Внимание!

На сайте используются cookie файлы

The site uses cookie files

Данный сайт имеет возрастное ограничение!

This site has age restrictions!

Я подтверждаю, что мне, увы, уже давно исполнилось 18 лет
I confirm that I have 18 years!

Gastronomy and Wine Portal

Томас Брандл: «Я не очікував подібної революції якості українських вин за такий короткий проміжок часу» 

21.02.2024, Персона Автор: Вікторія Макарова

Лише у 2023 році українські вина завоювали понад 150 медалей на різноманітних міжнародних конкурсах. Їх оцінювали та нагороджували професіонали та експерти з усього світу. Ми віримо, що у 2024 році ці цифри зростуть, оскільки щороку спостерігаємо зростання якості українських вин. 


У світі існує дуже багато винних конкурсів, тож чим вони відрізняються один від одного? Drinks+ вирішили, що найкращий спосіб це з’ясувати – поговорити з інсайдерами. Сподіваємось, що інтервʼю, котре Вікторія Макарова взяла у Томаса Брандла, амбасадора Concours Mondial de Bruxelles у Східній та Центральній Європі та власника агенції xenos-comm, стане одним із цілої низки інтервʼю й репортажів, що дадуть українським виноробам корисну інформацію.

Як почалася ваша кар’єра в CMB? Я впевнена, що тут є якась цікава історія. 

Дійсно, так і є. У далекому 2007 році, коли я ще займав посаду директора з комунікацій міжнародної торгової ярмарки Штутгарта, мене запросили як суддю на національний конкурс вин у Чилі. Тоді я познайомився з Бодуеном Аво, головою Concours Mondial de Bruxelles. Ми ровесники, у нас було (і досі є) багато спільного — вино, як відомо, об’єднує людей. Бодуен мав «кампо» в регіоні Мауле в Чилі, і він запросив мене провести кілька днів у його заміському будинку. Наступного року СМВ стали співорганізаторами чилійського конкурсу, він тоді проходив у Вальпараїсо. Мене запросили до складу журі. А в 2009 році я став головою комісії великого CMB у Валенсії (Іспанія). Відтоді я роблю це щороку. У 2012 році я став офіційним послом CMB у Німеччині, Австрії та всіх країнах Східної Європи.


Отже, зараз ви працюєте з багатьма виноробними регіонами, що розвиваються. Чи є якісь відкриття, що вразили вас найбільше?

Протягом 14 років у Messe Stuttgart я зосереджувався на виноробстві Східної Європи. Ми провели багато презентацій і прес-конференцій для виставки виноградарських технологій Intervitis, щоб залучити відвідувачів до Штутгарта. Коли у 2011 році я відкрив власне PR-агентство xenos-comm, я продовжив працювати в цій сфері. Я допоміг виноробним країнам, таким як Грузія, Молдова, Болгарія, Румунія та Північна Македонія, а також Туреччина й Греція, здобути популярність у Центральній Європі. Нещодавно я почав співпрацювати з Wines of Armenia, а також час від часу трохи допомагаю своїм українським друзям. За останні кілька років Україна та її вина були, мабуть, найбільшою несподіванкою для мене. Я не очікував подібної революції якості українських вин за такий короткий проміжок часу. Тим паче зважаючи на російську агресію в Україні. 

Ви добре знайомі з українськими винами. Які категорії можуть бути найбільш актуальними для конкурсів CMB і мають найбільше шансів отримати медалі? 

Я думаю, що ваші шанси кращі з білими винами та ігристими. Одеський Чорний (відомий український локальний сорт) може дати дуже потужні, пряні червоні вина. Але, як на мене, іноді вони занадто прості. Автохтон Тельті-Курук або місцевий Сухолиманський, як на мене, дуже цікаві білі сорти. Звісно, в Україні виробляють все більш якісне Мерло й Каберне Совіньйон, але постає питання, чи потребують їх експортні ринки…? У всьому світі ми вже спостерігаємо надлишок вин з цих французьких сортів.

Українські виноробні вже брали участь у CMB і здобули кілька медалей. Що б ви порадили тим, хто планує зробити це вперше? Можливо, є якийсь «чек-ліст»? 

Насправді, немає подібного списку. Але, звісно, оскільки правила Concours Mondial є найсуворішими у світі, туди слід відправляти лише високоякісні вина. Ми дотримуємося стандартів OIV, згідно котрих лише 30% вин можуть отримати медалі, на відміну, наприклад, від деяких британських конкурсів, де 80% усіх вин, що беруть участь, отримують нагороди. Я не вважаю, що необмежена кількість медалей — це добре для бізнесу, мені це трохи нагадує мені «друкарню для грошей». Кожен виробник повинен усвідомлювати цінність своїх медалей, тож якою вона буде у конкурсі, де 4 з 5 вин отримують нагороду? Можливо, це не так очевидно для споживача, але точно зрозуміло для експертного середовища. 

Отримати нагороду на «великому» CMB для червоних і білих вин або спеціалізованих сесій для рожевих, ігристих і солодких та кріплених вин не так легко, але виробники можуть бути впевнені, що, отримавши нагороди цього конкурсу, їхні вина потрапляють до категорії найкращих вин у світі. До того ж, організатори дуже бато роблять багато для популяризації вин та виноробень, відзначених нагородами CMB.


Чи могли б ви розповісти нам трохи більше про особливості Concours Mondial de Bruxelles? Чим він відрізняється від інших міжнародних конкурсів? 

