Внимание!

На сайте используются cookie файлы

The site uses cookie files

Данный сайт имеет возрастное ограничение!

This site has age restrictions!

Я подтверждаю, что мне, увы, уже давно исполнилось 18 лет
I confirm that I have 18 years!

Gastronomy and Wine Portal

Vinitaly 2024 – сезон гучних цифр і тихої впевненості

25.05.2024, Вино

56-а Vinitaly продемонструвала рекордні результати. Участь у виставці взяли щонайменше 4000 компаній-експонентів, які були розміщенні на площі понад 100 000 квадратних метрів. 97 тисяч відвідувачів. Спостерігалось збільшення іноземних операторів зі 140 країн, до 30 070 (31% від загальної кількості), з яких 1200 – провідні байєри (+20% порівняно з 2023 роком) з 65 країн. І ще одна особисто для нас важлива цифра: 15 років Комунікаційна медіагрупа Drinks+ є інформаційним партнером цього щорічного грандіозного дійства.


Навесні щороку Veronafiere перетворюється на окрему – і, зауважимо, дуже гарну та вишукану – винну планету, де збираються провідні виробники, трейдери, байєри, імпортери, експортери та дистриб’ютори з різних країн.

Цього року найбільшу активність продемонстрували Сполучені Штати (понад 15% загальної кількості відвідувачів), що на 8% більше порівняно з 2023 роком. Далі: Канада, Китай та Велика Британія (спільно 23% учасників). Топ байєрів припадає на Північну Америку та Європу (кожна по 26%), Азія та Океанія (23%), Східна Європа (13%), Центральна та Південна Америка (7%), Африка (4%).

Vinitaly

І як вже повелося, одночасно з Vinitaly були розгорнуті 28-а  SOL, міжнародна виставка оливкової олії, 25-та Enolitech – міжнародна виставка технологій виробництва вина, олії та пива, та Xcellent Beers, виставка, присвячена крафтовому пивоварінню. Ці три заходи підвищили число учасників форуму в Вероні до 4300.

Цьогорічна Vinitaly стала не лише місцем зустрічі професіоналів різних ділянок галузі – а дійсно інтернаціональним форумом, що так сьогодні актуально для планети в цілому. «Я сподіваюся, що ця міжнародна подія також дозволить нам працювати над тим, щоб подарувати нашим дітям мир і дружбу між народами», – це слова президента Палати депутатів Лоренцо Фонтани (Lorenzo Fontana) на церемонії відкриття 56-ї Міжнародної виставки вина та спиртних напоїв Vinitaly. Прокоментувавши небезпечну ескалацію на Близькому Сході, президент Фонтана нагадав: «Вино – це неймовірний сектор ідентичності. Кожне вино, насправді, має свої традиції та історію, але воно також є універсальним продуктом і створює спільні інтереси». У своїй промові Фонтана також подякував «національним та міжнародним операторам, присутнім на ярмарку, а також інституціям, які сприяли зростанню Vinitaly, зробивши його предметом гордості не лише для жителів Верони, але й для всіх італійців».

Втім, італійці розуміють, що не час спочивати на лаврах, бо ті лаври з-під них вибивають не лише конкуренти, але й об’єктивні обставини як природнього, так і соціального характеру. Про це говорив Маттео Зоппас (Matteo Zoppas), президент ICE Agency: «Світ вина переживає момент великих викликів. Беручи до уваги позитивний результат італійської продукції серед наших основних торговельних партнерів, таких, як Німеччина та Великобританія, а також серед нових партнерів, таких як балканські країни, маємо константувати і уповільнення зростання на американському та азіатському ринках. Це гальмування є ознакою, яку слід уважно прочитати. В умовах, коли непередбачуваність стала правилом, авторитетні інститути все ще прогнозують деяке відновлення на другу половину 2024 року та у 2025 році. Діяльність нинішнього уряду за таких обставин надає все більшого значення «Зроблено в Італії». При такому підході посилюється і одночасно полегшується робота Інституту зовнішньої торгівлі».

