Увага!

Увага! На сайті використовуються cookie файли.

The site uses cookie files

Даний сайт має вікове обмеження.

This site has age restrictions!

Я підтверджую, що мені, на жаль, давно виповнилося 18 років
I confirm that I have 18 years!

Gastronomy and Wine Portal

Угорське вино. Цифри та перспективи

Нещодавно опублікована статистика світового виробництва вина від OIV говорить про те, що Угорщина та Грузія показали цього року дуже добрий результат порівняно з непростою ситуацією для всього світу. З виробництвом, яке досягло 3 мільйонів гектолітрів, що на 19% більше, ніж у 2023 році, Угорщина випадає із загальної світової тенденції зниження обсягів виробництва. Однак, незважаючи на позитивні дані OIV, угорські виробники малюють іншу картину.


Розбіжності у звіті виробники Угорщини пояснюють тім, що 3 мільйони гектолітрів продукції, наданої OIV Міністерством сільського господарства Угорщини, включали «сусло», неферментований виноградний сік, який може або не може бути перетворений на вино. Зазвичай звіти OIV фокусуються на вініфікованому виробництві, яке стосується лише вина, яке було повністю ферментовано. Цей нюанс і став помилкою у завищенні цифр, що повідомляються, порівняно з тим, що фактично було перетворено на вино.

Національна рада виноробних угруповань Угорщини (HNT) надала правильні цифри, які також включають незареєстровані виноробні. Переглянуті дані HNT демонструють 7% зниження виробництва з 2023 року, а не 19% збільшення.

Петер Галь (Péter Gál), голова департаменту виноробства та аграрного маркетингу Міністерства сільського господарства Угорщини, підбив підсумки року, назвавши його «важким для виноробних підприємств по всій Європі» й наголосив на проблемах як з боку пропозиції, так й з боку попиту. «Період збирання врожаю був неймовірно важким, оскільки він був коротшим, ніж будь-коли, – пояснює Петер Галь. – Але якість нових вин багатообіцяюча, і ми можемо бути впевнені, що винороби наполегливо працювали, щоб отримати максимум із цього складного врожаю».

Угорське вино

У 2024 році Угорщина зіткнулася з низкою кліматичних проблем, екстремальна спека та нерегулярні опади порушили типовий вегетаційний період. Це призвело до раннього дозрівання в багатьох регіонах, що вимагало швидкого збирання врожаю.

Курт Іштван Ташнер (Kurt István Taschner), власник сімейної виноробні з Шопрона, підкреслив труднощі із бродінням: «Ми все ще боремося з однією з червоних партій, летюча кислотність (VA) надто висока».

«2024 рік був складним, через сильну спеку всі сорти дозріли одночасно. Ми були змушені збирати все водночас. Нам ледве вдалося зберегти врожай», – каже Агнес Дунай (Ágnes Dunai), власниця виноробні з регіону Матра.

Однак, незважаючи на скорочення обсягів у деяких регіонах, багато угорських виноробів з оптимізмом дивляться на якість своїх вин 2024 року. Ласло Ромшич (László Romsics), генеральний директор виноробні Csányi Winery у Віллані, повідомив про зниження врожайності на 10-20%, але наголосив на винятковій якості чорного винограду. «З цього врожаю буде випущено видатні червоні вина», – прогнозує винороб.

Тамаш Борбей (Tamás Borbély), виробник з Бадачоні, також зазначив, що, незважаючи на «складне» спекотне та сухе літо, ретельне планування збору врожаю допомогло отримати сусло з «чудовим смаком».

Проблеми Угорщини відображають ширший контекст кліматичних змін у виноробній галузі у 2024 році. Дані OIV показують, що світове виробництво вина впало до найнижчого рівня з 1961 року, причому Європа постраждала найбільше.



⇒ Приєднуйтесь до наших соцмереж ⇒ Оптимістична редакція D+ прийме це за комплімент.

⇒ Кожен лайк  сприймаємо як тост!


Джерело: thedrinksbusiness.com
Фото: dailynewshungary.com, nationalgeographic.com

Нещодавно опублікована статистика світового виробництва вина від OIV говорить про те, що Угорщина та Грузія показали цього року дуже добрий результат порівняно з непростою ситуацією для всього світу. З виробництвом, яке досягло 3 мільйонів гектолітрів, що на 19% більше, ніж у 2023 році, Угорщина випадає із загальної світової тенденції зниження обсягів виробництва. Однак, незважаючи на […]

Люди культури, яких забрала війна

Працю у винограднику Арсен Федосенко називав «агроаристократія», бо «до лози підходять стоячи, тобто з гідністю».


Напевно не знайдеться в Україні винороба, який би не знав Арсена Федосенка – відомого фотографа, автора десятків фотовиставок, винороба та номінанта першого року Wine Travel Awards у Wine & Food Influencer/Author of the Year. Його фото були навіть у статті про вино Дженсіс Робінсон (Jancis Robinson) у Financial Times.

Працюючи над проєктом «Нова історія українського вина», Арсен подорожував регіонами України, зустрічався із захопленими своєю справою виноробами та знімав їх щасливі обличчя. Він хотів, щоб «через художню фотографію світ полюбив українське вино». До речі, Арсен й сам почав виробляти вино. Здобутки фотографа і винороба мали стати одним цілим, унікальним проєктом, історією, спадщиною українського виноробства. Але влітку 2024-го від важких поранень під час запеклих боїв за Харків Арсен Федосенко загинув. Клята війна обірвала ще одно безцінне життя.

«Нова історія українського вина» – назва книжки, на яку автор вже навіть обрав обкладинку – бруньки молодого винограду серед зеленого листя. Його філософія полягала в тому, що виноградна лоза вбирає соки української землі і через смак вина, який у кожному регіоні різний (десь солодкий, а десь терпкий) можна передати історію цієї землі, – розповідає про проєкт Арсена Анна Кирій, дружина Федосенка. – Своїм проєктом Арсен сподівався довести, що вино є не лише бізнесом або хобі, а справжньою українською культурою. Дослідницьку роботу він перетворив у фотопроєкт облич авторів цього вина – українців з усіх куточків країни, через чиї історії можна розповісти історію цілого народу».

Наразі про Арсена Федосенка та його здобутки, а також про людей, яких українська культура втратила у війні можна прочитати у спільному проєкт PEN Ukraine та The Ukrainians «Люди культури, яких забрала війна». «Ці репортажно-біографічні есе створюють мапу, за якою варто вивчати спадок героїв проєкту», – кажуть його творці.



⇒ Приєднуйтесь до наших соцмереж ⇒ Оптимістична редакція D+ прийме це за комплімент.

⇒ Кожен лайк  сприймаємо як тост!


Ілюстрація Дарія Ковтун

 

Працю у винограднику Арсен Федосенко називав «агроаристократія», бо «до лози підходять стоячи, тобто з гідністю». Напевно не знайдеться в Україні винороба, який би не знав Арсена Федосенка – відомого фотографа, автора десятків фотовиставок, винороба та номінанта першого року Wine Travel Awards у Wine & Food Influencer/Author of the Year. Його фото були навіть у статті […]

Asti DOCG: Найяскравіші події сезону та успішна осінь

Consorzio dell’Asti DOCG, постійний партнер та учасник спільноти Wine Travel Awards, поділився захоплюючими новинами та подіями останніх місяців. Це вже третій рік нашої плідної співпраці, і ми раді продовжувати висвітлювати досягнення Консорціуму у світі вина та винного туризму.


Ultra Trail of Moscato

Тепле вересневе сонце супроводжувало учасників аматорських бігових змагань, які пролягали через мальовничі стежки, історичні пам’ятки та гастрономічні родзинки регіону Ланге, маючи на меті популяризацію цієї території через спорт. Учасники мали змогу вибрати один із чотирьох маршрутів різної складності та висоти. Стартували та фінішували у мальовничому місті Сантo Стефано Белбо. Консорціум, один із офіційних спонсорів заходу, представив також одну зі своїх креативних візитівок – ретро авто Ape Asti Glam, де у пересувному винному барі спортсменам пропонували як нагороду освіжаючий келих Asti Spumante та Moscato d’Asti.

Asti DOCG


Ігристе блаженство з Asti DOCG: осінній досвід смаку та креативності

Осінній пейзаж Гудзонської долини в штаті Нью-Йорк, в поєднанні з теплою та затишною атмосферою, створив ідеальний фон для унікальної події, організованої для 10 інфлюенсерів, що займаються стилем життя, їжею та вином. Вихідні дні в кінці жовтня включали дегустації вин, майстер-класи з міксології, кулінарні уроки та вишукане меню, яке поєднувало італійську та міжнародну кухні, даючи можливість учасникам глибше познайомитись із Asti Spumante та Moscato d’Asti.

