Увага!

Увага! На сайті використовуються cookie файли.

The site uses cookie files

Даний сайт має вікове обмеження.

This site has age restrictions!

Я підтверджую, що мені, на жаль, давно виповнилося 18 років
I confirm that I have 18 years!

Gastronomy and Wine Portal

Парадокси імпорту та експорту України-2. Сім кроків у майбутнє

«Холістичний підхід: парадокси імпорту та експорту України»  – так називався комбінований (оф- та онлайн) захід, що відбувся під час осінньої виставки Wine&Spirits Ukraine. На запрошення команди Drinks+&Wine Travel Awards відомі в усьому світі британські експерти, судді цьогорічного скликання WTA Річард Бемпфілд (Richard Bampfield) MW і Роберт Джозеф (Robert Joseph) надали фаховий огляд стилістики українських вин і представили своє бачення перспектив експорту та розвитку винного туризму України. Другу частину заходу складали презентації 7 успішних кейсів українських операторів ринку, а на завершення відбулася кругова дегустація вин від ком’юніті WTA. Зауважимо, що онлайн аудиторія складалася із зацікавлених слухачів з 12 країн світу, в тому числі Німеччини, Британії, Португалії, Грузії, Молдови, Греції, Франції, Нідерландів, Польщі тощо. Інформаційну підтримку заходу надало гастрономічне видання PostEat.


SHABO: парадокси в плюс і в мінус

Парадокси імпорту та експорту України

Валентина Парсаєва, яка понад 10 років працює директором з експорту компанії SHABO, першим парадоксом назвала те, що хоча компанія так довго і так успішно працює на міжнародному ринку, все одно наступного року на тому ж ProWein знайдуться відвідувачі стенду, які будуть дивуватися, що Україна виробляє вино. Звідси висновок: українським виноробам варто налаштовуватися на гру в довгу. Ще не одне десятиліття пройде, поки країна реально, а не на словах та в звітах, посяде гідне місце на винній мапі світу. І, звичайно, ця робота потребуватиме значних інвестицій, в тому числі, підтримки з боку держави. Отже, навіть в цілому успішний український бренд стикається з парадоксами, що демонструють мінус.

Наступний парадокс, який озвучила пані Валентина, – це те, що «для пересічного споживача закордоном наша експортна ціна зазвичай у три-п’ять разів вища, ніж базова ціна на італійські та іспанські вина». Отже, на думку експертки, потрібно до рівня ціни підтягувати якість. «Саме тому, протягом останніх 14 років ми наймали найпрогресивніших та найефективніших консультантів з виробництва та виноградарства, аби відповідати вимогам міжнародного ринку».

Від початку повномасштабного вторгнення компанія SHABO не зупиняла виробництво та роботу на виноградниках, і продемонстрований нею парадокс полягав у тому, що жодної хвилини не фокусувалася на ідентифікації себе як жертви, навпаки, натомість ще енергійніше рухалася вперед. У результаті, в травні 2022 року стався один з найуспішніших кроків компанії: вина зайшли у мережу Coop (Данія). «Якщо у 2016 році знадобилося три роки щорічних дегустацій на ProWein та десять місяців на укладання контракту з найбільшою бельгійською мережею, то у 2022 році це зайняло три місяці вже з поставкою. В травні ми познайомились, а вже 24 серпня на День Незалежності України наші вина були на поличках у Данії».

Парадокси імпорту та експорту України

Серед позитивних парадоксів військового часу пані Парсаєва назвала і збереження активних комунікацій з партнерами, в тому числі не припинилися їхні візити на виноробню. Отже, незважаючи на небезпеку, пов’язану з обстрілами, практично одразу після початку агресії росії, в 2022 році представник Coop без вагань відвідав виробництво SHABO – взяв участь у дегустації, побачив виробництво, Центр культури вина і зміг від першої особи розповісти про побачене керівництву та «переконати в тому, що ми ті, кого він хоче бачити у своїй мережі».  Крім того, за цей час виноробню чотири рази відвідували американські імпортері, канадці, бельгійці тощо. Наприкінці виступу Валентина Парсаєва підкреслила, що експорт – це тривала і кропітка праця не лише з імпортерами, а і безпосередньо з кінцевими споживачами. Адже одноразове підписання контракту з одноразовою поставкою не є маркером успіху. SHABO регулярно проводить тейстинги, де відстежує фідбек, зокрема, нещодавно організували дегустацію у Фінляндії. «Дуже важливо спілкуватися з кінцевим споживачем, розуміти ситуацію, в якій знаходимося, смаки споживача та на що він очікує».


Про міцні Vitis Group і недосяжну міць

Парадокси імпорту та експорту України

Другий кейс представив Сергій Мазур, співвласник і директор компанії Vitis Group, яка є найстарішим та потужним імпортером та дистриб’ютором України. Директор Vitis Group подякував організаторам за цей івент і, зокрема, за зустріч з Робертом Джозефом, по книжкам якого, виявляється, один з найавторитетніших українських фахівців, за його власним зізнанням, навчався всьому, що знає.

Пан Сергій розповів про новий напрямок своєї діяльності – виробництво власних локальних міцних напоїв. Компанія Сергія Мазура працює вже 16 років, п’ять років тому виникла ідея посприяти експорту українського вина, він провів консультації з експертами в цьому напрямку і дізнався про безліч протиріч у нашому законодавстві, які перешкоджають вітчизняному експорту. Отже, сьогодні локальні бренди Vitis Group, завдяки своєму досвіду, успішно розвиваються на місцевому ринку, очікуючи кардинальних змін в законодавстві щодо експорту. Адже для прориву на експортному фронті потрібна недосяжна для українських виробників міць.

«Існує декілька схем взаємодії виробників з експортними ринками, – пояснив ситуацію Сергій Мазур. – Самий простий, коли виробник, як, наприклад, SHABO, може сам виходити на експортні ринки, сам приймати участь у виставках, налагоджувати прямі зв’язки. Інший шлях – це шлях країн, де є великі компанії, наприклад, у чилійців це Concha y Toro, Errázuriz – вони працюють напряму, не потребуючи допомоги держави. Третім шляхом мала б піти Україна. У нас велика кількість маленьких виробників і для таких країн найкращій шлях – це коли є представник країни закордоном, або цей агент знаходиться в Україні. І ось наша компанія в співпраці ще з декількома компаніями мала на меті зробити таку агенцію, яка б допомагала освоювати закордонні ринки. Але досить бістро виявилося, що ми живемо в феодальній державі… Законодавство прописано так, що це зробити неможливо апріорі. Чому? Тому, що існують таки речі як, наприклад, акцизні марки, НДС і так далі, і так далі, і так далі… Наразі ми почали виробляти власну продукцію, запустили лінійку торговельних марок, почали співпрацювати з легальними крафтовими виробниками. Та якщо ми задумали б працювати з поляками або німцями і, наприклад, вивезти ігристе вино, а на ігристе вино зараз потрібно наклеювати акцизну марку, то ми повинні купити, наприклад, у Shabo вино, згідно українського законодавства, вони повинні наклеїти українську акцизну марку, сплатити акциз, мито, НДС і віддати нам готові пляшки. Після цього ми повинні зробити якийсь фокус, щоб ця марка «випарувалася» і з’явилася німецька марка, ми повинні її наклеїти на цю пляшку, потім замитнити і відправити вино. Може здатися, що це не дуже велика проблема. Але якщо ви, наприклад, виробник вина десь на Закарпатті, в Одеській чи Миколаївський областях і хочете зайти, припустимо, на ринок Угорщини і навіть вам повезло – до ваших вин проявив інтерес якийсь дистриб’ютор або велика роздрібна мережа, і вони кажуть, що хочуть взяти на спробу два вина з Закарпаття, два з Миколаївської області тощо, вони повинні з кожним з цих виробників укласти угоду, потім виробник повинен набрати усю кількість замовлених пляшок, оформити митні документи на експортний товар і відправити вантаж. Це проблема».

Також пан Мазур зауважив, що і відвідування міжнародних виставок виноробами України, де вони сьогодні мають певні преференції завдяки емпатії світової спільноти, не є доступною опцією для більшості через фінансову неспроможність. При цьому, за словами пана Мазура, – «Держава сьогодні не бере участі і не зацікавлена в експорті вітчизняної продукції».


Big Wines – велике плавання!

Парадокси імпорту та експорту України

Наталія Бурлаченко, CEO Big Wines та амбасадор Vinos de La Luz поділилася унікальним досвідом інвестування у виробництво в Україні, в тому числі і в виноградники під час війни. Погодьтеся, сам по собі цей факт – велика підтримка для українців. І прояв віри у нашу Перемогу. Звичайно, інвестор для цього повинен мати сталеві нерви. Саме таким інвестором стала група Vinos de La Luz на чолі з Доктором Рікардо Нуньєсом. Компанія Vinos de La Luz має виноробні в Аргентині, Іспанії, Італії і США, а український проєкт почав реалізовуватися саме під час війни в Україні і все це стало можливим завдяки рішучості пана Рікардо, який є головним інвестором. Нагадаємо, що Vinos de La Luz – компанія, яка вміє грамотно ризикувати і робити правильні інвестиції: Доктор Нуньєс був серед перших спонсорів, які на першому році життя молодого міжнародного проєкту Wine Travel Awards підтримали нашу ідею. І, до речі, це сталося саме в перший рік війни, тож, користуючись нагодою, висловлюємо вдячність нашому першому спонсору!