CMB визначає себе як «Об’єднані Нації вишуканих вин». Жоден інший конкурс у світі не має такої міжнародної дегустаційної комісії, до якої приїжджають люди з понад 50 країн і з усіх континентів. Є й інші важливі конкурси, наприклад у Німеччині та Великобританії, але, наскільки мені відомо, дегустатори там переважно німці чи англійці. 

Іншою відмінною рисою є співпраця з Університетом Лувена в Бельгії для статистики та «контролю якості» наших дегустаторів: кожен день вони пробують те саме вино двічі наосліп, не підозрюючи про це — і якщо їхні бали значно відрізняються, цей бал не буде враховано, а суддя матиме проблеми.


Ви говорили, що CMB має механізм регулювання кількості медалей, які надаються учасникам. Як це працює на практиці? 

Ми суворо дотримуємося правила 30 відсотків. Після завершення дегустації наша ІТ-система розраховує оцінки з точністю до сотих бала, щоб точно визначитись з медалями, залишаючись в межах 30 відсотків. Це може призвести до того, що деякі вина потраплять до так званого діапазону «малого срібла», тобто вони знаходяться в межах загального «срібного» балу, але не отримають медаль. 

Звучить жорстко. Враховуючи сувору процедуру оцінювання, які найбільш вагомі переваги учасники отримують від вашого конкурсу? І чи існують якісь бенефіти для тих, хто не виграє медалі?

Як я вже зазначав, 50% наших дегустаторів – міжнародні журналісти, ще 15% – міжнародні баєри та імпортери. Нагороди, котрі отримують вина, дуже швидко привертають увагу до їхніх виробників. Наведу приклад: у 2022 році, через 3 дні після отримання нагороди «Найкраще червоне вино» конкурсу білих і червоних, вино з Молдови було повністю розпродано! Це було перше вино зі Східної Європи, котре отримало цю нагороду на CMB. У 2023 році з’явилося ще одне червоне вино з Болгарії, що той самий успіх. 

Усі учасники, включно з тими, хто не виграє медалі, отримують детальний звіт дегустаційної комісії по кожному вину, котре вони подали на конкурс, з коментарями дегустаторів та ароматичним профілем вина, який вони також можуть використовувати для маркетингу.


Винна мапа світу в останні 10-15 років значно розширилась. Як це вплинуло на ваш конкурс — наприклад, на склад учасників та суддів? 

З тих пір, як я почав працювати в CMB, кількість зразків, наданих виноробнями з країн Східної Європи, зросла більш ніж у чотири рази! Це все відбувається на тлі  революції якості, яку ми спостерігаємо там останнім часом. Цілком логічно, зросла й кількість дегустаторів зі Східної Європи. Вони чудово працюють і стали важливими членами великої родини CMB. Деякі з них з них також стали головами дегустаційних комісій. Така еволюція мене дуже тішить!

Серед учасників існує певний стереотип: якщо конкурс проводиться в Німеччині / Італії / Франції / Великобританії, то він орієнтований переважно на покупців і споживачів цієї країни. Як ви думаєте, це правда? І якими є основні «ринки впливу» для вашого конкурсу? 

Я думаю, що це уявлення цілком вірне. Якщо виробники орієнтуються на німецький ринок, то це, безумовно, варто вибрати Mundus Vini. Якщо їх цікавить британський ринок, там можна розглянути кілька конкурсів. У змаганнях у Франції, Італії та Іспанії значною мірою домінують національні виробники та судді. CMB – це фактично єдина міжнародна подія, яка щороку подорожує до якоїсь іншої країни, досліджуючи нові виноробні регіони та позначаючи їх на глобальній мапі виноробства. Найбільшу кількість зразків подають винороби Франції, Італії, Іспанії та Португалії, слідом за ними йдуть країни Східної Європи. 

Нещодавно ми відкрили мережу винних барів і винних корнерів CMB у Мексиці та Японії. До того ж ми розпочали співпрацю з United Airlines та їхніми бізнес-лаунжами. У всіх цих закладах представлені вина-переможці конкурсів СМВ. Це надає виробникам неймовірні маркетингові можливості. 

У 2023 році ми вперше подолали колишню «залізну завісу», організувавши CMB у Словаччині. У 2016 році ми були в Пловдиві, в 2020 році в Брно, в 2023 році в хорватському Поречі. Мрію привезти конкурс до сонячної Одеси й сподіваюсь, що це відбудеться після перемоги України над російськими агресорами. Я дуже хотів би здійснити цю мрію…


***************

Наступна сесія CMB Red & White Wines (червоні й білі вина) відбудеться в місті Леон, штат Гуанахуато (Мексика) 7, 8 і 9 червня. Вперше за всю історію конкурса він відбудеться у Північній Америці, що надасть організаторам можливості залучити більше суддів із США, Канади і Мексики. 

Детальніше про сесії CMB та реєстрацію можна знайти тут:

Rosé Wines Session (рожеві вина)

Sparkling Wines Session (ігристі вина)

Red and White Session (червоні й білі вина)

Sweet And Fortified Wines Session (солодкі й кріплені вина)

Наразі триває реєстрація на сесію рожевих вин, дедлайн для реєстрації й надання вин — 25.02.24.

ВАЖЛИВА ІНФОРМАЦІЯ: на прохання Wines of Ukraine організатори Concours Mondial de Bruxelles надають українським виноробам знижку у 20% на участь у у всіх сесіях 2024 року. Більш детальну інформацію й промо-код для реєстрації можна отримати, звернувшись до команди Wines of Ukraine за ел. адресою info@ukr.wine.

Фото надані Томасом Брандлом та  Concours Mondial de Bruxelles.

X
Украина