Увага!

Увага! На сайті використовуються cookie файли.

The site uses cookie files

Даний сайт має вікове обмеження.

This site has age restrictions!

Я підтверджую, що мені, на жаль, давно виповнилося 18 років
I confirm that I have 18 years!

Gastronomy and Wine Portal

ProWein 2025

ProWein 2025: нові можливості, інновації й трансформації у світі вина

27.03.2025, Новини Автор: Вікторія Макарова

Міжнародна виставка вин і міцних напоїв ProWein 2025, що відбулася з 16 по 18 березня в німецькому Дюссельдорфі, продемонструвала оновлений підхід, нові ідеї та здатність адаптуватися до складних умов, які склалися наразі для світової винної та алкогольної індустрії — зміни клімату, падіння продажів, зростання торгових бар’єрів тощо. Виставка стала не лише майданчиком для презентації продукції від виробників з усіх куточків світу, а й місцем для пошуку нових можливостей, орієнтації на нові тенденції та укладання вигідних угод.


Близько 4200 учасників з 65 країн заповнили одинадцять виставкових залів винами та алкогольними напоями з відомих і маловідомих регіонів світу. Серед учасників були як провідні гравці галузі, так і нові виробники, котри привертали до себе увагу завдяки зростаючому інтересу до нових регіонів, сортів та технологій. 

Попри складну ситуацію на ринку, на виставці панувала приємна, ділова й доброзичлива атмосфера. Професійний рівень учасників та відвідувачів, а також якість організації були, як завжди, на найвищому рівні. ProWein вкотре довів, що ця виставка — незамінний майданчик для розвитку бізнесу у винно-алкогольній індустрії. Важливо відзначити певні позитивні зміни в організації: розташування павільйонів стало більш компактним, навігація — зручнішою як для учасників, так і для відвідувачів, тож справді — вино об’єднує людей.

Великий бізнес, великі гравці

Цього року ProWein відвідало близько 42 000 гостей зі 128 країн, як завжди — щоб ознайомитися з останніми тенденціями, налагодити контакти з основними учасниками і укласти вигідні угоди. Майже половина відвідувачів — це представники продуктового рітейлу, спеціалізованих та онлайн-магазинів, а також готельно-ресторанної сфери з Німеччини, одного з найбільших імпортних ринків світу. Але охоплення ProWein є значно ширшим: виставка також приваблює провідних імпортерів з основних європейських регіонів, таких як Бенелюкс, Великобританія, країни Скандинавії, а також — професіоналів із США, Японії, Південної Кореї та Китаю.

Традиційно, гості ProWein жваво цікавилися винами Німеччини — павільйони 1 і 2 представили регіональні об’єднання та виноробні з усіх куточків країни. Тим не менш, саме міжнародна складова ProWein визначає успіх заходу. За словами організаторів, 94% відвідувачів оцінили свій досвід на ProWein як успішний — це підтверджує, що виставка в Дюссельдорфі залишається ключовою платформою для великого винного та алкогольного бізнесу.

Відгуки учасників: що кажуть професіонали

Барбара Ваннер (Barbara Wanner), співзасновниця Organize Communications, однієї з найуспішніших агенцій  Німеччини у сфері винного маркетингу, зазначила: «Цього року на деяких стендах було менше відвідувачів, але загалом для більшості учасників всі три дні ProWein були надзвичайно інтенсивними. Відгуки наших клієнтів, чиї стенди були представлені на виставці — Wines of Portugal, Wines of California, Cantina Terlan/Andrian, Vietti, Markgräfler Winzer та інших — були переважно дуже позитивними: ті, хто добре підготувався, змогли отримати багато якісних контактів».

«Ми дуже задоволені гарним відгуком на всі наші освітні заходи та дегустації. Відвідувачів було багато, усі зони майстер-класів від наших спеціалістів були заповнені.  майстер-класи на стенді Wines of California, великий резонанс викликав оновлений формат стенду Wines of Portugal у залі 9, а також — майстер-класи для Wines of Greece, котрі отримали багато позитивних відгуків,» — підсумовує пані Ваннер.

