Увага!

Увага! На сайті використовуються cookie файли.

The site uses cookie files

Даний сайт має вікове обмеження.

This site has age restrictions!

Я підтверджую, що мені, на жаль, давно виповнилося 18 років
I confirm that I have 18 years!

Gastronomy and Wine Portal

Від Північного до Південного тропіка

Команда Wine Travel Awards на четвертому релізі премії проаналізувала географію проєкту і зробила втішний висновок: охоплення сягає 44 країни і, якщо не кардинальних полюсів землі, то, принаймні шириться від Північного до Південного тропіка.


Яскравою зіркою зони Північного тропіка в  цьому році премії стала мексиканська виноробня Dos Búhos. Якщо ви прямуватимете до Мексики з метою дослідити її виноробство, то вам сюди!

Dos Búhos

Dos Búhos — органічна сімейна виноробня, розташована у високогір’ї Мексики, в серці Сан-Мігель-де-Альєнде, на висоті 2000 метрів. Скуштуйте тут, крім традиційних тихих, Pet Nat і Orange, створені з різноманітних сортів винограду, адаптованих до високогірних умов із прохолодним кліматом. Основні сорти винограду включають Темпранільо, Мальбек, Мерло, Каберне Совіньон, Сіра, а також менш поширені на теренах Мексики сорти, такі як Неббіоло, Пті Вердо, Гренаш, Зінфандель, Шенен Блан, Совіньон Блан і Шардоне.

Dos Búhos

Крім дегустації дуже своєрідних вин, туриста тут чекає і зустріч з мистецтвом: винороби співпрацюють з місцевими художниками і пропонують творчі експозиції у виробничих інтер’єрах.

Ну, а радикально інший досвід вайнловерам пропонує країна з Південного тропіку – ПАР, яка номінується організацією South Africa Wine за підтримки Wines of South Africa на «Регіон року». Тож, якщо ваша прихильність належить винам Південної Африки, пропонуємо проголосувати.

Пропозиція винного туризму в Південній Африці така ж різноманітна та захоплююча, як і її ландшафти. Завдяки 23 унікальним винним маршрутам, які пролягають від історичного Кейп-Вайнлендс до прибережних і внутрішніх регіонів, енотуристи отримують безліч вражень, які виходять за межі бокалу з вином, нехай і чудовим.

South Africa

Кожен маршрут пропонує унікальне поєднання вин світового класу, мальовничої місцевості і теплої гостинності. Незалежно від того, де ви – серед пишних долин Стелленбосу, суворої краси Седерберга чи на чарівному узбережжі Германуса, – на вас чекає безліч відкриттів. Окрім вина, регіональна кухня Південної Африки утворює феєричний кулінарний ландшафт. А знайомство з народом сан – найдавнішими корінними мисливцями-збирачами Південної Африки – стане дійсно незабутньою пригодою. Дух «ubuntu» — філософії єдності та щедрості — помітний усюди, додаючи унікального шарму кожному досвіду. Цю філософію взяли на озброєння і виробники вина, які практикують екологічне землеробство, захист біорізноманіття та культуру поваги до усіх, хто вирощує виноградні лози та виробляє вина.

South Africa

Розташовані в  Cape Floral Kingdom, об’єкті Всесвітньої спадщини ЮНЕСКО, виноградники стали домівкою для понад 9500 видів рослин, 70% з яких є ендеміками. Подорож виноробнями Південної Африки – одна з найкращих світових дестинацій.

До речі, досвідченими гідами на цьому напрямку виступають Брітт Карлссон і Пер Карлссон (Britt Karlsson&Per Karlsson) зі Швеції – власники турагенції, нашого номінанта, який також вартий вашої підтримки в голосуванні.

BKWine Tours

Найближчий заявлений ними тур в цьому напрямку планується на  15-25 лютого 2026 року. На ресурсі Home | BKWine Magazine, який ведуть ці досвідчені мандрівники, ви можете знайти не лише пропозиції турів, але і багато цікавих статей про виноробство Піденної Африки.

Зауважимо, що в премії цого року бере участь ще один винний автор зі Швеції – Карі Бровалл (Kari Brovall).

Kari Brovall

Його спеціалізація – маркетинг, тож він розробляє унікальні історії для винних брендів, працюючи у винній темі майже 30 років. Зокрема, він керував комерційною стратегією таких глобальних брендів, як Fondberg, Miguel Torres, Taittinger Champagne, La Rioja Alta тощо.

Якщо мова про географію проєкту та полярність локацій, то, мабуть, доречно буде згадати нову в ком’юніті інфлюенсерку з Куби Дженні Віант Гомес (Jenny Viant Gomez).

Jenny Viant Gomez

Наразі вона мешкає в Італії, а номінує як свій доробок останнього періоду – подорож іспанським регіоном Кастилія-Леон. Цей яскравий досвід Дженні був втілений у життя під час церемонії нагородження VinoInfluencers World Awards 2024, де 150 найкращих винних комунікаторів з усього світу зібралися, щоб дослідити, спробувати та поділитися магією іспанської винної культури. Пригода почалася в Мадриді й перенесла учасників на борт чудового винного поїзда, з якого журналісти милувалися пейзажами Кастилії-Леон та дегустували кращі зразки цього регіону, що має 9 DO – вагому спадщину досконалого виноробства.

Читайте дописи наших номінантів, подорожуйте з ними онлайн та в реальному житті, дегустуйте та вивчайте вина нашої чарівної планети – і будьте щасливими! А щоб вас не мучали сумління, – не забувайте голосувати за номінантів Wine Travel Awards.



⇒ Приєднуйтесь до наших соцмереж ⇒ Оптимістична редакція D+ прийме це за комплімент.

⇒ Кожен лайк  сприймаємо як тост!


 

Команда Wine Travel Awards на четвертому релізі премії проаналізувала географію проєкту і зробила втішний висновок: охоплення сягає 44 країни і, якщо не кардинальних полюсів землі, то, принаймні шириться від Північного до Південного тропіка. Яскравою зіркою зони Північного тропіка в  цьому році премії стала мексиканська виноробня Dos Búhos. Якщо ви прямуватимете до Мексики з метою дослідити […]

ProWein 2025: нові можливості, інновації й трансформації у світі вина

Міжнародна виставка вин і міцних напоїв ProWein 2025, що відбулася з 16 по 18 березня в німецькому Дюссельдорфі, продемонструвала оновлений підхід, нові ідеї та здатність адаптуватися до складних умов, які склалися наразі для світової винної та алкогольної індустрії — зміни клімату, падіння продажів, зростання торгових бар’єрів тощо. Виставка стала не лише майданчиком для презентації продукції від виробників з усіх куточків світу, а й місцем для пошуку нових можливостей, орієнтації на нові тенденції та укладання вигідних угод.


Близько 4200 учасників з 65 країн заповнили одинадцять виставкових залів винами та алкогольними напоями з відомих і маловідомих регіонів світу. Серед учасників були як провідні гравці галузі, так і нові виробники, котри привертали до себе увагу завдяки зростаючому інтересу до нових регіонів, сортів та технологій. 

Попри складну ситуацію на ринку, на виставці панувала приємна, ділова й доброзичлива атмосфера. Професійний рівень учасників та відвідувачів, а також якість організації були, як завжди, на найвищому рівні. ProWein вкотре довів, що ця виставка — незамінний майданчик для розвитку бізнесу у винно-алкогольній індустрії. Важливо відзначити певні позитивні зміни в організації: розташування павільйонів стало більш компактним, навігація — зручнішою як для учасників, так і для відвідувачів, тож справді — вино об’єднує людей.

Великий бізнес, великі гравці

Цього року ProWein відвідало близько 42 000 гостей зі 128 країн, як завжди — щоб ознайомитися з останніми тенденціями, налагодити контакти з основними учасниками і укласти вигідні угоди. Майже половина відвідувачів — це представники продуктового рітейлу, спеціалізованих та онлайн-магазинів, а також готельно-ресторанної сфери з Німеччини, одного з найбільших імпортних ринків світу. Але охоплення ProWein є значно ширшим: виставка також приваблює провідних імпортерів з основних європейських регіонів, таких як Бенелюкс, Великобританія, країни Скандинавії, а також — професіоналів із США, Японії, Південної Кореї та Китаю.

Традиційно, гості ProWein жваво цікавилися винами Німеччини — павільйони 1 і 2 представили регіональні об’єднання та виноробні з усіх куточків країни. Тим не менш, саме міжнародна складова ProWein визначає успіх заходу. За словами організаторів, 94% відвідувачів оцінили свій досвід на ProWein як успішний — це підтверджує, що виставка в Дюссельдорфі залишається ключовою платформою для великого винного та алкогольного бізнесу.

Відгуки учасників: що кажуть професіонали

Барбара Ваннер (Barbara Wanner), співзасновниця Organize Communications, однієї з найуспішніших агенцій  Німеччини у сфері винного маркетингу, зазначила: «Цього року на деяких стендах було менше відвідувачів, але загалом для більшості учасників всі три дні ProWein були надзвичайно інтенсивними. Відгуки наших клієнтів, чиї стенди були представлені на виставці — Wines of Portugal, Wines of California, Cantina Terlan/Andrian, Vietti, Markgräfler Winzer та інших — були переважно дуже позитивними: ті, хто добре підготувався, змогли отримати багато якісних контактів».

«Ми дуже задоволені гарним відгуком на всі наші освітні заходи та дегустації. Відвідувачів було багато, усі зони майстер-класів від наших спеціалістів були заповнені.  майстер-класи на стенді Wines of California, великий резонанс викликав оновлений формат стенду Wines of Portugal у залі 9, а також — майстер-класи для Wines of Greece, котрі отримали багато позитивних відгуків,» — підсумовує пані Ваннер.