Цей всебічний досвід не лише задовольнив гастрономічні уподобання учасників, але й підтримав фізичне здоров’я, пропонуючи уроки пілатесу та кулінарні майстер-класи, на яких демонстрували, як вина можна поєднувати з вишуканими стравами.

Кожен інфлюенсер поділився найяскравішими миттєвостями триденної події Asti DOCG зі своїми підписниками та отримав брендовані подарунки: пляшки для води, кружки, толстовки, килимки для пілатесу, ручки, пледи та інші сувеніри.

Це ексклюзивне свято поєднало насолоду від вишуканого вина, креативність, спільноту і релаксацію, залишаючи учасникам незабутні враження. Також було організовано професійну фотосесію, яка зафіксувала ключові моменти події, зокрема фудпейринг вин Asti DOCG у різноманітних мальовничих і унікальних локаціях.


Milano Wine Week розпочався тостом з Asti DOCG

Міланський тиждень вина відкрився тостом з Asti DOCG. 5 жовтня, о 18:00, відбувся традиційний урочистий тост на площі Тре Торрі в районі City Life Shopping District, що ознаменувало початок тижневого святкування вина, яке тривало до 13 жовтня.

Цей захід, безкоштовний і відкритий для публіки, відзначив участь Консорціуму Asti DOCG як партнера з ігристих вин для урочистої церемонії відкриття Milano Wine Week, разом із Carrefour Italia, головним спонсором MWW 2024.

Сьоме видання Міланського тижня вина було наповнене дегустаціями, майстер-класами та пізнавальними сесіями. Захід був орієнтований як на професіоналів, так і на поціновувачів вина, з особливим акцентом на залучення нового покоління споживачів.

Asti DOCG


Стратегічне партнерство з Nitto ATP Finals: четвертий рік поспіль

З 10 по 17 листопада Консорціум Asti DOCG знову виступив як Official Sparkling Wine та Silver Partnerо престижних фіналів Nitto ATP у Турині. Відзначаючи четвертий рік співпраці, захід зібрав в Inalpi Arena вісім найкращих тенісистів світу, серед яких був і Янік Сіннер (Jannik Sinner) – переможець Відкритого чемпіонату Австралії 2024, Відкритого чемпіонату США 2024, перша ракетка світу, володар Кубка Девіса в складі збірної Італії.

Стратегічна співпраця з тенісним турніром

Це партнерство поєднує бренд Asti DOCG зі світом тенісу, що дозволяє розширити його популярність серед нових аудиторій. «Співпраця дозволяє нам асоціювати бренд Asti з тенісом, досягаючи більшої кількості шанувальників і потенційних споживачів», — зазначив Джакомо Пондіні (Giacomo Pondini), директор консорціуму Asti DOCG. Партнерство триватиме до 2025 року, з подальшою участю Asti DOCG у ключових турнірах, таких як Rome Masters 1000.

Протягом фіналів у Турині було організовано низку заходів:

  • церемонія відкриття, де ігристе Asti DOCG подавали на вечірці-презентації в бутику La Rinascente;
  • благодійний бранч, де на аукціоні пропонували пам’ятні речі, зокрема від Лоренцо Сонего (Lorenzo Sonego), кошти від продажу яких пішли на медичні дослідження;
  • фан-віллідж, де протягом заходу учасники мали змогу дегустувати обмежену серію брендованих вин Asti DOCG.

Крім того, Asti DOCG стало частиною Великого відкриття 8 листопада, де коктейлі готував амбассадор бренду Джорджіо Факкінетті (Giorgio Facchinetti), а виступи відомих артистів, таких як Марко Менгоні (Marco Mengoni), Мадам (Madame) і Бланко (Blanco), підкреслили святкову атмосферу.

Asti DOCG


Asti Spumante святкує з Сіннером: теніс, вино та ігристе від Asti DOCG

Asti Spumante та Консорціум Asti DOCG відзначають перемогу Янніка Сіннера (Jannik Sinner) на Nitto ATP Finals, головному закритому тенісному турнірі року. «Рішення поєднати наш регіон із світом тенісу доводить свою успішність все більше, — зазначив Стефано Ріканьо, президент консорціуму Asti DOCG. — Бачити, як південнотирольський чемпіон святкує на глобальній сцені з Asti Spumante —  велика гордість для нас».

Це вже четвертий рік, як Консорціум Asti почав інвестувати в теніс, і його видимість досягла значної позначки — 4,6 мільйона глядачів в Італії. За даними ATP, економічний вплив на регіон у 2023 році перевищив 300 мільйонів євро, а глобальна аудиторія склала 483 мільйони людей через телевізійні трансляції, веб і соціальні мережі — що на 150% більше порівняно з 2022 роком. Останнє видання турніру скористалося популярністю «Сіннер-манії», досягнувши нових висот популярності.

«Теніс та Asti DOCG — «це співпраця, яку ми продовжимо й наступного року, починаючи з Rome Masters 1000 і завершуючи Фіналами, де ми знову будемо виступати як партнер. Ми прагнемо перевершити вражаючі медійні показники минулих років, включаючи понад 400 мільйонів глядачів і 90 годин прямого ефіру», — додав директор консорціуму Джакомо Пондіні.

Консорціум Asti DOCG охоплює 51 муніципалітет у провінціях Алессандрія, Асті та Кунео, покриваючи близько 10 000 га у межах винного ландшафту Світової спадщини ЮНЕСКО. З річним виробництвом близько 100 мільйонів пляшок, Asti DOCG залишається основою італійської виноробної майстерності та символом якості вітчизняного виробництва.

Asti DOCG



⇒ Приєднуйтесь до наших соцмереж ⇒ Оптимістична редакція D+ прийме це за комплімент.

⇒ Кожен лайк  сприймаємо як тост!


Фото: Photos: dynamic-center.it, astidocg.it, italiaatavola.net, graziamagazine.com, voltaabotte.com

Consorzio dell’Asti DOCG, постійний партнер та учасник спільноти Wine Travel Awards, поділився захоплюючими новинами та подіями останніх місяців. Це вже третій рік нашої плідної співпраці, і ми раді продовжувати висвітлювати досягнення Консорціуму у світі вина та винного туризму. Ultra Trail of Moscato Тепле вересневе сонце супроводжувало учасників аматорських бігових змагань, які пролягали через мальовничі стежки, […]

Аукціон знаків бургундських апелясьонів приніс понад 100 000 євро

Після оновлення знаків на своїх виноградниках, Рада з вин Бургундії (BIVB) вирішила дати старим табличкам друге життя і оголосила про аукціон. Захід відбувся у середині листопада. Під керівництвом аукціоніста Жерома Дювіллара (Jérôme Duvillard) було продано 310 лотів на вражаючу суму 107 000 євро.


Цього року BIVB представила новаторський проєкт з ексклюзивним аукціоном, на якому було виставлено 600 знаків апелясьйонів, що прикрашали виноградники протягом 20 років (Grand Auxerrois, Côte de Beaune, Côte de Nuits, Côte Chalonnaise, Mâconnais та ін.). Торги були відкриті для всіх бажаючих та транслювався у прямому ефірі з Cité des Climats et vins de Bourgogne, який є номінантом та переможцем публічного голосування Wine Travel Awards 2023-2024 у Education in Enotourism/Cultural Mission, а також отримав нагороду «Вибір журі».

Cité des Climats et vins de Bourgogne

Участь в аукціоні взяли покупці з усього світу, любителі бургундських вин, включаючи приватних осіб, трейдерів, виноробів та рестораторів, мали змогу придбати один або кілька символів від Grand Cru, Village Premier Cru, Village або Régionale AOC. Загалом на аукціоні представили близько 600 унікальних знаків, які були відомими маркерами на виноградниках протягом 20 років, перш ніж їх замінили у 2023 році.

Cité des Climats et vins de Bourgogne

Франція стала країною лідером за кількістю покупців, за нею йдуть Великобританія, США та Швейцарія. Найвища ціна за вивіску становила 4300 євро, за такі гроші продано табличку Richebourg Grand Cru. Середня ціна за лот – 345 євро, найнижча – 50 євро, за цією ціною було продано 35 вивісок. Рекордна кількість лотів було куплено данцем: 18 штук за 1590 євро.

Кошти від унікального аукціону підуть на розвиток культурних заходів, пов’язаних із винами Бургундії, також заплановано додаткові ініціативи у Cité des Climats et vins de Bourgogne для підтримки та розвитку культурної спадщини регіону.



⇒ Приєднуйтесь до наших соцмереж ⇒ Оптимістична редакція D+ прийме це за комплімент.

⇒ Кожен лайк  сприймаємо як тост!