Я попросила Барбару поділитися своїм баченням та рекомендаціями щодо «домашньої роботи», яку учасники повинні виконати, щоб ефективно відпрацювати на ProWein або будь-якій іншій міжнародній винній виставці:

«Просто приїхати на виставку — недостатньо для досягнення результату. Важливо обирати виставку з аналітичним підходом, спираючись на факти, а не емоції. Слід поставити собі запитання: які ринки мають для мене потенціал чи важливість? На яких виставках витрачені кошти та зусилля можуть перетворитися на реальні продажі? Де я можу зустрітися з поточними клієнтами? Де є реальні можливості для залучення нових клієнтів?» 

Пані Ваннер переконана, що просто робити те саме, що роблять інші, — не найкращий вибір. На її думку, варто сприймати виставку як важливий інструмент комунікації та активно використовувати цю можливість: «Що обов’язково потрібно приготувати до виставки — каталоги, прайс-листи, мерч — що ще? Як комунікувати з клієнтами та потенційними новими партнерами? Чи хочу я зустрічатися з журналістами, і якщо так, то з ким саме і як це організувати? Про що я маю розповідати на виставці? Чи готова моя команда до обговорення цих питань? І, звісно, як швидко та ефективно я можу опрацювати контакти після виставки? Без цього неможливо досягти результату. І не варто очікувати, що виставка зробить цю роботу за вас».

Інсайти, інновації та майбутнє виноробства

ProWein 2025 розпочався з Meininger’s Wine Conference, котра задала тон насиченій освітній та дегустаційній програмі виставки. Однією з ключових новацій став ProWein Business Forum, де провідні гравці ринку обговорювали виклики та можливості cучасної винної індустрії: сталий розвиток, діджиталізацію та майбутнє споживання вина. Протягом трьох днів експерти презентували дієві стратегії трансформації та масштабування, які допомагають адаптуватися до швидкоплинних змін у галузі.

Томас Брандл (Thomas Brandl), амбасадор Concours Mondial de Bruxelles у Східній та Центральній Європі, був приємно вражений рівнем організації та інтересом до освітніх заходів: «Мої майстер-класи, присвячені Вірменії та Північній Македонії, пройшли надзвичайно успішно, підтверджуючи зростаючий інтерес до вин із маловідомих винних регіонів Південно-Східної Європи. Захід, присвячений Вірменії, була переповненим! Я вже два роки працюю над популяризацією цієї країни як виноробної, і дуже задоволений тим, як зростає увага до вірменського вина. Майстер-клас із Північної Македонії також зібрав майже повну залу. Організація та підтримка з боку ProWein та Messe Düsseldorf були бездоганними!»

Wine Travel Awards та Drinks+ організували два яскраві заходи під час ProWein 2025 — у перший та останній день виставки.

16 березня WTA спільно з Drinks+ Media Group провели панельну дискусію «Сталий винний туризм», присвячену сучасним дослідженням і практичним підходам до змін у демографії світового винного туризму. Модерувала дискусію Вероніка Бусел, керуюча партнерка WTA. Спікери — доктор наук та професор Гергей Солнокі (Gergely Szolnoki) (університет Гайзенгайм) та Едріан Брідж (Adrian Bridge), генеральний директор The Fladgate Partnership і The Porto Protocol — людина, що відіграла ключову роль у трансформації індустрії портвейнів. Жвава дискусія викликала великий інтерес аудиторії, гості поставили спікерам чимало запитань.

Другий захід WTA та Drinks+, презентація «Парадокси України: виноробство та туризм під час війни», супроводжувався дегустацією шести вин із автохтонних та локальних сортів: Тельті-Курук, Сухолиманський та Одеський Чорний. Подія зібрала майже 50 гостей і пройшла дуже успішно. Презентацію провела Наталія Бурлаченко, CEO BIG WINES. Подія відбулася за підтримки Vinos de La Luz та її засновника, доктора Рікардо Нуньєса (Ricardo Núñez) — інвестора, мецената та відданого прихильника українського виноробства.

Українські вина підкорюють ProWein

Національний стенд Wines of Ukraine об’єднав 12 виробників вин та міцних напоїв з різних регіонів України. Відвідувачі дали високу оцінку якості українських вин, зокрема тих, що вироблені з локальних сортів — Тельті Курук, Сухолиманський, Одеський Чорний, а також — тихих та ігристих вин з міжнародних сортів винограду. Особливий інтерес викликала унікальна та автентична продукція від Honey Badger — виробника міцних напоїв з Київської області.

