Увага! На сайті використовуються cookie файли.
The site uses cookie files
Даний сайт має вікове обмеження.
This site has age restrictions!
Я підтверджую, що мені, на жаль, давно виповнилося 18 роківКомунікаційна медіагрупа Drinks+ уважно стежить за унікальним проєктом – першим у світі Incubator Bernard Magrez Start-Up Win – з перших днів його існування.
Завдяки цій ініціативі більше півсотні талановитих та креативних винних стартапів та їхніх команд отримали квитки у великий світ винного бізнесу. На початку цього року ця фантастична ініціатива приєдналась до проєкту Wine Travel Awards і стала переможцем за результатами публічного голосування! Вероніка Бусел, керуючий партнер WTA, поспілкувалась з паном Себастьяном Лабатом (Sebastien Labat), директором Інкубатора та радником генерального директора Бернара Магре (Bernard Magrez) Grands Vignoble, власником 42 винних маєтків у всьому світі, серед яких 4 Grands Crus Classés у Бордо, Франція.
Себастьян Лабат
Розкажіть, будь ласка, про концепцію та філософію Bernard Magrez Start-Up Win? Що надихнуло на розробку такої концепції?
Bernard Magrez Start-Up Win – це благодійна ініціатива, започаткована Бернаром Магре, щоб допомогти підприємцям запустити та розвивати свої стартапи у винному секторі. Бернар Магре вважає, що йому завжди щастило в кар’єрі, і він хоче «повернути» цю удачу людям, які на неї заслуговують.
Допомагаючи цим підприємцям, наш інкубатор допомагає виноробній індустрії впроваджувати інновації, як завжди це робив Бернар Магре, коли, наприклад, у 2016 році заснував власний внутрішній відділ досліджень і розробок з дронами, роботами тощо.
Як відомо, цей інкубатор – перший у своєму роді, який на 100% присвячений стартапам, що пов’язані з виноробством та винним туризмом.
Цей проєкт – особиста діяльність його фронтмена пана Бернара Магре чи це командна робота?
Це ініціатива Бернара Магре. Він ділиться своїм досвідом, своєю мережею та своїм баченням з молодими стартапами. Але він також залучає членів своєї команди ділитися, навчати та допомагати. І, звичайно, у нас є повна програма навчання та підтримки, якою керує спеціальна команда, а також шато, яке переймає эстафету Château Pape Clément. Тут також знаходиться штаб-квартира нашої команди досліджень і розробок та наша нова крафтова пивоварня. У цьому шато виробляється вино, що робить його дуже корисним місцем для початківців, які працюють у винній промисловості.
Яка ваша роль в Інкубаторі? Розкажіть про людей та команди, які стоять за цим проєктом? Хто є основними партнерами проєкту?
Я директор Інкубатора, і найбільше контактував з Бернаром Магре, щоб запустити ініціативу, визначити стратегію, бюджет тощо. Саме я створив програму підтримки, знайшов кількох партнерів, і зараз керую двома чарівними членами команди – Євою та Елізою, які на місці управляють операціями та спілкуються з представниками стартапів, нашими командами та партнерами.
У нас багато партнерів у цьому проєкті: Unitec, Inno’Vin, Digital Aquitaine, KPMG, Aquinov, CIVB, Ethik Consulting, Торгова палата Бордо з її Great Wine Capitals тощо. Я не можу перелічити їх усіх, але хочу подякувати всім людям, які приходять відвідати Інкубатор, познайомитись зі стартапами, взяти участь у якості члена журі та поділитися своїм досвідом.
Яка різниця між програмами (PRIMEURS, CEPAGES, CLUB MILLESIME)? Розкажіть про процес відбору та людей, які складають шорт-лист стартапів, а також про найважливіші дати, які не можна пропустити протягом року? Як подати заявку, щоб стати учасником? Форма заявки написана французькою мовою, чи означає це, що ви зосереджені на французьких операторах?
У нас є 4 рівні програми, тому що ми хочемо підтримувати стартапи від їхнього «народження» до моменту, коли вони будуть повністю запущені. Перший рівень – «Cepages», він допомагає новачкам дізнатися щодо практик, з якими їм доведеться працювати під час основного рівня «Primeurs». На рівні «Primeurs» менеджер із запуску буде допомагати стартапу щотижня, навіть щодня, якщо потрібно. Рівень «Alumni» призначений для того, щоб колишні «Primeurs» продовжували зростати та брати участь у нашій програмі підтримки. Коли вони сягнуть рівня «Millesime», то будуть готові поділитись своїм досвідом, помилками та порадами з трьома молодшими рівнями.
Спільна частина всіх програм відбувається щочетверга, коли ми організовуємо майстер-класи, лекції, зустрічі з людьми з виноробної індустрії, відеозйомку тощо.
Відбіркове журі збирається щороку в жовтні. Кандидати можуть подавати заявки протягом усього року до вересня. Наше журі складається з представників компаній, які працюють в різних сферах бізнесу, зокрема, бухгалтерського обліку (міжнародна мережа KPMG), інтелектуальної власності (Aquinov), коучинга (компанія Ethik Consulting), винних новацій (Inno’Vin), винного туризму (Great Wine Capitals), тренінгів для запуску (UNITEC) і, звичайно, до журі входять члени команди Бернара Магре — R&D, Digital, Wine Tourism та ін.
У нашій програмі беруть участь стартапи із США, Італії, Великобританії, Чехії тощо. Ми відкриті для міжнародних заявників. Їх можна легко залучити завдяки інструментам Google Translate – Google Digital Workshop також є партнером, вони надають нашим початківцям навчальний онлайн-семінар кожні два тижні.
Як я зрозуміла, проєкт є неприбутковим, тож які його основні цілі і яку користь ви можете принести бізнесу пана Магре?
Як ми вже казали, головна мета – допомогти виноробній галузі впроваджувати інновації. Звичайно, коли ми працюємо з деякими зі стартапів, то стаємо їхніми першими клієнтами і допомагаємо їм запускати свої продукти, що дає нам можливість першими використовувати інноваційні рішення, але це не є нашою основною метою.
Скільки стартапів з січня 2021 року пройшло через інкубатор і скільки з них потрапило в «першу лігу»? Як ви допомогли в розвитку? У вас вже є кілька випадків, якими ви б хотіли поділитися? Розкажіть про деякі стартапи винного туризму, які розвиваються і які ми повинні наслідувати?
Сьогодні ми маємо 50 стартапів, зареєстрованих у програмі 2022 року. За 18 місяців ми отримали близько 195 заявок і вже допомогли загалом 60 стартапам.
Ось кілька прикладів фактичних проєктів, які ми розпочали, і кілька прикладів допомоги, яку ми надали стартапам, на додаток до звичайної програми підтримки:
ВИННИЙ ТУРИЗМ
З вашого досвіду минулих років, які функції для запуску приносять стартапам бали та роблять їх більш конкурентоспроможними за інших? Які тенденції серед винних стартапів? Чи є країни/виноробні регіони, які є більш плідними за інші?
Одними з найважливіших особливостей стартапів є навички міжособистісного спілкування їхніх засновників. Всі ми знаємо, що стартапам доведеться багато разів адаптуватися та змінюватися, перш ніж вони стануть прибутковими. Засновники – головна сила їхнього бізнесу.
На яких основних темах ви зосередили свою увагу у 2022 році? У 2021 році стартапи мали можливість подавати заявки до вересня, цього року дедлайн такий самий?
Відбір розпочнеться у вересні, а програма стартує в січні 2023 року. Я думаю, що ми будемо шукати стартапи з ідеями в сфері даних, електронної комерції, навколишнього середовища.