Джерело: bourgogne-wines.com
Фото: bourgogne-wines.com

Після оновлення знаків на своїх виноградниках, Рада з вин Бургундії (BIVB) вирішила дати старим табличкам друге життя і оголосила про аукціон. Захід відбувся у середині листопада. Під керівництвом аукціоніста Жерома Дювіллара (Jérôme Duvillard) було продано 310 лотів на вражаючу суму 107 000 євро. Цього року BIVB представила новаторський проєкт з ексклюзивним аукціоном, на якому було […]

Українське вино очікують нові нагороди: спеціальні умови участі у MUNDUS VINI Spring Tasting 2025

На запит Wines of Ukraine та медіа-групи Drinks+ організатори 36-тої Grand International Wine Award, що відбудеться у німецькому Нойштадті з 25 лютого по 2 березня 2025 року, надали пільгові умови для виноробів з України!


Базові умови участі: € 179 за один зразок.

Вартість для учасників з України: € 120 за один зразок.

  • Необхідна кількість пляшок для дегустації: 6
  • Термін реєстрації — не пізніше 31.01.2025
  • Термін поставки зразків — не пізніше 07.02.2025

Як отримати знижку?

— Зареєструйте ваші вина у формі на сайті Mundus Vini, попередньо створивши аккаунт, якщо ви його  не маєте, або залогінившись: https://www.meininger.de/en/user/login

— Заповнюючи реєстраційну форму, оберіть форму оплати — Invoice.

— Система автоматично надішле вам на електронну пошту інвойс з вартістю 179 € за кожну позицію — прохання ігнорувати і не сплачувати цей інвойс.

— За кілька днів потому ви отримаєте персональний мейл від команди Mundus Vini з інвойсом, в якому врахована ваша знижка. Ваша ціна — 120 € за кожну позицію. Прохання оплатити цей інвойс.

Переможці конкурсу отримають медалі MUNDUS VINI

Grand Gold (95-100 балів), Gold (90-94 бали), Silver (85-89 балів).

Усі вина-переможці отримують професійну фотосесію для публікації в засобах масової інформації, а також медалі у цифровому форматі або у вигляді наклейок-печаток.

MUNDUS VINI

Чому конкурс MUNDUS VINI — це важливо, і як участь у ньому вплине на розвиток вашого бізнесу?

— Кожна медаль міжнародного конкурсу MUNDUS VINI — це своєрідний знак якості, що є безумовним плюсом для спілкування з міжнародними байерами та продажу ваших вин як в Україні, так і за кордоном.

— Професійне журі конкурсу — провідні експерти, Masters of Wine, байери, сомельє, представники винних медіа та відомі винні блогери з більш ніж 40 країн Європи, Азії, Африки, Північної та Латинської Америки. Всі учасники  конкурсу отримають не лише оцінки своїх вин, а й професійний фідбек від міжнародних дегустаційних комісій щодо наданих зразків.

— Інформацію про вина-переможці буде опубліковано на сайті конкурсу з посиланням на всіх майданчиках конкурсу у соціальних мережах.

— Також результати конкурсу буде опубліковано на таких відомих міжнародних ресурсах, як Meininger’s Wine Business International, Weinwirtschaft, Meiningers Weinwelt, Der Deutsche Weinbau, Meiningers Sommelier, та у багатьох інших ЗМІ по всьому світі. 

— Вина-переможці буде представлено на презентації та церемонії нагородження на провідній міжнародній виставці ProWein 2025 — організатори забезпечують міжнародну увагу, на яку заслуговують ваші вина.

MUNDUS

І участь, і нагороди від міжнародних конкурсів — це ваш внесок у формування впізнаваності й позитивної репутації українських вин і українського виноробства за кордоном. Ми пишаємось вашими успіхами, захоплюємось вашою натхненною працею і бажаємо успіху у міжнародному конкурсі MUNDUS VINI Spring Tasting 2025!

Інформаційна довідка

MUNDUS VINI є престижним дегустаційним конкурсом, участь у якому беруть винороби з усіх винних регіонів світу, включаючи ті, що розвиваються. Метою конкурсу є сприяння якості й різноманітності вина, а також збільшення продажів тихих та ігристих вин у всьому світі. 

Представники редакції Drinks+ та Wines of Ukraine вже традиційно візьмуть участь в журі конкурсу, до якого входять провідні винні експерти з різних країн Європи, Азії, Африки, Північної та Латинської Америки.

З більш детальною інформацією можна ознайомитись на офіційному сайті конкурсу.

Контакти організаторів Mundus Vini:

В разі виникнення технічних питань щодо умов конкурсу та оформлення заявок ви також можете звертатись до Вікторії Макарової (Wines of Ukraine): victoria.makbiz@gmail.com

MUNDUS



⇒ Приєднуйтесь до наших соцмереж ⇒ Оптимістична редакція D+ прийме це за комплімент.

⇒ Кожен лайк  сприймаємо як тост!


Фото: ©MUNDUS VINI/Ad Lumina/Ralf Ziegler

На запит Wines of Ukraine та медіа-групи Drinks+ організатори 36-тої Grand International Wine Award, що відбудеться у німецькому Нойштадті з 25 лютого по 2 березня 2025 року, надали пільгові умови для виноробів з України! Базові умови участі: € 179 за один зразок. Вартість для учасників з України: € 120 за один зразок. Необхідна кількість пляшок […]

Благодійні гастровечері – ще один крок до Перемоги

Кулінарія може бути не тільки мистецтвом, але й потужною зброєю. Саме такою зброєю стали чергові благодійні гастровечері на підтримку ЗСУ від Асоціації кулінарів України, спільноти Шеф-кухарів, рестораторів та волонтерів.


Проєкт Charitable Gastro Dinners (Благодійні гастровечері), який є номінантом та переможцем публічного голосування Wine Travel Awards 2023-2024 у Enogastronomic Events/Event of the Year та володарем спеціальної нагороди – «Вибір журі» WTA, продовжує свою справу, яка кожним своїм кроком наближає нашу Перемогу. Чергові гастровечері на підтримку ЗСУ відбулись у Вінниці та Кропивницькому.

Вечерю у Вінниці готували два шеф-кухаря з Німеччини, шефи з Грузії та Азербайджану і дванадцять ТОПових шеф-кухарів з України. Професіонали подали гостям сім ексклюзивних смачних страв з різновидами хліба для кожної страви та три авторські наливки. Кожна страва була присвячена тим, хто щодня виборює для нас свободу.

Під час заходу було розіграно безліч лотів, серед яких: Прапор України з підписом Романа Грибова, захисника острову Зміїний, який послав «Военний руській корабль на…», лот від «Залізного Генерала» Валерія Залужного, «Панно Перемоги», яке складається із 50 бойових шевронів різних військових підрозділів та багато інших.

Благодійні гастровечері

Завдяки спільним зусиллям команда шефів зібрала 1 945 000 гривень грошима та 250 000 гривень технікою. Загалом 2 195 000 гривень, які підуть на підтримку наших незламних захисників.

Не менш потужною була й вечеря у Кропивницькому. Гостям заходу було презентовано страви авторської сучасної української кухні та сет з трьох крафтових наливок. Загальний збір склав 2 146 326 гривень.

«Особлива подяка нашій дуже великій і потужній команді, ми знову створили неймовірні івенти із смачними стравами, і, що найважливіше, допомогли зібрати значну суму для підтримки ЗСУ, – кажуть організатори унікальних вечерь. – Ми дякуємо кожному, хто долучається заходів. Ваш внесок – це більше, ніж допомога, це частина нашої спільної перемоги. Разом ми наближаємо день, коли Україна святкуватиме повну Перемогу. Слава Україні!»

Благодійні гастровечері

Слідкуйте за нашими новинами та приєднуйтесь до великої справи! В єдності наша сила. Кожна благодійна вечеря – це ще один крок до Перемоги!

Для надання більш детальної інформації про заходи звертайтесь за телефонами:

  • Андрій Магалецький – Президент Асоціації кулінарів України (+38 068 805 08 05)
  • Анастасія Хоменко – адміністративний директор заходів (+38 099 362 52 42)


⇒ Приєднуйтесь до наших соцмереж ⇒ Оптимістична редакція D+ прийме це за комплімент.

⇒ Кожен лайк  сприймаємо як тост!


Кулінарія може бути не тільки мистецтвом, але й потужною зброєю. Саме такою зброєю стали чергові благодійні гастровечері на підтримку ЗСУ від Асоціації кулінарів України, спільноти Шеф-кухарів, рестораторів та волонтерів. Проєкт Charitable Gastro Dinners (Благодійні гастровечері), який є номінантом та переможцем публічного голосування Wine Travel Awards 2023-2024 у Enogastronomic Events/Event of the Year та володарем спеціальної […]

«Затоплені виноградники в Бургей» Пера Карлсона – переможець конкурсу OIV на тему зміни клімату

OIV (The International Organisation of Vine and Wine) оголосила результати фотоконкурсу, проведеного на честь власного сторіччя під назвою The OIV Centenary Photo Contest Pau Roca.


