Внимание!

На сайте используются cookie файлы

The site uses cookie files

Данный сайт имеет возрастное ограничение!

This site has age restrictions!

Я подтверждаю, что мне, увы, уже давно исполнилось 18 лет
I confirm that I have 18 years!

Gastronomy and Wine Portal

Victoire de la Dignité

Victoire de la Dignité – звучить гідно

12.07.2023, Вино Автор: Анна Дембіцька

Днями в Києві представили лімітоване шампанське Victoire de la Dignité, або «Перемога Гідності», прибуток від продажу якого буде спрямований на потреби Головного військового клінічного госпіталю Міністерства оборони України та мобільних військових госпіталів. Журналіст D+ поспілкувалася з ідеологом проєкта.


Лімітований випуск Victoire de la Dignité складається з 2388 колекційних пляшок, створених спеціально і виключно для України. На цьому особливості релізу не закінчуються: Victoire de la Dignité – не просто шампанське, а колекція арт-об’єктів, для етикеток використано репродукції шістьох картин сучасних українських художників, що символізують перемогу нації. Самі етикетки створені у друкарні Eclair – найстарішій, що спеціалізується виключно на співпраці з брендами із Шампані. Ця колекція стала можливою завдяки благодійному проєкту – ідеї відомої рестораторки Марії Дідковської, яка залучила до співпраці французький сімейний Дім шампанського Pierre Morlet.

Pierre Morlet – незалежний Дім шампанського, розташований у самому серці Шампані в Авене-Валь-д’Ор. Чотири покоління поспіль Морле виробляють потужні та гармонійні вина, дбаючи про лози на найкращих ділянках регіону.  Виноградники Pierre Morlet вирізняються з-поміж інших завдяки використанню терасної системи вирощування, яка є рідкісною для даного регіону і вимагала складного процесу створення та організації. Протягом 12 років сім’я Морле працювала над побудовою цієї системи власноруч, і так, в поєднанні з особливостями ґрунту, зокрема, глибокими крейдовими шарами, та помірним кліматом, були створені ідеальні умови для вирощування Піно Нуар і Шардоне.

Victoire de la Dignité

Victoire de la Dignité створено з врожаю 2015 року, який опинився під загрозою через надзвичайно ранню зиму. Усі члени родини цілодобово працювали над обігрівом лози з використанням спеціальних пальників, з метою врятувати врожай та забезпечити його повне дозрівання. Завдяки невпинній праці сім’ї Морле, виноград було врятовано і перетворено на унікальне шампанське. Шампанське Victoire de la Dignité складається з 85% Шардоне та 15% Піно Нуар, одержаних на виноградниках класів Premier Cru й Grand Cru. Витримка на осаді: понад 6 років. Потенціал витримки (винний льох 10-12°C): до 2030 року. Кваліфікацію Millésime підтримує ручний збір та сортування. Victoire de la Dignité доступне для придбання на сайті та у ресторані Citronelle.

Що ж стосується мистецького крила проєкту, то воно утворено натхненням украінських митців. Олексій Аполлонов, Микола Білоус, Олена Придувалова, Марина Скугарєва, Олександр Сухоліт та Олег Тістол – ці художники стали душою Victoire de la Dignité.

Victoire de la Dignité

Оригінали картин, що відтворені на етикетках, можна побачити у Національному художньому музеї України, де з 6 по 20 липня відбувається перша з початку повномасштабного вторгнення виставка «Передчуття Перемоги». Це особлива подія, де відвідувачі матимуть змогу поринути у світ мистецтва й відчути пульс творчості художників завдяки інсталяціям куточків майстерень.

Victoire de la Dignité

Марія Дідковська, організаторка благодійної ініціативи, а також власниця ресторану Citronelle та бару Saint Bar, активно займається благодійною діяльністю протягом більш ніж 7 років. Вона відома своїми проєктами, такими як фонд «Відкрита музика міста» та концерти Classic Picnic, а також культурні ініціативи під назвами «Ода Незалежності», «Зимові дива», «Звуки миру», «Заради Майбутнього» та багато інших. Завдяки її ініціативам протягом повномасштабного вторгнення було зібрано понад 5 млн гривень, які були спрямовані на придбання необхідних комплектів хірургічних та лапароскопічних інструментів для військових мобільних госпіталів.

Марія Дідковська

На презентації проєкту пані Марія поспілкувалася з оглядачем Drinks+, поділившись історією співпраці з Домом Pierre Morlet та своїми думками щодо шампанського й подальшими планами.

