Внимание!

На сайте используются cookie файлы

The site uses cookie files

Данный сайт имеет возрастное ограничение!

This site has age restrictions!

Я подтверждаю, что мне, увы, уже давно исполнилось 18 лет
I confirm that I have 18 years!

Gastronomy and Wine Portal

Глава "Укрвинпром" Кучеренко

Володимир Кучеренко: «Ми робимо все, щоб нашу галузь почули»

13.12.2019, Маркетинг Автор: Ольга Піневич-Тодорюк, асистент Анастасія Луніна

Про стратегію Української корпорації по виноградарству і виноробній промисловості «Укрвинпром», актуальні проблеми галузі та просування українського вина на світовому ринку – головний редактор журналу Drinks+ поспілкувалася з генеральним директором корпорації «Укрвинпром» Володимиром Кучеренко.


D+: Для початку розкажіть трохи про корпорацію «Укрвинпром».
В.К.:
Історія створення «Укрвинпрому» починається з 2000 року. Зараз це одне із провідних галузевих громадсько-професійних формувань, яке входить до Європейського комітету виробників вина при Єврокомісії, Міжнародної федерації вин та алкогольних напоїв й активно співпрацює з міжурядовою Міжнародною організацією виноградарства та виноробства. До складу корпорації входять обласні формування та окремі виноградно-виноробні підприємства, серед яких такі відомі виробники, як ПрАТ «Дім марочних коньяків «Таврія», Ужгородський коньячний завод, ПАТ «Коблево», ТОВ «Виноробна компанія ШАТО Чизай», ПрАТ «Артвайнері» та ін. Ми безпосередньо працюємо з Європейським комітетом виробників вина, відповідними організаціями США, Нового Світу, беремо участь в якості представників держави на самітах з відкриття нових винних торгових ринків, подаємо пропозиції до Уряду, які ринки і яким чином потрібно наближати і де продукція України може бути конкурентоспроможною.


Історія створення «Укрвинпрому» починається з 2000 року. Зараз це одне із провідних галузевих громадсько-професійних формувань, яке входить до Європейського комітету виробників вина при Єврокомісії, Міжнародної федерації вин та алкогольних напоїв й активно співпрацює з міжурядовою Міжнародною організацією виноградарства та виноробства.


D+: Ваша робота в міжнародних організаціях якось впливає на просування української продукції на зовнішні ринки?
В.К.:
«Укрвинпром» неодноразово проводив презентації нашої продукції за кордоном, починаючи вже з 2000 року. Скажімо, коли ще Україна і Тайвань не перебували в дипломатичних відносинах, «Укрвинпром» вже був там з виставкою і тейстінгом, сприяючи заключенню контрактних договорів. У посольстві України у Вашингтоні, у Джорджтауні «Укрвинпром» спільно з «Голосом Америки» проводив презентацію найкращої вітчизняної виноробної продукції. Також «Укрвинпром» провів і першу презентацію на високому професійному рівні у штаб-квартирі OIV в Парижі, про яку ви можете знайти відгук на сайті OIV. Цей захід складався з двох частин: перша – семінар-презентація про потенціал, інвестиційні можливості, історичне надбання та друга – дегустація, котра була визнана керівництвом OIV як приклад всім виноробам. Світові експерти, не кажучи вже про низку відомих сомельє, також надали найвищі відгуки. Більш того, Генеральний директор OIV представив українську продукцію на засідання Єврокомісії, і там також прозвучали слова підтримки на адресу нашої галузі. Участь в роботі міжнародних організацій сприяла зокрема і оперативному внесенню нами на запит «Шато Чизай» виноградорсько-виноробних регіонів країни до відповідного реєстру США, що дало змогу позиціонувати вітчизняну виноробну продукцію у вищій ціновій категорії.


D+: Цікаво, як відбираються вина та інші напої на подібні статусні тейстінги?
В.К.:
Все максимально прозоро та об’єктивно. У нас є дегустаційна комісія, яка працює системно й закуповує продукцію комісійно, разом з представниками ЦОВВ та ЗМІ з полиць магазинів … Потім ми шифруємо її, дегустуючи закритим способом. Таким чином і були обрані підприємства для участі. На той час ними стали: «Масандра», «Таврія», «Інкерман», Ужгородський коньячний завод та ще кілька учасників.


D+: Ви ж давно проводите професійні дегустації?
В.К.: «Укрвинпром»
проводить дегустації зразків виноробної продукції вже понад 19 років. І кожен раз ми комісійно в торгових мережах закуповуємо продукцію для дегустації. Це означає, що професійна комісія оцінює саме ті зразки, які щодня купують і споживають українці. До складу Центральної галузевої дегустаційної комісії «Укрвинпрому» входять досвідчені фахівці виноробної галузі, представники провідних наукових й вищих навчальних закладів, Асоціації сомельє України, центральних органів виконавчої влади. Участь останніх у таких дегустаціях особливо важлива, адже, маючи функції контролю, вони можуть відповідно реагувати щодо результатів проведеного заходу.

Укрвинпром


Ми робимо все, щоб нашу галузь почули. На сьогодні держава підтримала наші зусилля і ми вже бачимо перші результати багаторічних напрацювань – розвиток експортної стратегії на майбутнє, початок формування внутрішнього іміджу, нового іміджу українського вина.