Конкурс було проведено на честь колишнього генерального директора організації Пау Рока (Pau Roca) і за ініціативи та підтримки компанії Vinos de la Luz, одного з перших спонсорів WTA в номінації «Інфлюенсери» (можливо, саме ця висока місія надихнула СЕО компанії, пана Рікардо Нуньєса на ідею фотоконкурсу задля вшанування пам’яті свого друга Пау Рока).

До складу  журі увійшли: Ян Джубан (Yann Juban), заступник генерального директора OIV; Крістоф Дешанель (Christophe Deschanel), професійний фотограф і колишній лауреат премії OIV (2021); Доктор Рікардо Фернандо Нуньєс (Ricardo Fernández Núñez), засновник та CEO Vinos de la Luz (патрон конкурса) та Бенжамін Бойс (Benjamin Bois), експерт з виноградарства OIV.

OIV

Крістіан Кільмаєр (Kristian Kielmayer), «Трабл»

Учасники – фотографи, яких захоплює краса лози і мистецтво вина, продемонстрували 70 робіт зі своїх подорожей виноградниками світу на тему «виноградарство та виноробство в умовах зміни клімату». І ось днями журі обрало чотирьох переможців, серед яких команда WTA із захватом побачила ім’я нашого судді і номінанта, співвласника туристичної агенції BKWine (Швеція-Франція) – Пера Карлсона (Per Karlsson). Вітаємо!

Фотографія пана Карлсона «Затоплені виноградники в Бургей» відзначена як Special mention. На цій світлині зображені виноградні лози сорту Каберне Фран в районі Луари, в Бургей (Bourgueil), Франція. Це зображення справді вражає – стовбури старих лоз занурені «по коліна» у воду після проливних дощів, що затопили виноградник. Фотографія яскраво висвітлює зростаючу проблему екстремальних погодних явищ та їхній вплив на виноградарство.

Мішель Жолі (Michel Joly), «Глобальне потепління»

Ще троє фотографів отримали нагороди OIV: Крістіан Кільмаєр (Kristian Kielmayer), Мішель Жолі (Michel Joly), Крістоф Дер (Christophe Der).

Перший лауреат конкурсу: світлина «Трабл» Крістіана Кільмаєра (Угорщина). На цій фотографії, зробленій під час заходу сонця у виноробному регіоні Сомло в Угорщині, зображене тендітне молоде листя виноградної лози на тлі палаючого неба – і легкий рух одного пагона, який змазує чіткість зображення, наче стирає його пекельним жаром. За словами самого фотографа, «цей сюжет символізує захоплюючу красу планети, підкреслюючи її ніжну крихкість».

Лауреат другої премії: «Глобальне потепління» Мішеля Жолі (Франція) На цьому фото зображено винороба Жана, який ремонтує кілки у своєму винограднику в Савіньї-ле-Бон, Франція.  Сцена, знята під рідкісним для сезону яскравим сонцем, відображає труднощі, що збільшуються через екстремальні погодні умови.

Лауреат третьої премії: світлина «Лист лози, захоплений льодом» Крістофа Дера. Це художнє зображення наслідків зміни клімату нагадує нам, що передчасний розвиток виноградної лози робить рослину вразливою до пізніх заморозків.

Крістоф Дер (Christophe Der), «Лист лози, захоплений льодом»

Чудова ідея конкурсу фотографій, сфокусованих на культивації виноградної лози, полягала в тому, щоб мистецтво зустрілося з екологічною свідомістю. І щоб роботи закоханих у вино авторів побачив весь світ. І щоб світ став від того хоч трішечки кращим…

«Фотографії, представлені на цей конкурс, ілюструють вплив на виноробний сектор однієї з найбільших проблем сучасності – зміни клімату», — прокоментував подію Ян Джубан, заступник генерального директора OIV. — «Це надихає бачити, як мистецтво може потужно передати таку серйозну тему, водночас відзначаючи красу та різноманітність виноградарства».



⇒ Приєднуйтесь до наших соцмереж ⇒ Оптимістична редакція D+ прийме це за комплімент.

⇒ Кожен лайк  сприймаємо як тост!


Фото: OIV

OIV (The International Organisation of Vine and Wine) оголосила результати фотоконкурсу, проведеного на честь власного сторіччя під назвою The OIV Centenary Photo Contest Pau Roca. Конкурс було проведено на честь колишнього генерального директора організації Пау Рока (Pau Roca) і за ініціативи та підтримки компанії Vinos de la Luz, одного з перших спонсорів WTA в номінації […]

Парадокси імпорту та експорту України-2. Сім кроків у майбутнє

«Холістичний підхід: парадокси імпорту та експорту України»  – так називався комбінований (оф- та онлайн) захід, що відбувся під час осінньої виставки Wine&Spirits Ukraine. На запрошення команди Drinks+&Wine Travel Awards відомі в усьому світі британські експерти, судді цьогорічного скликання WTA Річард Бемпфілд (Richard Bampfield) MW і Роберт Джозеф (Robert Joseph) надали фаховий огляд стилістики українських вин і представили своє бачення перспектив експорту та розвитку винного туризму України. Другу частину заходу складали презентації 7 успішних кейсів українських операторів ринку, а на завершення відбулася кругова дегустація вин від ком’юніті WTA. Зауважимо, що онлайн аудиторія складалася із зацікавлених слухачів з 12 країн світу, в тому числі Німеччини, Британії, Португалії, Грузії, Молдови, Греції, Франції, Нідерландів, Польщі тощо. Інформаційну підтримку заходу надало гастрономічне видання PostEat.


SHABO: парадокси в плюс і в мінус

Парадокси імпорту та експорту України

Валентина Парсаєва, яка понад 10 років працює директором з експорту компанії SHABO, першим парадоксом назвала те, що хоча компанія так довго і так успішно працює на міжнародному ринку, все одно наступного року на тому ж ProWein знайдуться відвідувачі стенду, які будуть дивуватися, що Україна виробляє вино. Звідси висновок: українським виноробам варто налаштовуватися на гру в довгу. Ще не одне десятиліття пройде, поки країна реально, а не на словах та в звітах, посяде гідне місце на винній мапі світу. І, звичайно, ця робота потребуватиме значних інвестицій, в тому числі, підтримки з боку держави. Отже, навіть в цілому успішний український бренд стикається з парадоксами, що демонструють мінус.

Наступний парадокс, який озвучила пані Валентина, – це те, що «для пересічного споживача закордоном наша експортна ціна зазвичай у три-п’ять разів вища, ніж базова ціна на італійські та іспанські вина». Отже, на думку експертки, потрібно до рівня ціни підтягувати якість. «Саме тому, протягом останніх 14 років ми наймали найпрогресивніших та найефективніших консультантів з виробництва та виноградарства, аби відповідати вимогам міжнародного ринку».

Від початку повномасштабного вторгнення компанія SHABO не зупиняла виробництво та роботу на виноградниках, і продемонстрований нею парадокс полягав у тому, що жодної хвилини не фокусувалася на ідентифікації себе як жертви, навпаки, натомість ще енергійніше рухалася вперед. У результаті, в травні 2022 року стався один з найуспішніших кроків компанії: вина зайшли у мережу Coop (Данія). «Якщо у 2016 році знадобилося три роки щорічних дегустацій на ProWein та десять місяців на укладання контракту з найбільшою бельгійською мережею, то у 2022 році це зайняло три місяці вже з поставкою. В травні ми познайомились, а вже 24 серпня на День Незалежності України наші вина були на поличках у Данії».

Парадокси імпорту та експорту України

Серед позитивних парадоксів військового часу пані Парсаєва назвала і збереження активних комунікацій з партнерами, в тому числі не припинилися їхні візити на виноробню. Отже, незважаючи на небезпеку, пов’язану з обстрілами, практично одразу після початку агресії росії, в 2022 році представник Coop без вагань відвідав виробництво SHABO – взяв участь у дегустації, побачив виробництво, Центр культури вина і зміг від першої особи розповісти про побачене керівництву та «переконати в тому, що ми ті, кого він хоче бачити у своїй мережі».  Крім того, за цей час виноробню чотири рази відвідували американські імпортері, канадці, бельгійці тощо. Наприкінці виступу Валентина Парсаєва підкреслила, що експорт – це тривала і кропітка праця не лише з імпортерами, а і безпосередньо з кінцевими споживачами. Адже одноразове підписання контракту з одноразовою поставкою не є маркером успіху. SHABO регулярно проводить тейстинги, де відстежує фідбек, зокрема, нещодавно організували дегустацію у Фінляндії. «Дуже важливо спілкуватися з кінцевим споживачем, розуміти ситуацію, в якій знаходимося, смаки споживача та на що він очікує».


