Увага!

Увага! На сайті використовуються cookie файли.

The site uses cookie files

Даний сайт має вікове обмеження.

This site has age restrictions!

Я підтверджую, що мені, на жаль, давно виповнилося 18 років
I confirm that I have 18 years!

Gastronomy and Wine Portal

Ринок шампанського ризикує зіткнутися з глобальним спадом

Поставки шампанського у 2025 році продовжують знижуватися, і якщо поточна тенденція збережеться, річний обсяг може не досягти 220 млн пляшок. Для регіону це стане серйозним ударом: за перші вісім місяців відвантаження скоротилися на 1,8% і становили всього 145 млн пляшок.


Особливо слабким виявився серпень – лише 15,3 млн пляшок, що на 6,7% менше, ніж роком раніше. Внутрішній ринок Франції показав різке падіння на 8,4% (6,1 млн пляшок). Експортні продажі виглядали стійкішими, але також знизилися – на 5,5%, до 9,1 млн пляшок.

Проте ситуація складається по-різному: якщо США та Японія показали спад на 7,4%, то в ЄС продаж трохи зріс (на 0,7%). Загалом за січень-серпень французький ринок просів на 4,8% (56,7 млн пляшок), тоді як експорт залишився стабільним на рівні 88,4 млн пляшок, показавши символічне зростання на 0,2%. У Європі відзначено зниження на 2,1%, тоді як відвантаження на далекі ринки зросли на 1,2% і склали 63,7 млн пляшок.

Ринок шампанського

Великобританія продемонструвала зростання обсягів, приріст склав 3,9%. Водночас у грошовому вираженні ринок зменшився на 7,6% через високу конкуренцію та тривалі акційні знижки в роздрібній торгівлі.

П’ятнадцять найбільших експортних ринків демонструють схожу тенденцію: обсяги зросли на 6,5%, а вартість лише на 0,7% за перші вісім місяців 2025 року. Проте після стабільного щомісячного зростання обсягів і вартості в першому півріччі, у липні та серпні на цих ринках спостерігалося падіння і обсягів, і вартості, що може стати тривожним сигналом, якщо тенденція збережеться.

В умовах складного ринку найкраще тримаються великі шампанські дома, на їхню частку припадає близько трьох четвертей усіх поставок (108,3 млн із 145 млн пляшок), і падіння склало всього 0,4%. Кооперативи скоротили обсяги на 6,7%, до 11,9 млн пляшок, а виноградари на 5,1%, до 24,8 млн пляшок. Такі зниження значною мірою пояснюються їхньою високою залежністю від внутрішнього французького ринку.



Приєднуйтесь до наших соцмереж

⇒ Оптимістична редакція D+ прийме це за комплімент.

⇒ Кожен лайк  сприймаємо як тост!


Джерело: thedrinksbusiness.com
Фото: chowhound.com

Поставки шампанського у 2025 році продовжують знижуватися, і якщо поточна тенденція збережеться, річний обсяг може не досягти 220 млн пляшок. Для регіону це стане серйозним ударом: за перші вісім місяців відвантаження скоротилися на 1,8% і становили всього 145 млн пляшок. Особливо слабким виявився серпень – лише 15,3 млн пляшок, що на 6,7% менше, ніж роком […]

Німеччина для українських вин: шанс, що вартий уваги

За останні кілька років українське виноробство зробило значний крок уперед: підвищилася якість вин, розширилися експортні поставки до країн ЄС та багатьох інших держав світу. Одним із найбільш перспективних європейських ринків залишається Німеччина. Чи відкриє вона «вікно можливостей» для українських вин, і що для цього мають зробити самі винороби? Цю тему досліджує наша оглядачка й представниця Wines of Ukraine Вікторія Макарова, що вже понад три роки живе у Німеччині.


Більшість людей вважають Німеччину «пивною» країною, з огляду на стереотипи, традиції й всесвітньо відомий Октоберфест. Провівши тут більше часу, ніж середньостатистичний турист, починаєш розуміти: німці залюбки п’ють вино. Мої емпіричні дослідження «споживчих кошиків» у місцевих супермаркетах виявили: вино у них трапляється частіше, ніж пиво. Звісно, ці висновки дуже суб’єктивні, до того ж, я маю щастя мешкати у південному «винному краї» (Badische Weinstraße), тож, напевно, ситуація тут може відрізнятись від північних та східних регіонів. 

