Увага! На сайті використовуються cookie файли.
The site uses cookie files
Даний сайт має вікове обмеження.
This site has age restrictions!
Я підтверджую, що мені, на жаль, давно виповнилося 18 років
Ще один видовищний Great American Beer Festival (GABF) – провідний пивний фестиваль США – успішно завершився у Денвері, штат Колорадо. Захід організовує Brewers Association*, некомерційна торговельна асоціація, що представляє малих та незалежних американських крафтових пивоварів.
Щороку фестиваль збирає десятки тисяч відвідувачів і продовжує змінюватися та впроваджувати новації, відображаючи вподобання сучасних споживачів. Хоча пиво залишається безперечною зіркою шоу, наявність міцних напоїв, сидру, хард-комбучі, міцної сельтерської води, міцного чаю, готових до вживання коктейлів, безглютенових та низько- або безалкогольних напоїв – мають своє місце в сучасній культурі вживання спиртних напоїв.
Окрім розмаїття напоїв, GABF запропонував повномасштабну сенсорну програму: пивоварні були згруповані у тематичні зони, що продовжили успіх торішньої дебютної концепції. Серед найяскравіших – Prost!, натхнена традиційними німецькими бірґарденами; Score! – справжній рай для шанувальників спорту; Fright – тематична зона до Гелловіну; а також Blast Off, що знайомила з «космічними» смаками напоїв, створених поза межами класичного пива. Секція Meet the Brewer давала змогу поспілкуватися з людьми, які стоять за виробництвом пива та інших напоїв; Chill – невимушений простір у стилі затишного подвір’я з живою музикою, іграми та унікальними зразками; а новинка цього року – сцена Mile High Stage – вразила відвідувачів потужними живими виступами та іншими шоу-програмами.
«Люди, як і раніше, приходять за пивом, але водночас очікують різноманіття, розваг і вражень, що відображають сучасну ширшу культуру споживання напоїв», – зазначила Енн Обенчейн (Ann Obenchain), віцепрезидентка Brewers Association з маркетингу та комунікацій.
Паралельно з фестивалем проходив кулінарний проєкт PAIRED, який об’єднав мішленівських шеф-кухарів, що створювали вишукані дегустаційні страви в поєднанні з високоякісним американським крафтовим пивом.
Близько 500 пивоварень, виробників сидру, дистилерій та інших виробників напоїв запропонували понад 2 000 зразків – тож фестиваль мав що запропонувати кожному поціновувачу.
Хейзі-пиво в центрі уваги
Навіть через десятиліття популярності соковиті/хейзі IPA продовжують домінувати на американській крафтовій сцені. Народившись у Вермонті на початку 2000-х, стиль стрімко здобув прихильність у середині 2010-х завдяки нефільтрованому вигляду, фруктовим ароматам та легкості пиття. Brewers Association офіційно визнала стиль Juicy/Hazy IPA у 2018 році – сьогодні це найконкурентніша категорія як на GABF, так і на World Beer Cup.
Цьогоріч на GABF першість здобув Tourbus Deadhead IPA від DESTIHL Brewery. Широкий асортимент хейзі, представлених на фестивалі, продемонстрував стійкість цього стилю, оскільки пивовари знаходять нові та креативні способи вдосконалювати текстуру, розвивати аромат і смак та створювати багатошаровість, одночасно зберігаючи помірну гіркоту, яка приваблює як новачків, так і відданих фанатів IPA.
Флагманським прикладом є Hazy Little Thing від Sierra Nevada Brewing Co, запущений у 2018 році, який наразі є найпродаванішим соковитим/хейзі IPA у США і широко доступний у всьому світі.

