Увага!

Увага! На сайті використовуються cookie файли.

The site uses cookie files

Даний сайт має вікове обмеження.

This site has age restrictions!

Я підтверджую, що мені, на жаль, давно виповнилося 18 років
I confirm that I have 18 years!

Gastronomy and Wine Portal

Фонд Жерара Бассе

Фонд Жерара Бассе та спільнота WTA: потенційна співпраця обговорюється в інтернеті

24.07.2023,

Як сповіщалося в призових сертифікатах, виданих цьогорічним переможцям публічного голосування та премії Wine Travel Awards, команда WTA надала можливість вузькому колу обраних осіб особисто поспілкуватися на вебінарі із Романе Бассе, співзасновником Фонду Жерара Бассе, створеного для вшанування спадщини та пам’яті цієї видатної Людини.


Нагадаємо, що Жерар Бассе (Gérard Basset) був одним із найдосвідченіших і найтитулованішим з винних експертів світу, зібравши такі статуси як Master Sommelier, Master of Wine, Master Sommelier, а також Wine MBA та ASI World Champion. Жерар Бассе був партнером-засновником надзвичайно успішної групи Hotel du Vin. Він також наставляв і навчав покоління молодих сомельє, які шукали його досвіду та керівництва, щоб розпочати власну кар’єру. Фонд Жерара Бассе (Gérard Basset Foundation) був створений для допомоги в одержанні освіти та вирішення найактуальніших проблем індустрії вина, алкогольних напоїв і гостинності. Фонд Жерара Бассе є одним із найактивніших і найцінніших партнерів WTA. Завдяки особистій згоді сім’ї месьє Бассе – пані Ніни Бассе (Nina Basset), судді WTA, та її сина, пана Романе Бассе (Romané Basset), з цього року спеціальний приз від Фонду Жерара Бассе вручається переможцю в категорії «Амбасадор року» за результатами публічного голосування та під час подальшої оцінки суддівської колегії (цього року переможцем став Артем Мкртчян, молодий талановитий сомельє з Вірменії).

Вебінар під егідою Романе Басе мав на меті допомогти членам спільноти WTA отримати конкретну інформацію щодо діяльності Фонду Жерара Бассе, а також обговорити перспективи, які він може запропонувати конкретним проєктам. Таке вікно можливостей було відчинене для переможців WTA, що, сподіваємося, надасть їм нові ідеї щодо співпраці з потужною грантовою організацією на міжнародній винній арені. У своїй вступній промові пан Бассе розповів учасникам про основні принципи діяльності Фонду, приділяючи особливу увагу різноманітності, інклюзивності та рівним можливостям для тих, хто прагне підвищити свій професіоналізм, та чиї фізичні, фінансові та інші обставини не дозволяють самостійно досягти освіти та кар’єрних цілей у виноробній галузі. Фонд Gérard Basset має спеціальні освітні та професійні програми для таких талановитих людей, які допомагають їм здійснити свої мрії про кар’єру у винному бізнесі. Зустріч Романе із членами спільноти WTA пройшла у дружній атмосфері. Месье Бассе після свого виступу відповів на запитання. Щоб детальніше передати одержану інформацію, подаємо розмову у форматі, близькому до стенограми.

Саломе Ломсадзе (Salome Lomsadze), Commercial project manager of Shumi Winery (Georgia):

(Дозволимо собі примітку від редакції: Shumi Winery стала в 2022-2023 році переможцем WTA та публічного голосування одночасно по дев’яти категоріях, що є, на наш погляд,  феноменальним).

«Я представляю керівництво грузинської компанії Shumi Winery і хочу спитати: що ви могли б порадити нашій виноробні, щоб підняти поінформованість про грузинські вина у світі?

Розповім трохи більше про те, що ми робимо, крім вина, звичайно. Скажімо, у нас є ампелографічна колекція з понад 2000 сортів винограду з усього світу, включаючи понад 400 автохтонних грузинських. Ідея такої збірки зародилася в 90-х роках, вона належала моєму батьку, який дійсно прагнув вивести Грузію, нашу спадщину та культуру на новий рівень після періоду виходу країн з СРСР. На той час багато з локальних сортів винограду вимерли, їх практично не можна було розшукати в Грузії, – адже вони не давали достатнього обсягу радяньскій економіці. В результаті багаторічних зусиль моєї родини United Nation Food and Agriculture Organisation присвоїла нам номер – G036. Вважаю, це одне із свідчень, що маємо на сьогодні унікальний об’єкт, про який потрібно дбати і розповідати. І, очевидно, що, порівнюючи з Грузією 90-х років, коли людям не вистачало навіть продуктів, не кажучи вже про гідне вино, ми змушені констатувати, що все ще стикаємося з багатьма проблемами. Нехай не матеріального плану, але лишаються білі плями, включаючи освіту. І ось що маємо: у нас є ампелографічні колекції, також є цікавий туристичний комплекс – з діючим погребом-марані з квеврі, у нас є Музей вина зі справжніми унікальними артефактами, ми популяризуємо історію грузинської культури, якій вже 8000 років. Але… Сьогодні багато хто у світі засвоїв, що виноробство прийшло з Грузії, але не кожен знає навіть, де ця країна розташована. Інколи трапляється, коли я кажу, що з Грузії, мене запитують, а де це?»