Пані Бурлаченко пояснила, що нинішня Україна – країна контрастів та можливостей. І попри війну, а іноді, як це жорстко ні звучить, – саме завдяки війні, окремі галузі почали рухатися і розвиватися. «Бізнес ризикує, пристосовується і виграє, в той час як в економіках зі стагнацією про інвестпривабливість мова не йде. Виноградарство і виноробство в Україні має потужний потенціал, але потрібно мати міцний запас можливостей, щоб саме зараз цей потенціал використовувати. Ми велика держава але на всю країну налічуємо приблизно 200 виноробень, а з ліцензіями ще менше. Якщо взяти Іспанію, зокрема Рибера-дель-Дуэро, то тільки у цьому регіоні налічується 350 виробників. А регіонів в Іспанії понад сотню. Тому повертаючись до України, ми бачимо, що як для виробників, так і для інвесторів – тут неоране поле. Звісно, виробництво вина – недешевий бізнес у всьому світі. І тим не менше, це бізнес, який має вагу. Отже, розуміючи важливість реноме країни, завдяки підтримці Vinos de La Luz Україна повернулась до OIV. Ми представляємо Україну щороку на різних заходах і спостерігаємо, що Україна має сильний потенціал і інтерес до себе. Зріс інтерес і до нас, і до нашого продукту (вин і міцних напоїв), про нас хочуть знати більше. А щоб про нас знали більше, – нам потрібно виробляти більше, і нас (виноробів) повинно бути більше. Так, нам не вистачає державної підтримки, але це не означає, що ми не повинні рухатися далі».

Пані Наталія процитувала Рікардо Нуньєса, який каже, що «наразі Україна переживає такі часи, як Аргентина у 80-х роках минулого сторіччя, коли 80% місцевих вин споживались на внутрішньому ринку. Те саме відбувається зараз в Україні. Але за пару десятків років є шанс вийти на зовсім інший рівень». Щодо парадоксів, Наталія Бурлаченко називає парадоксом саму власну компанію: «Адже нам доводиться сьогодні конкурувати з власним асортиментом… Ми знаходимось по обидва боки барикад і, насправді, з різних ракурсів спостерігаємо, як все відбувається», – каже експертка. На думку Наталії Бурлаченко, для успіху українським виноробам важливо створювати завершений цикл виробництва. В іншому випадку, потрібно з’єднувати багато складових, інколи це складно. Виноробня Big Wines, яка сьогодні будується, матиме повний цикл. Отже, рекомендація пані Наталі  – брати курс саме на  таке виробництво.


Bakota Bay Winery – довга дорога до місця під сонцем

Парадокси імпорту та експорту України

Логічною відповіддю на пораду власниці Big Wines стала розповідь Ганни Ковалевської, знаної в Україні сомельє та співзасновниці Bakota Bay Winery, крафтової родинної винарні. Саме заради переходу до повного циклу, заради власного виноградника родина просто в розпал війни ризикнула перебратися з Кіровоградщини в Хмельницьку область, в район мальовничої Бакотської затоки. На той момент вже відзначений нагородами багатьох конкурсів винороб Руслан Ковалевський, який 12 років йшов шляхом досліджень та навчання, усвідомив, що для досягнення мети – вин гідного міжнародного класу – однієї майстерності замало, він має контролювати процес з самого початку, від грунтів та розвитку лоз. Цей шлях не був простим, але подолавши розчарування та виклики, винороб знайшов власне місце під сонцем.

Пані Ганна розповіла присутнім та онлайн аудиторії: «Наша винарня має досвід в один, до того ж найважчий, рік, але ми вже одержали ліцензію і пропонуємо своїм поціновувачам справді високоякісне вино. Крім того, вважаю, що на сьогодні Поділля є одним з найперспективніших виноробних регіонів України. Поки ще офіційно як мікрозона ми себе не заявили, але працюємо над цим разом із місцевою спільнотою виноробів. Наразі ми випустили 5000 пляшок вина за сезон 2023 і все продали на місці. Позитиву додає те, що Бакота – то перспективна туристична дестинація, гарна місцевість, і ми розташовані безпосередньо на вже популярній винній дорозі. Тому ми скоординувалися з однією турагенцією і приймаємо у себе туристів, як це робиться в багатьох країнах світу, показуємо чудові краєвиди Бакотської затоки та проводимо дегустації. Ми не працюємо з дистриб’юторами, лише напряму зі споживачем. І особисто відповідаємо за якість».


Wines of Ukraine – команда не тільки мрії, але й дії

Парадокси імпорту та експорту України

Світлана Цибак, керівниця Wines of Ukraine, очільниця «Асоціації виноробів України», стала наступним спікером, від якої гості івенту почули значний обсяг важливої інформації про сьогодення галузі. Адже протягом останніх трьох років команда Wines of Ukraine, всупереч усім викликам війни, не лише утримує та розвиває виноробство в Україні, але й здійснила десятки масштабних акцій, покликаних просувати в світі українські вина нової хвилі – і нової якості. Охоплена активністю команди Wines of Ukraine географія виглядає дуже масштабно, з огляду на війну, – майже фантастично.

Асоціація була створена у 2021 році з метою допомоги малим виноробам – як технічної та юридичної, так і з просуванням та маркетингом. У 2022 році на базі Асоціації було засновано Wines of Ukraine і, як пояснює пані Цибак,  – «ми зрозуміли, що потрібно виходити за межі України». Wines of Ukraine виступили з власним стендом на ProWein, після був Лондон та Вільнюс. «З часом розвинулася наша дипломатія і нас почали запрошувати провести презентації українських вин в різних країнах. Було важливо розповісти, що в Україні є вино, що Україна – це історично виноробна країна, яка здатна виробляти продукт з доданою вартістю, а не лише бути сировинним придатком. Так, раніше в нас був експорт, але то був балк. А нам дуже було важливо розповісти, що відбувається у виноробній галузі України, як, паралельно з колегами з інших асоціацій, ми корегували законодавство, щоб максимально спростити процеси для малого виноробства, яке й будує імідж України за кордоном».

Стосовно статистики по галузі, пані Світлана зауважила, що, на жаль, за період війни кількість виноградників скоротилася з 47 000 га до приблизно 27 000 га. Але разом з тим, за період 2022-2024, експорт виріс на 29%, ми присутні на ринках США, Британії, ряду європейських країн, Нордичних, Балтії. Загалом географія виросла з 21 країни до 39. Пані Світлана навела також цифри щодо зростання внутрішнього споживання вина: 3% вітчизняного, імпорту – 29%.

Проблемою, на думку Світлани Цибак, залишається неконкурентна ціна, тобто Україна не може забезпечити ту ціну, яку пропонують італійські, французькі, іспанські виробники і навіть американські. «Звісно, це обумовлено багатьма складовими, в тому числі проблемним імпортом (корок, пляшка), а ще підводять логістика, курс валюти та інше. Пояснювати це споживачу не будеш. Але ми й надалі будемо робити все для просування українського вина і працювати на розвиток вітчизняної галузі».


Honey Badger – були квіточки, тепер ягідки

Парадокси імпорту та експорту України

Чудовим прикладом такого розвитку став кейс, озвучений  на івенті Юлією Каленською та Артемом Скубенко, засновниками Honey Badger, сімейного виробництва настоянок і наливок. Ці амбітні, грамотні молоді підприємці переконані, що традиційні наливки та настоянки мають стати такими самими візитівками України, як ірландське віскі в Ірландії або кубинський ром на Кубі. До речі, «Хані Баджер» – один з перших номінантів Wine Travel Awards в номінації «Візитна картка країни».

Ще в 2015 році родина об’їздила всю Україну у пошуках старовинних автентичних рецептів і створила сучасне підприємство. Зусиллями талановитих технологів давні рецептури традиційних напоїв були втілені на високотехнологічному виробництві.  І вже сьогодні Honey Badger стала визнаним трендсеттером ринку локальних напоїв України. Засновником і технологом компанії є Юлія Каленська, Артем Скубенко займається розвитком і просуванням продукції на внутрішньому та зовнішньому ринках. І це також виробництво, яке можна віднести до категорії повного циклу. Адже виробники опікуються садами, можна навіть сказати – терруарами, де вирощуються ягоди, які потім ретельно відбираються для напоїв. Наливки Honey Badger мають 17% міцності, настоянки – 38%, це більш міцні напої. Як розповів пан Артем, деякі маркетологи радили називати їхні продукти біттерами або лікерами. Але ключем до успіху стала не тільки виключна якість продукту, але й національна ідентифікація. «Ми створюємо наливки і настоянки. І так воно повинно бути і для своїх, і для іноземців. Це категорія саме українських напоїв!», – вчергове декларують свій принцип Юлія та Артем.

Пан Артем наполягає: якщо виноробство – це складна наука, то ягоди – взагалі астрономія, нескінченна варіація смаків. Власники Honey Badger висадили власні сади, почали опановувати садівництво і вже вийшли на експортні ринки. «Ми не планували, що це станеться так швидко, але ж війна вносить корективи. Якщо у 2021 році ми були присутні у всіх аеропортах України, то у 2022-му ми обвалилися на 60%. Але влітку 2022 ми продовжили працювати і прийняли рішення виходити на експорт та на всі українські мережі». Наразі Honey Badger присутні в багатьох торговельних мережах та HoReCa. Компанія експортує продукцію до Польщі та Японії. А ще підприємці називають свою роботу «лабораторією смаків». Компанія офіційно надає послуги приватного розливу для інших крафтових виробників, допрацьовує їхні рецепти, допомагає в маркетингу та виведенні виробництва на промислові масштаби. Серед успішних прикладів цієї діяльності – бренд RUTA, виробник рослинних бальзамів. Також Honey Badger допомагає розробляти рецепти та реєструвати виробництво власних напоїв мережам ресторанів. Власники Honey Badger підкреслюють, що запорука успіху – в пропагуванні споживання саме українського продукту: «Ми в Україні і зараз війна, тому важливо підтримувати власного виробника».


«УКРСАДВИНПРОМ»: підсумки і перспективи

Парадокси імпорту та експорту України

На завершення івенту, з підсумковою промовою виступив Володимир Печко, голова ГО «УКРСАДВИНПРОМ», який представив ключові тренди, статистику за останні два роки по галузі, а також інсайти експортного вектору українського виноробства.

Пан Володимир озвучив статистику останніх трьох років: у 2021-му в Україні було спожито близько 10 млн 331 тис. дал тихого вина, з яких в 2021 році 4 млн 597 тис. імпорту та 5 млн 734 тис. продукції внутрішнього виробника. У 2022 році споживання склало 6 млн 790 тис. дал, з яких 3 млн – імпорт і 3 млн 799 тис. – внутрішній виробник. У 2023 році споживання вітчизняного продукту майже зрівнялося з імпортом.