Життя у стилі лагер
Протягом багатьох років експерти з пива стверджували, що «цього року на сцені головує лагер». Судячи з цьогорічного фестивалю, це твердження, можливо, нарешті стало правдою. Пивовари вразили відвідувачів різноманіттям майстерно зварених лагерів. Від улюблених класичних зразків, як-от Pivo Pils від Firestone Walker, до нагороджених екземплярів, таких як Deschutes Fresh Hop King Crispy, були представлені всі можливі стилі лагера: з додаванням хмелю під час витримки для аромату (dry-hopped), зі свіжого зібраного хмелю (wet-hopped) та інші варіанти, включно з копченими, лагерами з лаймом, сіллю чи фруктами, японськими рисовими, мексиканськими, італійськими та чеськими стилями, а також традиційними сезонними сортами Oktoberfest. Також широко були представлені Dunkel, Schwarzbier та Bock.
Формати пакування
Sierra Nevada нещодавно наважилася на сміливе рішення – розливати свій німецький стилістичний PILS у банки 8.4oz/250 мл, заявляючи, що це краще відповідає європейській культурі та гарантує «свіжість і прохолоду від першого до останнього ковтка». Незабаром він з’явиться й на експортних ринках.
На іншому полюсі популярності – банки формату 19.2oz/568 мл (one pint або stovepipe), які приваблюють споживачів вигідним співвідношенням об’єму та ціни.
Світ напоїв поза пивом
Вперше за 43-річну історію GABF на фестивалі з’явилася нова зона Distilling Experience, яка представила міцні спиртні напої. У спеціально відведеній зоні для дегустацій було представлено 20 дистилерій, які пропонували віскі, різні варіації горілки, яскраві джини та багато іншого.
Згідно з щорічним опитуванням Brewers Association, кожна четверта крафтова пивоварня виробляє напій, відмінний від пива, прагнучи розширити аудиторію та залишатися актуальною для зміни смаків споживачів. Відвідувачі GABF, які не п’ють пиво, могли насолодитися сидром, комбучею, міцним чаєм та готовими до вживання коктейлями, такими як Speedway Espresso Martini від AleSmith.
Low & No Alcohol
Невеликий, але дуже динамічний сегмент ринку – низько- та безалкогольні напої – теж був широко представлений. Було надзвичайно цікаво дегустувати переможців конкурсу GABF і захоплюватися їхньою високою якістю та витонченим смаком, серед яких AleSmith Brewing Co, Athletic Brewing, Deschutes Brewing, Lakefront Brewery, Sierra Nevada та Samuel Adams.
Конкурс
Цьогорічний конкурс GABF розширив запуск торішніх категорій сидру та представив унікальну, одноразову нову категорію Vera Hop.
На розгляд 250 експертів надійшло 8 315 пива та сидрів від 1 555 виробників. Вони присудили 347 медалей 273 пивоварням і виробникам сидру. Медаль GABF – одна з найпрестижніших нагород у світі, і кілька пивоварень, що працюють на міжнародні експортні ринки, здобули найвищі нагороди, серед них:
П’ять категорій із найбільшою кількістю заявок:

Great American Beer Festival залишається унікальним явищем світової культури пива. Від перших 700 відвідувачів у 1982 році до сьогоднішніх масштабів – фестиваль незмінно демонструє здатність пива об’єднувати людей. Завдяки креативності, інноваціям та прагненню до розвитку GABF постійно змінюється. Нові категорії, як-от RTD та безалкогольні напої, забезпечують його актуальність для всіх поколінь споживачів.
В Україні американське крафтове пиво можна знайти у мережах «Сільпо» та Good Wine.
Приїжджайте на Great American Beer Festival 8-10 жовтня 2026 року в Денвері, штат Колорадо – вам точно сподобається! До зустрічі наступного року!

________________________
* Brewers Association (BA) – некомерційна торговельна асоціація, що підтримує малих та незалежних американських пивоварів, їхні напої та спільноту шанувальників. Організація представляє понад 5 600 пивоварень. Символ незалежного крафтового пивовара – це загальноприйнятий знак, який відрізняє продукцію малих і незалежних виробників. BA організовує World Beer Cup®, Great American Beer Festival®, Craft Brewers Conference® & BrewExpo America®, American Craft Beer Week®. Публікує журнал The New Brewer® і випускає книжки через Brewers Publications®. Більше про світ крафтового пива – на CraftBeer.com® та в American Homebrewers Association®.
Контакт автора статті: Lotte Peplow – lotte@brewersassociation.org
Приєднуйтесь до наших соцмереж
⇒ Оптимістична редакція D+ прийме це за комплімент.
⇒ Кожен лайк сприймаємо як тост!![]()
Фото: Lotte Peplow, Nic Crilly Hargrave, Great American Beer Festival
28.11.2025
27.11.2025