Увага! На сайті використовуються cookie файли.
The site uses cookie files
Даний сайт має вікове обмеження.
This site has age restrictions!
Я підтверджую, що мені, на жаль, давно виповнилося 18 років55-й реліз найбільшої винної виставки в Італії відбувся під знаком креативної сінергії та унікальних колаборацій.
Стародавня Верона – місто, де в перші чотири дні квітня традиційно (ось вже в 55 раз!) відбулася одна з провідних винних виставок світу Vinitaly, – має якнайменше три всесвітньо визнані тотемні пам’ятки, дотик до яких, на думку кожної містично налаштованої особи, приносить удачу. По-перше, це статуя Джульєтти (для тих, хто прагне взаємного кохання), друга – металеве серце на площі Бра біля Арени (універсального, як розумію, застосування) і бронзовий кінь роботи швейцарського скульптора Нага Арнольді (Nag Arnoldi) перед будівлею Veronafiere (то – на успішний бізнес). Судячи з гладкого та блискучого крупу останнього (що насправді було апріорі передбачено задумом митця), Верона популярна серед бізнесменів світу – і світу винного зокрема – не менше, ніж серед закоханих, що злітаються до цього романтичного міста з усіх земних кутків.
Принаймні цьогорічний кворум на Vinitaly продемонстрував переконливе, можна сказати, бурхливе зростання зацікавленості з боку міжнародних операторів: 93 000 відвідувачів, з них майже 30 000 з інших країн. Статистика продемонструвала зростання порівняно з минулим роком кількості закордонних байєрів майже на 20%. Тож кожний третій з акредитованих на виставці фахівців виявився представником однієї з 143 зафіксованих країн.
Якщо додати цифр, то варто відмітити, що цього року з 1 по 5 квітня силами адміністрації Veronafiere та ICE-Trade Agency, а також під час Off-Show Vinitaly and the City відбулося 45 000 дегустацій (+50% порівняно з 2022 роком). Експопростір Vinitaly в цифровому обчисленні – суто ділове шоу за участю більш ніж 4 000 експонентів з понад 30 країн протягом чотирьох днів, у 17 залах та на виставковій площі в 100 000 квадратних метрів.
Також числа демонструють, як добре спрацювала відносно нова політика попереднього узгодження попиту та пропозицій, впроваджена організаторами Vinitaly, про що свідчить понад 11 000 запланованих ділових зустрічей між компаніями-експонентами та покупцями через платформу Vinitaly Plus.
На Vinitaly 2023 знайшли впровадження всі основні тематичні напрямки: Vinitaly Bio, Vinitaly Mixology, Micro Mega Wines з акцентом на нішеві та лімітовані вина, Taste and Buy – програма узгодження з операторами, відібраними з виставкової мережі у співпраці з консорціумами тощо.
Президент Veronafiere Федеріко Бріколо (Federico Bricolo) на закритті Vinitaly прокоментував результати цьогорічного винного хабу: «Наша мета полягає в тому, щоб побудувати постійну та скоординовану рекламну платформу разом з інституційними партнерами. А також, щоб залучити вхідні інвестиції в Італію, з одного боку, і, з іншого, просувати італійську продукцію за кордоном – в Бразилії та Китаї, в Сполучених Штатах, Японії, Південній Кореї».
Про посилення міжнародного бізнес-вектора говорив і керуючий директор Veronafiere Мауріціо Данезе (Maurizio Danese): «Наші інвестиції, спрямовані на стимулювання інтересу з боку іноземних байєрів, досягли в цьому році дуже ефективних результатів для виставки Vinitaly, на що ми все більше робимо акцент. Факти і цифри по ланцюжку поставок ясно показують, як буквально за одне десятиліття вино міцно стало стратегічним активом серед італійських продуктів. Ось чому зараз ми повинні прагнути активізувати і прискорити проєкт, щоб зробити Vinitaly ще більш ефективним брендом на міжнародній арені, з метою збільшення відвідуваності професійними операторами з-за кордону і нашої власної постійної участі на світових ринках. Новий підхід стартував, але він, безперечно, ще не завершений: Vinitaly завжди буде рушійною силою Made in Italy – як вдома, так і за кордоном. І це саме те, чого ми прагнемо досягти».