«На ринок заходить багато імпорту, але це не завжди якісна продукція, а зазвичай дешева, що вибиває споживача з ринку вітчизняного вина. Але ми робимо певні кроки, зараз створено лабораторію ізотопного аналізу, яка зможе дослідити вино на натуральність, отже експерти та контролюючі органи зможуть ефективніше стежити за якістю на ринку», – повідомив Володимир Печко.

Голова ГО «УКРСАДВИНПРОМ» зауважив, що виноробна галузь України динамічно розвивається і, перш за все, мова йде про  крафтове виноробство. За останні 4-5 років в зв’язку зі змінами в законодавстві кількість виноробних підприємств збільшилась на 65%, отримані додаткові ліцензії, створюються нові виноробні підприємства, по всіх регіонах країни засаджують нові виноградники. «З українськими виноробами – як потужними, так і так званими малими – держава має рахуватися. Це нові робочі місця, нові підприємства, що будуть сплачувати податки, виробляти якісну виноробну продукцію на внутрішньому ринку, приносити країні валюту з експортного напрямку».

Пан Володимир принагідно вручив дипломи переможцям тейстингу вин з флагманського сорту Одеський Чорний, чиї зразки було обрано для участі у святкуванні 100-річчя OIV у Франції: Winery Mon Crafto 2023 (Житомирська область), «Винний дім Гігінеішвілі», Gigi Wine 2022 (Вінницька обл., с. Корделівка ), BIG WINES BIG ART 2021 (Одеська обл.), «Виноробня Марьяна Шевченка 2020» (Одеська обл., м. Біляївка), «Таїровське Соборне» 2021 (Одеська обл., с. Таїрове). І ця міжнародна акція, здійснена «УКРСАДВИНПРОМом» в Діжоні, – ще один з тих самих кроків, якими простує виноробна Україна у власне майбутнє. Сподіваємося, усі ми те світле майбутнє побачимо, і незабаром.



А на діжестив – дегустація

Парадокси імпорту та експорту України

Після завершення заходу гостей запросили на дегустацію зразків від українських та іноземних виробників – номінантів Wine Travel Awards. Зокрема, були представлені раритетні для українського ринку вина Роберта Джозефа та Володимира Кублашвілі: K’AVSHIRI White 2022 та K’AVSHIRI Red 2022, плоди майже п’яти років планування та експериментів. Ці вина є гармонійним поєднанням стародавніх традицій виноробства та сучасних методів виноградарства Кахетії та Імереті, помножених на креативне бачення талановитих і досвідчених авторів.

K’AVSHIRI White – це складна суміш із 10 різних сортів винограду, вісім з яких є автохтонними для Грузії, плюс стародавній сорт Мускат та бургундський Аліготе. K’AVSHIRI Red є ще складнішим твором, він об’єднує дев’ять сортів, включаючи два грузинських сорти білого винограду, які були ферментовані разом із Сапераві, і рідкісний Аладастурі, який в’ялили протягом десяти днів перед бродінням.

Парадокси імпорту та експорту України

Також гості мали нагоду скуштувати вина нової зірки регіону Марке – італійської виноробні Tenuta Manoylo. До речі, вина від Tenuta Manoylo вже можна придбати в Україні. Молода італійська виноробня презентувала в Києві кілька своїх видатних і вже медальованих вин:

  • 2021 Tenuta Manoylo, Passo del Borgo, Marche IGT Passerina. Вино солом’яно-жовтого кольору із золотистими відблисками; аромат інтенсивний, середньої складності з квітковими нотами лайма та глоду, фруктові відтінки – переважно груші, і елегантні мінеральні відтінки, які обумовлені близькістю до моря. Смак свіжий, м’який, з гарним тілом, чисті легкі ноти цитрусових та ароматних трав.
  • 2021 Tenuta Manoylo, Passo del Borgo, Marche DOC Falerio, Pecorino. Вино гарного солом’яно-жовтого відтінку, що тяжіє до золота, з ніжними зеленуватими відблисками. В ароматі глибокий букет, з елегантною структурою, інтенсивними нотами білих квітів і стиглих фруктів, легкими нюансами ванілі і бальзамічного оцту. Смак пікантний з яскраво вираженими трав’янистими нотами, має гарну кислотність. Нагадаємо, що Pecorino 2022 Falerio DOC нещодавно отримало срібну медаль на 27-му конкурсі Japan Wine Challenge 2024.
  • 2022 Tenuta Manoylo, Passo del Borgo, Rosso Piceno DOC. Колір інтенсивний рубіново-червоний з блідо-фіолетовими відблисками і світло-фіолетовими тонами. З часом набуває більш гранатового відтінку. Аромат цікавий, зі стійкими та інтенсивними фруктово-квітковими нотами та  червоних фруктів, чорної вишні та вишні морелло з легкими нюансами троянди та фіалки. Смак пікантний з відчутними, елегантними і збалансованими танінами. Приємні фруктові  ноти з легкими пряними та бальзамічними акцентами. Особливий баланс між приємним ароматом парфумів і глибиною смаку завершує складну органолептичну картину.

На дегустації також були представлені фаворити українського ринку наливок – ароматні, яскраві за смаком і кольором напої Honey Badger: Blackcurrant Nalyvka, Cherry Nalyvka, Cornelian Cherry Nalyvka.

Парадокси імпорту та експорту України


Дегустаційні нотаткі 

Парадокси імпорту та експорту України

Віталій Ковач, засновник «Школи сомельє Віталія Ковача», бренд-амбасадор Chateau Chizay

«Особливо для мене вина K’AVSHIRI стали надзвичайним відкриттям. Одразу видно, що це проєкт, який демонструє високий рівень підходу до бренду і до продукту. Це вино відображає не тільки поняття терруару, як більшість вин, яки ми прив’язуємо до цієї складової або, наприклад, до сорту винограду. В K’AVSHIRI є щось, що пов’язує цей проєкт зі світом міцного алкоголю, особливо з віскі, коли виробник йде далі і хоче отримати більше, ніж просто високоякісний продукт, отримати щось надзвичайне. Технологія, яку використовує виробник, є надскладною, цим вона й нагадує технологію віскі: витримка у різних діжках, з різною температурою, кілька сортів винограду, що витримувались по різному, – проходили процес ферментації разом або окремо, ще й використовувався підв’ялений виноград. Тому для мене це проявлення найвищого рівня майстерності, яка має за своїми кулісами не тільки поняття терруару чи сорту винограду, але й в тому числі, технологічну інновацію і досконалість процесу виробництва вина загалом.

Вино мені дуже сподобалось, воно має елегантний європейський стиль, і якби я його дегустував в сліпу, напевно, не розшифрував. Адже вино є надзвичайно складним як в аромати, так і  за смаковою палітрою. Така кількість сортів винограду транслює, як на мене, поняття Долини Рони, в даному випадку мені прийшла на думку саме така асоціація. Проєкт заслуговує на професійну увагу. Звісно, червоному вину треба більше часу для дозрівання, аби проявити себе по-максимуму. Біле ви можете дегустувати вже, отримувати від нього задоволення і побачити грузинське Дано (село, що знаходиться в Ахметському муніципалітеті в Кахетії, Грузія) крізь призму британського погляду і справді величезного виноробного досвіду.

Щодо Tenuta Manoylo, то коли ми говоримо про цю виноробню та регіон Марке, перше, що варто зазначити, на мою думку, що це є найбільш недооцінений виноробний регіон Італії. Для мене це загадка, але, з іншого боку, я розумію, що це питання маркетингу і воно недопрацьовано. І ось молодій, але такій перспективній виноробні доводиться тарувати собі дорогу, конкуруючи з уславленими винами Венето або Тоскани. І ця виноробня робить це напрочуд гідно!

Сорти Passerina, Pecorino чи червоний Rosso Piceno, як завжди, надзвичайно чисті, ефектні, без якихось погрішностей, тобто це високоякісні вина, де білі завжди треба пити якомога молодшими. Pecorino (як і, до речі, Verdicchio), як на мене, – один із «найрибніших» сортів винограду, тобто ідеальний з різними рибними стравами. І не дивно, поруч море. Загалом, вина прекрасні. Єдине що, – їх не так легко знайти на міжнародній арені, і тут, як я вже казав, маркетингове недопрацювання. Але вина регіону Марке заслуговують на величезну увагу загалом, і Tenuta Manoylo особливо. Я певен, що пару років – і світ почне за ними полювати».

Наталія Бурлаченко – амбасадор Vinos de La Luz і СЕО Big Wines:

«По-перше, хотілося б відмітити організацію заходу, все було на чудовому рівні, а спікери – Роберт Джозеф та Річард Бемпфілд – на космічному, адже то справжні зірки! Щодо дегустації, я була вражена грузинським вином пана Роберта – K’AVSHIRI, надзвичайно складний концепт закладено в філософію проєкту. Таку кількість блендів з такого різноманіття вин, ще й на такому рівні втілення – я насправді не очікувала сьогодні спробувати в Києві. Ці вина надзвичайно збалансовані. Червоно вино має європейський стиль, який зовсім не схожий на грузинські вина, тому я була вражена! Мені запам’яталося це вино, воно відгукнулося у мені, про це вино можна розповідати довго. Біле має вишуканий збалансований смак, це вино, яке також вражає.

Щодо Tenuta Manoylo, їх білі вина дуже лагідні, збалансовані, мають гарну кислотність і насправді  я обрала б такі вина для власного споживання або на подарунок, хоча, як ви розумієте, мені є з чого вибирати)). Хочу відмітити також дуже стильну етикетку бренду, вона артистична і запам’ятовується. Згадаю окремо червоне вино Rosso Piceno DOC – воно наче уособлення італійської аристократії, ідеально оксамитове, має багатий смак і  складний аромат».



⇒ Приєднуйтесь до наших соцмереж ⇒ Оптимістична редакція D+ прийме це за комплімент.

⇒ Кожен лайк  сприймаємо як тост!