В урочистому відкритті Vinitaly також взяли участь: Барбара Біссолі (Barbara Bissoli), заступниця мера муніципалітету Верони; Флавіо Массімо Пасіні (Flavio Massimo Pasini), президент провінції Верона; Антоніо Таяні (Antonio Tajani), Віце-президент Ради міністрів, Міністр закордонних справ та міжнародного співробітництва; Франческо Лоллобриджида (Francesco Lollobrigida), міністр сільського господарства, продовольчого суверенітету та лісового господарства; Лука Зая (Luca Zaia), президент регіону Венето; Адольфо Урсо (Adolfo Urso), міністр підприємництва та виробництва в Італії; Дженнаро Санджуліано (Gennaro Sangiuliano), міністр культури; Мауріціо Данезе (Maurizio Danese), генеральний директор Veronafiere.

«Vinitaly та Veronafiere представляють світові Верону, Венето та Італію. Це універсальна виставка надзвичайного продукту, який є частиною нашої культури та традицій, але також є двигуном нашої економіки. Vinitaly побудувала мости по всьому світу, від Азії до Сполучених Штатів і Південної Америки. На особливе привітання заслуговує Національна асоціація жінок виноробів, яка з 1988 року з відданістю, великою компетентністю та креативністю займається цим традиційно чоловічим сектором», – сказала у своїй вітальній промові сіньора Барбара Біссолі.До речі, Національна асоціація жінок-виноробів взяла учать у Vinitaly у 36-й раз – з насиченим календарем заходів, присвячених темі «Жінки, вино, культура».

 

Сіньор Лука Зая, президент регіону Венето, прокоментував основи успіху виставки: «Vinitaly народилася у Венето не випадково. Венето є провідним регіоном виробництва, ми експортуємо близько 36% національного продукту. І це для нас також чудова можливість з погляду просування території. Виробничий рекорд має супроводжуватися рекордом туризму: 72 мільйони відвідувачів на суму близько 18 мільярдів євро. Це не лише велика цінність, а й заслуга виноробів, які обробляють у Венето близько 100 тисяч гектарів».

На думку оглядачів D+, серед причин, через які Vinitaly вдається понад півстоліття не просто триматися на плаву, а боротися за першість серед експолідерів світу, є кілька базових. Головна – «це Італія, дєтка»! А це значить – атмосфера, естетика і, звичайно, італійське вино.

По-друге, організатори щороку збільшують зусилля задля залучення все більшої кількості трейдерів і цього року ці зусилля, на наш погляд, були практично рекордними. І третій кит, на якому базується привабливість та ефективність Vinitaly – це креативний та актуальний контент.

Vinitaly

Оглядачі D+ спостерігають, як з року в рік експохаби Європи все більше уваги приділяють темі оранжів, або вин з амфор. І Vinitaly – один з форвардів цього руху. Цього року італійці не обмежилися лекціями та обговореннями, а вивели тему на окремий майданчик: Amphora Revolution, нове спільне підприємство між Veronafiere-Vinitaly та Merano WineFestival, присвячене виробникам амфорних вин, відбудеться у Вероні – Gallerie Mercatali, 7 та 8 червня 2024 року. На гостей чекають два дні кругових дегустацій B2B та B2C з панелями, симпозіумами та зустрічами за круглими столами між виноробами та виробниками амфор, обраними національними та міжнародними покупцями та операторами галузі. Детальніше тут Amphora Revolution (vinitaly.com).

Ще одним ключовим трендом цьогорічної виставки стало слабоалкогольне та безалкогольне вино. І цій темі було присвячено багато обговорень та дискусій. Італійські виробники зауважили, що ситуація з такою продукцією в Італії поступово розвивається і наразі законодавчі зусилля спрямовані на те, щоб налагодити сучасне виробництво та  правильне маркування таких вин. Втім, процес розробки та дотримання нормативних вимог залишається складним, особливо з огляду на те, що акцент робиться на високій якості продукції. Але, незважаючи на проблеми регламентації, зростає інтерес з боку італійських виробників до слабоалкогольних/безалкогольних варіантів вина – як відповідь на потреби споживачів, які піклуються про своє здоров’я, і помірне споживання алкоголю. Італія, відома своєю винною культурою та традиціями виноробства, може стати провідним ринком для виробництва слабоалкогольного та безалкогольного вина, як тільки поточні регуляторні та логістичні бар’єри будуть подолані.