Отже, серед першої п’ятірки країн походження учасників Vinitaly – Сполучені Штати, які в цьому році значно випередили Німеччину, що посіла друге місце. Велика Британія зберегла третє місце, а Китай повернувся на четверте, обігнавши Канаду. На тлі зростання європейського ринку також відбувалося залучення до Верони операторів з провідних ринків поза ЄС: число від Азії більше ніж подвоїлося (+116%) завдяки поверненню китайців (понад 1000 відвідувань) і Японії (+143%). Північна і Південна Америка показали +38% з чудовими результатами: зокрема США (+45%) і Бразилії (+46%), а також подальшу консолідацію Канади (+19%). Навіть далека та самодостатня Австралія продемонструвала тризначний показник: +130%.
Розширення горизонтів італійського форуму спостерігали на власні очі і оглядачі медіа-групи Drinks+. Традиційно, протягом десятків років, наші інформаційні ресурси виступають медіа-партнерами Vinitaly, що дає можливість спостерігати за динамікою цього експохабу.
В цьому році наші представники вже вдруге представляли на стенді в рамках веронської виставки наш новий міжнародний проєкт Wine Travel Awards та весняний «Спеціальний випуск гіду WTA». Можливо, завдяки участі в ньому номінантів з тих країн, а може просто через зростаючу активність місцевих інституцій, але до вищенаведеного списку іноземних гостей ми могли б додати з власних спостережень також виноробів з Вірменії, Молдови, Австрії, Аргентини, Балканських країн. Принаймні в цьому році, на відміну від попередніх, відвідувачів та експонентів з цих країн помітно побільшало.
Хочеться відмітити також блискучу роботу організаторів Vinitaly над посиленням просвітницького контенту форуму. Кожен івент, кожна дегустація, кожна деталь експозиції працювала на залучення масштабної міжнародної аудиторії. Серед виставкових івентів, які неодмінно варто згадати, лідує найпрестижніший бал вина, яким зазвичай відкривається Vinitaly – OperaWine 2023, де презентували свої перлини 130 виробників з усіх куточків Італії. Тут були представлені такі зірки, один перелік яких вже приносить задоволення, тож дозволю собі пригадати декілька представлених в цьому році улюблених вин та імен: Allegrini | Corvina Veronese La Poja 2015; Ferrari Trento | Extra Brut Trento Riserva Lunelli 2015; Cusumano | Etna Alta Mora Guardiola 2016; Ornellaia | Bolgheri Superiore Ornellaia 2011; Masi | Amarone della Valpolicella Classico Campolongo di Torbe 2007; Masottina | Extra Dry Conegliano Valdobbiadene Prosecco Superiore RDO Rive di Ogliano 2019; Masseria Li Veli | Aleatico Salento Passito 2008; Mastroberardino | Taurasi Stilèma Riserva 2016; Monte del Frà | Custoza Superiore Cà del Magro 2019; Donnafugata | Passito di Pantelleria Ben Ryé 2012; G.D. Vajra | Barolo Bricco delle Viole 2012; Guido Berlucchi | Franciacorta Franco Ziliani Riserva 2008; Il Poggione | Brunello di Montalcino Vigna Paganelli Riserva 2004; Marchesi Antinori | Umbria White Castello della Sala Cervaro della Sala 2020; Marchesi di Barolo | Barolo Sarmassa 2003; Marchesi Frescobaldi | Brunello di Montalcino Castelgiocondo 2018 тощо.
Сенсацію в цьому році спричинив і такий неймовірний івент в рамках Vinitaly, як Bacco Divino – прем’єра експозиції одночасно двох шедеврів живопису з галереї Уффіці: «Бахуса» Караваджо та «Молодого Вакха» Гвідо Рені. Цей мистецький захід, де сполучилися бізнес та мистецтво (а яке вино без них обох!), відбувся на теренах Veronafiere, щоб відзначити художню спадщину Італії, де тема вина завжди була в фаворі.
Нагадаю, що «Бахус» Караваджо (1596-1597рр.) – картина із зображенням юного, але вже просякнутого гедонізмом бога вина. За словами директора галереї Уффіці Ейке Шмідта, караваджівський Вакх не такий простий – він «тримає келих, що є запрошенням насолоджуватися, але не перебільшувати. Воістину арістотелівський Бахус». Зображення «Молодого Вакха» (1620р.) Гвідо Рені є більш класичним, одночасно сам бог – ще молодшим та привітнішим, але, знову ж таки, зваблюючим радощами життя.
«Vinitaly – це подія, рівних якій немає у світі вина, вона просуває італійську систему, аби відкритися для нових ринків. Вперше ми поєднали мистецтво з винним сектором завдяки виставці за участю цих двох славнозвісних робіт», – прокоментувала Bacco Divino міністр сільського господарства Італії пані Франческо Лоллобриджида (Francesco Lollobrigida).