 

«Холістичний підхід: парадокси імпорту та експорту України»  – так називався комбінований (оф- та онлайн) захід, що відбувся під час осінньої виставки Wine&Spirits Ukraine. На запрошення команди Drinks+&Wine Travel Awards відомі в усьому світі британські експерти, судді цьогорічного скликання WTA Річард Бемпфілд (Richard Bampfield) MW і Роберт Джозеф (Robert Joseph) надали фаховий огляд стилістики українських вин […]

Резолюція OIV щодо старих виноградних лоз та старих виноградників

Минулого тижня Генеральна асамблея Міжнародної організації винограду та вина (OIV) офіційно ухвалила Резолюцію OIV-VITI 703-2024 «Визначення та рекомендації OIV щодо старих виноградних лоз та старих виноградників у секторі виноградарства». Серед основних ініціатив названо: «Конференція зі старих виноградних лоз», «Проєкт зі старих виноградних лоз», «Реєстр старих виноградних лоз» та італійська «Censimento Vecchie Vigne». Докладно про резолюцію та одну з її ініціатив – «Реєстр старих виноградних лоз» було написано на сайті Альдера Ярроу (Alder Yarrow), номінанта Wine Travel Awards у Wine & Food Influencer/Expert Opinion та Author of the Year.


«Як людина, яка стоїть за нинішнім втіленням «Реєстру старих виноградних лоз» (The Old Vine Registry), я надзвичайно пишаюся тим, що цей проєкт хоч трохи допоможе підвищити поінформованість виноробної галузі про старі виноградні лози та їх цінність», – каже Альдер Ярроу, американський винний та ресторанний блогер, видавець Vinography, одного з найбільш оцінених винних блогів.

Alder Yarrow

Альдера Ярроу (Alder Yarrow)

Ухвалена резолюція стала результатом тривалого обговорення серед експертів OIV у Комісії з виноградарства і була заснована на конкретних офіційних консультаціях серед держав-членів OIV. Нагадаємо, що 4 листопада 2022 року на Генеральній асамблеї OIV у Мексиці було офіційно проголошено відновлення членства України у цій авторитетній міжнародній організації.

Отже, делегація OIV погодилися і ухвалила:

  • Стара виноградна лоза – це окрема рослина, офіційно зареєстрована як 35-річна або старша за віком, незалежно від будь-яких інших факторів. У разі щеплених рослин прищепне з’єднання між підщепою та прищепом повинно було залишатися недоторканим протягом як мінімум 35 років;
  • Старий виноградник – це ділянка виноградної місцевості, цілісна і законодавчо відмежована, де щонайменше 85% виноградних лоз відповідають попередньому визначенню.

OIV навела низку міркувань щодо того, чому таке визначення має сенс для всієї галузі. До них відносяться:

  • Екологічні, соціальні та економічні переваги старих виноградників та лоз, особливо щодо аспектів спадщини, культури, іміджу та енотуризму у досягненні цілей сталого розвитку виноградарського сектору;
  • Цінність спадщини старих виноградників і лоз важлива для виноградарського сектора, і вони заслуговують на визнання та захисту для їх вивчення з точки зору їх генетичного розмаїття, агрономічних можливостей, якості, стійкості та відстеження;
  • Визначення старих лоз та старих виноградників може бути корисним виноградарському сектору для визнання цінності продуктів, які вони постачають та надання інформації про довговічність виноградників;
  • Зв’язок між старими виноградниками та потенційною цінністю продуктів, отриманих з них;
  • Визначення старої виноградної лози та старого виноградника корисні не лише як додатковий інструмент для захисту територіальної виноградарської спадщини або для підкреслення поточного стану виноградників, але й для сприяння висадженню нових виноградників у довгостроковій перспективі (тобто посадка виноградників для старіння);
  • Концепція старої виноградної лози може тісно асоціюватися зі збалансованою взаємодією між розвитком коренів, силою рослини та впливом на якість вина, що необхідно для чіткого визначення та кількісної оцінки характеристик, на додаток до хронологічного віку, які пов’язані з виноградною лозою, що вважається старою;

Ці ключові фактори й призвели до створення «Реєстру старих виноградних лоз» (The Old Vine Registry).

Резолюція OIV

На сайті Альдера Ярроу йдеться про те, що основною метою Реєстру є зробити базу 10 000 виноградників до 2027 року і для цього він хоче залучити волонтерів, «нам потрібно більше добровольців-мисливців за виноградниками, які готові провести деякі дослідження, щоб внести більше виноградників до Реєстру».

Всіх зацікавлених надати допомогу у дослідженні/пошуку/складанні баз виноградників, Алдер Ярроу просить звертатися до нього особисто на електронну пошту oldvineregistry at gmail.com.

Також «Реєстру старих виноградних лоз» (The Old Vine Registry) необхідна фінансова підтримка. «The Old Vine Registry був створений на щедрий первісний грант Jackson Family Wines, але нам потрібне постійне фінансування, щоб здійснювати все задумане. Сьогодні для нас важливим є покращення функціональності веб-сайту: розширення функції пошуку; інтеграція карт виноградників; створення бази фотографій виноградників та ін. Якщо ви чи хтось із ваших знайомих зацікавлені у підтримці найбільшої та найавторитетнішої у світі бази даних старих виноградників, будь ласка, зв’яжіться з нами», – пише Альдер Ярроу.

Резолюція OIV



⇒ Приєднуйтесь до наших соцмереж ⇒ Оптимістична редакція D+ прийме це за комплімент.

⇒ Кожен лайк  сприймаємо як тост!


Джерело: vinography.com
Фото: vinography.com

Минулого тижня Генеральна асамблея Міжнародної організації винограду та вина (OIV) офіційно ухвалила Резолюцію OIV-VITI 703-2024 «Визначення та рекомендації OIV щодо старих виноградних лоз та старих виноградників у секторі виноградарства». Серед основних ініціатив названо: «Конференція зі старих виноградних лоз», «Проєкт зі старих виноградних лоз», «Реєстр старих виноградних лоз» та італійська «Censimento Vecchie Vigne». Докладно про резолюцію […]

Новий Бізнес-форум ProWein 2025: рекомендації, рішення, обмін досвідом

Провідна міжнародна виставка вин та міцних спиртних напоїв, уперше представить спеціалізований форум бізнес тем. Протягом трьох днів відвідувачі зможуть взяти участь у великій програмі заходу.


На додаток до всеосяжної, глобальної лінійки вин та міцних спиртних напоїв, численних яскравих спеціалізованих зон, таких як ProWein Zero, Champagne Lounge, Organic World, Packaging & Design, Concept Store, новим доповненням до вже знайомих майстер-класів від ProWein стане Бізнес-форум.

Передові технології для успішного бізнесу

Бізнес-форум ProWein (Hall 16) буде присвячений актуальним галузевим темам, що мають особливу актуальність в умовах численних викликів – від уподобань споживачів до маркетингу та сталого розвитку. «Новий бізнес-форум покликаний надати винному сектору керівництво та альтернативні варіанти вирішення завдань та викликів. Це наша відповідь на запит щодо більшого обміну досвідом та інформацією з актуальних ділових тем», – каже Петер Шмітц (Peter Schmitz), директор ProWein.

Peter Schmitz

Петер Шмітц (Peter Schmitz), директор ProWein

Бізнес-форум буде організовано та проведено американською винною експерткою Кеті Хьюї (Cathy Huyghe). Відзначена нагородами журналістка Хьюї пише для Forbes, є успішною бізнесвумен у галузі винних технологій, а також співзасновницею і генеральною директоркою Enolytics, постачальника бізнес-аналітики на основі даних отриманих від виробників напоїв по всьому світу.

Cathy Huyghe

Кеті Хьюї (Cathy Huyghe)

Три дні виставки – три основні теми

Кожен день виставки Бізнес-форум проходитиме під певною темою:

  • ProWein Sunday. Ключове питання – споживачі вина завтрашнього дня. Експерти виділять нові цільові групи по всьому світу та їх інтереси, розкажуть про розвиток окремих цінових сегментів та обговорять вина та міцні спиртні напої у контексті тренду healthy.
  • ProWein Monday. Ключове питання – сучасний винний маркетинг. Різні сесії впродовж дня будуть присвячені оптимальному використанню самого ProWein, використанню трейдерами штучного інтелекту та використанню у галузі соціальних мереж.
  • ProWein Tuesday. Ключові питання – сталий розвиток, робота з альтернативними сортами винограду, вплив зміни клімату на окремі виноробні регіони. Крім того, будуть представлені витяги із поточного бізнес-звіту ProWein. Докладна програма стане доступною на сайті ProWein із лютого.

Універсальний та міжнародний

Бізнес-форум доповнює широку пропозицію ProWein 2025, що відбудеться у Дюссельдорфі з 16 по 18 березня. Очікується присутність близько 5400 експонентів із понад 65 країн. Експерти зможуть отримати унікальний огляд вин та спиртних напоїв з усіх куточків планети, дізнатися про всі виноробні регіони та продегустувати спиртні напої, доставлені сюди з усього світу.



⇒ Приєднуйтесь до наших соцмереж ⇒ Оптимістична редакція D+ прийме це за комплімент.

⇒ Кожен лайк  сприймаємо як тост!


Джерело: prowein.com
Фото: prowein.com, wineindustryadvisor.com

Провідна міжнародна виставка вин та міцних спиртних напоїв, уперше представить спеціалізований форум бізнес тем. Протягом трьох днів відвідувачі зможуть взяти участь у великій програмі заходу. На додаток до всеосяжної, глобальної лінійки вин та міцних спиртних напоїв, численних яскравих спеціалізованих зон, таких як ProWein Zero, Champagne Lounge, Organic World, Packaging & Design, Concept Store, новим доповненням […]

MUNDUS VINI Spring Tasting 2025. Спеціальні умови для українських виноробів

36-та Grand International Wine Award MUNDUS VINI відбудеться з 25 лютого по 2 березня 2025 року. Учасники з України запрошуються на пільгових умовах.


Наприкінці лютого відбудеться 36-та Grand International Wine Award MUNDUS VINI. Понад 12 000 вин візьмуть участь у цьому грандіозному заході. Організатори конкурсу підтримують Україну із самого початку агресії і вкотре на запит медіагрупи Drinks+ надали спеціальні умови для українських виноробів – € 120 за один зразок. Базові умови € 179.

Редакція Drinks+ вже традиційно візьме участь в якості членів жюрі, до якого входять винні експерти з усього світу.

