Увага! На сайті використовуються cookie файли.
The site uses cookie files
Даний сайт має вікове обмеження.
This site has age restrictions!
Я підтверджую, що мені, на жаль, давно виповнилося 18 роківЛелека – живий символ України, символ добробуту, удачі та нового життя. Leleka Wines – винний бренд зі справжньою українською душею. Адже головною ідеєю було створення на 100% вітчизняного продукту, починаючи від назви та сировини, і закінчуючи пляшкою та етикеткою. Бренд Leleka Wines мав довести всьому світові і, насамперед, українцям, що наші вина варті уваги і не поступаються якістю напоям з відомих виноробних країн. Якою мірою сьогодні реалізовано цей амбітний задум, розповідає бренд-амбасадор компанії, сомельє з понад 25-річним стажем Богдан Панчук.
Головна мета Leleka Wines – зробити круте, якісне українське вино, до того ж таке, щоб споживач міг собі дозволити його купити. Адже часто виходило так, що на полицях магазинів стояло вітчизняне вино або низької якості, або по ціні, яка не дуже відрізнялася від імпортного. Це призвело до того, що обираючи між дорогими закордонними і українськими винами, покупці розмірковували: «Навіщо мені купувати хоч і якісну Україну за такі великі гроші, коли я можу собі дозволити купити, будь-що – Іспанію, Італію, Австралію, Нову Зеландію – за такі самі кошти?..»
Є ще один нюанс, на який ми за ці роки звернули увагу. Коли поціновувач вина приходить в супермаркет і на полиці бачить знайому етикетку французького, італійського чи чилійського виробника, він просто купує цю пляшку. Він не задумується, яка дата розлива, який рік вінтажу, але при цьому впевнений, що це вино має смакові властивості, які він очікує, пам’ятає і любить. Проте з українськими винами часто буває так: одна дата розливу – ок, друга – вже не відомо що, а візьмемо інший вінтаж, то буде взагалі абсолютно інше вино. Тобто склався український каламбур – постійна нестабільність.
Натомість ми хотіли, щоб людина, яка купує вино із зображенням лелеки, не досліджувала, який вінтаж і яка дата розливу. Щоб була впевнена – лелека принесе радість! А вино, незалежно від року врожаю, буде виключно якісне. І при цьому, щоб витрачав вайнловер на цю пляшку не всі гроші світу. Саме на такий результат ми були спрямовані від самого старту виробництва, запроваджуючи певні технологічні особливості і найголовніше – залучивши руки і талант справжнього майстра-винороба.
Отже, для Leleka Wines все склалося в єдиний алгоритм якості. Виноград родом із уславлених виноградарських країв – з Південної Бессарабії: с. Долинка Саратського району, Одеської області. Створено вино на базі одного з найкраще обладнаних лідерів країни – підприємства ПрАТ «Одесавінпром» у селі Розівка. І під патронатом авторитетного виноградаря та винороба Зураба Кучухідзе.
Будь-яка компанія, коли запускає продукт, має оптимістичний і песимістичний сценарії. І відверто скажемо, що в більшості випадків справа йде по песимістичному шляху. Але так сталося, що вино Leleka Wines весь час випереджало найоптимістичніші сподівання. В 2019 році ми переробили стільки винограду, щоб випустити в 2020 році 200 тисяч пляшок вина. Коли запускалися, дуже сильно переживали, що об’єми продажів виявляться набагато меншими, і компанія втратить значні кошти. Та вже в 2021 році ми переробляли нову потужну партію винограду для наступного виробництва.
Перша лінійка почалася з шести позицій. Команда Leleka Wines запустила ключовий асортимент для того, щоб максимально відповідати на запити споживача. Проаналізувавши ринок, побачили, що найбільші продажі пішли по червоним винам: «Каберне Совіньйон» і «Мерло». Ця класична пара є фаворитами не лише в Україні, але й лідерами рейтингів світового споживання червоних вин. Серед білих ми також зробили ставку на світового лідера – «Шардоне». Щодо другої позиції подискутували, адже висувалися сильні кандидати – «Рислінг», «Совіньйон», «Аліготе»… Врешті-решт зупинилися на «Піно Грі», тому що тут ми враховували специфіку українського ринку. Цей сорт винограду дуже популярний в Україні завдяки розкрученим італійським винам з Піно Гріджіо.