Неймовірно атмосферним та затишним виявився камерний івент, на який було запрошено журналістів Drinks+, Il Vino in Villa. На заквітчаному «анютиними очками» газоні перед старовинною віллою у центрі Верони на гостей чекав аперитив та витончені закуски. А потім, під високими склепіннями будівлі, де сьогодні розташовано шоу-рум Martini Interiors, можна було зануритися в подальшу дегустацію кількох десятків італійських вин та спеціалітетів, серед яких вирізнявся гігантський паннетоне, такий доречний в ці передпасхальні дні.
Ну, і, звичайно, не можна оминути увагою найулюбленіший нами івент Vinitaly and the City, який, незважаючи на досить прохолодну погоду, як завжди, зібрав натовпи прихильників такого гармонійного поєднання, як італійські вина та архітектура Верони – найромантичнішого міста у світі. Майже в 50 точках центру міста були представлені вина з різних провінцій Італії в унікальному контексті пам’яток архітектури та історії. Заходи та дегустації Vinitaly and the City проводилися на Piazza dei Signori (Loggia of Fra Giocondo, Loggia Antia, Torre dei Lamberti), Cortile Mercato Vecchio та Cortile del Tribunale. Одна з найяскравіших, на наш погляд, атракцій цього року полягала у відвідинах Torre dei Lamberti, де на гостей чекало частування ексклюзивними винами та тостами на панорамній терасі башти. Зауважу, що вежа Ламберті (12-го століття), пронизуюча небо високо над Пьяцца делле Ербе, є однією з найбільш привабливих визначних пам’яток міста, внесених до списку ЮНЕСКО. З висоти 84 метри (275 футів) відкривається 360-градусний вид на історичний центр Верони.
А для тих, кого більш приваблюють не висоти, а глибини, організатори запровадили дегустацію дивовижного Akènta Sub – спуманте, витриманого в морі на глибині 40 метрів біля берегів Сардинії.
Втім, цього року Vinitaly and the City пропонувала не лише споглядати архітектурні шедеври та смакувати вина, а й їх…слухати. Принаймні, гостей свята вчили розпізнати ігристе вино, навіть не дегустуючи, а просто «слухаючи його», завдяки презентації спеціального методу, розробленого Томмазо Капорале і заснованого на звучанні бульбашок у келиху.
Ще однією оригінальною локацією Vinitaly and the City став імпровізований бар від Асоціації бартендерів Італії, де провідні бармени країни змагалися за популярність відвідувачів, готуючи оригінальні коктейлі з мартіні, просекко, вин Асті. Зрозуміло, ми не змогли пройти повз останні, адже, на нашу думку, легкі та свіжі ігристі Asti DOCG якнайкраще пасують цьому святу міста.
І однозначно під час прогулянки вечірньою Вероною нас вразила, та що там – ми майже заклякли від того видовища! – футуристична, як на наше сьогодення, картинка: пара щиро усміхнених поліцейських запрошували на тейстинг. При наближенні та знайомстві то виявився тейстинг презентованого на минулорічній Vinitaly 2022 лікера Guappa Petrone Police – офіційного продукта, створеного державною поліцією у співпраці з Antica Distilleria Petrone. Це оригінальний лімітований реліз крем-лікера (бренді та буйволине молоко зі статусом DOP з Кампанії) , що носить кольори поліції разом із кольорами національного триколора і транслює меседж про відповідальне споживання: на кожній пляшці прописане гасло – «Якщо я їду – я не п’ю, якщо я п’ю, – я не їду».