  • Необхідна кількість пляшок для дегустації 6
  • Термін реєстрації 31.01.2025
  • Термін поставки зразків 07.02.2025

MUNDUS VINI

MUNDUS VINI є престижним дегустаційним конкурсом, участь у якому беруть винороби з усіх регіонів світу, включаючи ті, що розвиваються. Метою конкурсу є сприяння якості й різноманітності вина, а також збільшення продажів тихих та ігристих вин у всьому світі. Найкращі вина отримають одну з  бажаних нагород – медаль MUNDUS VINI Grand Gold, Gold або Silver.

З більш детальною інформацією можна ознайомитись на офіційному сайті конкурсу.

Тel.: +49 6321-8908-951

Email: contact@tastingservice.com



⇒ Приєднуйтесь до наших соцмереж ⇒ Оптимістична редакція D+ прийме це за комплімент.

⇒ Кожен лайк  сприймаємо як тост!


 

36-та Grand International Wine Award MUNDUS VINI відбудеться з 25 лютого по 2 березня 2025 року. Учасники з України запрошуються на пільгових умовах. Наприкінці лютого відбудеться 36-та Grand International Wine Award MUNDUS VINI. Понад 12 000 вин візьмуть участь у цьому грандіозному заході. Організатори конкурсу підтримують Україну із самого початку агресії і вкотре на запит […]

Парадокси імпорту та експорту України. По два боки барикад

Команда Drinks+&Wine Travel Awards під час осінньої виставки Wine&Spirits Ukraine організувала захід з дещо дратівливою назвою, з огляду на виклики для бізнесу під час воєнного стану,  – «Холістичний підхід: парадокси імпорту та експорту України». Організатори поставили за мету дуже непросте завдання: представити виключно позитивні зрушення і перспективи нинішньої України. Причому як на внутрішньому, так і зовнішніх ринках. З досвіду інсайдерів та видатних закордонних спостерігачів. Ще й у двох форматах: офлайн та онлайн. Інформаційну підтримку цьому комплексному заходу надало гастрономічне видання PostEat.


Небо було до нас прихильне: під час івенту в Києві не сталося ні тривог, ні обстрілів. Отже, попри дрібні технічні збої, все відбулося за планом: яскраві виступи двох найвидатніших британських фахівців, промови вітчизняних спікерів – успішних гравців винної галузі, кругова дегустація вин від міжнародних та українських членів ком’юніті WTA – зібрали  значну аудиторію як в залі виставки, так і онлайн.

Парадокси імпорту та експорту України

Модератор заходу Вероніка Бусел – Head of Operations Wine Travel Awards, представила зірковий британський дует панельної дискусії «Холістичний підхід: парадокси імпорту та експорту України». Редакція Drinks+ пишається тим, що нам вдалося залучити до розмови таких авторитетних і обізнаних персоналій, як Річард Бемпфілд (Richard Bampfield MW) та відомий винний критик Роберт Джозеф (Robert Joseph). До речі, обидва увійшли до складу журі WTA 2024-2025, а їхній виступ для української аудиторії перекладала Марина Маєвська, номінант першого року WTA у номінації Wine & Food Influencer (категорія The Brightest Journey). Ведучою івенту в залі була головна редакторка Drinks+ Ольга Піневич-Тодорюк.

Paradoxes in Ukraine’s Import & Export

Видатні експерти провели ретельний аналіз винної галузі України, надали фахову органолептичну оцінку певних українських вин та представили своє бачення щодо типу вин, з якими Україні краще виходити на експортні ринки, а також – розвитку винного туризму в країні.   Ми сподіваємося, українські винороби дослухаються до цих порад і на їхньому шляху, який гладким не буває, можливо, дякуючи цій організованій журналом зустрічі, трапиться хоча б на пару помилок менше.


Paradoxes in Ukraine’s Import & Export

Річард Бемпфілд розпочав свій виступ зізнанням про те, що наразі предметом його великого інтересу до України є саме виноробна сфера. Влітку цього року пан Бемпфілд взяв учать у великій професійній дегустації українських вин, що відбувалася у Варшаві за ініціативи Wines of Ukraine в межах програми міжнародної співпраці «EU4Business: відновлення, конкурентоспроможність та інтернаціоналізація МСП», що фінансується Європейським Союзом та урядом Німеччини. Серед майже ста зразків ігристих, білих, червоних, рожевих, помаранчевих та солодких вин з різних куточків України було обрано 24 топові позиції та супер-добірка з 12-ті обранців. У дегустації брали участь 6 майстрів вина: Войчех Боньковські (Wojciech Bonkowski) (Польща), Сара Ебботт (Sarah Abbot) (Велика Британія), Річард Бемпфілд (Richard Bamfield) (Велика Британія), Каро Маурер (Caro Maurer) (Німеччина), Кііс ван Кастерен (Cees van Casteren) (Нідерланди), Гайді Мякінен (Heidi Mäkinen) (Фінляндія).

Річард Бемпфілд підкреслив, що був вражений різноманітними стилями вин і якістю їх значної частини.

Експерт зауважив, що не зважаючи на те, що не всі ігристі вина справили сильне враження, в цілому їх якість була непоганою. «Для остаточного вибору ми обрали два ігристих вина: одне виготовлене  резервуарним методом, інше – традиційним».

Щире захоплення пан Бемпфілд висловив на адресу білих вин, особливо відмітив два місцевих сорти – Тельті Курук і Сухолиманський. «Вина з них чудові. Мені подобається те, що винороби не покладаються на дуб, вино має унікальні вирази. На даний момент ці зразки ідеально підходять для міжнародних ринків». Він також визнав якість шардоне та фурмінтів, назвавши останні «багатообіцяючими». «З Фурминту на дегустації був лише один зразок і це – Chateau Chizay Furmint Late Harvest 2022. Проте, були білі сорти, які не справили яскравого враження, здалися менш надихаючими, це вина з Піно Грі а також декілька купажів Соляриса, винограду, який, може добре себе проявити, але ті зразки, що спробували ми, – не вирізнялися чимось особливим. Можливо, вони були з молодших лоз і з часом матимуть перспективу розвинутися».

Щодо рожевих вин Майстер Вина дав також слушний коментар. Він розповів, що з цієї категорії вин до топ-24 потрапило лише одно вино (Rose my Wine Eduard Gorodetsky 2023, – прим. ред.) і жодного до топ-12. «Вино було зроблено зі 100% Піно Нуар, який, на мою думку, є добрим варіантом для рожевого вина. Важко узагальнити, який стиль рожевого зараз шукають міжнародні ринки, їх багато. Але я думаю, що чистота фруктів та свіжість є ключовими, і немає жодних причин, через які рожеве вино не може мати трохи залишкового цукру».

Непоганими, на його думку, були помаранчеві вина. Річард Бемпфілд відмітив вино з Фурмінта (Chateau Chizay Furmint Orange 2023, – прим. ред.) та з Ркацителі (Beykush Winery Arbina 2021, – прим. ред). «Помаранчеві вина – складна територія, але немає сумнівів, що ринок для них є. Він все ще відносно невеликий, але, залежно від того, яка це країна і хто ваш імпортер, безперечно, є можливості».

Схвальні відгуки отримали червоні. «В деяких країнах Східної Європи існує тенденція вважати, що чим вище якість червоних вин, тим більше дубу потрібно використовувати. Щодо України – тут були справді гарні зразки, які були чудово збалансовані й без дуба, а там, де він використовувався, – це було зроблено дуже витончено». Щоправда, два сорти, на думку експерта, показали себе не так добре, як інші – Піно Нуар та Юпітер. Але Одеський Чорний, Каберне Совіньйон, Сапераві та Мерло, а також купажі цих сортів – були на висоті. «Вважаю, що частка червоних могла бути більшою у фінальному виборі з 24».

Особливу увагу отримав сорт Одеський Чорний, його пан Бемпфілд назвав «головним активом для України», підкресливши, що мова йде як про вина у дубі, так і без його застосування.

На завершення Річард Бемпфілд підкреслив, що українські вина заслуговують серйозної уваги на світовому ринку, особливо через цілеспрямоване просування таких сортів, як Одеський Чорний, який здатен отримати чудовий міжнародний резонанс.


Paradoxes in Ukraine’s Import & Export3

Далі гості івенту почули виступ Роберта Джозефа, автора тридцяти книг про вино та одного із найдосвідченіших та найуспішніших представників винного світу. Пан Роберт почав із вдячності за запрошення та наголосив на тому, що йому приємно бути на цьому заході разом з Річардом Бемпфілдом, з яким давно дружать. Як завжди, розповідь пана Джозефа, який славиться як талановитий спікер, була блискучою. І це стосувалося не лише виразної форми, але й глибокого та прикладного змісту. Він повідав про багаторічну роботу у Молдові та Грузії та про досвід із власними винами, що наразі продаються у багатьох країнах, і в Україні зокрема, у тому числі – лангедокський Le Grand Noir. Насправді, нас самих, досить обізнаних у винному маркетингу і в ситуації на міжнародному ринку, вразила одна з тез Роберта: сьогодні на глобальному винному ринку формула «ціна-якість» вже не працює. Щоб марка вина вийшла на світову арену, простого виготовлення якісного вина вже недостатньо – тепер для того, щоб продаватися, потрібен потужний цільовий маркетинг та ефективні комунікації для охоплення різноманітних аудиторій.

І важливо градуювати експертизи різних ринків, глибше вивчати специфіку кожного.  «У мене є друзі в Молдові, які виробляють набагато більш дубові вина, ніж мені хотілося б скуштувати в Лондоні, але вони кажуть, що ринки, на яких вони продають ці вина, дуже  зацікавлені саме у такому стилі». Продовжуючи цю думку, пан Джозеф розповів, що його грузинські партнери продають напівсолодке вино в Польщі (ринок, який він назвав «великим» для вин) та в Україні, де існує значний попит на таке вино. Але у Великій Британії продати червоні вина з 40 г цукру буде однозначно складно. Також Роберт згадав молдавського виробника, який продає кріплене мускатне вино з 16% вмістом алкоголю та смаками персика і ожини на ринок США. Розповів про популярність на ринку США італійського вина зі смаком ананаса та чилі. А ще про те, що молодь хоче бачити автентичні вина з меншим вмістом алкоголю, свіжі та фруктові. Тобто ми бачимо, що існують регіональні та вікові відмінності у смаках споживачів. Роберт Джозеф дав українським виноробам просту, але геніальну пораду: «Отже, слухаючи експертів, треба бути обережними, експерт має володіти глобальним баченням ринків. Ми з Річардом намагаємося бути саме такими, але це дедалі стає важче. Тож, працюючи на експорт, ви маєте шукати, знаходити і покладатися на локальних експертів в кожній окремо взятій країні».

