Увага! На сайті використовуються cookie файли.
The site uses cookie files
Даний сайт має вікове обмеження.
This site has age restrictions!
Я підтверджую, що мені, на жаль, давно виповнилося 18 років1–3 листопада у столиці України проходила виставка вина та алкоголю Wine & Spirits Ukraine. Оглядач D+ зібрала думки та враження учасників.
Wine & Spirits Ukraine Exhibition – одна з ключових подій винної та алкогольної індустрії, цього року, попри усі складнощі воєнного часу, вже вп’яте зібрала кращих виноробів країни. Захід включав експозицію українських виробників та імпортерів, дегустаційний конкурс WS Awards та Wine & Spirits Congress. Під час виставки Комунікаційна медіа група Drinks+ представила перше з початку повномасштабного вторгнення видання журналу DRINKS+, присвячене нашим героїчним виноробам, імпортерам, сомельє, рестораторам та іншим ентузіастам, на яких сьогодні тримається галузь.
За словами організатора Wine & Spirits Ukraine, Вікторії Агромакової, порівняно з попередньою, весняною виставкою, помітно зросла кількість учасників – 53 експоненти, причому, зауважимо, з них 50 – українські виробники. Це найбільша кількість українських експонентів за всю історію виставки. Серед нових учасників у цьому році назвемо – Alcoline/Bolgrad, Chateau Pinot, Narovylo Winery тощо. Відверто кажучи, вражає та енергія й мотивація, з якою наші винороби, виробники крафтових напоїв і дистилери продовжують свою справу у такий непростий час!
Попри війну, були й іноземні учасники: приїхав до Києва брат колишнього президента Грузії Міхеіла Саакашвілі, заарештованого нині проросійським керівництвом країни, і представив зроблене на його честь вино; були імпортери з Естонії, представники з Ізраїлю та Литви тощо. Цього року виставку відвідав 3 291 учасник.
Ще один позитивний момент – рекордна кількість медалей за всю історію дегустаційного конкурсу: 132 (з них 7 платинових, 66 золотих, 43 срібних та 16 бронзових).
Вікторія Агромакова прокоментувала подію: «Спочатку ми сумнівалися, чи варто проводити ще один конкурс, оскільки останній провели навесні. Але відчували великий попит і все ж вирішили повторити дегустаційний конкурс в листопаді. Адже до нас зверталися багато виноробів, для яких конкурс – це, перш за все, думка професіонала, підтвердження, що все роблять правильно. Ми зробили не три комісії, як зазвичай, а чотири, бо вин було дуже багато. Більше того, кожен рік журі відмічає, що якість вин росте з геометричною прогресією».
Зазначимо ще одну відмінність осінньої виставки – хоча навесні серед відвідувачів було багато пересічних шанувальників вина, зараз же 95% відвідувачів – це професіонали та закупщики, що дуже корисно для виноробів-учасників, які сьогодні особливо обережно зважують маркетингові активності і пов’язані з тим витрати. Виставка проходила дуже жваво, зі значним числом відвідувачів – навіть незважаючи на те, що цього разу квитки були платні (100% від продажу квитків буде спрямовано на підтримку співробітника Wine & Spirits Ukraine, який зараз воює на фронті).
Чергова прикмета розвитку українського ринку вина: цього разу на виставці було вже два колективні стенди – Асоціації крафтових виноробів (де було представлено 10 виробників) та Асоціації крафтових дистилерів. Для деяких учасників це був перший вихід у світ: наприклад, згадаємо вина Валерія Наровило, які були відмічені золотими медалями на конкурсі. Якщо раніше, за словами пані Агромакової, організатори не приймали до участі виробників, які ще не мають ліцензії на виробництво, то зараз, з пом’якшенням правил, можна констатувати, що медалі на конкурсі дають додатковий стимул малим виноробам отримувати ліцензію і рухатися далі. А це дає змогу виходити на новий рівень виробництва.
Сьогодні модно пити українське вино та підтримувати малого виробника, тож для крафтових виноробів виставка – поштовх для розвитку, стимул перетворити хобі на бізнес. Тому Wine & Spirits Ukraine також проводить семінари для крафтових виробників під егідою Асоціації крафтових виноробів України, перший з яких відбувся влітку. На семінарах винороби мають змогу дізнаватися про деталі отримання ліцензії, правила ведення бухгалтерії, одержати фахові відповіді на свої запитання.
Таким чином, Wine & Spirits продовжує підтримувати свою репутацію традиційного місця зустрічі виробників вина, алкогольної продукції та пива, експертів, сомельє, рітейлерів, рестораторів, імпортерів та дистриб’юторів з усіх регіонів України та закордону.
Осіння виставка Wine & Spirits включала одразу декілька івентів:
Для учасників виставки такі заходи – чудова можливість не лише зустріти колег та партнерів, але й познайомитися з потенційними клієнтами, зібрати нові контакти. Це неодноразово підтверджувалось і відгуками гостей та експонентів.