Я попросила Барбару поділитися своїм баченням та рекомендаціями щодо «домашньої роботи», яку учасники повинні виконати, щоб ефективно відпрацювати на ProWein або будь-якій іншій міжнародній винній виставці:

«Просто приїхати на виставку — недостатньо для досягнення результату. Важливо обирати виставку з аналітичним підходом, спираючись на факти, а не емоції. Слід поставити собі запитання: які ринки мають для мене потенціал чи важливість? На яких виставках витрачені кошти та зусилля можуть перетворитися на реальні продажі? Де я можу зустрітися з поточними клієнтами? Де є реальні можливості для залучення нових клієнтів?» 

Пані Ваннер переконана, що просто робити те саме, що роблять інші, — не найкращий вибір. На її думку, варто сприймати виставку як важливий інструмент комунікації та активно використовувати цю можливість: «Що обов’язково потрібно приготувати до виставки — каталоги, прайс-листи, мерч — що ще? Як комунікувати з клієнтами та потенційними новими партнерами? Чи хочу я зустрічатися з журналістами, і якщо так, то з ким саме і як це організувати? Про що я маю розповідати на виставці? Чи готова моя команда до обговорення цих питань? І, звісно, як швидко та ефективно я можу опрацювати контакти після виставки? Без цього неможливо досягти результату. І не варто очікувати, що виставка зробить цю роботу за вас».

Інсайти, інновації та майбутнє виноробства

ProWein 2025 розпочався з Meininger’s Wine Conference, котра задала тон насиченій освітній та дегустаційній програмі виставки. Однією з ключових новацій став ProWein Business Forum, де провідні гравці ринку обговорювали виклики та можливості cучасної винної індустрії: сталий розвиток, діджиталізацію та майбутнє споживання вина. Протягом трьох днів експерти презентували дієві стратегії трансформації та масштабування, які допомагають адаптуватися до швидкоплинних змін у галузі.

Томас Брандл (Thomas Brandl), амбасадор Concours Mondial de Bruxelles у Східній та Центральній Європі, був приємно вражений рівнем організації та інтересом до освітніх заходів: «Мої майстер-класи, присвячені Вірменії та Північній Македонії, пройшли надзвичайно успішно, підтверджуючи зростаючий інтерес до вин із маловідомих винних регіонів Південно-Східної Європи. Захід, присвячений Вірменії, була переповненим! Я вже два роки працюю над популяризацією цієї країни як виноробної, і дуже задоволений тим, як зростає увага до вірменського вина. Майстер-клас із Північної Македонії також зібрав майже повну залу. Організація та підтримка з боку ProWein та Messe Düsseldorf були бездоганними!»

Wine Travel Awards та Drinks+ організували два яскраві заходи під час ProWein 2025 — у перший та останній день виставки.

16 березня WTA спільно з Drinks+ Media Group провели панельну дискусію «Сталий винний туризм», присвячену сучасним дослідженням і практичним підходам до змін у демографії світового винного туризму. Модерувала дискусію Вероніка Бусел, керуюча партнерка WTA. Спікери — доктор наук та професор Гергей Солнокі (Gergely Szolnoki) (університет Гайзенгайм) та Едріан Брідж (Adrian Bridge), генеральний директор The Fladgate Partnership і The Porto Protocol — людина, що відіграла ключову роль у трансформації індустрії портвейнів. Жвава дискусія викликала великий інтерес аудиторії, гості поставили спікерам чимало запитань.

Другий захід WTA та Drinks+, презентація «Парадокси України: виноробство та туризм під час війни», супроводжувався дегустацією шести вин із автохтонних та локальних сортів: Тельті-Курук, Сухолиманський та Одеський Чорний. Подія зібрала майже 50 гостей і пройшла дуже успішно. Презентацію провела Наталія Бурлаченко, CEO BIG WINES. Подія відбулася за підтримки Vinos de La Luz та її засновника, доктора Рікардо Нуньєса (Ricardo Núñez) — інвестора, мецената та відданого прихильника українського виноробства.

Українські вина підкорюють ProWein

Національний стенд Wines of Ukraine об’єднав 12 виробників вин та міцних напоїв з різних регіонів України. Відвідувачі дали високу оцінку якості українських вин, зокрема тих, що вироблені з локальних сортів — Тельті Курук, Сухолиманський, Одеський Чорний, а також — тихих та ігристих вин з міжнародних сортів винограду. Особливий інтерес викликала унікальна та автентична продукція від Honey Badger — виробника міцних напоїв з Київської області.

Багато хто з українських експонентів відзначає, що професіонали галузі дедалі краще розуміють особливості українських вин. Більшість учасників також задоволена ефективністю бізнес-контактів на ProWein 2025.

«Ми спостерігаємо позитивні зміни у сприйнятті українського виноробства з боку байерів і медіа», — зазначає Світлана Цибак, CEO виноробні Beykush та амбасадорка Wines of Ukraine. — «Українці більше не сприймаються лише як жертви російської агресії; наші вина цінують за їхню якість, різноманітність і характер. Незважаючи на багатовікову виноробну історію України, зараз нас позиціонують як новий і цікавий винний регіон, і ми цим пишаємося».

Винне різноманіття

Міжнародна експозиція на ProWein 2025, як завжди, вражала — тут були представлені як відомі й легендарні, так і нові винні регіони, і, чесно кажучи, важко було визначитися, котрі з них були більш привабливими для відвідувачів. Наприклад, Wines of Portugal вразили масштабом своєї експозиції, що фактично займала половину павільйону, пропонуючи численні майстер-класи та дегустації за участі відомих експертів.

Великими та активними були також національні стенди Wines of Georgia та Wines of Macedonia, котрі представили широкий спектр учасників та дуже цікаві вина.

Серед безлічі продегустованих зразків приємним сюрпризом для мене стали вина від виноробні Tikveš із Північної Македонії. Окрім участі у національному стенді, виноробня також мала власну експозицію. Вина з унікальних теруарів Барово, Бела Вода та Лепово зачарували своєю елегантністю, вишуканістю, потенціалом та потужним характером.

Wines of Turkey цього року представили на своєму національному стенді 8 виноробень, зокрема дві з них давно є моїми фаворитами — Paşaeli та Suvla. Турецькі вина також були у центрі уваги на двох майстер-класах, котрі провели Каро Маурер MW (Caro Maurer), Німеччина та Войчех Боньковські MW (Wojciech Bońkowski), Польща. Вони розповідали про унікальні автохтонні сорти винограду — Емір, Нарінджі, Каледжик Караси — котрі відображають душу цієї древньої землі та її неповторну ароматичну палітру.

Стенд Austrian Wine виглядав професійно й вишукано — саме так, як і мав, презентуючи елегантні австрійські вина.

Як завжди, теплою і приємною була зустріч із Крісом Йорком (Chris Yorke), CEO Austrian Wine, а вечірка на стенді, на яку він запросив також і українських виноробів та представників команди Wines of Ukraine — дуже веселою і запальною. 

No/Low: між популярністю та реальністю

Ринок вин із низьким або нульовим вмістом алкоголю стрімко зростає. Як споживчий попит, так і інвестиції у цій галузі свідчать про стійку тенденцію до розвитку No / Low сегменту. Очікується, що найближчими роками ця категорія продовжить зростати завдяки технологічним інноваціям та розширенню асортименту. ProWein зберігає лідерство у секторі No/Low: цьогорічна виставка зібрала 40 міжнародних експонентів і запропонувала спеціальну дегустаційну зону ZERO від MUNDUS VINI, котра широко представила цю динамічну категорію.

Проте, попри весь ажіотаж, якість більшості No/Low вин залишається неоднозначною. Більшість зразків, представлених у зоні ProWein ZERO, справили, на мою думку та думку багатьох інших дегустаторів, змішане враження — від гірко-солодко-кислого розчарування до легкого подиву.

Загалом у ProWein ZERO взяли участь експоненти з 12 країн, демонструючи широкий спектр безалкогольних альтернатив традиційним винам. Найбільш вдалі зразки, як на мене, — ігристі вина з нульовим вмістом алкоголю. Цілком пристойні зразки у цій категорії вин пропонують добре відомі виробники, такі як Codorníu, Freixenet і Rotkäppchen, а також менші виноробні — наприклад, Weingut Julius Zotz і Manufaktur Jörg Geiger.

Серед найцікавіших учасників сегменту No/Low варто відзначити:

  • BIBO Runge (Німеччина): цей виробник представив лінійку безалкогольних вин «REVOLUZZER» з регіону Рейнгау.
  • Carl Jung GmbH Weinkellerei (Німеччина): піонер у галузі безалкогольних вин з доволі широким асортиментом.
  • Edenvale Beverages Pty Ltd (Австралія): цей виробник акцентує увагу на своїх преміальних безалкогольних винах, що максимально наближені за смаком, ароматом і комплексністю до традиційних вин.
  • Oddbird (Швеція): представлені групою Schlumberger, Oddbird є провідним брендом безалкогольних вин у Скандинавії, відомим своєю високою якістю та ретельно деалкоголізованими зразками.
  • Cognato (Швеція): використовуючи виноград із Південної Африки, Cognato пропонують безалкогольні вина — білі, рожеві та ігристі — з акцентом на якості й виразному характері.

Ці виробники демонструють прагнення галузі підняти категорію No/Low на новий рівень. Але, попри зростаючу популярність, залишається відкрите питання: чи зможуть вина з нульовим вмістом алкоголю коли-небудь подарувати ту саму смакову насолоду, яку цінують справжні поціновувачі вина? Лише час — і смак — дадуть відповідь.