І тут доречно розказати про черговий унікальний, суто веронський вияв синергії – інституційну кампанію In Vino Virtus – Change Your Drinking, Save Your Life. Це перша в Європі подібна спільна ініціатива з помірного вживання вина та з попередження вживання алкоголю за кермом між Veronafiere, державною поліцією та Італійським винним союзом. Ідеальна колаборація дозволяє всім учасникам, зокрема, державній поліції дуже тактовно і ненав’язливо доносити до громадян важливу ідею: помірне, та відповідальне споживання алкогольних напоїв засноване на знанні продукту, його високої якості, та аж ніяк не на кількості. І уявіть – вся ця промивка мізків відбувається не на нудних лекціях, а під час святкових, майже мистецьких акцій, де агенти штаб-квартири поліції Верони та дорожньої поліції вітають громадян у спеціальних зонах – на площах міста, в історичних будівлях та на майданчиках виставкового центру. І в якій би якості поліціянти не представали перед гостями міста – верхом на конях, пішки чи біля казкової Lamborghini Huracán, подарованої Державній поліції для проведення оперативних заходів та транспортування крові та органів, – вони демонструють, що напоготові надати будь-які консультації з безпеки дорожнього руху. Задля наочності агенти застосовують два цікавих симулятори водіння: Ready2Go (за допомогою устрою оператори дорожньої поліції надають таку розкішну та безпрецедентну можливість тим, хто хоче випробувати на собі відчуття водіння в стані зміни свідомості під дією алкоголю) та Ghepard Maranello, дуже просунутий пристрій, за допомогою якого зазвичай тренують навички екстремального водіння. Щоправда, за цих обставин він використовується для отримання цінних порад щодо безпечного водіння від професіоналів поліції. І хоч звучить це не вельми привабливо, та декого зваблює таке випробовування за кермом знаменитого Lamborghini, на мокрій від дощу трасі та з різними перешкодами – ще й на додачу просто на очах поліції. Лояльні до вживаючих алкоголь на теренах Vinitaly поліцейські також пропонують провести тести на алкоголь, супроводжуючи їх корисними вказівками, щоб уникнути руйнівних наслідків надмірного споживання алкогольних напоїв.
Та що там поліція – цього року креативна команда Veronafiere залучила до просування вина… Міністерство оборони Італії. Анонсував спільну акцію особисто міністр оборони пан Гвідо Крозетто під час свого візиту на 55-у Vinitaly: у липні найвідоміший навчальний корабель ВМС Італії Amerigo Vespucci, що вважається найгарнішим вітрильником світу, разом з Vinitaly вирушать у світове турне, щоб разом пропагувати досконалість італійських вин у головних містах усіх континентів. Міністр оборони так прокоментував цю незаурядну подію: «Вітчизняні компанії просили нас допомогти просувати імідж Італії за кордоном – і тепер уряд досягне це за допомогою Міністерства оборони. З 1 липня і на два роки поспіль «Амеріго Веспуччі» відправиться у кругосвітню подорож, із зупинками на кожному континенті, де буде представлено найкраще з Made in Italy. Veronafiere приєднається до цього проєкту і супроводжуватиме нас на кораблі ВМС, допомагаючи просувати італійську досконалість за кордоном». «Це велика честь для Vinitaly, – висловився щодо масштабної акції Федеріко Бріколо, – піднятися на борт Vespucci і зробити свій внесок у просування вина як справжнього флагманського продукту Італії. Ця нова ініціатива зміцнює наш план розвитку, спрямований на постійну рекламну платформу, координовану з партнерами та здатну залучити не лише ринкові інвестиції до італійських продуктів, але й збільшити туристичні потоки до Італії та її територій».
Крім того, саме задля виконання комунікативної та іміджевої місії, озвученої очільниками Veronafiere, майже одразу після завершення виставки в Вероні Vinitaly відправилася до Китаю: перша подія відбулася вже 11 квітня в Chengdu, потім (14 квітня) італійці рушили до Shenzhen, з власним павільйоном на Hainan Government Fair та для дегустації і презентації Італії під час Wine to Asia (11-13 травня) разом з ICE Trade Agency та Altagamma Foundation. За попередніми оцінками, міжнародний захід Veronafiere у Shenzhen залучив понад 450 експонентів із 20 країн.
Наступний форум у Вероні заплановано на 14-17 квітня 2024 року.
Досьє D+
І ще поділюся одним враженням від цьогорічного візиту на Vinitaly. Чи краще сказати, лайфхаком – для тих, хто збирається відвідувати Veronafiere. Адже всім відомо, що спокійно поїсти на такому хабі чи навіть викликати таксі – химерна пригода на пару годин щонайменше. Але від цього року все змінилося: якщо перетнути магістраль, на якій розташований виставковий центр, і пройти сотню метрів вздовж VIALE DELL’ AGRICOLTURA, то ліворуч посеред площі побачите схожу на велику ротонду круглу будівлю – нову локацію EATALY. І хоча цього закладу на момент написання матеріалу ще не знайти по гугл картах (власне, у магазина є адреса – via Santa Teresa, 12, та досі розташування не уточнене на карті) але Drinks+ дарує підказку своїм читачам: тут знаходиться потужний гастрохаб – з кількома чудовими фудкортами, рестораном Agricolo, виставковими просторами та магазинами делікатесів. І що найприємніше – завантажившись покупками, ви легко можете викликати сюди таксі і, зручно розташувавшись на сидінні, відправитися на місце свого призначення повз менш щасливих колег, що не читають Drinks+ і продовжують стояти в черзі на таксі під стінами Veronafiere.