Про міцні Vitis Group і недосяжну міць

Парадокси імпорту та експорту України

Другий кейс представив Сергій Мазур, співвласник і директор компанії Vitis Group, яка є найстарішим та потужним імпортером та дистриб’ютором України. Директор Vitis Group подякував організаторам за цей івент і, зокрема, за зустріч з Робертом Джозефом, по книжкам якого, виявляється, один з найавторитетніших українських фахівців, за його власним зізнанням, навчався всьому, що знає.

Пан Сергій розповів про новий напрямок своєї діяльності – виробництво власних локальних міцних напоїв. Компанія Сергія Мазура працює вже 16 років, п’ять років тому виникла ідея посприяти експорту українського вина, він провів консультації з експертами в цьому напрямку і дізнався про безліч протиріч у нашому законодавстві, які перешкоджають вітчизняному експорту. Отже, сьогодні локальні бренди Vitis Group, завдяки своєму досвіду, успішно розвиваються на місцевому ринку, очікуючи кардинальних змін в законодавстві щодо експорту. Адже для прориву на експортному фронті потрібна недосяжна для українських виробників міць.

«Існує декілька схем взаємодії виробників з експортними ринками, – пояснив ситуацію Сергій Мазур. – Самий простий, коли виробник, як, наприклад, SHABO, може сам виходити на експортні ринки, сам приймати участь у виставках, налагоджувати прямі зв’язки. Інший шлях – це шлях країн, де є великі компанії, наприклад, у чилійців це Concha y Toro, Errázuriz – вони працюють напряму, не потребуючи допомоги держави. Третім шляхом мала б піти Україна. У нас велика кількість маленьких виробників і для таких країн найкращій шлях – це коли є представник країни закордоном, або цей агент знаходиться в Україні. І ось наша компанія в співпраці ще з декількома компаніями мала на меті зробити таку агенцію, яка б допомагала освоювати закордонні ринки. Але досить бістро виявилося, що ми живемо в феодальній державі… Законодавство прописано так, що це зробити неможливо апріорі. Чому? Тому, що існують таки речі як, наприклад, акцизні марки, НДС і так далі, і так далі, і так далі… Наразі ми почали виробляти власну продукцію, запустили лінійку торговельних марок, почали співпрацювати з легальними крафтовими виробниками. Та якщо ми задумали б працювати з поляками або німцями і, наприклад, вивезти ігристе вино, а на ігристе вино зараз потрібно наклеювати акцизну марку, то ми повинні купити, наприклад, у Shabo вино, згідно українського законодавства, вони повинні наклеїти українську акцизну марку, сплатити акциз, мито, НДС і віддати нам готові пляшки. Після цього ми повинні зробити якийсь фокус, щоб ця марка «випарувалася» і з’явилася німецька марка, ми повинні її наклеїти на цю пляшку, потім замитнити і відправити вино. Може здатися, що це не дуже велика проблема. Але якщо ви, наприклад, виробник вина десь на Закарпатті, в Одеській чи Миколаївський областях і хочете зайти, припустимо, на ринок Угорщини і навіть вам повезло – до ваших вин проявив інтерес якийсь дистриб’ютор або велика роздрібна мережа, і вони кажуть, що хочуть взяти на спробу два вина з Закарпаття, два з Миколаївської області тощо, вони повинні з кожним з цих виробників укласти угоду, потім виробник повинен набрати усю кількість замовлених пляшок, оформити митні документи на експортний товар і відправити вантаж. Це проблема».

Також пан Мазур зауважив, що і відвідування міжнародних виставок виноробами України, де вони сьогодні мають певні преференції завдяки емпатії світової спільноти, не є доступною опцією для більшості через фінансову неспроможність. При цьому, за словами пана Мазура, – «Держава сьогодні не бере участі і не зацікавлена в експорті вітчизняної продукції».


Big Wines – велике плавання!

Парадокси імпорту та експорту України

Наталія Бурлаченко, CEO Big Wines та амбасадор Vinos de La Luz поділилася унікальним досвідом інвестування у виробництво в Україні, в тому числі і в виноградники під час війни. Погодьтеся, сам по собі цей факт – велика підтримка для українців. І прояв віри у нашу Перемогу. Звичайно, інвестор для цього повинен мати сталеві нерви. Саме таким інвестором стала група Vinos de La Luz на чолі з Доктором Рікардо Нуньєсом. Компанія Vinos de La Luz має виноробні в Аргентині, Іспанії, Італії і США, а український проєкт почав реалізовуватися саме під час війни в Україні і все це стало можливим завдяки рішучості пана Рікардо, який є головним інвестором. Нагадаємо, що Vinos de La Luz – компанія, яка вміє грамотно ризикувати і робити правильні інвестиції: Доктор Нуньєс був серед перших спонсорів, які на першому році життя молодого міжнародного проєкту Wine Travel Awards підтримали нашу ідею. І, до речі, це сталося саме в перший рік війни, тож, користуючись нагодою, висловлюємо вдячність нашому першому спонсору!

Пані Бурлаченко пояснила, що нинішня Україна – країна контрастів та можливостей. І попри війну, а іноді, як це жорстко ні звучить, – саме завдяки війні, окремі галузі почали рухатися і розвиватися. «Бізнес ризикує, пристосовується і виграє, в той час як в економіках зі стагнацією про інвестпривабливість мова не йде. Виноградарство і виноробство в Україні має потужний потенціал, але потрібно мати міцний запас можливостей, щоб саме зараз цей потенціал використовувати. Ми велика держава але на всю країну налічуємо приблизно 200 виноробень, а з ліцензіями ще менше. Якщо взяти Іспанію, зокрема Рибера-дель-Дуэро, то тільки у цьому регіоні налічується 350 виробників. А регіонів в Іспанії понад сотню. Тому повертаючись до України, ми бачимо, що як для виробників, так і для інвесторів – тут неоране поле. Звісно, виробництво вина – недешевий бізнес у всьому світі. І тим не менше, це бізнес, який має вагу. Отже, розуміючи важливість реноме країни, завдяки підтримці Vinos de La Luz Україна повернулась до OIV. Ми представляємо Україну щороку на різних заходах і спостерігаємо, що Україна має сильний потенціал і інтерес до себе. Зріс інтерес і до нас, і до нашого продукту (вин і міцних напоїв), про нас хочуть знати більше. А щоб про нас знали більше, – нам потрібно виробляти більше, і нас (виноробів) повинно бути більше. Так, нам не вистачає державної підтримки, але це не означає, що ми не повинні рухатися далі».

Пані Наталія процитувала Рікардо Нуньєса, який каже, що «наразі Україна переживає такі часи, як Аргентина у 80-х роках минулого сторіччя, коли 80% місцевих вин споживались на внутрішньому ринку. Те саме відбувається зараз в Україні. Але за пару десятків років є шанс вийти на зовсім інший рівень». Щодо парадоксів, Наталія Бурлаченко називає парадоксом саму власну компанію: «Адже нам доводиться сьогодні конкурувати з власним асортиментом… Ми знаходимось по обидва боки барикад і, насправді, з різних ракурсів спостерігаємо, як все відбувається», – каже експертка. На думку Наталії Бурлаченко, для успіху українським виноробам важливо створювати завершений цикл виробництва. В іншому випадку, потрібно з’єднувати багато складових, інколи це складно. Виноробня Big Wines, яка сьогодні будується, матиме повний цикл. Отже, рекомендація пані Наталі  – брати курс саме на  таке виробництво.


Bakota Bay Winery – довга дорога до місця під сонцем

Парадокси імпорту та експорту України

Логічною відповіддю на пораду власниці Big Wines стала розповідь Ганни Ковалевської, знаної в Україні сомельє та співзасновниці Bakota Bay Winery, крафтової родинної винарні. Саме заради переходу до повного циклу, заради власного виноградника родина просто в розпал війни ризикнула перебратися з Кіровоградщини в Хмельницьку область, в район мальовничої Бакотської затоки. На той момент вже відзначений нагородами багатьох конкурсів винороб Руслан Ковалевський, який 12 років йшов шляхом досліджень та навчання, усвідомив, що для досягнення мети – вин гідного міжнародного класу – однієї майстерності замало, він має контролювати процес з самого початку, від грунтів та розвитку лоз. Цей шлях не був простим, але подолавши розчарування та виклики, винороб знайшов власне місце під сонцем.

Пані Ганна розповіла присутнім та онлайн аудиторії: «Наша винарня має досвід в один, до того ж найважчий, рік, але ми вже одержали ліцензію і пропонуємо своїм поціновувачам справді високоякісне вино. Крім того, вважаю, що на сьогодні Поділля є одним з найперспективніших виноробних регіонів України. Поки ще офіційно як мікрозона ми себе не заявили, але працюємо над цим разом із місцевою спільнотою виноробів. Наразі ми випустили 5000 пляшок вина за сезон 2023 і все продали на місці. Позитиву додає те, що Бакота – то перспективна туристична дестинація, гарна місцевість, і ми розташовані безпосередньо на вже популярній винній дорозі. Тому ми скоординувалися з однією турагенцією і приймаємо у себе туристів, як це робиться в багатьох країнах світу, показуємо чудові краєвиди Бакотської затоки та проводимо дегустації. Ми не працюємо з дистриб’юторами, лише напряму зі споживачем. І особисто відповідаємо за якість».