Вдалий результат зазначає Оксана Буячок, співзасновниця виноробні Father’s Winery: «Враження від виставки Wine & Spirits, яка пройшла у листопаді цього року, напрочуд позитивні. Ключовий момент такого заходу – це комунікація: зустрічі з новими гравцями ринку (виноробами, закупщиками, представниками HoReCa, видавцями тощо), зі вже знайомими колегами, з професіоналами у сфері вина та міцних напоїв. Тому виставка – це, перш за все, можливість зібрати корисні контакти, обговорити плани, досвід подолання криз. Позитивно, що на заході були присутні не лише українські виробники, але й іноземні гості: наприклад, ми були дуже раді вітати наших партнерів з Естонії».
Про успішну участь говорить і Валерій Наровило, засновник та головний винороб Narovylo Winery, який отримав золоту медаль на конкурсі WS Awards за свої вина Odessa Black, Cabernet Sauvignon та «Шардоне витримане»: «Для нас це перший досвід: ми вперше беремо участь у такій виставці. Це, безумовно, цікавий досвід, все сподобалося. Основний пункт, який хочеться відмітити, – це спілкування з потенційними покупцями, зустрічі з колегами. Крім того: чудовий конкурс! Абсолютно приємні емоції від виставки».
Про користь виставки для обміну досвідом зазначає і Олена Крапівіна, провідний маркетолог компанії Prestige Group (зауважимо, що Олена долучилася до пула колумністів DRINKS+ і дебютувала як автор статті про формування бренду Wine of Ukraine під час війни у журналі #1, 2023): «Дякуємо організаторам! Перш за все, хочеться відмітити високий рівень сервісу та сумлінний персонал. Один із найбільш корисних для нас аспектів виставки – це, звісно ж, цільова аудиторія, гості та представники сфери НоReCa. Спілкуємося, обмінюємося досвідом. Все чудово!».
Для більшості учасників такі заходи носять, перш за все, іміджеву роль, оскільки дозволяють не лише знайти нові контакти, але й підвищити видимість бренду та знайти нових шанувальників своєї продукції. Про це говорить Олена Платко із Stakhovsky Wines: «Нам цього разу дуже сподобалася виставка. Особливо те, як все було організовано: чисті бокали, які завжди приносять вчасно, зручність, швидкість сервісу. Це дуже важливо, бо ми не витрачаємо додатковий час на підготовку. Окремо хочеться сказати про людей: аудиторія абсолютно релевантна – нашими винами цікавляться торговельні мережі, представники сфери НоReCa. Вони запитують про технології та сорти, новинки асортименту. Для нас це, перш за все, іміджева участь».
Сергій Пархомчук, директор з маркетингу виноробні Prince Trubetskoi: «Усе дуже сподобалося! Якщо порівняти з минулою виставкою, то сьогодні більше представлено виробників, численніші гості. До того ж, відвідувачі – зі всієї України. Для нас це, перш за все, інформаційна складова. І це ключове. Ми розповідаємо про наш бренд, про виноробню, яка знаходиться майже на лінії фронту. Друга складова – це контакти: на виставку приходять як споживачі, так і професіонали ринку. Тут представлені і мережі, і ресторани, і дистриб’ютори. Навіть іноземці приїхали, не звертаючи уваги на війну. Наприклад, гості з Естонії. Нарешті, варто відзначити й іміджеву складову, наявність конкурсу. Для нас це важливо, оскільки ми побачили свої сильні сторони».
Три дні роботи на власному стенді на Wine & Spirits для Комунікаційної медіа групи Drinks+ також пройшли дуже плідно. Перш за все, ми поінформували наших колег та партнерів, а також потенційних номінантів України про старт нового сезону 2023-2024 інноваційного проєкту Wine Travel Awards.
Крім того, попри війну та непросту ситуацію для українського ринку, саме до відкриття виставки вийшов із друку та був представлений гостям та експонентам перший за цей рік номер журналу DRINKS+.
Це особливе видання Wine&War. Ukrainian Chronicles, яке включає корисні та цікаві кейси з життя ключових гравців винної та алкогольної галузі в Україні: історії ведення бізнесу під час війни, подолання імпортерами, рестораторами, сомельє і виноробами викликів та криз. Крім того, в номері – наші культурні здобутки і наші, на жаль, людські втрати. Це свого роду літопис виноробної галузі України часів війни. Ми прагли познайомити світ з героічним сьогоденням нашої країни і нашої галузі.
Наступна зупинка дистрибуції журналу – Enoexpo/HoReCa-2023 у Кракові (8–10 листопада). Надалі видання можна буде одержати учасникам та експонентам міжнародних виставок у Німеччині (Дюссельдорф), Франції (Париж), Великобританії (Лондон), Італії (Верона).