Є регіональні відмінності й у пакуванні. На скандинавських ринках дуже популярна легка, екологічно чиста упаковка. Але якщо намагатися продавати вино в Азії чи Америці, все одно будуть клієнти, які поважать важкі пляшки. Це стосується і укупорки, кожен ринок має свої вимоги.

Деякі експерти виступають виключно за місцеві сорти винограду, наголошуючи при відвідуванні України або Грузії, Греції або Туреччині, що їм треба мати виключно місцеві сорти. Але на експертну думку Роберта, людей, які готові купувати вино з сортів, про які вони не чули, дуже маленький відсоток від загальної кількості споживачів вина. І тут він навів приклад нещодавно продегустованого грецького вина Xinomavro-Syrah. «Це бленд місцевого грецького сорту винограду Ксіномавро та французького Сіра, і це вино продається дисконтною групою Aldi. Я майже впевнений, що вони продають його набагато більше, ніж якби це було моносортове вино з Ксіномавро. Люди впізнають слово Сіра і почуваються впевненіше, купуючи його».

Щодо тренду безалкогольних вин, експерт застеріг українських виноробів розважливо підходити до цього. Він поділився спостереженнями, що багато хто з вайнловерів в принципі відкидає ідею такого продукту, підкреслюючи, що вино – це благородний напій, який передає особливості терруару. Хоча при цьому споживач легко, масово і завзято сприймає існування безалкогольного пива. Отже, на думку Роберта Джозефа, це питання має другу сторону медалі: «Я наголошую, що ці вина не конкурують зі звичайними винами; вони конкурують з Coca-Cola, водою та іншими безалкогольними продуктами. І до речі, глобальний винний ринок в кращому разі стоїть на місці, якщо не падає, тоді як ринок безалкогольних вин зростає приблизно на 7% на рік».

Завершуючи свій виступ, Роберт Джозеф сказав, що не існує узагальненого образу любителів вина. Є багато різних типів вайнловерів як міжнародних, так і в кожній окремій країні. «Наприклад, людина, яка купує моє вино Le Grand Noir Chardonnay за $12 у США, ймовірно, не та сама людина, яка купує моє грузинське  K’AVSHIRI за $35-45 у тій же Америці».

Роберт акцентував увагу українських виноробів на ключових чинниках маркетингу.

– Комунікація. «Завдання для виробників вина полягає в тому, щоб безпосередньо спілкуватися з людьми, які, швидше за все, купуватимуть кожен конкретний тип вина. І ви маєте розуміти, що доведеться вкласти серйозні кошти для спілкування на належному рівні і в достатніх обсягах».

– Дистрибуція. «Вину недостатньо бути просто хорошим, потрібен сильний дистрибутор і хороший маркетинг. Моя порада українським виробникам: пам’ятайте, обираючи дистрибутора, важливо постійно думати про те, хто саме буде купувати ваше вино».

Пан Джозеф зауважив, що протягом року він скуштував багато дуже хороших українських вин, і вважає, що зараз справді гарний час, щоб представити їх на світовому винному ринку.

Після виступів двох поважних експертів, яким ми дуже вдячні за їх аналіз перспектив українського винного ринку, присутні мали нагоду прослухати сім кейсів українських виробників, про які детально ми розкажемо згодом.

Paradoxes in Ukraine’s Import & Export

А фінальним акордом цього складного, але надихаючого заходу, стала дегустація зразків від українських і міжнародних виробників. Зокрема, були представлені неймовірно цікаві вина Роберта Джозефа та Володимира Кублашвілі: K’avshiri White 2022 та K’avshiri Red 2022, які є гармонійним поєднанням стародавніх традицій виноробства та сучасних методів виноградарства Кахетії та Імереті, помножених на креативне бачення авторів.

Увагу гостей привернули вина нової зірки Італії – виноробні Tenuta Manoylo, що презентувала кілька своїх видатних вінтажів: 2021 Tenuta Manoylo, Passo del Borgo, Marche IGT Passerina; 2021 Tenuta Manoylo, Passo del Borgo, Marche DOC Falerio, Pecorino; 2022 Tenuta Manoylo, Passo del Borgo, Rosso Piceno DOC. Нагадаємо, що усі ці вина протягом року збирали колекцію вищих нагород міжнародних конкурсів, а Pecorino 2022 Falerio DOC буквально щойно отримало срібну медаль на 27-му конкурсі Japan Wine Challenge 2024. До речі, вина від Tenuta Manoylo вже можна придбати в України.

Свого роду діжестивом івенту стала дегустація українських наливок вищої якості від Honey Badger: Blackcurrant Nalyvka, Cherry Nalyvka,  Cornelian Cherry Nalyvka.

Про 7 українських позитивних кейсів та детальніше про тейстинг – читайте в наступній частині статті про івент «Холістичний підхід: парадокси імпорту та експорту України».



⇒ Приєднуйтесь до наших соцмереж ⇒ Оптимістична редакція D+ прийме це за комплімент.

⇒ Кожен лайк  сприймаємо як тост!


 

Команда Drinks+&Wine Travel Awards під час осінньої виставки Wine&Spirits Ukraine організувала захід з дещо дратівливою назвою, з огляду на виклики для бізнесу під час воєнного стану,  – «Холістичний підхід: парадокси імпорту та експорту України». Організатори поставили за мету дуже непросте завдання: представити виключно позитивні зрушення і перспективи нинішньої України. Причому як на внутрішньому, так і […]

Конкурс «Найкращий сомельє Європи, Африки та Близького Сходу 2024» відбувся. Ім’я переможця оголошено!

З 11 по 15 листопада у Белграді відбувався конкурс ASI “Best Sommelier of Europe, Africa and Middle East 2024”, участь у якому взяли сомельє з усієї Європи, Африки та Близького Сходу. Загалом 41 учасник. Але, як відомо, переможець може бути лише один.


До півфіналу престижного конкурсу, що цього року проходив у Сербії, потрапили Мікк Парре (Mikk Parre), Естонія, Франческо Косчі (Francesco Cosci), Італія, Антуан Лехебель (Antoine Lehebel), Бельгія, Франческо Марзола (Francesco Marzola), Норвегія, Мартінас Правілоніс (Martynas Pravilonis), (Suvad Zlatic), Австрія, Паскалін Лепельтьє (Pascaline Lepeltier), Франція, Томаш Зак (Tomasz Zak), Польща, Джонатан Гувейя (Jonathan Gouveia), Данія, Флоріан Ріхтер (Florian Richter), Німеччина, Лукас Вігман (Lukas Wiegman), Нідерланди Eleftherios Hanialidis), Греція.

Від України участь у конкурсі брала Марина Ревкова, «Краща сомельє України 2020 року». Марина представляла Україну на конкурсі ASI «Кращий сомельє світу 2023», який відбувався у Парижі.

Найкращий сомельє Європи, Африки та Близького Сходу 2024

У фіналі, після семи рівнів завдань, перемогу здобув молодий сомельє Мікк Паре з Естонії. Друге місце дісталося литовцю Мартінасу Правілонісу, третє – француженці Паскалін Лепельтьє.

Наступні конкурси та заходи від ASI заплановані на 2025 рік: «Найкращий сомельє Америки 2025» та «Найкращий сомельє Азії та Тихоокеанського регіону 2025», а також Генеральна асамблея ASI у Південній Африці та навчальний табір ASI для сомельє Азіатсько-Тихоокеанського регіону.

Грандіозний фінал можна переглянути на YouTube каналі ASI.

Вітаємо переможця!



⇒ Приєднуйтесь до наших соцмереж ⇒ Оптимістична редакція D+ прийме це за комплімент.

⇒ Кожен лайк  сприймаємо як тост!


Фото: www.facebook.com/asisomms

З 11 по 15 листопада у Белграді відбувався конкурс ASI “Best Sommelier of Europe, Africa and Middle East 2024”, участь у якому взяли сомельє з усієї Європи, Африки та Близького Сходу. Загалом 41 учасник. Але, як відомо, переможець може бути лише один. До півфіналу престижного конкурсу, що цього року проходив у Сербії, потрапили Мікк Парре […]

Географічні зазначення України – амбасадори національного бренду

Перший Фестиваль географічних зазначень України відбувся в Києві на виставці Wine&Spirits Ukraine 2024. Організаторами події виступили Продовольча та сільськогосподарська організація ООН (ФАО) та проєкт Європейського Союзу «Інституційна та політична реформа дрібномасштабного сільського господарства в Україні» (IPRSA).


Це був один з яскравих професійних івентів з програми виставки Wine&Spirits Ukraine 2024, який вдало поєднав теоретичну частину – виступи висококваліфікованих спікерів від ФАО і IPRSA, міністра Аграрної політики та продовольства України Віталія Коваля і фахівців Мінистерства, з практичною частиною – дегустаціями продуктів що мають ГЗ в Україні.

На відкритті фестивалю Віталій Коваль підкреслив важливість розвитку географічних зазначень України як складових загального бренду «українське» і разом з модератором фестивалю, експерткою проєкту IPRSA Юлією Проходою вручив присутнім на фестивалі українським виробникам, що отримали реєстрацію географічних зазначень, відзнаки Мінагрополітики.

Географічні зазначення України

Очільниця IP офісу, Національного органу інтелектуальної власності, Олена Орлюк в своєму спічі наголосила: «Розвиток ГЗ в Україні – це спільне завдання для нас, Міністерства аграрної політики та продовольства України, Міністерства культури та стратегічних комунікацій України й інших стейкхолдерів. І це завдання полягає в тому, щоб зробити нашу продукцію, наші вироби, нашу культуру відомою і впізнаваною не лише в Європі, а й у світі».