ProWein vs. Wine Paris: змагання за лідерство у глобальній винній індустрії

Наскільки вдається ProWein утримувати лідерство  порівняно з іншими міжнародними винними заходами, і зокрема, Wine Paris? Про це вже другий рік поспіль сперечаються експерти.

Томас Брандл ділиться своїми враженнями: «Попри зменшення кількості учасників та відвідувачів, ProWein все одно залишається найважливішою та найбільш інтернаціональною винною виставкою у світі. Хоча суперництво між ProWein та Wine Paris зараз виглядає таким чином, що ініціатива нібито на боці Франції, бізнес, тим не менш, робиться саме в Дюссельдорфі. Я спілкувався з багатьма учасниками, які брали участь у обох виставках, і всі вони сказали, що отримали набагато більше якісних міжнародних контактів у Дюссельдорфі, ніж у Парижі за тиждень перед тим».

За оцінкою пана Брандла, близько 70% учасників Wine Paris 2025 були французами, хоча організатори й доклали значних зусиль, щоб зробити виставку більш міжнародною та залучити численних іноземних байерів. «Дюссельдорф пропонує значно більше різноманіття учасників і продуктів, що має більше сенсу для міжнародного бізнесу», — підсумовує він. «Однак з точки зору логістики та цін на житло Дюссельдорф вочевидь програє Парижу, і це дуже прикро. На мою думку, Messe Düsseldorf не доклала серйозних зусиль у переговорах з місцевими готельєрами, щоб знизити їхні абсурдно завищені ціни до більш-менш прийнятного рівня», — розчаровано зазначає Томас Брандл. «Для Парижа немає різниці, чи проходить тут винна виставка, чи ні. А от у Дюссельдорфі ненаситні готельєри, на жаль, шкодять репутації ProWein!»

Барбара Ваннер, чия агенція офіційно представляє Wine Paris та багато років займається комунікаціями для своїх клієнтів на ProWein, вважає ці два заходи найбільшими винними виставками в Європі з потужним міжнародним охопленням: «London Wine Trade Fair є важливою для британського ринку, але з точки зору кількості відвідувачів та експонентів вона не може конкурувати з Дюссельдорфом та Парижем. Vinitaly — велика винна виставка, але вона не є по-справжньому міжнародною, оскільки в основному орієнтована на Італію. Звісно, є багато нових виставок, орієнтованих на окремі країни, наприклад, Barcelona Wine Week, а також локальні виставки з меншим, більш регіональним підходом. Проте для міжнародного бізнесу ProWein наразі не має рівних.»

Попри серйозну конкуренцію, ProWein залишається найбільшим і найважливішим міжнародним заходом у винній та алкогольній індустрії. Маючи таку репутацію, можна було б заспокоїтися і відпочивати на лаврах — але ProWein не зупиняється на досягнутому. Тож я хотіла б подякувати організаторам за динамічний підхід, постійну готовність до інновацій, відстеження та створення трендів, а також за незабутні враження та надійні бізнес-контакти, які вони щороку дарують учасникам і відвідувачам виставки. До наступної зустрічі, ProWein! Bis bald!



⇒ Приєднуйтесь до наших соцмереж ⇒ Оптимістична редакція D+ прийме це за комплімент.

⇒ Кожен лайк  сприймаємо як тост!


Photo credits: Messe Düsseldorf / ctillmann, Wines of Ukraine, Wines of Türkiye, Wines of Portugal, ENTERPRISE GREECE, Thomas Brandl, Organize Communications

Міжнародна виставка вин і міцних напоїв ProWein 2025, що відбулася з 16 по 18 березня в німецькому Дюссельдорфі, продемонструвала оновлений підхід, нові ідеї та здатність адаптуватися до складних умов, які склалися наразі для світової винної та алкогольної індустрії — зміни клімату, падіння продажів, зростання торгових бар’єрів тощо. Виставка стала не лише майданчиком для презентації продукції […]

Last call на Concours Mondial de Bruxelles Red&White Tasting 2025: вина світу вирушають до Китаю!

До уваги українських виноробів!


Last call для реєстрації зразків на найбільший конкурс від Concours Mondial de Bruxelles — Red&White Tasting 2025! До реєстрації приймаються білі та червоні вина. 

♥ Реєстрація триває до 2 квітня!

Concours Mondial de Bruxelles

Спеціальні умови для учасників з України

CMB високо цінує зусилля українських виноробів, котрі виробляють чудові вина високої якості, незважаючи на тривалу російську агресію проти України.

Тому, за домовленістю з Drinks+ та Wines of Ukraine, організатори пропонують всім виноробам з України спеціальну знижку у 20% на участь у всіх 4 дегустаційних заходах CMB (або будь-який з цих 4 заходів) цього року! 

Знижка відраховується від базової вартості участі (185 євро за 1 зразок), котра також є варіативною, залежно від кількості поданих зразків (що більше зразків ви надаєте, то меншою стає базова вартість 1 зразка). 

Як отримати знижку?

Будь ласка, використовуйте код CMB25UA під час реєстрації.

Більше інформації шістьма мовами та дедлайни: https://concoursmondial.com

Напрямок: Китай

Concours Mondial de Bruxelles Red&White Tasting 2025 відбудеться 10–12 червня в Їньчуані, регіон Нінся, Китай. Нінся, розташований у північній частині Китаю, став одним із найвідоміших виноробних регіонів країни. Його часто називають «китайським Бордо». Винна історія регіону почалася у 1980-х, коли великі виробники, такі як Changyu та Great Wall, заклали тут свої виноградники.

Виноградники Нінся здебільшого розташовані біля східних схилів гір Хелань. Клімат тут континентальний, із великими перепадами температури. Сонця вистачає, опадів небагато — ідеальні умови для виноградарства. Єдиний виклик — суворі зими, через які виноградарям доводиться вкривати лози землею, щоб вони не вимерзли.

Регіон спеціалізується на бордоських сортах винограду, зокрема Каберне Совіньйоні, Мерло та Каберне Гернішті (його вважають родичем Карменера). Саме вони формують характер місцевих червоних вин.

За останні 20 років винна галузь Нінся зросла в рази. Площа виноградників збільшилася з 2 660 гектарів у 2004 році до 39 300 гектарів у 2014-му. На кінець 2016 року тут вже працювало 100 виноробень, ще 80 будувалися, а 50 були на стадії планування. Це привернуло увагу інвесторів із усього світу. Наприклад, у 2024 році австралійська компанія Treasury Wine Estates придбала контрольний пакет акцій виноробні Ningxia Stone & Moon Winery, щоб розвивати в Китаї свій знаменитий бренд Penfolds.

Вина з Нінся отримують престижні нагороди на міжнародних конкурсах. Місцева влада підтримує розвиток виноробства, а винороби вкладають у якість та експерименти, що робить Нінся одним із найцікавіших винних регіонів світу.

Глобальна перспектива

Організатори Concours Mondial de Bruxelles запевняють, що жоден інший конкурс у світі не має такого інтернаціонального складу журі. Завдяки своїм заходам у Південній Африці, Китаї, Мексиці, Молдові, Бразилії та Бельгії, CMB може гарантувати глобальне охоплення для вин та виробників, що беруть участь у конкурсах.

Сподіваємось, що амбітні українські винороби доєднаються до конкурсу, і їхні вина отримають міжнародне визнання — цього разу у далекому Китаї!



⇒ Приєднуйтесь до наших соцмереж ⇒ Оптимістична редакція D+ прийме це за комплімент.

⇒ Кожен лайк  сприймаємо як тост!


 

До уваги українських виноробів! Last call для реєстрації зразків на найбільший конкурс від Concours Mondial de Bruxelles — Red&White Tasting 2025! До реєстрації приймаються білі та червоні вина.  ♥ Реєстрація триває до 2 квітня! Спеціальні умови для учасників з України CMB високо цінує зусилля українських виноробів, котрі виробляють чудові вина високої якості, незважаючи на тривалу […]

Американський бумеранг

Коли в Європі пересічний вайнловер каже «американське вино», в 99 зі ста випадків має на увазі Каліфорнію. Чому? Відповідь полягає в одній майже детективній історії, яку закрутив в 1976 році  Стівен Спур’є (Steven Spurrier) – кмітливий виноторговець, який у 70-ті роки відкрив лавочку в Парижі. Обурений зневагою французів до американських вин, він наважився на крамольну дегустацію всліпу, де співставив вина уславлених шато Франції з винами каліфорнійців. До суддівства запросив найагресивніших апологетів Бордо та Бургундії. І що ви думаєте, всліпу європейські експерти виставили бали, які дозволили перемогти Каліфорнії!


Зауважимо, що дійсно, виноробство на цих американських землях, вперше датоване ще серединою 17 століття, досить довго розвивалося не надто вдало. Згодом американці почали наслідувати європейські стилі та висаджувати здебільшого французькі сорти винограду – Шардоне, Каберне Совіньон, Піно Нуар тощо. Аж згодом місцеві винороби в долинах Напа та Сонома, в Мендосино, Санта Крус та на інших теруарах штату почали висаджувати власні сорти і перш за все Зінфандель, що згодом і дало ті чудові результати каліфорнійцям, зафіксовані з подачі Спур’є в Парижі.