Романе Бассе:  «Дякую за ваше запитання, і за пояснення контексту. З моєї точки зору, Грузія варта більшої уваги і я теж намагаюся допомогти підняти прапор грузинських вин. Зізнаюся, я – їх великий шанувальник, навіть в своєму університеті організував дегустацію, яка, маю констатувати, мала успіх. Ми представили вісім вин – три червоних і п’ять оранжів, то, справді, була вдала добірка… І я вважаю, що зараз саме той момент, коли ви можете зробити значні кроки задля просування грузинського вина та Грузії в цілому. До того ж, ви вже на правильному шляху. І я задоволений, що можу висловитися з цього приводу. Адже ключовий момент тут – просвітити світ щодо вашої країни. Коли кажу про освіту, маю на увазі два аспекти. По-перше, процесс потребує вивчення спеціальної літератури, навчання людей технічним аспектам грузинського вина – пояснити, що робить його унікальним, розповісти історію, академічні дані, які включені, наприклад, до підручника WSET. І друге – те, що ви згадали, – туристичний аспект. Я впевнений, це один з найважливіших інструментів. Наведу приклад – у лютому мені довелося спостерігати за одним експериментом. Кілька персон зі світу вина говорили про продажі. Серед них був іспанський сомельє Ферран Сентеллес – він продавав пляшку Dom Perignon гостям. Учасників дослідження підключили до сканера мозку. А Ферран продавав вино двома способами. Перший, дуже класичний розпродаж — типу «привіт, я Ферран Сентеллес, я буду вашим сомельє сьогодні…». Потім він зробив ще одну презентацію, яка була набагато більш особистою, з деталями. Він розповів про відвідини Дому Періньйон та екскурсію на виноградник. І дивовижно: у переважної більшості учасників другої презентації, коли сомельє супроводжував розповідь особистими враженнями, це викликало задоволення, яке позначилося на мозку набагато більше, ніж у першої групи. Таким чином, якщо ви запрошуєте людей до Грузії та показуєте їм, як робите вино, розповідаєте про традиції та культуру, ви досягнете більших результатів. Я ніколи не був в Грузії, але мій батько багато працював з вашими виноробами. І я точно знаю про одного з наших стипендіатів з Грузії, який щойно закінчив навчання і тепер став чудовим захисником грузинської мови вина. Тож думаю, що це ще один важливий для вас шлях – навчання людей та перетворення їх на власних амбасадорів. Також вважаю, що потрібно запрошувати професіоналів зі світу вина: пропонуйте сомельє відвідати виноробню, спробувати вина, побачити, що ви робите. Потім вони повертаються до своїх ресторанів, включають грузинські вина до карти і розповідають гостям особисті враження від візиту. І  вся ця інформація накопичується, концентрується. Гадаю, тоді це зробить грузинське вино більш відомим на світовій арені… Не знаю, чи це саме те, що ви шукаєте, але я так це бачу».

Бегонья Фернандес Бенітес (Begoña Fernández Benítez), координатор з освіти Каталонської школи винного туризму (Vilafranca del Penedès, Іспанія):

«Напевно, дехто з вас мене знає, тому що ми другий рік працюємо разом з Wine Travel Awards. До речі, зараз в нашій школі три учні саме з Грузії, а на новий рік подали документи ще вісім грузинських абітурієнтів. У нас є офіційний курс навчання, який триває два роки: перший рік – теорія, що базується на винному туризмі, а другий – навчання на виноробні за контрактом і з окладом. Вважаємо, це ідеальний освітній баланс. Також, крім базового, розробляємо окремі курси з меншим терміном навчання. Чи можемо ми створити певну синергію з Фондом?»

Романе Бассе: «Мій хрещений батько – відомий винороб Франк Массард (Franck Massard) живе і працює в Каталонії. Тож мені пощастило відвідати Каталонію кілька разів і відчути особливості місцевого винного туризму. Отже, ви робите дуже хорошу роботу! З точки зору співпраці, найкращий шлях – і насправді це може стосуватися будь-яких груп, які були б зацікавлені – грантоотримувачі, які живуть у певному регіоні, а ми надаємо їм знання для їхніх проєктів. Тож у липні, тобто наприкінці цього місяця, ми будемо відкривати заявки на фінансування цього року. Але в основному, коли ми відкриваємо заявки, просимо подавачів трохи пояснити, чим вони займаються, чи працювали раніше з ідеями різноманітності тощо. Які проєкти вони реалізували, якщо ні – на що саме вони сподіваються. Тож краще буде, якщо ви запропонуєте ідею для співпраці. Знаєте, наведу для наочності приклад. Ми робимо проєкт у Франції у школі вина, завдяки чому ми винайшли два курси. Один із них – тижневе знайомство з діяльністю сомельє для людей, які не можуть дозволити собі виноробну освіту, але хочуть працювати з вином. А потім ми проводимо інший курс, який був за тим же принципом, для людей зі складними економічними обставинами, щоб дати можливість пройти шеститижневе навчання і одержати знання трохи більше середнього рівня. Отже, я повідомлю вам, коли можна буде подати заявку. І те саме стосується усіх, хто зацікавлений в реалізації проєктів з нами. Подавати заявки можна буде з кінця цього місяця до вересня, тому у вас буде достатньо часу для обгрунтування».

