Ретроспектива 2024 року на австрійському винному ринку
Провідна організація країни – Austrian Wine Marketing Board (Austrian Wine) оприлюднила звіт за 2024 рік (Austrian Wine Annual Report 2024) щодо стану галузі та заходів задля збереження та формування винної культури.
Минулий період виявив чергові складнощі для австрійської виноробної промисловості, але й продемонстрував промені надії. Загальна складна ситуація у світовому виноробстві стримувала попит на вино як на австрійському, так і на міжнародному ринках. Щоб збільшити продажі австрійського вина, Австрійська рада з маркетингу вина вживала низку заходів у 59 країнах для підвищення зацікавленості з боку експертів галузі та споживачів.
Збереження та формування культури вина: успішні заходи на внутрішньому та міжнародному ринку
У 2024 році Austrian Wine організувала загалом 148 заходів, на яких було представлено 6122 різних вина з 980 австрійських виноробень (вибірку яких можна знайти тут). Більшість заходів проходили за кордоном, оскільки вже багато років експорт відіграє ключову стратегічну роль у австрійській виноробній промисловості.
Розкішна винна виставка VieVinum у Відні, що досягла рекордних масштабів у 2024 році, стала одним із найважливіших етапів для австрійських вин з точки зору розвитку міжнародної роздрібної торгівлі. Austrian Wine зібрала на виставку понад 1200 міжнародних винних експертів – найбільшу кількість за всю історію. Протягом трьох днів відвідувачі продегустували вина понад 500 виробників. Величезний ентузіазм щодо VieVinum також є свідченням важливої ролі, яку відіграє австрійське вино в усьому світі. Особливо варто відзначити перспективні ринки Канади та скандинавських країн (Норвегія, Швеція, Данія та Фінляндія), де австрійське вино користується великим попитом.
Понад 5400 вин, представлених у всьому світі
Незважаючи на те, що VieVinum стала найважливішою подією з просування експорту, Austrian Wine торік також брали участь в інших міжнародних заходах. Серед них були великі винні виставки, такі як ProWein у Дюссельдорфі, ProWine у Шанхаї, Millésime Bio та Vinexpo Paris, де презентували себе понад 300 австрійських виноробних підприємств. Австрійська рада з маркетингу вина також організувала власні заходи, зокрема дегустації в Німеччині, Швейцарії, США, Великобританії, Канаді та Китаї. Ці ініціативи дозволили представити загалом 5 406 австрійських вин. Протягом року рада також співпрацювала з десятками роздрібних торговців і медіа-компаній, щоб забезпечити представлення австрійського вина на полицях і в стрічках новин в усіх чотирьох сторонах світу.
Після рекордного 2023 року очікується незначне зниження експорту
Крива експорту австрійського вина зростає протягом багатьох років. Особливо потужне зростання зафіксовано у 2023 році, коли вартість експорту досягла 248 мільйонів євро. Цей рекорд був зумовлений в основному одноразовими продажами великих пляшок до Німеччини. Втім цю динаміку не вдалося зберегти в перші три квартали 2024 року. Загальна вартість експорту впала на 5,1%, тоді як обсяг залишився практично незмінним (-0,1%). Схоже, що загальна вартість експорту в 2024 році виходить трохи нижче показників 2023 року, але залишатиметься вище показників 2022-го. Помітне зростання в перші три квартали 2024 року було зафіксовано на таких ринках, як Канада та скандинавські країни. Це компенсує нижчі цифри на інших експортних ринках і дає надію на те, що експорт незабаром загально вирівняється на вищому рівні.
Внутрішній ринок: падіння продажів торкається насамперед зарубіжних вин
У 2024 році внутрішній ринок Австрії відзначився загальним пригніченням споживчих настроїв, що також стало відчутно у виноробному секторі. На момент публікації цифри в річному звіті показали, що в період з жовтня 2023 року по вересень 2024 року в сегменті роздрібних магазинів було продано на 2,6% менше вина, порівняно з попереднім роком, а дохід впав на 0,9%. Цей спад відбувся в основному за рахунок імпортованих вин (-5,8% обсягу, -2,3% доходу), тоді як австрійські вина залишалися відносно стабільними (-1,0% і -0,5% відповідно).
Спільні ініціативи з роздрібною торгівлею та on-trade кампанія
З метою збільшення продажів австрійських вин у роздрібному сегменті рада Austrian Wine продовжувала інтенсивну співпрацю з ключовими роздрібними компаніями Австрії. Ці давні партнерські відносини гарантують, що роздрібні продавці одержують більше австрійського вина, а також активно його рекламують. У 2024 році понад 1000 австрійських виноробень скористалися цими ініціативами співпраці з сектором роздрібної торгівлі. Австрійська індустрія громадського харчування, особливо ресторани, що спеціалізуються на традиційній домашній кухні, все ще перебуває в особливо складній ситуації. Незважаючи на те, що після пандемії коронавірусу продажі вина в магазині знову зросли, вони все ще не повернулися до рівня 2019 року. Це змусило Austrian Wine запустити масштабну кампанію в серпні 2024 року, щоб збільшити споживання австрійського вина в барах і ресторанах країни.
У центрі уваги тенденції та перспективні напрямки
2024 рік ознаменувався новими трендами споживацької поведінки, на які Austrian Wine відповіла цілеспрямованими рекламними ініціативами. Наприклад, падінню споживання червоного вина протистояла реклама в різноманітних засобах масової інформації, а також безпосередньо на місцях у таких секторах як ритейл та on-trade. Спостерігачами ринку було помічено, що у 2024 році також зростав попит на безалкогольні та слабоалкогольні вина. У відповідь Austrian Wine заклала основу для представлення цих типів вина на своїх заходах у майбутньому. Особливо високий попит на безалкогольні та no-low вина спостерыгався серед молодих споживачів. Щоб краще зрозуміти, що представники цього сегменту аудиторії думають про вино, компанія Austrian Wine провела репрезентативне опитування серед 20-35-річних людей. Отримані результати в поточному році будуть використані в процесі планування рекламних ініціатив, спрямованих на цей цільовий ринок.
⇒ Приєднуйтесь до наших соцмереж ⇒ Оптимістична редакція D+ прийме це за комплімент.
⇒ Кожен лайк сприймаємо як тост!
- Facebook: https://www.facebook.com/uadrinks
- Instagram: https://www.instagram.com/drinks.ua/
- LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/drinks-media-group
Джерело: https://www.winebusiness.com/news/article/297693
Фото: © Austrian Wine / 1000things, Катаріна Теш
Провідна організація країни – Austrian Wine Marketing Board (Austrian Wine) оприлюднила звіт за 2024 рік (Austrian Wine Annual Report 2024) щодо стану галузі та заходів задля збереження та формування винної культури. Минулий період виявив чергові складнощі для австрійської виноробної промисловості, але й продемонстрував промені надії. Загальна складна ситуація у світовому виноробстві стримувала попит на вино […]