Багато хто з українських експонентів відзначає, що професіонали галузі дедалі краще розуміють особливості українських вин. Більшість учасників також задоволена ефективністю бізнес-контактів на ProWein 2025.

«Ми спостерігаємо позитивні зміни у сприйнятті українського виноробства з боку байерів і медіа», — зазначає Світлана Цибак, CEO виноробні Beykush та амбасадорка Wines of Ukraine. — «Українці більше не сприймаються лише як жертви російської агресії; наші вина цінують за їхню якість, різноманітність і характер. Незважаючи на багатовікову виноробну історію України, зараз нас позиціонують як новий і цікавий винний регіон, і ми цим пишаємося».

Винне різноманіття

Міжнародна експозиція на ProWein 2025, як завжди, вражала — тут були представлені як відомі й легендарні, так і нові винні регіони, і, чесно кажучи, важко було визначитися, котрі з них були більш привабливими для відвідувачів. Наприклад, Wines of Portugal вразили масштабом своєї експозиції, що фактично займала половину павільйону, пропонуючи численні майстер-класи та дегустації за участі відомих експертів.

Великими та активними були також національні стенди Wines of Georgia та Wines of Macedonia, котрі представили широкий спектр учасників та дуже цікаві вина.

Серед безлічі продегустованих зразків приємним сюрпризом для мене стали вина від виноробні Tikveš із Північної Македонії. Окрім участі у національному стенді, виноробня також мала власну експозицію. Вина з унікальних теруарів Барово, Бела Вода та Лепово зачарували своєю елегантністю, вишуканістю, потенціалом та потужним характером.

Wines of Turkey цього року представили на своєму національному стенді 8 виноробень, зокрема дві з них давно є моїми фаворитами — Paşaeli та Suvla. Турецькі вина також були у центрі уваги на двох майстер-класах, котрі провели Каро Маурер MW (Caro Maurer), Німеччина та Войчех Боньковські MW (Wojciech Bońkowski), Польща. Вони розповідали про унікальні автохтонні сорти винограду — Емір, Нарінджі, Каледжик Караси — котрі відображають душу цієї древньої землі та її неповторну ароматичну палітру.

Стенд Austrian Wine виглядав професійно й вишукано — саме так, як і мав, презентуючи елегантні австрійські вина.

Як завжди, теплою і приємною була зустріч із Крісом Йорком (Chris Yorke), CEO Austrian Wine, а вечірка на стенді, на яку він запросив також і українських виноробів та представників команди Wines of Ukraine — дуже веселою і запальною. 

No/Low: між популярністю та реальністю

Ринок вин із низьким або нульовим вмістом алкоголю стрімко зростає. Як споживчий попит, так і інвестиції у цій галузі свідчать про стійку тенденцію до розвитку No / Low сегменту. Очікується, що найближчими роками ця категорія продовжить зростати завдяки технологічним інноваціям та розширенню асортименту. ProWein зберігає лідерство у секторі No/Low: цьогорічна виставка зібрала 40 міжнародних експонентів і запропонувала спеціальну дегустаційну зону ZERO від MUNDUS VINI, котра широко представила цю динамічну категорію.

Проте, попри весь ажіотаж, якість більшості No/Low вин залишається неоднозначною. Більшість зразків, представлених у зоні ProWein ZERO, справили, на мою думку та думку багатьох інших дегустаторів, змішане враження — від гірко-солодко-кислого розчарування до легкого подиву.

Загалом у ProWein ZERO взяли участь експоненти з 12 країн, демонструючи широкий спектр безалкогольних альтернатив традиційним винам. Найбільш вдалі зразки, як на мене, — ігристі вина з нульовим вмістом алкоголю. Цілком пристойні зразки у цій категорії вин пропонують добре відомі виробники, такі як Codorníu, Freixenet і Rotkäppchen, а також менші виноробні — наприклад, Weingut Julius Zotz і Manufaktur Jörg Geiger.