Ridge Vineyards

Найбільш вражаючих оцінок на Judgement of Paris  «Суді Парижа», а саме під такою назвою той революційний тейстинг увійшов в історію, набуло американське Chateau Montelena. Хоча вирок у Парижі в 1976 році залишається визначальним моментом, це лише один розділ на довгому шляху виноробні. Понад п’ятдесят років, перебуваючи у власності сім’ї Барретт, Chateau Montelena культивує глибоке розуміння своїх виноградників, охоплюючи нюанси кожного врожаю. Філософія полягає не у відтворенні рік за роком одного смаку, а в охопленні суті кожного вегетаційного періоду, дозволяючи природі виражати себе через кожен вінтаж.

А сьогодні виноробня, що утримує статус одного з найкращих виробництв Долини Напи, увійшла до ком’юніті WTA – і якщо ви читаєте ці рядки, можете стати дотичним до цієї легенди світового виноробства – проголосувавши за Chateau Montelena.

chateau-montelena16

До речі, поруч з Шато Монтелена на Judgement of Paris фігурувала ще одна виноробня, яка сьогодні пліч-о-пліч стала і в проєкті WTA – один з найстаріших каліфорнійських виробників – Ridge Vineyards.

Ці американські винарні запустили тоді на бік Європи своєрідний бумеранг зацікавленості, який відтоді повертається і знову курсує між материками. А Каліфорнія і досі утримує статус «мекки американського виробництва». До речі, Каліфорнія в 2025 році номінована проєктом Wine Travel Awards як Регіон року, а разом з нею, під егідою California Wines, в нинішньому релізі премії зібралося сузір’я видатних каліфорнійців.

California Wines

Чого вартує лише ім’я Robert Mondavi Winery! Майже шість десятиліть виноробня Роберта Мондаві була маяком інновацій, досконалості та майстерності в Долині Напа. Справжній піонер, Роберт Мондаві не лише сформував виноробну промисловість регіону, але й встановив стандарти, які знаходять відгук у всьому світі. Сьогодні виноробня Robert Mondavi має виноградники в різних частинах долин Напа та Сонома.

Фоловери WTA, гарних вин та захоплюючих винних доріг мають змогу ознайомитися із виноградниками та винами Роберта Мондаві і, зрозуміло, проголосувати за зіркову виноробню.

Черговий учасник нашого огляду – Duckhorn Vineyards. Цю виноробню також не варто представляти поціновувачам преміальних вин. Заснована Деном і Маргарет Дакхорн у 1976 році, компанія Duckhorn Vineyards витратила майже п’ятдесят років на те, щоб стати одним із провідних виробників вин у Долині Напа. Про що сьогодні розповідають їхні виноградники, – дізнавайтеся і голосуйте. А будете в Каліфорнії, не пропустіть чудовий захід: Duckhorn Vineyards пропонує винні  Derby Party. У 2025 році 10-та щорічна вечірка відбудеться 3 травня.

Duckhorn Vineyards

Крім того, цього року в премії взяли участь такі яскраві виробники, як The Silver Oak Winery та Dunn Vineyards. Останній має виноградник в унікальному теруарі Howell Mountain з офіційним статусом субрегіону AVA. Про ці вина визначний винний критик Antonio Galloni писав так: «Це каберне для терплячих, але у найкращих урожаях Howell Mountain є одним із найкращих вин не лише Каліфорнії, а й усього світу».

Чи не зворотнім вектором того американського бумерангу зацікавленості, запущеного під час Judgement of Paris, стало придбання у 2020 році каліфорнійської виноробні, що сьогодні носить ім’я Cathiard Vineyard’s, піонерами бордоського винного туризму – власниками славетного французького Château Smith Haut Lafitte – Флоранс і Даніель Катьяр. Вони придбали маєток з виноградниками на територіях Rutherford та St. Helena AVA, закохавшись у його біорізноманіття. Ви можете дізнатися про цей блискучий проєкт, заразом підтримати наших номінантів і проголосувати за цих видатних виноробів, які прокладають місток між Америкою та Європою.

І тут маємо згадати ще один канал зв’язку – чи то транспорту, якщо точніше, – що задовольняє зацікавленість вайнловерів зі Старого та Нового світу. Це – Expedia Cruises. Круїзна компанія – світовий лідер в сегменті лакшері туризму, що працює з 1987 року, нещодавно першою у світі розробила напрямок нішевих винних круїзів. Дякуючи цій інноваційній ідеї, сьогодні винні туристи, що відправляються винними дорогами світу, замість традиційного «Поїхали!» сміливо можуть казати: «Попливли!»)).

paul-wagner

Винні круїзи, очолювані видатним діячем винного туризму і провідним експертом вина Полом Вагнером, пропонують неперевершене поєднання розкоші, освіти та пригод. Від залитих сонцем виноградників Долини Напа до стародавніх терас Грузії та Вірменії, круїзи Expedia доставляють пасажирів у серце найвідоміших виноробних регіонів світу. Пасажири насолоджуються ексклюзивними дегустаціями, вечерями з поєднанням вин і приватними зустрічами з виноробами та сомельє. Ці круїзи створюють відчуття спільності та зв’язку, починаючи від дегустації вин Шатонеф-дю-Пап в Авіньйоні й закінчуючи дослідженням португальської Долини Дору. Через інновації та інклюзивність Expedia Cruises змінює світ винного туризму, пропонуючи динамічну, захоплюючу альтернативу традиційним відвідуванням виноградників. Їхні винні круїзи наголошують на розповіді історій та освіті, створюючи глибший зв’язок між пасажирами та винами, які вони пробують. Такий підхід перетворює пасажирів на поінформованих ентузіастів. Зрозуміло, команда WTA прагла залучити в проєкт Expedia Cruises – і ми пропонуємо ознайомитися з новаторськими пропозиціями цього оператора туризму, заразом підтримати його в голосуванні.

expedia-cruises

І в контексті взаємозв’язків винних регіонів та континентів не можемо не згадати найяскравіших американських інфлюенсерів, представників інформаційного сектору, які надають унікальні дані про нові винні релізи, локації, маршрути. Які поєднують світи і відкривають нові смаки та напрямки. Наша рекомендація – звертайтеся до творчості цих персоналій, обирайте для себе найкраще джерело інформації про безмежний світ вина та винного туризму. І підтримуйте своїх фаворитів лайками під час голосування! Представляємо наших номінантів-інфлюенсерів, колег з американського континенту і дозволимо собі невеличку сентиментальну ремарку – наші серця належать кожному з них!

Gwendolyn Alley

Ґвендолін Еллі — поетеса, мандрівниця, викладачка коледжу та письменниця про вино, яка багато публікувалася. Вона виграла конкурс авторських творів Дженсіс Робінсон про відновлюване сільське господарство у 2022 році.

Elizabeth Smith

Доктор Елізабет Сміт — письменниця, суддя конкурсів вина та видатний літератор. А також – креативний партнер і маркетинговий директор компанії Danube Wines, імпортера та роздрібного продавця вина, що базується в Брістолі, Великобританія, і спеціалізується на центральноєвропейських винах. Пані Елізабет Сміт постійний учасник Wine Travel Awards і переможець публічного голосування премії.

Allison Levine

Еллісон Левін є власницею агентства Please The Palate, яке спеціалізується на маркетингу та плануванні подій для індустрії вина та спиртних напоїв. Маючи понад 15 років досвіду в комунікаціях, маркетингу та плануванні заходів, Еллісон захоплена навколишнім світом і людьми в ньому. Еллісон має ступінь магістра з міжнародних комунікацій зі спеціалізацією на міжкультурному навчанні в Школі міжнародного обслуговування Американського університету, а також сертифікат WSET рівня 3 і є членом Circle of Wine Writers.

Susana Ochoa Vega

Сусана Очоа Вега — видатний сомельє, журналіст і телеведуча з Квебеку. Вона є продюсером і ведучою популярної телевізійної програми про світ вина та гастрономії La Beauté du Vin, яка охоплює понад 600 000 глядачів щотижня.

Wine Future Conference

Міжнародна винна конференція Wine Future є колективним джерелом унікальних ідей та інформації. Понад 10 років вона слугує майданчиком для зустрічі  авторитетних персоналій винного бізнесу та обміну думок. Wine Future 2025 відбудеться з 13 по 15 листопада в Майямі (Miami), в Міжнародному університеті Флориди (FIU). Тема цього року – протистояння 10 головним викликам, які зараз впливають на виноробну промисловість та сектор винного туризму.



⇒ Приєднуйтесь до наших соцмереж ⇒ Оптимістична редакція D+ прийме це за комплімент.

⇒ Кожен лайк  сприймаємо як тост!


 

Коли в Європі пересічний вайнловер каже «американське вино», в 99 зі ста випадків має на увазі Каліфорнію. Чому? Відповідь полягає в одній майже детективній історії, яку закрутив в 1976 році  Стівен Спур’є (Steven Spurrier) – кмітливий виноторговець, який у 70-ті роки відкрив лавочку в Парижі. Обурений зневагою французів до американських вин, він наважився на крамольну […]

Украина: земля героїчного виноробства

Насправді клімат України – однієї з найродючіших країн Європи – сприятливий для вирощування лоз на усій території. І якщо буквально 10 років тому закладка виноградників у північних областях сприймалася як сенсація, то сьогодні це норма життя. І все ж винороби України сьогодні працюють в екстремальних умовах, виявляючи, без перебільшення, справжній героїзм. І справа не в крутих гірських схилах або пекельних посухах. Країна потерпає від російської агресії, а це означає, що люди йдуть на роботу після безсонних ночей під обстрілами, на виноградниках натикаються на міни, а склади та підприємства трощать ворожі ракети.