Wines of Ukraine – команда не тільки мрії, але й дії

Парадокси імпорту та експорту України

Світлана Цибак, керівниця Wines of Ukraine, очільниця «Асоціації виноробів України», стала наступним спікером, від якої гості івенту почули значний обсяг важливої інформації про сьогодення галузі. Адже протягом останніх трьох років команда Wines of Ukraine, всупереч усім викликам війни, не лише утримує та розвиває виноробство в Україні, але й здійснила десятки масштабних акцій, покликаних просувати в світі українські вина нової хвилі – і нової якості. Охоплена активністю команди Wines of Ukraine географія виглядає дуже масштабно, з огляду на війну, – майже фантастично.

Асоціація була створена у 2021 році з метою допомоги малим виноробам – як технічної та юридичної, так і з просуванням та маркетингом. У 2022 році на базі Асоціації було засновано Wines of Ukraine і, як пояснює пані Цибак,  – «ми зрозуміли, що потрібно виходити за межі України». Wines of Ukraine виступили з власним стендом на ProWein, після був Лондон та Вільнюс. «З часом розвинулася наша дипломатія і нас почали запрошувати провести презентації українських вин в різних країнах. Було важливо розповісти, що в Україні є вино, що Україна – це історично виноробна країна, яка здатна виробляти продукт з доданою вартістю, а не лише бути сировинним придатком. Так, раніше в нас був експорт, але то був балк. А нам дуже було важливо розповісти, що відбувається у виноробній галузі України, як, паралельно з колегами з інших асоціацій, ми корегували законодавство, щоб максимально спростити процеси для малого виноробства, яке й будує імідж України за кордоном».

Стосовно статистики по галузі, пані Світлана зауважила, що, на жаль, за період війни кількість виноградників скоротилася з 47 000 га до приблизно 27 000 га. Але разом з тим, за період 2022-2024, експорт виріс на 29%, ми присутні на ринках США, Британії, ряду європейських країн, Нордичних, Балтії. Загалом географія виросла з 21 країни до 39. Пані Світлана навела також цифри щодо зростання внутрішнього споживання вина: 3% вітчизняного, імпорту – 29%.

Проблемою, на думку Світлани Цибак, залишається неконкурентна ціна, тобто Україна не може забезпечити ту ціну, яку пропонують італійські, французькі, іспанські виробники і навіть американські. «Звісно, це обумовлено багатьма складовими, в тому числі проблемним імпортом (корок, пляшка), а ще підводять логістика, курс валюти та інше. Пояснювати це споживачу не будеш. Але ми й надалі будемо робити все для просування українського вина і працювати на розвиток вітчизняної галузі».


Honey Badger – були квіточки, тепер ягідки

Парадокси імпорту та експорту України

Чудовим прикладом такого розвитку став кейс, озвучений  на івенті Юлією Каленською та Артемом Скубенко, засновниками Honey Badger, сімейного виробництва настоянок і наливок. Ці амбітні, грамотні молоді підприємці переконані, що традиційні наливки та настоянки мають стати такими самими візитівками України, як ірландське віскі в Ірландії або кубинський ром на Кубі. До речі, «Хані Баджер» – один з перших номінантів Wine Travel Awards в номінації «Візитна картка країни».

Ще в 2015 році родина об’їздила всю Україну у пошуках старовинних автентичних рецептів і створила сучасне підприємство. Зусиллями талановитих технологів давні рецептури традиційних напоїв були втілені на високотехнологічному виробництві.  І вже сьогодні Honey Badger стала визнаним трендсеттером ринку локальних напоїв України. Засновником і технологом компанії є Юлія Каленська, Артем Скубенко займається розвитком і просуванням продукції на внутрішньому та зовнішньому ринках. І це також виробництво, яке можна віднести до категорії повного циклу. Адже виробники опікуються садами, можна навіть сказати – терруарами, де вирощуються ягоди, які потім ретельно відбираються для напоїв. Наливки Honey Badger мають 17% міцності, настоянки – 38%, це більш міцні напої. Як розповів пан Артем, деякі маркетологи радили називати їхні продукти біттерами або лікерами. Але ключем до успіху стала не тільки виключна якість продукту, але й національна ідентифікація. «Ми створюємо наливки і настоянки. І так воно повинно бути і для своїх, і для іноземців. Це категорія саме українських напоїв!», – вчергове декларують свій принцип Юлія та Артем.

Пан Артем наполягає: якщо виноробство – це складна наука, то ягоди – взагалі астрономія, нескінченна варіація смаків. Власники Honey Badger висадили власні сади, почали опановувати садівництво і вже вийшли на експортні ринки. «Ми не планували, що це станеться так швидко, але ж війна вносить корективи. Якщо у 2021 році ми були присутні у всіх аеропортах України, то у 2022-му ми обвалилися на 60%. Але влітку 2022 ми продовжили працювати і прийняли рішення виходити на експорт та на всі українські мережі». Наразі Honey Badger присутні в багатьох торговельних мережах та HoReCa. Компанія експортує продукцію до Польщі та Японії. А ще підприємці називають свою роботу «лабораторією смаків». Компанія офіційно надає послуги приватного розливу для інших крафтових виробників, допрацьовує їхні рецепти, допомагає в маркетингу та виведенні виробництва на промислові масштаби. Серед успішних прикладів цієї діяльності – бренд RUTA, виробник рослинних бальзамів. Також Honey Badger допомагає розробляти рецепти та реєструвати виробництво власних напоїв мережам ресторанів. Власники Honey Badger підкреслюють, що запорука успіху – в пропагуванні споживання саме українського продукту: «Ми в Україні і зараз війна, тому важливо підтримувати власного виробника».


«УКРСАДВИНПРОМ»: підсумки і перспективи

Парадокси імпорту та експорту України

На завершення івенту, з підсумковою промовою виступив Володимир Печко, голова ГО «УКРСАДВИНПРОМ», який представив ключові тренди, статистику за останні два роки по галузі, а також інсайти експортного вектору українського виноробства.

Пан Володимир озвучив статистику останніх трьох років: у 2021-му в Україні було спожито близько 10 млн 331 тис. дал тихого вина, з яких в 2021 році 4 млн 597 тис. імпорту та 5 млн 734 тис. продукції внутрішнього виробника. У 2022 році споживання склало 6 млн 790 тис. дал, з яких 3 млн – імпорт і 3 млн 799 тис. – внутрішній виробник. У 2023 році споживання вітчизняного продукту майже зрівнялося з імпортом.

«На ринок заходить багато імпорту, але це не завжди якісна продукція, а зазвичай дешева, що вибиває споживача з ринку вітчизняного вина. Але ми робимо певні кроки, зараз створено лабораторію ізотопного аналізу, яка зможе дослідити вино на натуральність, отже експерти та контролюючі органи зможуть ефективніше стежити за якістю на ринку», – повідомив Володимир Печко.

Голова ГО «УКРСАДВИНПРОМ» зауважив, що виноробна галузь України динамічно розвивається і, перш за все, мова йде про  крафтове виноробство. За останні 4-5 років в зв’язку зі змінами в законодавстві кількість виноробних підприємств збільшилась на 65%, отримані додаткові ліцензії, створюються нові виноробні підприємства, по всіх регіонах країни засаджують нові виноградники. «З українськими виноробами – як потужними, так і так званими малими – держава має рахуватися. Це нові робочі місця, нові підприємства, що будуть сплачувати податки, виробляти якісну виноробну продукцію на внутрішньому ринку, приносити країні валюту з експортного напрямку».

Пан Володимир принагідно вручив дипломи переможцям тейстингу вин з флагманського сорту Одеський Чорний, чиї зразки було обрано для участі у святкуванні 100-річчя OIV у Франції: Winery Mon Crafto 2023 (Житомирська область), «Винний дім Гігінеішвілі», Gigi Wine 2022 (Вінницька обл., с. Корделівка ), BIG WINES BIG ART 2021 (Одеська обл.), «Виноробня Марьяна Шевченка 2020» (Одеська обл., м. Біляївка), «Таїровське Соборне» 2021 (Одеська обл., с. Таїрове). І ця міжнародна акція, здійснена «УКРСАДВИНПРОМом» в Діжоні, – ще один з тих самих кроків, якими простує виноробна Україна у власне майбутнє. Сподіваємося, усі ми те світле майбутнє побачимо, і незабаром.