Фестиваль  продемонстрував результати багаторічної роботи з реєстрації географічних зазначень: на 31 жовтня 2024 р. в Україні зареєстровано 3133 ГЗ. Але є нюанслевова доля – 3069 – це ГЗ, що охороняються в нашій країні міжнародними договорами в рамках угоди про співпрацю з ЕС. На дату проведення фестивалю національну процедуру реєстрації було проведено для 29 ГЗ само з України. Серед них найбільша кількість – 12 з категорії вин і алкогольних напоїв, 9 – мінеральні води, 2 – сири, по одному ГЗ мають категорії кавун, мед, черешня і м’ясні продукти і ще два ГЗ – це вироби народних промислів.

Географічні зазначення України

Серед продуктів, що вже отримали ГЗ, було названо наступні:

  • Вина Долини Фрумушика,
  • Баранина Фрумушика Нова,
  • Вина Шабаг та Аша-Абаг,
  • Вина Придунайська Бессарабія та Ялпуг,
  • Вина Закарпатя,
  • Гуцульська овеча бриндзя,
  • Гуцульська коров’яча бриндза,
  • Мед Закарпаття,
  • Херсонський кавун
  • Мелітопольська черешня.

Неможливо не погодитися з Оленою Орлюк, яка звернулась до виробників України: «Розвиток географічних зазначень – це не лише про самоідентичність, економіку, а й про незалежність. Реєструючи українські ГЗ, ви виборюєте нашу ідентичність».

До речі, 16 серпня 2024 року набула чинності нова редакція Правил складання, подання та проведення експертизи заявки на реєстрацію географічного зазначення, яка була адаптована до спеціальних регламентів Європейського Союзу щодо географічних зазначень.

Географічні зазначення України

Ігор Віштак, директор Департаменту аграрного розвитку Мінагрополітики, і Людмила Хомічак, заступник директора департаменту – начальник управління з питань продовольчої безпеки та підакцизної продукції Департаменту державної політики у сфері санітарних та фітосанітарних заходів Мінагрополітики розповіли про зміни, що вже внесено і що плануються до внесення в законодавство нашої країни з метою його адаптації до законодавства ЄС, а також подальшого розвитку виробництва. Зокрема, всю територію України планується визнати придатною для вирощування винограду, а в постанову, що регламентує надання державних грантів виробникам, внесено зміни, завдяки яким вони зможуть користуватися фінансовою підтримкою держави не тільки на виноградарство, але й на виноробство. Всі бажаючи відтепер можуть отримати грант в розмірі 330 000 грн. на висадку одного гектара винограднику, при цьому раніше діючи умови про обов’язкове зрошення прибрано, а кількість робітників підприємства, що подається на державний грант, зменшено. Пан Ігор також розповів, що в Інституті ім. Таїрова, завдяки підтримці держави, буде відкрито сучасну лабораторію для аналізу вин і інших продуктів, в тому числі з ГЗ, яка буде видавати сертифікати якості. Людмила Хомічак поділилась інформацією, що при Мінагрополітики створено комісію, яка розглядає специфікацію для тих, хто претендує на отримання ГЗ і яка готова активно співпрацювати і сприяти тому, щоб географічних зазначень в Україні ставало більше.

Географічні зазначення України

Завдяки діяльності проєкту ФАО «Комплексне, конкурентоспроможне та економічно раціональне створення ланцюжків доданої вартості у сільському, рибному та лісовому господарствах», який діє у Львівський, Івано-Франківський, Закарпатський і Чернівецький областях, здійснюючи зокрема грантову підтримку виробників продукції з ГЗ в розмірах $10 000 для особистих селянських господарств і фізичних осіб і $25 000 для малих і мікро виробників аграрної продукції, кооперативів та асоціацій, було зроблено інвестиції в економіку нашої країни на загальну суму 43 565 474 грн. Гранти проєкту ФАО надавались на техніку і обладнання для переробки, виноробне і лабораторне обладнання, системи поливу, сонячні панелі, тощо. 29,1% загальної суми інвестицій припадає на грантоотримувачів майбутнього ГЗ «Вина Срібної Землі», процес реєстрації якого вже розпочато.

На дегустації можна було скоштувати бринзу, мед, баранину, а також Вина Долини Фрумушика від виробника Frumushika Nova, Вина Шабаг та Аша-Абаг від SHABO і Вина Придунайська Бесарабія та Ялпуг від Villa Tinta.

Географічні зазначення України

Географічні зазначення – це ще й важливий фактор винного і гастрономічного туризму, який під час війни має в основному внутрішній вектор розвитку, але міжнародний потенціал нашої красивої і родючої країни важко переоцінити. Те, чого нам поки не вистачає для реалізації цього потенціалу – це стала стратегія просування можливостей туризму і географічних зазначень у тому числі. Перший фестиваль ГЗ став успішним досвідом комунікації з професійною аудиторією, який згодом, сподіваємося, виросте в масштабні кампанії з просування, спрямовані на широку аудиторію українських і закордонних поціновувачів автентичних продуктів, вин і яскравих вражень, і ці кампанії також буде підтримано державою і грантовими програмами наших міжнародних партнерів.



⇒ Приєднуйтесь до наших соцмереж ⇒ Оптимістична редакція D+ прийме це за комплімент.

⇒ Кожен лайк  сприймаємо як тост!


 

Перший Фестиваль географічних зазначень України відбувся в Києві на виставці Wine&Spirits Ukraine 2024. Організаторами події виступили Продовольча та сільськогосподарська організація ООН (ФАО) та проєкт Європейського Союзу «Інституційна та політична реформа дрібномасштабного сільського господарства в Україні» (IPRSA). Це був один з яскравих професійних івентів з програми виставки Wine&Spirits Ukraine 2024, який вдало поєднав теоретичну частину – […]

З 11 по 15 листопада у Белграді відбувається ASI Contest Best Sommelier of Europe, Africa and Middle East 2024

Після організації численних національних конкурсів сомельє та двох випусків Balkan Sommelier Challenge – Open Balkan, Сербія з гордістю проводить конкурс «Найкращий сомельє Європи, Африки та Близького Сходу 2024».


С 11 по 15 листопада 41 учасник, яки приїхали до Белграду з усієї Європи, Африки та Близького Сходу, змагатимуться за звання найкращого сомельє в цих регіонах. До складу групи входять 39 учасників з країн-членів Міжнародної асоціації сомельє (ASI), а також два учасники з Лівану та Молдови, чиї асоціації сомельє зараз перебувають у Колегії претендентів, очікуючи на отримання статусу повноправного члена всесвітньої асоціації сомельє.

Марина Ревкова

Від України участь у конкурсі бере Марина Ревкова, «Краща сомельє України 2020 року». Марина представляла Україну на конкурсі ASI «Кращий сомельє світу 2023», який відбувався у Парижі.

Оголошення півфіналістів транслюватиметься у прямому ефірі на акаунтах ASI у Facebook та Instagram.

Вболіваємо за Марину та бажаємо їй перемоги!

_______________________

Досьє:

Міжнародна асоціація сомельє (ASI) допомагає сомельє досягти нових висот і краще знати вина та інші напої в усьому світі. У цьому році ASI виконується 55 років з дня заснування.



⇒ Приєднуйтесь до наших соцмереж ⇒ Оптимістична редакція D+ прийме це за комплімент.

⇒ Кожен лайк  сприймаємо як тост!


 

Після організації численних національних конкурсів сомельє та двох випусків Balkan Sommelier Challenge – Open Balkan, Сербія з гордістю проводить конкурс «Найкращий сомельє Європи, Африки та Близького Сходу 2024». С 11 по 15 листопада 41 учасник, яки приїхали до Белграду з усієї Європи, Африки та Близького Сходу, змагатимуться за звання найкращого сомельє в цих регіонах. До […]

Звіт мандрівника або Рислінг і тапаси від Томаша Пранге-Барчинського

Поважний винний критик, письменник та номінант і переможець публічного голосування Wine Trawel Awords у категорії Wine & Food Influencer/Expert opinion – Томаш Пранге-Барчинський нещодавно видав книгу про незвичайні поєднання їжі та вина на маршрутах Європи.


Томаш Пранге-Барчинський (Tomasz Prange-Barczyński) – журналіст і винний критик, який вже чверть століття займається темою вина. Він є головним редактором Ferment та ініціатором, засновником і багаторічним головним редактором Magazyn Wino, що популяризує культуру вживання вина у Польщі. Також пан Томаш є автором радіопередачі PIN do wina та перекладачем книг на винну тематику. Він також виступає суддею відомих міжнародних винних конкурсів. У 2023 році в Кракові, під час виставки ENOEXPO, де відбувалася презентація вин та міцних спиртних напоїв учасників ком’юніті Wine Travel Awards, пан Томаш виступив з дослідженням «Сьогодення та майбутнє польського винного ринку. Найкращі енотуристичні місця в Польщі». Також пан Томаш є членом талановитої і професійної команди організаторів Warsaw Wine Experience. У 2023 році на виставці у Варшаві, де Wine Travel Awards був інформаційним партнером заходу, Пранге-Барчинський провів семінар «Німецький рислінг і терруар» та представив огляд найцікавіших грузинських вин.

Томаш Пранге-Барчинський

«Рислінг і тапаси. Про незвичайні поєднання їжі та вина на маршрутах Європи» – не кулінарна книга, це подорож з розповіддю про захоплення, які відчував автор у виноробнях, ресторанах, тавернах і барах, під час мандрівок. У своїй новій праці Томаш Пранге-Барчинський окреслює сорти вин із пропозиціями найкращих кулінарних композицій.

Автор переносить читача до різних виноробних країн. Томаш Пранге-Барчинський не лише із захопленням розповідає про смаки різних видів алкоголю, а й про їх поєднання з особливостями місцевих кухонь, які довелося спробувати: про найкращі сільванери зі спаржею, венеціанські чікетті з просекко, поєднання запечених восьминогів із петнатом та ще багато чого цікавого і дуже смачного. Але вино та страви до нього – лише частина цього оповідання, книга наповнена зустрічами з людьми, історіями місць та місцевими традиціями. Ця книга пробудить не тільки голод і спрагу, а й надихне на подорож.  У «Рислінг і тапаси. Про незвичайні поєднання їжі та вина на маршрутах Європи» увійшли розповіді про 24 винно-кулінарні подорожі пана Томаша.