Серед найцікавіших учасників сегменту No/Low варто відзначити:

  • BIBO Runge (Німеччина): цей виробник представив лінійку безалкогольних вин «REVOLUZZER» з регіону Рейнгау.
  • Carl Jung GmbH Weinkellerei (Німеччина): піонер у галузі безалкогольних вин з доволі широким асортиментом.
  • Edenvale Beverages Pty Ltd (Австралія): цей виробник акцентує увагу на своїх преміальних безалкогольних винах, що максимально наближені за смаком, ароматом і комплексністю до традиційних вин.
  • Oddbird (Швеція): представлені групою Schlumberger, Oddbird є провідним брендом безалкогольних вин у Скандинавії, відомим своєю високою якістю та ретельно деалкоголізованими зразками.
  • Cognato (Швеція): використовуючи виноград із Південної Африки, Cognato пропонують безалкогольні вина — білі, рожеві та ігристі — з акцентом на якості й виразному характері.

Ці виробники демонструють прагнення галузі підняти категорію No/Low на новий рівень. Але, попри зростаючу популярність, залишається відкрите питання: чи зможуть вина з нульовим вмістом алкоголю коли-небудь подарувати ту саму смакову насолоду, яку цінують справжні поціновувачі вина? Лише час — і смак — дадуть відповідь.

ProWein vs. Wine Paris: змагання за лідерство у глобальній винній індустрії

Наскільки вдається ProWein утримувати лідерство  порівняно з іншими міжнародними винними заходами, і зокрема, Wine Paris? Про це вже другий рік поспіль сперечаються експерти.

Томас Брандл ділиться своїми враженнями: «Попри зменшення кількості учасників та відвідувачів, ProWein все одно залишається найважливішою та найбільш інтернаціональною винною виставкою у світі. Хоча суперництво між ProWein та Wine Paris зараз виглядає таким чином, що ініціатива нібито на боці Франції, бізнес, тим не менш, робиться саме в Дюссельдорфі. Я спілкувався з багатьма учасниками, які брали участь у обох виставках, і всі вони сказали, що отримали набагато більше якісних міжнародних контактів у Дюссельдорфі, ніж у Парижі за тиждень перед тим».

За оцінкою пана Брандла, близько 70% учасників Wine Paris 2025 були французами, хоча організатори й доклали значних зусиль, щоб зробити виставку більш міжнародною та залучити численних іноземних байерів. «Дюссельдорф пропонує значно більше різноманіття учасників і продуктів, що має більше сенсу для міжнародного бізнесу», — підсумовує він. «Однак з точки зору логістики та цін на житло Дюссельдорф вочевидь програє Парижу, і це дуже прикро. На мою думку, Messe Düsseldorf не доклала серйозних зусиль у переговорах з місцевими готельєрами, щоб знизити їхні абсурдно завищені ціни до більш-менш прийнятного рівня», — розчаровано зазначає Томас Брандл. «Для Парижа немає різниці, чи проходить тут винна виставка, чи ні. А от у Дюссельдорфі ненаситні готельєри, на жаль, шкодять репутації ProWein!»

Барбара Ваннер, чия агенція офіційно представляє Wine Paris та багато років займається комунікаціями для своїх клієнтів на ProWein, вважає ці два заходи найбільшими винними виставками в Європі з потужним міжнародним охопленням: «London Wine Trade Fair є важливою для британського ринку, але з точки зору кількості відвідувачів та експонентів вона не може конкурувати з Дюссельдорфом та Парижем. Vinitaly — велика винна виставка, але вона не є по-справжньому міжнародною, оскільки в основному орієнтована на Італію. Звісно, є багато нових виставок, орієнтованих на окремі країни, наприклад, Barcelona Wine Week, а також локальні виставки з меншим, більш регіональним підходом. Проте для міжнародного бізнесу ProWein наразі не має рівних.»

Попри серйозну конкуренцію, ProWein залишається найбільшим і найважливішим міжнародним заходом у винній та алкогольній індустрії. Маючи таку репутацію, можна було б заспокоїтися і відпочивати на лаврах — але ProWein не зупиняється на досягнутому. Тож я хотіла б подякувати організаторам за динамічний підхід, постійну готовність до інновацій, відстеження та створення трендів, а також за незабутні враження та надійні бізнес-контакти, які вони щороку дарують учасникам і відвідувачам виставки. До наступної зустрічі, ProWein! Bis bald!



⇒ Приєднуйтесь до наших соцмереж ⇒ Оптимістична редакція D+ прийме це за комплімент.

⇒ Кожен лайк  сприймаємо як тост!


Photo credits: Messe Düsseldorf / ctillmann, Wines of Ukraine, Wines of Türkiye, Wines of Portugal, ENTERPRISE GREECE, Thomas Brandl, Organize Communications

X
Украина