Цього року серед інших, на Vinitaly широкий асортимент слабоалкогольного та безалкогольного вина було представлено виробниками з Німеччини.

Дану тенденцію прокоментувала Маргарита Тово (Margherita Tovo), глобальний бренд-менеджер Doppio Passo (бренд, що належить спільному підприємству, створеному Rotkäppchen-Mumm і групою Argea): «У Німеччині слабоалкогольне та безалкогольне вино зазнало значного зростання, ставши першим ринком безалкогольних вин у Європі. З річним темпом зростання споживання безалкогольних вин у 8%, німецький ринок в основному був представлений ігристими та столовими винами. Інтерес німецьких споживачів до цієї категорії стимулювався підвищенням обізнаності про здоров’я та бажанням мати легші варіанти, без шкоди для смаку та якості. Дослідження, проведене Університетом Хайльбронна, виявило кілька причин, чому люди вибирають безалкогольні альтернативи: необхідність керувати транспортним засобом, робочі зобов’язання наступного дня, цікавість, а також значний відсоток з релігійних міркувань». Крім того, використання найсучасніших технологій, таких як вакуумна деалкоголізація, дозволило німецьким виробникам зберегти цілісність і характер вина в процесі видалення спирту. Інтерес до такого продукту відображає культурний зсув і зростаюче визнання вина з низьким вмістом алкоголю та безалкогольного як життєздатної альтернативи традиційному вину, що спонукає виробників впроваджувати інновації та адаптувати свої практики для задоволення ринкового попиту.

 

Серед спостережень цього року за динамікою Vinitaly відмітимо активізацію і зростання числа учасників Інтернаціонального павільйону. Здолавши магнетизм італійського вина на їхньому ж майданчику, який спрацьовував проти організаторів багато років поспіль, нарешті в цьому році цей розділ задихав на повні груди.

Тут представляли вина з Греції, Австралії, Вірменії, Бразилії, Хорватії, Словенії, Болгарії, Грузії, Угорщини, великим стендом стояли французькі винороби з об’єднання LES GRANDS CHAIS DE FRANCE, дистиллєрії Литви та виробники рому  регіону  Карибського басейну.


Оглядачі Drinks+ поспілкувалися з експонентами Інтернаціонального павільону і його гостями, які поділилися враженнями від участі.

Маноліс Гіамніадакіс (Manolis Giamniadakis), директор Wines of Peloponnese, кооперативного союзу, до якого входять 74 виноробні по всьому Пелопоннесу: «На Vinitaly ми потрапили вперше. Треба сказати, що ми не очікували, що до грецьких вин буде такий значний інтерес і везли лише по шість пляшок кожного найменування, які дуже швидко розійшлися. І це приголомшливе відкриття – ми завжди були певні, що це парафія італійських вин і наважилися на участь в якості експерименту! Виявилося, багато людей цікавляться на Vinitaly не лише італійськими винами, а й грецькими. Виставку в Вероні відвідують з усього світу, до нас підходили з Канади та США, з Європи та Далекого Сходу, а також із Сінгапуру, Японії та Австралії. Ми раді, що всі ці люди мали можливість продегустувати грецькі вина, особливо ж пелопоннеські – з наших основних сортів: Agiorgitiko, Moschofilero, Rhoditis, Kidonitsa, Mavroudi. То бів вірний крок – опинитися тут, тож плануємо відвідати Vinitaly ще».