Наталія Бурлаченко, амбасадор Vinos de la Luz; СЕО компанії  Big Wines:

«Ми – молодий проєкт з України. Я очолюю компанію, яка зробила вино вперше лише цього року. Але воно вже здобуло кілька нагород на авторитетних міжнародних конкурсах. І я хочу запитати, як ми можемо взяти участь у ваших проєктах, чи можемо запропонувати наше вино як лот для майбутніх подій? Для нас буде честю підтримати ваш проєкт. Нам було б приємно підтримати всі яскраві та дійсно видатні ідеї, які генерує та втілює ваш фонд».

Романе Бассе: «Дуже дякую за таку пропозицію, Наталія. А також велике спасибі за те, що вирішили допомогти нам, коли у вашій країні зараз таке відбувається. Я знаю, що іде війна… Очевидно, це жахливо, тому той факт, що ви готові думати про допомогу нам, дуже багато для мене значить! Якщо надасте мені свої контактні дані, я зможу зв’язатися з вами та пояснити, як можна попрацювати з аукціоном, і ми зможемо розглянути шляхи, як реалізувати вашу пропозицію, оскільки це було б дуже особливим кроком, дякую. Скажу ще одну річ, можливо, вам буде приємно почути… Останнім часом я наочно бачу, як українське вино стає все більш популярним у Великобританії. Бачу більше місць, які готові працювати з цими винами. Наприклад, у мене є хороша подруга, власне, вона українська сомельє. Здається, вона прожила у Великобританії вже три роки. І тепер фактично отримала розділ винної карти в ресторані, де працює, і там представляє українські вина. І я знаю, що на London Wine Fair український винний стенд отримував багато відвідувачів, тож ми стаємо більш обізнаними про українське вино, і я вважаю, що це дуже добре… Знаєте, у мене є пляшка виноробні Kolonist, яку я сподіваюся відкоркувати одного дня, і дуже скоро. Але в будь-якому випадку, як я вже сказав, велике спасибі за таку пропозицію, давайте поспілкуємося про це окремо».

Вікторія Макарова, редактор WTA Discovery:

«У мене теж є питання щодо українських вин. Як ви зазначали, останнім часом вони займають все більше позицій на міжнародній арені. Ми брали участь у виставках ProWine, London Wine Fair та інших міжнародних заходах. А представники України провели багато дегустацій для експертів, професіоналів і любителів вина… Але я розумію, що у нас є справді велика потреба залучати більше амбасадорів на міжнародній арені. І наш проєкт Wine Travel Awards саме над цими колабораціями і працює. Як ви вважаєте, чи є можливість у Фонда якось допомогти нам залучати цих людей?»

Романе Бассе: «Справа в тому, що ми зареєстровані як благодійна організація згідно із законодавством Сполученого Королівства, і регулювання діяльності благодійних організацій у Великій Британії є дуже суворим. Тому маємо дуже чіткий мандат, який полягає у сприянні різноманітності та включеності у вину сферу та гостинність через освіту та професійну підготовку. Тож маємо бути дуже конкретними щодо того, які проєкти можемо фінансувати. Я розумію, що у вашій пропозиції є освітній аспект, щоб вивести українські вина у світ. І бачу спосіб зробити це якнайкраще: можливо, він полягав би у фінансуванні можливостей для українських амбасадорів отримати досвід, знання, щоб потім одержати можливість використовувати ці навички та просувати українське вино. Наприклад, ми могли б розглянути можливість зробити внесок у фінансування навчання амбасадорів українського вина. Якщо це має сенс.

Тим не менш, я впевнений, що у Великій Британії люди стали набагато більш обізнаними про українські вина, і я не думаю, що це зникне. Вважаю, Україна має дуже хорошу можливість просування, адже ваші винороби володіють як західними техніками виноробства, у французькому розумінні тим, що ми називаємо класикою, і у вас є той східний стиль, який нагадує, скажімо, грузинське вино. У вашій країні є обидва напрямки, і думаю, це справді унікальна перевага продажу. Це те, чим люди можуть зацікавитися».

На завершення пан Бассе висловив подяку організаторам зустрічі зі спільнотою Wine Travel Awards. «Це був просвітницький і надихаючий досвід», – сказав він.

Натомість команда WTA безмежно вдячна Романе Бассе за те, що поділився власним часом і надихнув досліджувати можливості, які надає Gérard Basset Foundation. Далі буде!

X
Украина