І все ж, незважаючи на триваючу війну та економічні труднощі, українські винороби залишають слід на світовій арені – виготовляють вина, відзначені нагородами, і виходять на міжнародні ринки, такі як Великобританія, США, Японія, Польща та країни Балтії.

big-wines-

Маючи п’ять ключових виноробних регіонів – Закарпаття, Бессарабію, Чорноморський край, Запоріжжя та Крим (тимчасово окупований), а також нові північні виноградники, Україна доводить, що є виноробним регіоном Старого Світу з новою ідентичністю. Від історичних автохтонних сортів винограду, таких як Тельті Курук, Кокур і Одеський Чорний, до нових північних терруарів, де виробляють яскраві білі, рожеві та ігристі вина, винна сцена України стає все міцнішою з кожним роком. Окрім виноробства, виноробна галузь України є символом стійкості, інновацій та єдності, де професіонали в різних галузях – винороби, сомельє, викладачі, організатори заходів та імпортери – працюють разом, щоб просувати українське вино у всьому світі.

pauk

Нагорода Wine Travel Awards (WTA) відзначає цих піонерів, які, незважаючи на всі труднощі, продовжують формувати майбутнє винної сцени України. Наразі настав час підтримати візіонерів, які формують виноробну галузь України.

Голосуйте за найкращих номінантів WTA від України!

Провідний український виробник вина (у складі групи компаній Vinos de La Luz) з 87 га виноградників у Бессарабії, що спеціалізується на Одеському Чорному та сорті Тельті Курук. Попри війну, Big Wines не лише відома своїми лімітованими випусками преміальних вин, а також інвестує в нові виноградники та сучасний виноробний завод у Київській області.

Big Wines


Цей винний бренд представляє нову хвилю виноробства в Україні, зосереджуючись на преміальних тихих та ігристих винах, які відображають терруар країни. Їх девіз «Пишаюся українським!» втілює прагнення до досконалості. Нещодавно бренд був придбаний компанією Big Wines.

46 Parallel Wine Group


Це перлина Закарпаття, що зберігає багатовікові традиції виноробства в Карпатах. Регіон спеціалізується на виробництві вин з автохтонних українських та європейських сортів винограду, одночасно пропагуючи екологічно чисте виноградарство. Ці краї насичені красою природи, архітектурними та історичними пам’ятками, гастрономічними спеціалітетами та гостинними господарями.

Wines of the Silver Land


Бутик-виноробня, що спеціалізується на високоякісних винах ручної роботи, які демонструють виразний характер українських терруарів. Ці вина відрізняються авторським стилем винороба і його відданістю екологічним практикам.

KSV House of Wine


Крафтове лікеро-горілчане виробництво, що відроджує спадщину українського виробництва спиртних напоїв, поєднуючи традиційні рецепти з сучасними технологіями для створення унікальних високоякісних спиртних напоїв, які підкреслюють українську майстерність.

Файна Гуральня


Провідна школа сомельє в Україні, яка готує нове покоління професіоналів та амбасадорів вина. Віталій Ковач – відомий експерт, який формує винну культуру та освіту в Україні та за її межами.

Ковач


Відеопрограма, що спонукає до роздумів, присвячена останнім тенденціям вина, алкогольних напоїв і гостинності. Завдяки висновкам експертів і поглибленим обговоренням, цей проєкт відкриває новий погляд на галузь.

neVynne Interview


Унікальна гастрономічна ініціатива, де найкращі шеф-кухарі та сомельє співпрацюють, щоб створити надзвичайні страви, підтримуючи гуманітарні зусилля в Україні.

Благодійні гастрономічні вечері


Найбільша подія індустрії барів у Східній Європі, яка збирає барменів світового класу, виробників алкогольних напоїв і міксологів, щоб задати нові тенденції у світі напоїв.

BAROMETER International Bar Show


Одна з найважливіших виставок вина та алкогольних напоїв в Україні, що об’єднує виробників, дистриб’юторів та ентузіастів. Подія, яку варто відвідати всім, хто хоче пізнати різноманітний світ українського вина.

Be Wine

 

Ваш голос має значення!

Підтримайте виноробну галузь України, проголосувавши за цих виняткових номінантів і допоможіть їм отримати заслужене міжнародне визнання.



⇒ Приєднуйтесь до наших соцмереж ⇒ Оптимістична редакція D+ прийме це за комплімент.

⇒ Кожен лайк  сприймаємо як тост!


 

Насправді клімат України – однієї з найродючіших країн Європи – сприятливий для вирощування лоз на усій території. І якщо буквально 10 років тому закладка виноградників у північних областях сприймалася як сенсація, то сьогодні це норма життя. І все ж винороби України сьогодні працюють в екстремальних умовах, виявляючи, без перебільшення, справжній героїзм. І справа не в крутих […]

Піднімаючи келих за Україну: яскрава презентація на ProWein 2025

В останній день найбільшої у світі міжнародної виставки вина й алкогольних напоїв ProWein 2025 відбулася дегустаційно-освітня подія, котра стала достойним завершенням серії майстер-класів у ProWein Business Forum. Wine Travel Awards, Vinоs de La Luz та українські винороби — номінанти премії — презентували винні регіони й сорти України, а також представили в дегустації вина, вироблені зі знакових українських сортів: Тельті Курук, Сухолиманський та Одеський Чорний.


Цей захід, організований Drinks+ Media Group та Wine Travel Awards став можливим завдяки підтримці міжнародній виноробній компанії Vinоs de La Luz та її засновнику, доктору Рікардо Нуньєсу — меценату, інвестору та партнеру Drinks+, котрий уже багато років поспіль підтримує розвиток виноробної галузі України.

ProWein 2025

Презентація й дегустація «Paradoxes of Ukraine: Winemaking and Tourism in Wartime» (Парадокси України: розвиток виноробства та туризму в умовах війни) зібрала близько 50 гостей, серед них — нові обличчя й давні друзі медіа-групи Drinks+ та поціновувачі українського виноробства. Доктор Рікардо Нуньєс розповів про позитивний досвід BIG WINES, виноробні, що є частиною компанії Vinоs de La Luz, про те, як розвиває цей бізнес і не збирається припиняти інвестиції й розвиток, незважаючи на довготривалу російську агресію в Україні. 

ProWein 2025

Наталія Бурлаченко, СЕО BIG WINES, розповіла гостям про історію українського виноробства, винні регіони й сорти винограду, котрі вирощують в Україні, фокусуючись на трьох сортах, що були представлені в дегустації, та презентувала вина від компанії 46 Parallel Wine Group та BIG WINES. 

У дегустації також були представлені номінанти Wine Travel Awards — виноробня Beykush з Миколаївщини та виноробня Villa Tinta з Придунайської Бессарабії, а також виноробня Kolonist із того ж регіону. Beykush, Kolonist і Villa Tinta є справжніми перлинами винного туризму на півдні України. Варто відзначити також, що Villa Tinta i Kolonist є учасниками винно-гастрономічного маршруту Ukrainian Bessarabia’s Wine and Taste Route, яка свого часу стала переможцем премії Wine Travel Awards у категорії Region of the year. Незважаючи на виклики війни, Beykush, Kolonist і Villa Tinta продовжують приймати туристів, але в обмеженій кількості й виключно за попередніми домовленостями. Під час дегустації на ProWein співвласниця Kolonist Алла Плачкова та співвласник Villa Tinta Костянтин Тінтулов яскраво презентували свої вина й розповіли про виклики, з котрими стикаються українські винороби під час війни.

Отже, дегустаційний лист заходу виглядав так: в якості welcome drink гостям запропонували вишукане ігристе Grand Admiral Brut Nature 2018 від 46 Parallel Wine Group (золота медаль MUNDUS VINI Spring Tasting 2025). Це вино створене за класичним методом, витримане на осаді протягом 49 місяців.

Другим вином був Telti Kuruk 2023 від виноробні Beykush з Миколаївщини — свіжий, з ароматами цитрусу, свіжих трав, айви та акації, з легким мінеральним посмаком і приємною кислотністю.

Третім у списку був Telti Kuruk 2023 від BIG WINES, з витримкою у дубі протягом 6 місяців. Це вино має неповторний тонкий квітково-медовий аромат із нотками білих фруктів, підсушеної трави, зеленуватих кісточкових фруктів, а також — добре збалансовану кислотність.

Четвертим білим вином у списку було Kolonist Сухолиманське 2024 — чудовий зразок вина з цього неповторного локального сорту, фруктове, мінеральне, з ароматами свіжих яблук, свіжих степових трав, солодких груш та екзотичних фруктів, повнотіле, з відчутною кислотністю та мінеральним посмаком.

Лінійку червоних вин відкривав Villa Tinta Premium Collection Odesa Black 2022 (золота медаль MUNDUS VINI Spring Tasting 2025). Це вино, виготовлене з нашого флагманського сорту Одеський Чорний, витримане у сталевих ємностях. Має насичений колір, жваві таніни, аромати темних фруктів, ожини, чорниці, м’яти, чорного перцю та спецій з нотами сливового джему.

Завершив парад Big Art Odesa Black Ivan Marchuk Limited Edition 2022 від BIG WINES (це вино зовсім нещодавно здобуло найвищу нагороду — Grand Gold та титул Best of Show Ukraine — на міжнародному конкурсі MUNDUS VINI Spring Tasting 2025). Це вино, водночас інтенсивне, насичене й елегантне, пройшло витримку в дубі протягом 12 місяців. Має вишукану ароматику з нотами ожини, чорниці та чорного перцю, з тонами шоколаду та фіалок.

Яскрава й емоційна презентація, а також — надзвичайна якість та неповторність українських вин справили враження на гостей заходу. Деякі з них залишились, щоб поспілкуватись із виробниками та висловити їм свої враження та компліменти.