А на діжестив – дегустація

Парадокси імпорту та експорту України

Після завершення заходу гостей запросили на дегустацію зразків від українських та іноземних виробників – номінантів Wine Travel Awards. Зокрема, були представлені раритетні для українського ринку вина Роберта Джозефа та Володимира Кублашвілі: K’AVSHIRI White 2022 та K’AVSHIRI Red 2022, плоди майже п’яти років планування та експериментів. Ці вина є гармонійним поєднанням стародавніх традицій виноробства та сучасних методів виноградарства Кахетії та Імереті, помножених на креативне бачення талановитих і досвідчених авторів.

K’AVSHIRI White – це складна суміш із 10 різних сортів винограду, вісім з яких є автохтонними для Грузії, плюс стародавній сорт Мускат та бургундський Аліготе. K’AVSHIRI Red є ще складнішим твором, він об’єднує дев’ять сортів, включаючи два грузинських сорти білого винограду, які були ферментовані разом із Сапераві, і рідкісний Аладастурі, який в’ялили протягом десяти днів перед бродінням.

Парадокси імпорту та експорту України

Також гості мали нагоду скуштувати вина нової зірки регіону Марке – італійської виноробні Tenuta Manoylo. До речі, вина від Tenuta Manoylo вже можна придбати в Україні. Молода італійська виноробня презентувала в Києві кілька своїх видатних і вже медальованих вин:

  • 2021 Tenuta Manoylo, Passo del Borgo, Marche IGT Passerina. Вино солом’яно-жовтого кольору із золотистими відблисками; аромат інтенсивний, середньої складності з квітковими нотами лайма та глоду, фруктові відтінки – переважно груші, і елегантні мінеральні відтінки, які обумовлені близькістю до моря. Смак свіжий, м’який, з гарним тілом, чисті легкі ноти цитрусових та ароматних трав.
  • 2021 Tenuta Manoylo, Passo del Borgo, Marche DOC Falerio, Pecorino. Вино гарного солом’яно-жовтого відтінку, що тяжіє до золота, з ніжними зеленуватими відблисками. В ароматі глибокий букет, з елегантною структурою, інтенсивними нотами білих квітів і стиглих фруктів, легкими нюансами ванілі і бальзамічного оцту. Смак пікантний з яскраво вираженими трав’янистими нотами, має гарну кислотність. Нагадаємо, що Pecorino 2022 Falerio DOC нещодавно отримало срібну медаль на 27-му конкурсі Japan Wine Challenge 2024.
  • 2022 Tenuta Manoylo, Passo del Borgo, Rosso Piceno DOC. Колір інтенсивний рубіново-червоний з блідо-фіолетовими відблисками і світло-фіолетовими тонами. З часом набуває більш гранатового відтінку. Аромат цікавий, зі стійкими та інтенсивними фруктово-квітковими нотами та  червоних фруктів, чорної вишні та вишні морелло з легкими нюансами троянди та фіалки. Смак пікантний з відчутними, елегантними і збалансованими танінами. Приємні фруктові  ноти з легкими пряними та бальзамічними акцентами. Особливий баланс між приємним ароматом парфумів і глибиною смаку завершує складну органолептичну картину.

На дегустації також були представлені фаворити українського ринку наливок – ароматні, яскраві за смаком і кольором напої Honey Badger: Blackcurrant Nalyvka, Cherry Nalyvka, Cornelian Cherry Nalyvka.

Парадокси імпорту та експорту України


Дегустаційні нотаткі 

Парадокси імпорту та експорту України

Віталій Ковач, засновник «Школи сомельє Віталія Ковача», бренд-амбасадор Chateau Chizay

«Особливо для мене вина K’AVSHIRI стали надзвичайним відкриттям. Одразу видно, що це проєкт, який демонструє високий рівень підходу до бренду і до продукту. Це вино відображає не тільки поняття терруару, як більшість вин, яки ми прив’язуємо до цієї складової або, наприклад, до сорту винограду. В K’AVSHIRI є щось, що пов’язує цей проєкт зі світом міцного алкоголю, особливо з віскі, коли виробник йде далі і хоче отримати більше, ніж просто високоякісний продукт, отримати щось надзвичайне. Технологія, яку використовує виробник, є надскладною, цим вона й нагадує технологію віскі: витримка у різних діжках, з різною температурою, кілька сортів винограду, що витримувались по різному, – проходили процес ферментації разом або окремо, ще й використовувався підв’ялений виноград. Тому для мене це проявлення найвищого рівня майстерності, яка має за своїми кулісами не тільки поняття терруару чи сорту винограду, але й в тому числі, технологічну інновацію і досконалість процесу виробництва вина загалом.

Вино мені дуже сподобалось, воно має елегантний європейський стиль, і якби я його дегустував в сліпу, напевно, не розшифрував. Адже вино є надзвичайно складним як в аромати, так і  за смаковою палітрою. Така кількість сортів винограду транслює, як на мене, поняття Долини Рони, в даному випадку мені прийшла на думку саме така асоціація. Проєкт заслуговує на професійну увагу. Звісно, червоному вину треба більше часу для дозрівання, аби проявити себе по-максимуму. Біле ви можете дегустувати вже, отримувати від нього задоволення і побачити грузинське Дано (село, що знаходиться в Ахметському муніципалітеті в Кахетії, Грузія) крізь призму британського погляду і справді величезного виноробного досвіду.

Щодо Tenuta Manoylo, то коли ми говоримо про цю виноробню та регіон Марке, перше, що варто зазначити, на мою думку, що це є найбільш недооцінений виноробний регіон Італії. Для мене це загадка, але, з іншого боку, я розумію, що це питання маркетингу і воно недопрацьовано. І ось молодій, але такій перспективній виноробні доводиться тарувати собі дорогу, конкуруючи з уславленими винами Венето або Тоскани. І ця виноробня робить це напрочуд гідно!

Сорти Passerina, Pecorino чи червоний Rosso Piceno, як завжди, надзвичайно чисті, ефектні, без якихось погрішностей, тобто це високоякісні вина, де білі завжди треба пити якомога молодшими. Pecorino (як і, до речі, Verdicchio), як на мене, – один із «найрибніших» сортів винограду, тобто ідеальний з різними рибними стравами. І не дивно, поруч море. Загалом, вина прекрасні. Єдине що, – їх не так легко знайти на міжнародній арені, і тут, як я вже казав, маркетингове недопрацювання. Але вина регіону Марке заслуговують на величезну увагу загалом, і Tenuta Manoylo особливо. Я певен, що пару років – і світ почне за ними полювати».

Наталія Бурлаченко – амбасадор Vinos de La Luz і СЕО Big Wines:

«По-перше, хотілося б відмітити організацію заходу, все було на чудовому рівні, а спікери – Роберт Джозеф та Річард Бемпфілд – на космічному, адже то справжні зірки! Щодо дегустації, я була вражена грузинським вином пана Роберта – K’AVSHIRI, надзвичайно складний концепт закладено в філософію проєкту. Таку кількість блендів з такого різноманіття вин, ще й на такому рівні втілення – я насправді не очікувала сьогодні спробувати в Києві. Ці вина надзвичайно збалансовані. Червоно вино має європейський стиль, який зовсім не схожий на грузинські вина, тому я була вражена! Мені запам’яталося це вино, воно відгукнулося у мені, про це вино можна розповідати довго. Біле має вишуканий збалансований смак, це вино, яке також вражає.

Щодо Tenuta Manoylo, їх білі вина дуже лагідні, збалансовані, мають гарну кислотність і насправді  я обрала б такі вина для власного споживання або на подарунок, хоча, як ви розумієте, мені є з чого вибирати)). Хочу відмітити також дуже стильну етикетку бренду, вона артистична і запам’ятовується. Згадаю окремо червоне вино Rosso Piceno DOC – воно наче уособлення італійської аристократії, ідеально оксамитове, має багатий смак і  складний аромат».



⇒ Приєднуйтесь до наших соцмереж ⇒ Оптимістична редакція D+ прийме це за комплімент.

⇒ Кожен лайк  сприймаємо як тост!


 

«Холістичний підхід: парадокси імпорту та експорту України»  – так називався комбінований (оф- та онлайн) захід, що відбувся під час осінньої виставки Wine&Spirits Ukraine. На запрошення команди Drinks+&Wine Travel Awards відомі в усьому світі британські експерти, судді цьогорічного скликання WTA Річард Бемпфілд (Richard Bampfield) MW і Роберт Джозеф (Robert Joseph) надали фаховий огляд стилістики українських вин […]

Резолюція OIV щодо старих виноградних лоз та старих виноградників

Минулого тижня Генеральна асамблея Міжнародної організації винограду та вина (OIV) офіційно ухвалила Резолюцію OIV-VITI 703-2024 «Визначення та рекомендації OIV щодо старих виноградних лоз та старих виноградників у секторі виноградарства». Серед основних ініціатив названо: «Конференція зі старих виноградних лоз», «Проєкт зі старих виноградних лоз», «Реєстр старих виноградних лоз» та італійська «Censimento Vecchie Vigne». Докладно про резолюцію та одну з її ініціатив – «Реєстр старих виноградних лоз» було написано на сайті Альдера Ярроу (Alder Yarrow), номінанта Wine Travel Awards у Wine & Food Influencer/Expert Opinion та Author of the Year.