Словом, ми з самого початку інтуїтивно вчиняли так, як сьогодні радять гуру світового маркетингу, – іти не за власними уявленнями, а за смаком покупця. Більше того, – на прокляття винних критиків і на поталу споживачу, зробили дві позиції напівсолодкого – біле і червоне, купажі сортів винограду, які є в нашій лінійці. Адже хочемо ми чи не хочемо, але споживання напівсолодких вин в Україні тримає доволі високі позиції, і було б відверто нерозумно оминути їх стороною.
І так, Leleka Wines – чесний проєкт, і ми планували заходити не тільки в ресторани, але й в торгові мережі. Отже повинні були враховувати смаки більшої частини населення. Хоча, звичайно, ми, як і всі причетні до галузі фахівці, радіємо і тішимося, коли люди вживають все більше і більше сухих вин. І вважаємо своїм завданням підвищувати винну культуру споживача. Наша місія – привчати українського споживача до гарного якісного вина. І чим вища якість продукту, який виробляємо, тим більше людей поступово, з підняттям рівня культури, прийде до сухих вин.
Втім, є ще один нюанс: пропорція вживання сухих та напівсолодких вин завжди дуже сильно коливалася з залежності від цінової політики на ринку.
Отже, за першою лінійкою вінтажу 2019 року, яка апріорі була приречена на успіх («Шардоне», «Піно Грі», «Мерло», «Каберне Совіньйон», а також дві напівсолодкі позиції), буквально через півроку у нас з’явилась наступна добірка, вже більш високого рівня Reserve. Преміальне вино з елітарною чорною етикеткою. На першому етапі то був сет «Каберне Совіньйон» і «Шардоне» врожаю 2019 року, витримані шість місяців в бочках з французького дубу. Вина для вибагливих і досвідчених.
Другий вінтаж Leleka Wines відбувся 2021 року. Ми зібрали виноград ще двох нових сортів для тихих вин, зробивши ставку на «Одеський Чорний» і «Совіньйон Блан», а також «Аліготе» для ігристих. Але, після того, як у 2021 році ми взялися за виготовлення ігристого, для чого переробили виноград Аліготе і готувалися до розливу, нас зупинила війна… І лише в 2023 році, коли країна трошки оговталася, ми одержали можливість реалізувати свою мрію. Колекція ігристих Leleka Wines складається з трьох позицій: брют, напівсухе та напівсолодке. Ігристі виготовлені із сорту Аліготе методом Шарма.
На жаль, «Совіньйон Блан» ми так і не реалізували. Проте запустили «Одеський Чорний». Вино вийшло надзвичайно вдалим. Ми пишаємося цим продуктом. І воно просувається справжньою алеєю світової слави. Leleka Wines Odesa Black 2021 ми вперше презентували у 2023 році – і вже через кілька місяців вино отримало золото на Austria Wine Challenge! Наш «Одеський Чорний» запам’ятали і високо відзначили, хоча ми не перші і навіть не другі презентували світові це вино з українського сорту. Я для себе пояснюю цей феномен тим, що у нас була своя фішка. Інші винороби його робили потужним, насиченим, терпким. Я чув, що взагалі Одеський Чорний був створений для насиченості кольорової гами інших сортів. Відповідно, в нього немає потужної структури. І я захотів його зробити саме таким, як його, можливо, бачили вчені інституту Таїрова, які виводили сорт наприкінці 40-х років. Ми зробили його легшим навіть за мерло, тобто найніжнішим серед наших червоних вин, але при цьому дійсно насиченим, чистим і яскравим. І споживачам це сподобалось.
Наступний наш вінтаж відбувався у 2023 році. Нам хотілося створити «побратима» для нашого «Одеського Чорного», і ми переробили популярний уже на той момент білий український сорт винограду Сухолиманський.