Наталія Бурлаченко ділиться своїми враженнями: «Події такого рівня — чудова можливість для українського виноробства заявити про себе на потужному міжнародному майданчику, котрим уже багато років є ProWein. Наша мета – підкреслити унікальний характер українських вин і показати, що навіть у ці складні часи наші винороби продовжують створювати вина виняткової якості. BIG WINES, 46 Parallel Wine Group і Vinos de la Luz віддані справі просування українського виноробства як на національному, так і на міжнародному рівнях, і ми й надалі робитимемо все можливе, щоб підтримувати наших колег і розвивати бренд українського вина».

ProWein 2025

Цей захід є ще одним важливим кроком для просування українського виноробства та промоції України як виноробної країни на міжнародних майданчиках. Команда Drinks+ Media Group вдячна виноробній компанії Vinos de La Luz за співпрацю й сприяння в організації цього івента, а також міжнародній виставці ProWein — за бездоганну організацію та ефективність. Ми пишаємось українськими виноробами й надалі докладатимемо зусилля до нашої спільної справи: створення сталого іміджу України як виробника надзвичайно якісних вин.

До зустрічі на наступних великих винних подіях!



⇒ Приєднуйтесь до наших соцмереж ⇒ Оптимістична редакція D+ прийме це за комплімент.

⇒ Кожен лайк  сприймаємо як тост!


 

В останній день найбільшої у світі міжнародної виставки вина й алкогольних напоїв ProWein 2025 відбулася дегустаційно-освітня подія, котра стала достойним завершенням серії майстер-класів у ProWein Business Forum. Wine Travel Awards, Vinоs de La Luz та українські винороби — номінанти премії — презентували винні регіони й сорти України, а також представили в дегустації вина, вироблені зі […]

Тропічний бум

Новий звіт Beverage Trends 2025 від компанії Flavorman оповістив світ про майбутнє цунамі популярності вин з тропічними фруктами у смакоароматичному профілі. Тому пропонуємо цьогорічний маршрут свідомого енотуриста прокласти до країн з тропічним кліматом та більш-менш розвинутим виноробством. Для початку онлайн подорож до Азії: знайомимося з номінантами премії WTA, і заразом голосуємо за кращих.


Індія. Дорога в Махараштрі

Щойно були оприлюднені результати дослідження Flavorman, відразу згадалася Індонезія з її фруктовими винами з мангостину чи лічі, або Індія, де навіть вина з міжнародних сортів набувають екзотичних тонів. Втім, на виноградниках останньої лише 1,5% урожаю винограду іде на вина. Взагалі, сумарна площа виноградників, призначених для виноробства, складає без малого 2 500 га. Більшість виноробень знаходиться в регіоні Нашик (Nashik) штату Махараштрі, який вважається батьківщиною винного сектору країни, і де розташовано 90% виробництв. Саме тому Нашик став помітним центром винного туризму – всього-то 190 км від Мумбаї 🙂 (тут доречно згадати фантастичні подорожі індійськими потягами – то окрема аттракція!).

Хоча в Індії працюють і з автохтонами – Anabeshahi, Arkavati та Arkashyam, –  левову частку списку посідають міжнародні сорти. Адже своїм минулим індійське виноробство зобов’язане португальцям та британцям, а сьогоденням – французам і, в першу чергу, Мішелю Роллану (Michel Rolland). Отже, тут популярні Каберне Совіньйон, Шираз і Мерло для червоних вин і Шардоне, Шенон Блан та Совіньйон Блан для білих. Тим, хто перебуває в пошуках актуальних тропічних смаків і зацікавлений в винному ринку Індії, варто звернути увагу на досвід провідного експерта по Індії – Сонал Холланд (Sonal Holland) Master of Wine, переможця WTA 2023-2024 Ambassador of the Year.

Sonal Holland


Як слон в дегустаційній залі

Давно, ще на світанку своєї кар’єри видавця винного журналу я потрапила в Тайланд і була здивована якістю їхніх фруктових вин за дуже помірну ціну. До речі, тут сухі вина виробляють не лише з екзотичних фруктів, але й з яблук або полуниці, плантаціям якої приділяють велику увагу. Навіть існують державні програми по заміщенню північних плантацій коноплі чи маку на грядки з ягодами в гірському Чіанг Меї. Саме тут, та ще в двох регіонах – Таб-Кванг та Хуа Хін і зосереджені тайські виноробні, що випускають, крім ягідно-фруктових, класичні вина з vitis vinifera.

Отже, хоча країна не може похвалитися століттями традицій, розташований на 13-й паралелі Тай зробив вагомий внесок у світ вина, створивши принцип «виноробства нетрадиційних параллелей». Цей принцип руйнує стереотип, що високоякісне вино можна виробляти лише в помірних кліматичних зонах. Найчастіше тут вирощують такі сорти, як Сіра, Шенон Блан, Коломбар  та Малага Бланка. Виноградні вина Таїланду, не зважаючи на вологий клімат, багаті на смак і складні букети, вони демонструють ті самі характерні ноти тропічних фруктів, приправлених нотками спецій.

В Тайланді радимо відвідати виноробню Monsoon Valley Vineyard Monsoon Valley Vineyard, якій ось-ось має виповнитися 25 років (перед тим, як їхати, встигніть до 1 квітня за Monsoon проголосувати!).

Виноградник Monsoon Valley Vineyard розташований у тихій долині поблизу місця, яке колись використовувалося як загін для слонів. Сьогодні поруч – заповідник цих велетнів Баан Кхок Чанг, що став додатковою туристичною атракцією. Виноградники Monsoon Valley Vineyards розташовані на приголомшливому тлі вкритих джунглями пагорбів Хуа Хіну, пропонують захоплюючий досвід винного туризму, демонструючи сорти винограду, які процвітають в унікальному мікрокліматі, з морським бризом і багатими ґрунтами. І, звичайно, пропонуючи туристам вина, відзначені багатьма міжнародними нагородами (для Тайланду то рідкісне явище поки що), включаючи медалі AWC Vienna.

Monsoon Valley Vineyard


Корейський синдром

Крім загальновідомого соджу, або рисового вина макколі, у Південній Кореї є і власне вино, виробництво якого набирає обертів. Особливістю корейських вин є легкість, свіжість та різноманітні тропічні фруктові аромати, адже здебільшого їх виробляють з яблук, фруктів та ягід (хурма, персик, плоди актинідії тощо), що поєднує виноробство країни з традиціями Тайланду. А ось що, як на мене, дійсно вирізняє Корею, то це підхід до вина, перш за все, як частини дуже розвиненої гастрономічної культури. Тобто в переважній більшості корейці дивляться на вино виключно в контексті пейрінгу. Тому винороби прагнуть створювати універсальні вина, дружні до блюд національної кухні. Цей підхід і орієнтація на HoReCa вочевидь спостерігається і в дизайні, тому в Кореї можна зустріти досить простецьке яблучне вино, оздоблене пелюстками золота. Втім, виноробство розвивається. Нині в країні працює близько 150 виноробень. Іде ретельна селекція сортів, зростає якість. З 1 липня 2017 року корейське вино стало класифікуватись як традиційний напій. І корейська кухня виявила до вина взаємність: її популярність у світі спричинила зростання інтересу вайнловерів, що цінують особливість корейських вин. На тлі цього обсяг продажів корейських вин на глобальному ринку почав зростати. Побут позначився на свідомості: у середовищі корейських інфлюенсерів тепер можна зустріти не лише гастрономічних критиків, але й серйозних винних експертів. Один з них – номінант WTA Чан Джун Пак (Chan Jun Park), віце-президент Корейської міжнародної асоціації сомельє, Директор в Азії конкурсу OIV Asia Wine Trophy, винний письменник, видавець, автор книги, викладач Університету Кюнхі в Сеулі. Це один з найдосвідченіших знавців вина на просторах Азії. А його сайт www.vinfriends.com – справжня енциклопедія знань про вина світу.

Chan Jun Park


Тайвань – під сонцем, під водою

Переміщаємося на Тайвань, де також виноробство виборює власне місце під тропічним сонцем. В часи японської колонізації, в першій половині 20 століття, на острів імпортували сотні сортів винограду. Але вижили лише термостійкі, включаючи Чорну Королеву (Black Queen), нині домінуючий технічний сорт Тайваню, створений Кавакамі Дзенбеєм (Kawakami Zenbei), хрещеним батьком японського виноградарства, який одружив Золоту Королеву (Golden Queen) з сортом Бейлі (Bailey) для досягнення елегантності та довговічності.

Domaine Vino Formosa

І все йшло б добре, якби не єдине та вагоме «але» – на рідкісно несприятливий клімат для лоз. Юсен Лін (Yusen Lin), автор численних книг про вино, який спеціалізується на бургундських та іспанських винах, а заразом вивчав понад 1,000 виноградників в обох півкулях, так коментує умови, в яких розвивається тайванське виноробство: «Серед виноградників у десятках країн, які я досліджував, мало де є стільки перешкод у виноробстві, як на Тайвані». І дійсно, сезон тайфунів у липні-серпні часто змушує виноградарів збирати незрілі плоди, що містять лише половину фенольних сполук, від тих, що спостерігають в своєму винограді, приміром, бордосці. Друга проблема – обмежений вибір сортів: вологість та рясні опади, помножені на високі температури, витримують ледве півдюжини гібридних сортів, як от Golden Muscat та Musann Blanc. До речі, увага прихильників модної тропічної органолептики: унікальний для Тайваню Musann Blanc особливо ароматний, зі складним смаковим профілем тайванських фруктів, але з низьким вмістом цукру та високим вмістом кислотності, ідеально підходить для приготування тихих вин. Разом з тим, поширені сорти виноградної лози, такі як Каберне Совіньйон, Піно Нуар або Шардоне на Тайвані майже не цвітуть і не плодоносять, принаймні без допомоги дорогих систем охолодження.