«Як людина, яка стоїть за нинішнім втіленням «Реєстру старих виноградних лоз» (The Old Vine Registry), я надзвичайно пишаюся тим, що цей проєкт хоч трохи допоможе підвищити поінформованість виноробної галузі про старі виноградні лози та їх цінність», – каже Альдер Ярроу, американський винний та ресторанний блогер, видавець Vinography, одного з найбільш оцінених винних блогів.

Alder Yarrow

Альдера Ярроу (Alder Yarrow)

Ухвалена резолюція стала результатом тривалого обговорення серед експертів OIV у Комісії з виноградарства і була заснована на конкретних офіційних консультаціях серед держав-членів OIV. Нагадаємо, що 4 листопада 2022 року на Генеральній асамблеї OIV у Мексиці було офіційно проголошено відновлення членства України у цій авторитетній міжнародній організації.

Отже, делегація OIV погодилися і ухвалила:

  • Стара виноградна лоза – це окрема рослина, офіційно зареєстрована як 35-річна або старша за віком, незалежно від будь-яких інших факторів. У разі щеплених рослин прищепне з’єднання між підщепою та прищепом повинно було залишатися недоторканим протягом як мінімум 35 років;
  • Старий виноградник – це ділянка виноградної місцевості, цілісна і законодавчо відмежована, де щонайменше 85% виноградних лоз відповідають попередньому визначенню.

OIV навела низку міркувань щодо того, чому таке визначення має сенс для всієї галузі. До них відносяться:

  • Екологічні, соціальні та економічні переваги старих виноградників та лоз, особливо щодо аспектів спадщини, культури, іміджу та енотуризму у досягненні цілей сталого розвитку виноградарського сектору;
  • Цінність спадщини старих виноградників і лоз важлива для виноградарського сектора, і вони заслуговують на визнання та захисту для їх вивчення з точки зору їх генетичного розмаїття, агрономічних можливостей, якості, стійкості та відстеження;
  • Визначення старих лоз та старих виноградників може бути корисним виноградарському сектору для визнання цінності продуктів, які вони постачають та надання інформації про довговічність виноградників;
  • Зв’язок між старими виноградниками та потенційною цінністю продуктів, отриманих з них;
  • Визначення старої виноградної лози та старого виноградника корисні не лише як додатковий інструмент для захисту територіальної виноградарської спадщини або для підкреслення поточного стану виноградників, але й для сприяння висадженню нових виноградників у довгостроковій перспективі (тобто посадка виноградників для старіння);
  • Концепція старої виноградної лози може тісно асоціюватися зі збалансованою взаємодією між розвитком коренів, силою рослини та впливом на якість вина, що необхідно для чіткого визначення та кількісної оцінки характеристик, на додаток до хронологічного віку, які пов’язані з виноградною лозою, що вважається старою;

Ці ключові фактори й призвели до створення «Реєстру старих виноградних лоз» (The Old Vine Registry).

Резолюція OIV

На сайті Альдера Ярроу йдеться про те, що основною метою Реєстру є зробити базу 10 000 виноградників до 2027 року і для цього він хоче залучити волонтерів, «нам потрібно більше добровольців-мисливців за виноградниками, які готові провести деякі дослідження, щоб внести більше виноградників до Реєстру».

Всіх зацікавлених надати допомогу у дослідженні/пошуку/складанні баз виноградників, Алдер Ярроу просить звертатися до нього особисто на електронну пошту oldvineregistry at gmail.com.

Також «Реєстру старих виноградних лоз» (The Old Vine Registry) необхідна фінансова підтримка. «The Old Vine Registry був створений на щедрий первісний грант Jackson Family Wines, але нам потрібне постійне фінансування, щоб здійснювати все задумане. Сьогодні для нас важливим є покращення функціональності веб-сайту: розширення функції пошуку; інтеграція карт виноградників; створення бази фотографій виноградників та ін. Якщо ви чи хтось із ваших знайомих зацікавлені у підтримці найбільшої та найавторитетнішої у світі бази даних старих виноградників, будь ласка, зв’яжіться з нами», – пише Альдер Ярроу.

Резолюція OIV



⇒ Приєднуйтесь до наших соцмереж ⇒ Оптимістична редакція D+ прийме це за комплімент.

⇒ Кожен лайк  сприймаємо як тост!


Джерело: vinography.com
Фото: vinography.com

Минулого тижня Генеральна асамблея Міжнародної організації винограду та вина (OIV) офіційно ухвалила Резолюцію OIV-VITI 703-2024 «Визначення та рекомендації OIV щодо старих виноградних лоз та старих виноградників у секторі виноградарства». Серед основних ініціатив названо: «Конференція зі старих виноградних лоз», «Проєкт зі старих виноградних лоз», «Реєстр старих виноградних лоз» та італійська «Censimento Vecchie Vigne». Докладно про резолюцію […]

Новий Бізнес-форум ProWein 2025: рекомендації, рішення, обмін досвідом

Провідна міжнародна виставка вин та міцних спиртних напоїв, уперше представить спеціалізований форум бізнес тем. Протягом трьох днів відвідувачі зможуть взяти участь у великій програмі заходу.


На додаток до всеосяжної, глобальної лінійки вин та міцних спиртних напоїв, численних яскравих спеціалізованих зон, таких як ProWein Zero, Champagne Lounge, Organic World, Packaging & Design, Concept Store, новим доповненням до вже знайомих майстер-класів від ProWein стане Бізнес-форум.

Передові технології для успішного бізнесу

Бізнес-форум ProWein (Hall 16) буде присвячений актуальним галузевим темам, що мають особливу актуальність в умовах численних викликів – від уподобань споживачів до маркетингу та сталого розвитку. «Новий бізнес-форум покликаний надати винному сектору керівництво та альтернативні варіанти вирішення завдань та викликів. Це наша відповідь на запит щодо більшого обміну досвідом та інформацією з актуальних ділових тем», – каже Петер Шмітц (Peter Schmitz), директор ProWein.

Peter Schmitz

Петер Шмітц (Peter Schmitz), директор ProWein

Бізнес-форум буде організовано та проведено американською винною експерткою Кеті Хьюї (Cathy Huyghe). Відзначена нагородами журналістка Хьюї пише для Forbes, є успішною бізнесвумен у галузі винних технологій, а також співзасновницею і генеральною директоркою Enolytics, постачальника бізнес-аналітики на основі даних отриманих від виробників напоїв по всьому світу.

Cathy Huyghe

Кеті Хьюї (Cathy Huyghe)

Три дні виставки – три основні теми

Кожен день виставки Бізнес-форум проходитиме під певною темою:

  • ProWein Sunday. Ключове питання – споживачі вина завтрашнього дня. Експерти виділять нові цільові групи по всьому світу та їх інтереси, розкажуть про розвиток окремих цінових сегментів та обговорять вина та міцні спиртні напої у контексті тренду healthy.
  • ProWein Monday. Ключове питання – сучасний винний маркетинг. Різні сесії впродовж дня будуть присвячені оптимальному використанню самого ProWein, використанню трейдерами штучного інтелекту та використанню у галузі соціальних мереж.
  • ProWein Tuesday. Ключові питання – сталий розвиток, робота з альтернативними сортами винограду, вплив зміни клімату на окремі виноробні регіони. Крім того, будуть представлені витяги із поточного бізнес-звіту ProWein. Докладна програма стане доступною на сайті ProWein із лютого.

Універсальний та міжнародний

Бізнес-форум доповнює широку пропозицію ProWein 2025, що відбудеться у Дюссельдорфі з 16 по 18 березня. Очікується присутність близько 5400 експонентів із понад 65 країн. Експерти зможуть отримати унікальний огляд вин та спиртних напоїв з усіх куточків планети, дізнатися про всі виноробні регіони та продегустувати спиртні напої, доставлені сюди з усього світу.



⇒ Приєднуйтесь до наших соцмереж ⇒ Оптимістична редакція D+ прийме це за комплімент.

⇒ Кожен лайк  сприймаємо як тост!


Джерело: prowein.com
Фото: prowein.com, wineindustryadvisor.com

Провідна міжнародна виставка вин та міцних спиртних напоїв, уперше представить спеціалізований форум бізнес тем. Протягом трьох днів відвідувачі зможуть взяти участь у великій програмі заходу. На додаток до всеосяжної, глобальної лінійки вин та міцних спиртних напоїв, численних яскравих спеціалізованих зон, таких як ProWein Zero, Champagne Lounge, Organic World, Packaging & Design, Concept Store, новим доповненням […]

X
Украина