Drinks+: Ви вже співпрацювали з Домом Pierre Morlet, створюючи шампанське для свого ресторану. Розкажіть детальніше, як прийшли до співпраці з ними тоді та як виникла ідея реалізувати проєкт Victoire de la Dignité зараз?

Марія Дідковська: Тоді нас доля звела через дружбу. Не знаю, можливо, саме для цього моменту я тоді, 7 років тому, познайомилася з ними, щоб втілити цей проєкт сьогодні. Хто знає, той знає, що люди з Шампані – це доволі закрита спільнота, яка просто так нікого не пускає «всередину». Колись моя подруга Марина Кербицька, шеф-кухар з Парижа, запросила мене на вечерю. Ми дружимо і співпрацюємо вже давно: вона час від часу знайомить мене з цікавими шефами, і ми разом організовуємо вечері в Києві, в Citronelle. Отже, вона запросила мене до своїх знайомих і взяла тоді із собою пляшку шампанського. Ми перебували у вельми цікавій компанії корінних парижан, багато з яких займалися мистецтвом, і це була така… особлива атмосфера. Трошки снобська, але дуже приємна. Так от, ми насолоджувалися тим шампанським, і багато з присутніх гостей, які мали багатий життєвий досвід і спробували вже багато чого, висловлювали безліч компліментів цьому вину, проте практично ніхто з них нічого не знав про самого Pierre Morlet, виробника шампанського. Тож моя подруга почала розповідати, і тут виявилося, що серед нас – друг та сусід того самого Еріка Морле, месьє Венсан Держан. Виявилося, наче в кіно – цікаво заверчений сюжет. Венсан Держан і його батько Олів’є, крім того, що тісно дружать з Еріком, ще й дід Венсана (відповідно, батько Олів’є) був тим самим адвокатом, який колись реєстрував найменування шампанське як продукт із позначкою походження… Отже, було про що поговорити. А пізніше ми приїхали до Венсана в гості і познайомилися з Еріком. Так почалися наші регулярні зустрічі. Одного разу подруга висунула ідею: є прекрасне шампанське, є ресторан Citronelle, то чому б не задружитися домами? Однак, взяти на себе великий проєкт ми не наважилися, тож я запропонувала створити щось спеціально для нас (Citronelle), і ми почали обмінюватися думками. Я розповідала про наших гостей, їхні вподобання. Ерік пропонував варіанти створення спеціального кюве для нас. І так народився наш перший реліз, який ми привезли 5 років тому. Після цього ще один. І ще. А на 10-у річницю Citronelle вони зробили мені сюрприз – вперше в житті вони створили особливий блан-де-блан і присвятили його саме нам. Якось так виник у нас особливий зв’язок, просто на фоні людських відносин. Ми готували вже наступний напій, коли розпочалася війна. У перший же день вони зателефонували і запропонували забрати до себе нашу родину. Ми багато говорили про подальші плани, про можливості якоїсь фінансової допомоги українцям. Було розуміння, що постійно цільові суми збирати не вийде, тому потрібно було придумати якийсь сталий проєкт. Так зародилася натхненна ідея поєднати виразність українського мистецтва з чарівністю шампанського.

Victoire de la Dignité

D+: Як би ви описали мілезим 2015 року, закоркований у цих пляшках?

М.Д.: Вершковий. Як французьке вершкове масло – густий, ніжний. З нотами білих квітів. Тягучий і маслянистий завдяки домінуванню шардоне.

Victoire de la Dignité

D+: Чи планується розширення проєкту «Перемога гідності»?

М.Д.: Є певне розуміння того, що будемо робити далі, і є те, що відбувається зараз. Зараз ми періодично проводимо творчі вечори у Saint Bar, рідше – у Citronelle, де збираються літератори, композитори, філософи, різні цікаві люди. Ми запрошуємо людей, збираємо кошти і передаємо їх в госпіталь. І ми продовжимо це робити. Але також у мене є плани на майбутнє – наразі не можу розкрити деталі, але усе пов’язано з цими художниками. За цей час ми увійшли в життя одне одного і маємо візію того, що можемо робити разом далі, залучивши й інших людей. Я собі надумала одну дуже цікаву штуку, але поки то секрет.

D+: Дякуємо за розповідь і за Вашу роботу, з нетерпінням очікуємо подальшого розвитку цього дійсно благородного в усіх сенсах слова проєкту, який втілює імпресію творчості українців, а також те, що об’єднує нас із французами – прагнення свободи і беззаперечну віру у перемогу. Нагадаємо: унікальна колекція доступна для придбання на сайті та в ресторані Citronelle. Усі кошти від продажу Victoire de la Dignité спрямовуються безпосередньо на підтримку потреб Головного військового клінічного госпіталю.

X
Украина