Зрозуміло, що складна виноробна промисловість Тайваню виживала протягом десятиліть в основному за рахунок державних субсидій для фермерів, які постачали виноград державі-монополісту на вина та тютюн. До речі, в період свого розквіту Тайвань висадив понад 5 000 гектарів винного винограду. Відколи ж субсидії були припинені в 1996 році, фермери закинули виноградники на користь більш прибуткових продуктів, таких як драконів фрукт, а площі скоротилися лише до кількох десятків гектарів.

Втім, на Тайвані на деяких виноградниках збирають урожай двічі на рік. У порівнянні з літнім урожаєм, зимовий дає меншу кількість, але кращу якість, залишаючи простір для маневрів таким героїчним виноробням, як Domaine Vino Formosa. Власник компанії – доктор Chien Hao Chen.

Чіен Хао Чен (Chien Hao Chen) може похвалитися вченим ступенем Паризького та Бургундського університетів і позитивними результатами своїх виробничих практик. Вина цієї виноробні – Vino Formosa Rosso і Moscato Oro Vino Fortificato NV, виготовлені з винограду сортів Чорна Королева і Золотий Мускат відповідно, завоювали кілька золотих медалей в категорії кріплених вин на таких престижних світових змаганнях, як New York World Wine & Spirits Competition, International Wine Challenge, Mundus Vini і Vinalies Internationales. Лікерне вино Vino Formosa пропонує чудовий кислотний баланс і багатий букет південних ароматів, включаючи медовий виноград та мангостіну, цитрусові, троянди,  цукати та родзинки.

А у 2023 році ця виноробня стала тайванським піонером підводної витримки! Vino Formosa Bianco (Cuvée Marina) зазнає п’яти років старіння в дубовій бочці, перш ніж витратити додаткові сім місяців на океанському дно Тайваньської протоки. Результатом цього є унікальний процес дозрівання, який підвищує складність тропічної ароматики та глибину вина,  і приносить нагороди Cuvée – престижні 92-балли на Vinalies International competition.

Chien Hao Chen


На горизонті Китай

Що вам сказати про Китай? Це неосяжне море всього, в тому числі і вин. Тому не варто гаяти часу на самостійні пошуки маршрутів та вин. Ми знаємо найкращого гіда в цьому неосяжному морі – WildChina Travel.

WildChina Travel

Заснована в 2000 році, WildChina – це відзначена нагородами екологічна туристична компанія, яка спеціалізується на створенні індивідуальних подорожей у будь-який куточок Китаю.

В тому числі, в привабливий Нінся – менш відомий регіон у північно-центральній частині КНР.Саме тут такі принади для мандрівників, як пустеля Тенггер, етнічна меншина Хуей і… виноробна промисловість Китаю. Чому Нінся особливий? Регіон відомий своїми посушливими ландшафтами, що охороняються горами Хелан на заході, просторими рівнинами вздовж річки Хуанхе та великою ділянкою пустелі Тенггер. Нінся має багату та історичну історію, відігравав стратегічну роль під час династій Мін і Цін, був важливим проходом вздовж стародавнього Шовкового шляху. У 1980-х роках китайський уряд розпочав політику, спрямовану на розвиток сільського господарства в регіоні, приділяючи особливу увагу виноробній промисловості. Це поклало початок вирощуванню виноградної лози в Нінся, підприємству, яке з тих пір процвітало, зробивши регіон домом для понад 200 виноробень. У Нінся переважно вирощують Каберне Совіньйон, Мерло та Каберне Гернішт, але винороби активно досліджують і експериментують з різними іншими сортами винограду. Це також регіон героїчного виноробства, хоча регіон має таку саму широту, як Бордо та долина Напа. Тут, щоб пережити холодні зими, винороби повинні буквально закопати лозу під землю наприкінці осені, а відкрити їх аж у квітні наступного року. Тож кращий час для відвідування виноробень Нінся — весна, коли температура м’яка, або пізнє літо та рання осінь, коли збирають виноград.

Тих, хто збереться в енотур до Китаю, будуть супроводжувати експерти виняткової кваліфікації. Приміром, винний експерт WildChina — Кікі Чен Кікі має ступінь магістра з місцевого розвитку та WSET.

А партнер WildChina Фонгі Вокер (Fongyee Walker), перша в Китаї Master of Wine (MW) сьогодні пропонує нову програму ексклюзивних турів, що охоплюють три виноробні регіони Китаю: Пекін, Шаньдун і Нінся. Він включатиме приватні дегустації вин, відвідування виноградників, вишукані ресторани під час вивчення найвідоміших місць у кожному напрямку. Глибокий досвід і пристрасть Fongyee до зв’язку вина з китайською культурою становлять базу цієї програми, яку можна розглядати не лише як захоплюючу подорож, але й як свого роду рівень освіти.

Fongyee Walker

 

Ну, і на останок – найкращий період для візиту в Китай – не весна чи зима, а час проведення ProWine Shanghai, адже це одна з найвпливовіших виставок на ринку Азії, де ви знайдете усі тропічні смаки. І не тільки.

Вже понад 10 років виставка ProWine Shanghai спеціалізується на торгівлі вином і алкогольними напоями, спостерігає зростання виноробної промисловості Китаю, підкреслюючи великий потенціал і силу країни.

ProWine Shanghai



⇒ Приєднуйтесь до наших соцмереж ⇒ Оптимістична редакція D+ прийме це за комплімент.

⇒ Кожен лайк  сприймаємо як тост!


 

Новий звіт Beverage Trends 2025 від компанії Flavorman оповістив світ про майбутнє цунамі популярності вин з тропічними фруктами у смакоароматичному профілі. Тому пропонуємо цьогорічний маршрут свідомого енотуриста прокласти до країн з тропічним кліматом та більш-менш розвинутим виноробством. Для початку онлайн подорож до Азії: знайомимося з номінантами премії WTA, і заразом голосуємо за кращих. Індія. Дорога […]

Нове обличчя виноробства в Центральній Європі: Угорщина та Польща

Угорщина і Польща мають давні винні традиції, які зараз активно відроджують ,поєднуючи історію та сучасні технології.


Угорщина – одна з найстаріших виноробних країн Європи, відома різноманітністю терруарів і автохтонних сортів. Токай – легендарний регіон, що славиться солодким вином, визнаним королями, а Віллані – потужними червоними з Каберне Фран. Польське виноробство почало стрімко розвиватися після 2000-х. Основні винні регіони – Малопольща, Нижня Сілезія, Підкарпаття, зосереджені на холодостійких сортах (Сейвал Блан, Регент, Соляріс). Польські вина все частіше отримують нагороди, а інтерес до місцевого виноробства зростає.

Відвоювати своє місце серед  найкращих європейських вин, популяризувати Угорщину і Польщу як напрямки винного туризму допомагають талановиті,  досвідчені інфлюенцери та амбасадори, серед яких навіть додаток зі штучним інтелектом. Знайомтеся і голосуйте за номінантів WTA!

Tomasz Prange-Barczyński – Wine & Food Influencer/Expert Opinion

Відомий винний критик, редактор і письменник, Томаш Пранге-Барчинський понад 20 років працює у винній індустрії. Він є головним редактором журналу «Фермент» та ведучим винної передачі на Radio 357. Був засновником Magazyn Wino і співпрацював із Playboy, Newsweek, Voyage та Marie Claire.

Томаш написав кілька книг про вино, зокрема «Ріслінг і тапас» (2023), «Італія: путівник до вин» (2022), «Світ на винних стежках» (2020). Він також переклав на польську численні винні видання та продюсував документальні фільми про вино.

Як міжнародний винний суддя, Томаш бере участь у престижних конкурсах (Mundus Vini, Concours Mondial de Bruxelles, Best of Riesling). У 2019 році отримав звання «стипендіат рислінгу», а з 2022 року викладає в Німецькій академії вина.

Окрім вина, Томаш пише про подорожі, лижі та велосипедний туризм. Його остання книга «Рислінг і тапас» (2024) розкриває унікальні гастрономічні поєднання, знайдені під час подорожей Європою.

Kristian Kielmayer – Wine & Food Influencer/Expert Opinion

Kristian Kielmayer

Крістіан Кільмаєр – винний педагог, консультант і культурний посол, робить світ вина доступним і надихаючим. Він викладає у Weinakademie Österreich та провідній угорській винній школі, дотримуючись підходу « learning by teaching». Його знання охоплюють виноробство, економіку, сомельєрську справу, пиво, саке та міцні напої.

Співавтор книги «Вина Угорщини: терруари та сорти», Крістіан також пише для Vince, досліджує поєднання вин і культури, виступав у Мехіко з унікальним фудпейрингом угорських вин та мексиканського шоколаду.

Як консультант Міністерства сільського господарства Угорщини, він сприяв створенню нових PDO-регіонів (Mura, Kőszeg, Sümeg, Füred). Також судить престижні конкурси (Concours Mondial de Bruxelles, Mundus Vini).

Крістіан поєднує вино з фотомистецтвом, виграв OIV Centenary Photo Contest за знімок про зміну клімату. Його виступи на OIV Volcanic Wines Conference, Prowein охоплюють континенти.

Маючи ступінь магістра з міжнародного маркетингу вина, Крістіан прагне отримати PhD із сенсорики, досліджуючи нюанси дегустації. Його місія – зробити вино джерелом знань, культури та зв’язку.