Vinitaly


Девід Бурдер (David Bourdaire), власник Champagne Bourdaire-Gallois, Франція: «Це був мій перший візит на Vinitaly і він виявився дуже успішним. Багато нових контактів, знайомств. Зараз ми працюємо над тим, щоб залишатися на зв’язку з новими потенційними партнерами».

Vinitaly


Роберт Джозеф (Robert Joseph), провідний редактор видавництва Meininger, винний критик лондонського Sunday Telegraph, за роботи в якому був відзначений нагородами, є автором понад 28 книг про вино, суддя Wine Travel Awards:

 

Роберт джозеф портрет

«Vinitaly, як відразу помітить будь-який новачок, не схожа на жодну іншу винну виставку. На перший погляд вона нагадує ProWein з такою самою кількістю виставкових залів, але якщо на німецькій виставці зали присвячені країнам та групам країн, то на італійській – кожен із них сповнений виробників з одного регіону, наприклад, Сицилії або Тоскани. Усередині, структура залів Vinitaly теж є абсолютно іншою. Кожен стенд, від найменшого сімейного маєтку до найбільшого бренду, спроєктований та оформлений таким чином, що затьмарює всі інші виставки.

Отже, яким був 2024? Важко оцінити настрій галузі загалом, але в мене склалося враження, що це був рік тихої впевненості. Протягом усього заходу команди британських та американських покупців – іноді у супроводі своїх клієнтів – лавірували між відвідувачами, які розмовляють усіма мовами, та безліччю італійців, багато з яких були непрофесіоналами та заплатили понад 100 євро, щоб мати можливість бути присутніми. Можливо, цього року відвідувачів було трохи менше, але експоненти залишились задоволеними.

Після блокування пов’язаного з Covid звучали прогнози, що дні великих винних виставок безповоротно пішли в минуле, і цілком імовірно, що ProWein щосили намагатиметься зберегти свої масштаби. Однак у Vinitaly, схоже, таких побоювань мало. Принаймні зараз».

 


Саломе Ломсадзе (Salome Lomsadze), керівниця комерційних проєктів Shumi Winery: «Відвідування Vinitaly – це чудова можливість зустрітися з існуючими та потенційними дистриб’юторами з різних країн, а також з колегами, переважно з Італії, та обмінятися досвідом. Це чудовий шанс глибше дізнатися про культуру один одного.

 

Однозначно зростає тенденція та інтерес до вин у амфорах чи квеврі. Майстер-клас з цієї теми був змістовним та інформативним. Його організували спільно Vinitaly & Merano Wine Festival, і мені він видався дуже цікавим. Мені сподобалося як тему «Амфорна революція» висвітлює президент і засновник Merano Wine Festival – Хельмут Кохер (Helmuth Köcher), як він популяризує вина з квеврі та історію грузинського виноробства. Я планую повернутися до Vinitaly наступного року».

 


Ігор Зоря (Igor Zorya), Wine&Spirits professional: «Vinitaly, як завжди, –  це Vinitaly, тільки цього року без оригінальної квіткової клумби між Палаекспо і першим павільйоном, вона була замінена рекламним майданчиком VV. Така заміна може свідчити про посилення конкуренції на глобальному ринку виставкових послуг, тому жертвують естетикою за ради економіки.

Я продовжує любити Vinitaly, бо я люблю Верону і італійців, ну, і звісно, –  італійську винну індустрію, яка зберігає позитивну динаміку, незважаючи на глобальну складну ситуацію у світі. І це лідерство Італії є помітним на ринках Східної Європи та Середньої Азії, де я є активним в сфері продажів.

Цього року я відзначив великий прогрес сицилійських виноробів та їх колег з інших винних регіонів Італії, які підтягуються до рівня традиційних лідерів, з усім різноманіттям нових оригінальних маркетингових рішень. І що зовсім додає оптимізму – це збільшення частки біо та біодинамічних вин, у асортименті виробників.