D+: Назвіть, наприклад, яке з основних проблемних питань галузі вдалося вирішити корпорації «Укрвинпром» у 2019 році?
В.К.:
Життя нам часто підкидає завдання. Так, минулого року, коли постало питання про скасування ДСТУ в Україні, виникла загроза зупинки підприємств галузі. Адже нові стандарти не були напрацьовані, міжнародні стандарти теж не використовувалися. Ми зараз говоримо про державні стандарти України для виробництва української виноробної продукції. Відповідно, всі отримали листи про те, що зривається сезон: потрібно або продовжити дію старих норм, або терміново розробити нові ДСТУ. Ситуація складалася патова і потрібно було, терміново вживати якихось заходів. Ми підключилися до питання й прийняли єдино реальне рішення – подовжили їх. Розблокували сезонну роботу всіх підприємств галузі, що дало можливість вижити, працювати, платити податки та зарплати. Цілі постійно коригуються і систематизуються. Ми разом з Торгово-промисловою палатою України, газетами «Українська правда» та «Економічна правда» щорічно на системній основі проводимо наш Виноробний Форум, який відкритий для всіх.


D+: Що ще плануєте зробити найближчим часом?
В.К.:
Цілі серйозні – становлення і розвиток національного бренду «Українське вино». Ми не говоримо про бренд українського вина – ми його формуємо. І плануємо серйозно просувати на світовому ринку. Виробники, наприклад, Чилі, Італії, Франції, інших країн об’єднуються і пропагують вино своєї держави. Часто споживач навіть не знає фірму, але орієнтується, що це чилійське, французьке, чи іспанське вино. Тому і для нас важливо, щоб бренд «Українське вино» знали у світі. Створення національного бренду «Українське вино» сприятиме успішному просуванню вітчизняної виноробної продукці як на внутрішньому, так і на зовнішньому ринках. Над питанням створення і просування національного бренду ми працюємо за дорученням Кабінету Міністрів України спільно з Науковим центром «Український інститут вина» і Державною установою «Офіс із просування експорту України».


Створення національного бренду «Українське вино» сприятиме успішному
просуванню вітчизняної виноробної продукції як на внутрішньому, так і
на зовнішньому ринках.


Результати роботи зі створення логотипа національного бренду «Українське вино» і подальшої стратегії його становлення та просування будуть представлені виробникам виноградно-виноробної продукції під час 5-го Національного виноробного форуму. Можете уявити, який непростий шлях довелося пройти для цього «Укрвинпрому». На всіх ініційованих нами урядових засіданнях, присвячених виноробству країни, на наше запрошення були присутні вітчизняні виробники. Ми робимо все, щоб нашу галузь почули. На сьогодні держава підтримала наші зусилля і ми вже бачимо перші результати багаторічних напрацювань – розвиток експортної стратегії на майбутнє, початок формування внутрішнього іміджу, нового іміджу українського вина. Словом, для популяризації та просування українського вина доведеться зробити багато, в цьому напрямку і працюємо.


D+: Знаю, що «Укрвинпром» в черговий раз ініціює скасування марки акцизного податку для столових вин. Як Ви думаєте, чому до цього часу цю норму не скасовано?
В.К.:
У Франції ставка акцизного податку на 1 літр шампанських вин – 2,99 грн, в Україні – 11,65 грн на 1 літр ігристих вин. Якщо говорити про гармонізацію нашого законодавства, ми надали розроблений законопроект і пройшли слухання в Міністерстві економіки щодо скасування марки акцизного податку на столові вина, які мають ставку у розмірі 1 копійки на 1 л, оскільки вартість марки акцизного податку перевищує ставку у 19 разів. Хочемо привести оподаткування виноробної продукції у відповідність до норм всього цивілізованого світу. Це стосується не лише тихих виноградних вин, а й ігристих, ми просимо гармонізувати ставки у відповідності до законодавства ЄС. Під час засідань Уряду, на яких були присутні представники ДФС, Міністерства фінансів, Міністерства економіки, було вирішено провести необхідні зміни у законодавстві та надані відповідні доручення.


D+: У Франції вино, наскільки нам відомо, виведено з категорії алкогольних напоїв і відноситься до продуктів харчування. Що можете сказати з цього приводу?
В.К.:
Зрозуміло, і ми хочемо домогтися, щоб українське вино відносилося до категорії «харчовий продукт», як в Європі, або, наприклад, у Молдові. Ми хочемо також святкувати Національний День Вина, як це роблять в інших країнах світу. На сьогодні проект указу Президента України завізований і скерований до Президента на підпис, ми віримо в те, що він його підпише. Хоча маємо гіркий досвід: в минулі роки ми неодноразово зверталися до керівництва країни з проханням бути ближчими до Європи і у вирішенні цього питання. Зовсім недавно Європейський комітет виробників вина за ініціативою корпорації «Укрвинпром» звернувся до нашого Президента з листом, в якому наголошує на важливості запровадження Національного Дня Вина в Україні. Отже, ми віримо, що вже наступного року у другому тижні листопада, як зазначено в проекті, будемо проводити National Wine Day in Ukraine.

Фото надані «Укрвинпромом»

 

X
Украина