні – ми це завжди робимо раз на рік. Таким чином лінійка забезпечена запасом аж до січня наступного року. У нас не буде випадінь по ній. Марка Apostrophe передбачає швидке обертання продукту, але зараз і для неї достатньо сировини, щоб забезпечити потреби споживачів.
Попри війну 46 Parallel Wine Group представила свою продукцію на London Wine Fair – на першому в історії українського виноробства спільному стенді Wines of Ukraine, організованому теж нелегкими зусиллями нашої медіа групи Drinks+ за підтримки «Укрсадвинпрому». Ми днями опублікуємо відгуки відвідувачів стенду – є дуже схвальні. Ну, і завойовані медалі конкурсу London Wine Competition 2022 – черговий доказ, що українцям є чим пишатися. Прокоментуйте ці кроки – мабуть, було не просто?
Сподіваюся, всі українські винороби, як і ми, помічають допомогу, зусилля вашої невеличкої команди задля просування вин України у світі. І ми дуже задоволені усіма результатами наших міжнародних проявів – це не просто крок до визнання, це можливість довести, що ми – нація нескорених. Відзнаки, які отримуєш у військовий час, сприймаються зовсім інакше. Зараз, коли всі в негативі, настрою немає – і раптом команда отримує новину, що кожне представлене вино має нагороду – це така радість! Наша особлива гордість цього року – медалі на Лондонському винному конкурсі. Ми відправили туди ігристі, які є у лінійках El Capitan і Grand Admiral. Абсолютно усі – El Capitan Brut, El Capitan Brut Rose, Grand Admiral Brut Nature і Grand Admiral Brut Nature Rose – здобули визнання світових експертів і отримали медалі! Це для нас – як промінчик сонця серед грозового неба. Нам дуже приємно, що вина, які взяли срібну медаль, від золота відділяли лише два бали.
Крім підтримки духу, які практичні результати дає участь у світових конкурсах?
У нас завжди був принцип, що ми відправляємо вина на міжнародні конкурси для двох речей. По-перше, щоб нагороди з різних куточків світу показували, чого ми варті, а не ми самі розповідали, які ми класні. А по-друге, конкурси – це лакмусовий папірець для виноробів, компетентна оцінка того, що ти робиш. Якщо не дотянули до золота, ти отримуємо звіт про те, чого не вистачило вину, які характеристики просідають, яких бракувало. Потім вже ведеться домашня робота над помилками, як зробити вино ідеальним. І кожен наступний реліз відбувається вже з урахуванням зауважень, які мало міжнародне журі до вина.
Отже нагороди – це не просто маркетинг, нагороди – це технічний аналіз для виробників, якості їхньої роботи та можливих покращень. А зараз ще й додався фактор психологічного терапії – перемоги надихають. Окрім підтвердження, що попри війну життя продовжується, є ті, хто тебе цінує, ті, хто вдячний за твою роботу, і як би складно не було, хочеться рухатись далі. Життя триває доти, доки ти живеш, а доки ти живеш – маєш рухатися вперед.
Успіхи вин 46 Parallel Wine Group на міжнародних конкурсах відкрили для вашої компанії нові можливості за кордоном?
Звичайно, є зацікавленість західних дистриб’юторів, але треба бути відвертими: чи зможемо ми забезпечити стабільне виконання своїх зобов’язань за контрактом? Адже це в першу чергу вимагає своєчасного постачання продукту і за ціною, за яку домовились. Зараз найбільший ризик для таких контрактів становить війна в Україні. Сьогодні ви можете постачати, завтра, можливо, ви будете вимушені зробити паузу, післязавтра взагалі може статися трагедія… Клієнти це розуміють. Вони кажуть, що все одно зацікавлені в українському продукті, але не готові робити передоплату, пропонують працювати із відтермінуванням платежу, розраховуватися, коли товар уже приїхав на їхню територію. Таким чином, можна опинитись у ситуації, що ти не зміг доставити продукцію, або логістика стала настільки дорогою, що тобі не має сенсу відправляти товар – ти просто нічого не заробиш на ньому. Крім того, вино, яке виробляється під вимоги європейського, канадського, американського ринків, створюється з урахуванням прийнятої там сертифікації, ліцензування, оформлення тощо, не завжди підходить для внутрішнього ринку… Таким чином складається ситуація, що цей контракт ризиковий не тільки для клієнта, а й для нас. Тому ми не поспішаємо заключати експортні контракти, і обіцяти те, чого не можемо гарантувати. В той же час трохи легше працювати із ресторанами, барами і винними бутиками, постачаючи преміальний товар, який вже вироблений і його обсяги прогнозовані. Тому ми зараз більше орієнтуємося на тих дистриб’юторів за кордоном, які працюють у HoReCa, ми зараз в процесі відбору таких партнерів. А щодо масових, поки що відпрацьовуємо механізм, як можна зробити великі поставки без втрат, про які я говорила вище.
Анно, розумію, що планування сьогодні може бути лише в короткотерміновій перспективі. І все ж, які цілі зараз ви ставите перед собою як керівник успішної компанії-виробника якісного українського вина?
Від дня заснування 46 Parallel Wine Group 02.02.2020 нашим гаслом є Proudly Ukrainian, яке означає, що ми пишаємося якістю та українським походженням своїх вин. Таким чином ми задекларували, що головна мета нашої діяльності – прославити українські вина на світовій арені, довести, що в Україні є гарне вино, яким варто пишатися. А сьогодні я розумію, що слоган Proudly Ukrainian потужно працює на зміцнення духу і в самій України. Я вважаю, що українці мають пишатися продуктами, які вироблені на українській землі, з нашої сировини, українськими виробниками, в першу чергу, – для українців. Якщо у нас залишиться товар для експорту, це буде гарним бонусом, але сьогодні наш вектор спрямований на внутрішній ринок. Ми працюємо на Україну і пишаємося цим.
10.10.2024
07.10.2024