Tomash



⇒ Приєднуйтесь до наших соцмереж ⇒ Оптимістична редакція D+ прийме це за комплімент.

⇒ Кожен лайк  сприймаємо як тост!


Фото: facebook.com/tomasz.prangebarczynski, lubimyczytac.pl, edugaleria.pl, spirits.com.pl

Поважний винний критик, письменник та номінант і переможець публічного голосування Wine Trawel Awords у категорії Wine & Food Influencer/Expert opinion – Томаш Пранге-Барчинський нещодавно видав книгу про незвичайні поєднання їжі та вина на маршрутах Європи. Томаш Пранге-Барчинський (Tomasz Prange-Barczyński) – журналіст і винний критик, який вже чверть століття займається темою вина. Він є головним редактором […]

«Результати перевершили очікування»: підсумки Wine&Spirits Ukraine 2024 від організаторів

Професійна виставка вин і алкогольних напоїв Wine&Spirits Ukraine 2024 відбулась у Києві наприкінці жовтня. Комунікаційна медіагрупа Drinks+ виступила міжнародним інформаційним партнером заходу.


Цього року Wine&Spirits Ukraine проходила паралельно з World Food Ukraine. За оцінками організаторів, за три дні обидва заходи відвідало більше ніж 4000 гостей, щонайменше третина з них – професіонали з винно-алкогольної індустрії.

Wine&Spirits Ukraine

У рамках Wine&Spirits Ukraine відбувся івент від Wine Travel Awards – «Холістичний підхід: парадокси імпорту та експорту України», на якому запрошені експерти – Роберт Джозеф і Річард Бемпфілд, обидва члени журі WTA 2024-2025, обговорювали світові тенденції винної галузі, прибутковий зв’язок між вином і туризмом та різноманітні переваги на різних ринках. Також на івенті з доповідями виступили: Валентина Парсаєва, директор з експорту Shabo, Світлана Цибак, керівник команди Wines of Ukraine, Сергій Мазур, директор з експорту Vitis Group, Ганна Ковалевська, співзасновник Bakota Bay Winery, Юлия Каленская и Артем Скубенко, основатели Honey Badger, Наталія Бурлаченко, CEO Big Wines та амбасадор Vinos de La Luz, Володимир Печко, голова «УКРАДВІНПРОМ». Після захоплюючого виступу спікерів, було проведено дегустацію, де представили найкращі зразки напоїв від ком’юніті премії: вина K’avshiri та Tenuta Manoylo, а також яскраві наливки від Honey Badger. А ще всіх учасників виставки чекав сюрприз від Комунікаційної медіагрупи Drinks+ – на стенді медіагрупи та самому івенті відвідувачі виставки могли познайомиться та отримати новий випуск журналу Drinks+.

«Головним критерієм успіху виставки для мене є відгуки гостей та учасників, і цього разу вони були дуже позитивними, результати перевищили наші очікування! – коментує організаторка Wine&Spirits Ukraine Вікторія Агромакова. – Наша найважливіша задача – створити майданчик для ефективного спілкування виробників і байерів, пошуку нових бізнес-партнерів, розширення асортименту закладів HoReCa й рітейлу, сприяння розвитку українського виноробства й виробництва алкогольних напоїв. Судячи з відгуків, цю задачу наша команда успішно виконала».

Серед відвідувачів Wine&Spirits Ukraine 2024 значно зросла кількість представників регіонального рітейлу й регіональної HoReCa з різних куточків України, що на думку організаторів є ознакою дуже позитивних бізнес-процесів. Щороку зростає також і цікавість до українських вин та іншої алкогольної продукції, створеної вітчизняними виробниками. Підтвердженням тому стала премія Wine&Spirits Restaurant & Retail Awards за найкращий асортимент українських вин та міцних напоїв в рітейлі та ресторанному сегменті, що відбулася в рамках виставки.

Премія Wine&Spirits Restaurant & Retail Awards 2024

Цього року на премію було подано 30 заявок, авторитетне журі обрало 13 переможців у різних категоріях:

найкращий асортимент українських вин та алкоголю в ритейлі

«Незалежний рітейл»

  • Винотека «Винний Край» (Житомир)
  • Крамниця «Винолови» (Львів)

«Спеціалізований рітейл»

  • Мережа гастро-виномаркетів «Winetime»

«Регіональний рітейл»

  • Мережа гіпермаркетів «ТАМ ТАМ» (Луцьк)

«Національний рітейл»

  • Мережа супермаркетів Silpo

«E-Commerce»

  • Маркет повсякденних штук MAUDAU

«Найкращий асортимент міцного алкоголю»

  • ROZETKA
  • MAUDAU

найкращий вибір українських вин та міцного алкоголю у винних картах

«Винні бари»

  • Винний бар «Артанія» (Київ)
  • Винний бар ZWIN (Львів)

«Найкращий вибір побокально»

  • Винний бар «Артанія» (Київ)

«Ресторани»

  • Ресторан MAREVO (Львів)

«Найкращий вибір побокально»

  • Ресторан MAREVO (Львів).

«Всіх членів журі вразила як географія заявників, так і рівень заявленого асортименту та винних карт, — розповідає Вікторія Агромакова. — Більшість учасників працюють не лише з відомими й великими виробниками, але й з найактуальнішим і найцікавішим українським крафтом. Велику увагу професіонали винно-алкогольного ринку приділяють регіональним виробникам, але також намагаються створити репрезентативну картину українського виноробства та традицій виробництва лікерів, настоянок, віскі, джину, горілки та інших алкогольних напоїв. Вчергове переконались: нам є чим пишатись!»

Пиво та сидри на Wine&Spirits Ukraine 2024

Цього разу на виставці було створено спеціальну зону пива та сидрів, де презентували свою продукцію близько 10 учасників з різних куточків України. Сегмент цих напоїв в Україні швидко розвивається, якість та різноманітність продукції від вітчизняних виробників постійно зростає, тож організатори мають надію надалі розширяти цей напрямок на наступних виставках.

Новини від українських імпортерів

Новинки асортименту презентували на Wine&Spirits Ukraine компанії-імпортери. Український імпорт адаптувався до складних сучасних умов і продовжує знайомити вітчизняних поціновувачів вин і міцного алкоголю з найкращими світовими зразками. Що саме змінилося у підході до формування імпортного портфелю і з якими викликами стикаються імпортери? Своїми думками з цього приводу поділився Вадим Гуров, керівник напрямку вина та алкоголю мережі WINETIME — переможця премії Wine&Spirits Restaurant & Retail Awards 2024: «Структура імпорту має стійкий тренд у бік більш бюджетних варіантів, що зумовлено росто цін на тлі інфляції та істотного підвищення курсу іноземної валюти. Оскільки собівартість імпортних товарів підвищується досить швидко, а рівень доходів суттєво не змінюється – споживач шукає більш доступні товари».

Чи впливає експансія українських вин та міцних напоїв на обсяги імпорту?

«З кожним роком зростає попит на українську продукцію, і це — позитивний момент, — вважає Вадим. — Нині українське виробництво підтримується всіма професіоналами галузі, хоча ще років 10 тому це було прерогативою окремих ентузіастів. Щодо продажу імпортного алкоголю в Україні, навряд чи його обсяги суттєво скоротяться найближчими роками. Головним фактором тут є ціна імпорту, котра доволі часто є більш конкурентною порівняно з цінами на українські товари. Тим не менш, зважаючи на досвід WINETIME, маю відзначити, що сьогодні споживач готовий платити більше за українське вино».

Wine&Spirits Ukraine

Міжнародні контракти

Серед гостей Wine&Spirits Ukraine 2024 цього разу були імпортери зі Швеції, Данії, Литви та Естонії, а також — делегація байерів з Норвегії, котрі вже на виставці заключили кілька контрактів з українськими виробниками. Впізнаваність українських вин за кордоном та попит на них стабільно зростає — особливо це стосується нордичних ринків. Приїзд такої кількості імпортерів до Києва, незважаючи на воєнний стан, є ознакою того, що європейські споживачі чекають на наші вина на полицях своїх крамниць.

Конкурс Ukraine Wine&Spirits Awards: досвід і перспективи

В рамках виставки відбувся дегустаційний конкурс Ukraine Wine&Spirits Awards 2024. Цього року зібрав 225 вин, сидрів, настоянок та інших алкогольних напоїв з усіх куточків України та закордону. Нагородами відзначено 204 зразка. Більше про конкурс і переможців читайте тут.

Wine&Spirits Awards 2024

За відгуками авторитетного журі, за останні два роки зросла не лише кількість, а й якість вин та алкогольних напоїв, що беруть участь у конкурсі — особливо це стосується української продукції. «Зважаючи на цей досвід і динаміку розвитку, ми плануємо вивести конкурс на новий, більш масштабний рівень. Відтепер ця подія відбуватиметься один раз на рік, окремо від виставки Wine&Spirits,» — ділиться своїми планами Вікторія Агромакова.

Тож чекаємо наступний конкурс Ukraine Wine&Spirits Awards у квітні 2025 року. Виставка Wine&Spirits Ukraine 2025 відбудеться 28-30 жовтня 2025 у київському МВЦ.



⇒ Приєднуйтесь до наших соцмереж ⇒ Оптимістична редакція D+ прийме це за комплімент.

⇒ Кожен лайк  сприймаємо як тост!


 

Професійна виставка вин і алкогольних напоїв Wine&Spirits Ukraine 2024 відбулась у Києві наприкінці жовтня. Комунікаційна медіагрупа Drinks+ виступила міжнародним інформаційним партнером заходу. Цього року Wine&Spirits Ukraine проходила паралельно з World Food Ukraine. За оцінками організаторів, за три дні обидва заходи відвідало більше ніж 4000 гостей, щонайменше третина з них – професіонали з винно-алкогольної індустрії. У […]

X
Украина