Tomasz Witkowski – Ambassador/Ambassador of the Year

Tomasz Witkowski

Томаш керує винним магазином та інтернет-платформою 2Bratanki/Hungarian Wines – провідного імпортера угорських вин у Польщі. Портфоліо компанії включає понад 200 ексклюзивних угорських вин, а співпраця з ресторанами, барами та роздрібними продавцями допомагає популяризувати їх серед польських споживачів.

Захоплення Томаша угорськими винами почалося з першого візиту до Егера й переросло в багаторічне дослідження виноробних регіонів. Він регулярно подорожує до Угорщини, відкриваючи нових виробників і беручи участь у винних заходах, зокрема конференції Franc&Franc та конкурсі Winelovers Wine Awards.

Томаш активно популяризує угорські вина в Польщі, організовуючи дегустації, виступаючи на ярмарках (Enoexpo, Warsaw Wine Experience) та пишучи про винну культуру. Його стаття «Будапешт на келихах» у Trybuszon розкриває найкращі винні бари угорської столиці.

Він переконаний: сучасне угорське виноробство гідне світової уваги. Відданість справі та визнання клієнтів підтверджують – він робить свою роботу чудово.Томаш Вітковський – Закоханий в угорські вина

Országos Bortúra – Ambassador/Creative Strategy та Wine & Food Influencer/Expert Opinion

Országos Bortúra

Országos Bortúra – це інноваційний додаток, що відкриває перед винними ентузіастами угорську винну культуру. Він дозволяє легко бронювати екскурсії до найкращих виноробень та спілкуватися з однодумцями. Крім Угорщини, Bortúra також пропонує дегустації іспанських і словацьких вин, задовольняючи як любителів, так і професіоналів.

Додаток включає два ключові інструменти:

  • Boradmin – система B2B для автоматизації та просування виноробень, що використовує ШІ.
  • Bortúra App – платформа B2C, що допомагає користувачам знаходити виноробні, бронювати візити та відкривати нові винні маршрути.

Додаток безкоштовний та пропонує бронювання, огляди, інтерактивні вікторини й події. Він уже здобув престижні нагороди, а його співзасновники активно розвивають винний туризм, зокрема через співпрацю з Університетом Земмельвейса.

Országos Bortúra формує майбутнє винного туризму, об’єднуючи цифрові технології та культурну спадщину!



⇒ Приєднуйтесь до наших соцмереж ⇒ Оптимістична редакція D+ прийме це за комплімент.

⇒ Кожен лайк  сприймаємо як тост!


 

Угорщина і Польща мають давні винні традиції, які зараз активно відроджують ,поєднуючи історію та сучасні технології. Угорщина – одна з найстаріших виноробних країн Європи, відома різноманітністю терруарів і автохтонних сортів. Токай – легендарний регіон, що славиться солодким вином, визнаним королями, а Віллані – потужними червоними з Каберне Фран. Польське виноробство почало стрімко розвиватися після 2000-х. Основні […]

KYIV WHISKY 2025: Стиль життя. Смак мислення

12-13 квітня в Києві (КВЦ “Парковий”) відбудеться щорічна дводенна освітньо-дегустаційна подія, присвячена культурі споживання та філософії міцного алкоголю – Kyiv Whisky. Комунікаційна медіагрупа Drinks+ є інформаційним партнером заходу. 


Kyiv Whisky має на меті розвивати індустрію, підтримувати фахівців та надавати доступ до експертних знань, культивуючи обізнаність і свідомість у споживанні алкоголю, а також повагу до культури, історії та філософії такого унікального напою, як віскі.

Що чекає на гостей Kyiv Whisky 2025:

  • 2000 м² Whisky Zone зі 100+ відбірними брендами віскі;
  • 2 Professional Tasting Rooms (зали для закритих дегустаційних сесій – саме тут ви знайдете легендарні лейби, лімітовані випуски та новинки. Тривалість кожної сесії – 50 хв);
  • 2 Speed Tasting Rooms (зали для швидкого, але насиченого знайомства з різними стилями віскі – ідеальний формат для тих, хто шукає інтенсивних вражень. Тривалість кожної сесії – 30 хв);
  • Premium Tasting Room (тут відбувається приватне знайомство з найрідкіснішими сортами, лімітованими серіями та віскі, які створювалися на легендарних дистилеріях. Тривалість кожної сесії — 50 хв);
  • COCKTAILS ZONE (зона барів простір елегантних твістів та сміливих коктейльних експериментів);
  • BROWN SPIRITS: NEW! (територія, де головні герої — це ром, бренді, коньяки та арманьяки. Це простір для міцних напоїв з багатою історією та глибокими смаками);
  • FOOD COURT & FOOD BAR (територія, де їжа доповнює досвід дегустацій. Це ідеальний фудпейринг на терасі з видом на схили Дніпра).

Kyiv Whisky 2025 — це місце, де легендарні бренди віскі розповідають свої історії. Де сучасні леді та джентльмени можуть смакувати стиль життя – в розмовах і на рівні рецепторів. Де важливий не дрес-код, а кут зору. 

Приходьте, щоб вести діалоги на рівні відчуттів, щоб засвідчити, що віскі — це не просто напій, це есенція сотні років традицій та культури. Це спосіб мислення і спосіб пізнання. Це спільнота естетів та експериментаторів, які шанують традиції, але спраглі нових відчуттів.

Важливо зазначити, що організатори Kyiv Whisky, а саме експерти подій гостинності – компанія Hoteliero, зробили невід’ємною частиною своїх подій благодійну допомогу та підтримку тих, завдяки кому є змога проводити наші заходи. Hoteliero підтримує Superhumans Center і передає частину прибутку від продажу квитків на подію, а також 100%  прибутку від всіх інтерактивів Kyiv Whisky на підтримку Superhumans Center. Тож, відвідуючи Kyiv Whisky та інші події Hoteliero, ви допомагаєте пацієнтам Центру. У цій синергії, всі разом, ми розвиваємо індустрію та робимо маленькі добрі справи для підтримки великих людей нашої країни. 

Квитки та інфо про подію: 

Соцмережі:



⇒ Приєднуйтесь до наших соцмереж ⇒ Оптимістична редакція D+ прийме це за комплімент.

⇒ Кожен лайк  сприймаємо як тост!


 

12-13 квітня в Києві (КВЦ “Парковий”) відбудеться щорічна дводенна освітньо-дегустаційна подія, присвячена культурі споживання та філософії міцного алкоголю – Kyiv Whisky. Комунікаційна медіагрупа Drinks+ є інформаційним партнером заходу.  Kyiv Whisky має на меті розвивати індустрію, підтримувати фахівців та надавати доступ до експертних знань, культивуючи обізнаність і свідомість у споживанні алкоголю, а також повагу до культури, […]

Благодійні гастровечері. Місія, яка має тривати

С початку повномасштабного вторгнення ворога на нашу землю команда невтомних шефів, а саме: Асоціація кулінарів та спільнота шефів з України, Польщі, Молдови, Румунії, Азербайджану та Грузії – почали організовувати благодійні заходи в підтримку ЗСУ. Комунікаційна медіагрупа Drinks+ & Wine Travel Awards є інформаційним партнером Благодійних гастровечерь.


На сьогодні вже проведено 21 гастровечеря, заходи відбувались у 5 країнах, 17 містах. Кожен захід організатори намагаються зробити незабутнім: запросити цікавих гостей, виставити ексклюзивні лоти і, звичайно ж, приготувати смачні страви та пригостити крафтовими наливками.

Charitable Gastro Dinners

Кожного разу, у кожному місці, справа шефів знаходить відгук – вони отримують велику підтримку від локальних та міжнародних брендів.

Основна мета благодійних гастровечерь – зібрати кошти для нагальних потреб військових ЗСУ та інших сил оборони. На виручені кошти команда шефів забезпечує наших бійців автівками, різними дронами, раціями, РЕБами, генераторами та іншими вкрай потрібними речами.

Charitable Gastro Dinners

Найбільша сума була зібрана під час вечері у місті Рівне – $ 570 000, захід відбувався майже напередодні Різдва – 19 грудня 2024 року. Наразі відбулась ще одна вечеря – у місті Вінниця, зібрана сума склала 1 500 000 гр. Як і завжди кошти підуть на потреби тих, завдяки кому ми маємо змогу пити ранкову каву і віримо у Перемогу.

Charitable Gastro Dinners

Проєкт Charitable Gastro Dinners є номінантом Wine Travel Awards у Enogastronomic Events/Event of the Year. Підтримати голосуванням можна за посиланням

Разом до Перемоги!

Для надання більш детальної інформації про заходи звертайтесь за телефонами:

  • Андрій Магалецький – Президент Асоціації кулінарів України (+38 068 805 08 05)
  • Анастасія Хоменко – адміністративний директор заходів (+38 099 362 52 42)


⇒ Приєднуйтесь до наших соцмереж ⇒ Оптимістична редакція D+ прийме це за комплімент.

⇒ Кожен лайк  сприймаємо як тост!


 

С початку повномасштабного вторгнення ворога на нашу землю команда невтомних шефів, а саме: Асоціація кулінарів та спільнота шефів з України, Польщі, Молдови, Румунії, Азербайджану та Грузії – почали організовувати благодійні заходи в підтримку ЗСУ. Комунікаційна медіагрупа Drinks+ & Wine Travel Awards є інформаційним партнером Благодійних гастровечерь. На сьогодні вже проведено 21 гастровечеря, заходи відбувались у […]

X
Украина