Vinitaly

А відвідавши Інтернаціональний павільйон, де був розташований стенд Drinks+ Communication Media Group, я з подивом для себе відкрив справжню зірку регіону Марке (Marche), молоду виноробню Tenuta Manoylo, цьогорічного номінанта та переможця в категорії Progressive Approach премії Wine Travel Awards.  Про неї я дізнався від представників WTA, і, не зважаючи на порівняно юний вік виноробні і виноградників, цій компанії вдалося здивувати своїми успіхами, здобувши гучну перемогу цього року на весняній сесії Mundus Vini. На Vinitaly, в рамках програми Wine Travel Awards, було представлене вино, що одержало Grand Gold – Marche IGT Sangiovese 2021 та срібло – Falerio DOC Pecorino 2021. Зауважу – усі ці вина зроблені одним з найавторитетніших енологів Італії – Луіджі Костантіні (Luigi Costantini). Я задоволений, що зміг познайомитися з цим потенційним виробником та оцінити його вина. Та й сам регіон Марке – дуже приваблива і ще не повністю розкрита для мене сторінка захоплюючого роману про Італію».


Епілог

Vinitaly закінчилась, але нам вже відомі дати наступної зустрічі, вона відбудеться у 2025 році з 6 по 9 квітня. А наразі Vinitaly вирушила навколо світу, і це – ідеальна нагода розширити коло прибічників.

*Практично через місяць після форуму в Вероні, з 9 по 11 травня у місті Шеньчжень (Китай) відбулась Wine to Asia, найважливіша виставка в Азії, організована Veronafiere-Vinitaly. Участь у заході взяли 520 компаній з 30 країн, у тому числі 120 італійських виноробних підприємств. Така кількість свідчить про великий вплив Італії, про що заявив посол Італії в Китаї Массімо Амбросетті (Massimo Ambrosetti), виступаючи на церемонії відкриття: «Італійська культура є важливим аспектом для просування італійської досконалості, вона визначає нашу ідентичність. Ми природним чином пов’язані з виміром цивілізації, де вино є, мабуть, найбільш знаковим елементом. У Китаї це особливо цінується, зокрема молодими поколіннями, які захоплюються нашою історією та її тисячолітньою культурою харчування та вина, тісно пов’язаною з різноманітністю територій. Наша країна стала головним героєм Wine to Asia 2024: це фундаментальна платформа для міжнародних операторів у виноробному секторі для розвитку свого бізнесу на півдні Китаю».

**Vinitaly China Roadshow, Шанхай, Сіань, Гуанчжоу (2-6 вересня 2024). Захід пройде всьоме. У рамах виставки відбудуться майстер-класи за участю провідних спікерів галузі, а також «Тиждень італійського вина» – ініціатива Veronafiere у співпраці з найвпливовішими винними барами, бістро та ресторанами Китаю.

***Wine South America, Бразилія (3-5 вересня 2024). Виставка проводиться у  Серра-Гауча, найбільшому регіоні Бразилії з виробництва вина та ігристих вин. Захід відбудеться у місті Бенту-Гонсалвес, штат Ріу-Гранді-ду-Сул, відомому як бразильська столиця винограду та вина. У заході, який проводиться вже вп’яте, беруть участь міжнародні експоненти, зацікавлені у ринку Південної Америки.

****Vinitaly USA, Чикаго (20-21 жовтня 2024). Захід пройде вперше. Vinitaly USA планує залучити понад 1000 американських байєрів, включаючи власників ресторанів, імпортерів та дистриб’юторів, а також представників інших професій.

*****Vinitaly @ Wine Vision, Сербія, Белград (22-24 листопада 2024). Виставка проводиться під патронажем урядів Сербії, Північної Македонії та Албанії в рамках ініціативи «Відкрий Балкани», і є першим винним заходом на Балканах, який проходить у Белграді. У попередньому випуску участь взяли понад 750 виноробень. Італійський зал, організований Vinitaly у співпраці з Італійським торговим агентством, запропонує італійським виробникам вина можливість зустрітися з покупцями з найважливіших балканських ринків, які особливо зацікавлені в італійських винах.

X
Украина