Історія нашого вина «Сухолиманське» почалася цього року – ми його вперше презентували в березні. І вже бачимо, як швидко воно набирає обертів – поки нехай не слави, але справжньої популярності. На пару з «Одеським Чорним», яке практично за шість місяців наздогнало продажі нашого «Каберне» і «Мерло». І що цікаво, – не потіснивши їх, а посівши нову, власну нішу. І така «джентльменська поведінка», зізнаюся, нам дуже сподобалась.
Крім того, з сортами врожаю 2023 року ми розширили асортимент Reserve. Для цього в серпні зняли з витримки матеріал з Одеського Чорного і Сухолиманського. Тепер у нас чотири преміальних за якістю вина зі стильними чорними етикетками. При цьому експериментуємо і не зупиняємося на місці. Наприклад, почали використовувати бочки зі скелястого карпатського дубу, що дало дуже класний результат. Принаймні два вина з розлитих на початку серпня, Chardonnay Reserve та Sukholimanskiy Reserve, були відібрані в якості амбасадорів вин України у світі, які будуть представлені у музеї вина Cité du Vin в Бордо. Отже, я впевнений – ми рухаємось в правильному напрямку.
Як я казав, ідея створення Leleka Wines полягала в тому, щоб виробляти вино з чіткою ідентичністю, українського походження. Отже, обираючи назву на честь лелеки – особливого птаха, символу України, – ми хотіли підкреслити це.
Часто українські винороби дають вину якісь абстрактні назви, європеїзовані або модернові, що часом може заплутати споживача, звідки ж походить цей продукт. Ми ж навпаки прагли підкреслити, що «Лелека» – це українське вино. Погодьтеся, коли споживач бачить цю назву, він точно не подумає, що вино виготовлено в Чилі або Франції.
Словом, ми від початку були впевнені, що здатні виробляти українські продукти найвищої світової якості. Виходячи з цієї концепції, намагаємося, щоб все, що дотичне до нашого вина, було українського походження. Не лише виноград, не тільки саме вино, але і пляшка, і етикетка, і все-все-все інше. Коли ми перший раз експериментували з бочками українського виробництва, звісно, переживали, як вони себе проявлять. А коли результат виявився позитивним, ми були неймовірно щасливі. Бо раділи не лише за власний результат, але й за постачальників тари та інших українських операторів. Таким чином, зараз ми можемо сміливо заявляти, що наше вино на 99,9% українського походження!
Тепер вже можу впевнено сказати, що бренд Leleka Wines розправив потужні крила. І ми намагаємося все активніше презентувати наші вина українським вайнловерам. Проводимо дегустації в винних бутіках, ресторанах, де гості можуть скуштувати наше вино на акційних умовах. Не пропускаємо жодної нагоди і завжди беремо участь у винних ярмарках та спеціалізованих виставках в Києві, Львові, Одесі. Саме тут споживач може познайомитися з Leleka Wines – спробувати, запитати, а, можливо, і дати якісь поради. Такі канали просування для нас дуже важливі, бо маємо змогу отримати зворотний зв’язок, що для нас завжди було дуже важливо.
Пройшло всього лише п’ять років з моменту виникнення ідеї створення Leleka Wines. Але за цей час ринок України кардинально змінився. Українське виноробство зробило величезний крок вперед, як і наша молода компанія. І в якості, і в маркетингу.
Марка Leleka Wines народилася у дуже непрості часи – спочатку COVID, потім повномасштабна війна. Попри це, наша щирість зі споживачем, те, що ми його чуємо, і робимо продукт за його смаком найвищої якості, – сьогодні дається взнаки. Ми не можемо сказати, що вже досягли своєї мети, але ясно бачимо, що покупці в Україні нас помітили і високо оцінили наші зусилля. Спостерігаємо дуже гарну динаміку зростання продажів, величезну кількість позитивних відгуків – як в соціальних мережах, так і особисто українські вайнловери дякують за наші вина. Наш сильний лелека впевнено піднімається в небі, яке, віримо, незабаром стане мирним.
⇒ Приєднуйтесь до наших соцмереж ⇒ Оптимістична редакція D+ прийме це за комплімент.
⇒ Кожен лайк сприймаємо як тост!
Фото: facebook.com/lelekawines
18.12.2024
17.12.2024
14.10.2024
07.10.2024