Тим не менш, Німеччина, безумовно, є значною виноробною країною, а німецький консьюмер – доста патріотичним. На підтвердження накидаю трошки цифр. За даними, опублікованими у звіті Федерального бюро статистики (Statistisches Bundesamt), у 2024 році у Німеччині вироблено 7,75 мільйонів гектолітрів вина. Тим часом Deutsche Wein Institut зазначає, що лише 1,2 мільйони гектолітрів пішло на експорт. Незважаючи на те, що ця цифра дещо зросла порівняно, скажімо, із 2023 роком, німці випивають близько 85% власного вина.

Чи залишається тут місце для імпорту? Ще й як! Німеччина, чиє населення перевищує 84 мільйони людей, наразі імпортує 14-15 мільйонів гектолітрів вина на рік, що фактично наближає її до світового лідера винного імпорту – США. Втім, це лідерство стосується лише обсягів. Якщо ж говорити про вартість імпорту, то Німеччина займає третє місце: загальна сума її річного імпорту становить менше ніж 3 мільярди євро – тут вона поступається США та Великій Британії. 

Що імпортують? Франція, Італія та Іспанія забезпечують 81% від загального обсягу імпорту за вартістю та обсягом. Протягом довгого часу Італія залишалась беззаперечним лідером, але нещодавно Іспанія почала буквально дихати італійцям у спину. Якщо тенденції 2024 року збережуться, очікується, що Іспанія повністю пережене Італію до кінця року. Певне зростання у 2024 році також демонстрували Австрія й США – тож чекаємо, яку статистику матиме німецький імпорт цьогоріч. Перегони тривають.

Німеччина

Вподобання німецького споживача останніми роками дещо змінилися. Споживання червоних вин відчутно скорочується, білих – навпаки, зростає. Дедалі популярнішими стають ігристі вина, особливо Crémant. Хоча німецький ринок історично був дуже прихильним до витриманих червоних вин з Іспанії, наразі зростає частка білих вин з цієї країни. Також споживачі все частіше звертають увагу на сталі та екологічні методи виноробства, тож сертифікати Bio та Organic тепер можна побачити навіть на недорогих винах.

Одним із найважливіших факторів для імпорту у Німеччині є ціна, особливо якщо йдеться про мас-маркет. Німецький споживач дійсно «розбещений» неймовірно низькими цінами – в першу чергу це стосується імпортних вин на полицях супермаркетів. Я вже не дивуюсь тому, що абсолютно пристойні вина «на кожен день» у Lidl та Aldi можуть коштувати 3-5 євро – звісно, це не шедеври й не категорія fine wine, швидше – оптимальна пропозиція для пересічного споживача. 

Aldi та Lidl – німецькі роздрібні мережі, добре відомі також за межами країни. У Німеччині ж це – потужні дискаунтери: майже кожен німець хоча б іноді здійснює там покупки. Варто відзначити, що німецькі споживачі готові платити більше за справді якісні продукти, але водночас дуже люблять вигідні пропозиції й орієнтовані на так звану «модель постійно низьких цін» (EDLP – Every Day Low Price). Чи мають низькі ціни негативний вплив на якість товарів у цих мережах? Навряд чи. Ці дискаунтери серйозно ставляться до якості та стабільності – це, звісно, стосується й імпорту вин. Вони також можуть дозволити собі експериментувати з асортиментом, знаючи, що споживачі їм довіряють, та маючи професійні команди байерів, орієнтованих на новітні тренди. Саме тому, наприклад, в Aldi я завжди цікавлюсь сезонними винними пропозиціями – Saisonale Weinlese, тут завжди буває щось новеньке, варте уваги – але зазвичай обмеженою партією.

Крім власного імпорту великих рітейлерів, у Німеччині існує доволі багато компаній-імпортерів та спеціалізованих крамниць, котрі також імпортують вина напряму від виробників. Лідером серед спеціалізованих винних магазинів є мережа Jacques’ Weindepot, що налічує понад 300 франшиз по всій Німеччині. Ця мережа віднедавна входить до складу великого бізнесу під назвою Hawesko-Holdingпотужного гравця з річним оборотом у більш ніж 600 мільйонів євро. Серед великих імпортерів варто також відзначити, скажімо, Reidemeister und Ulrichs, що є частиною відомої виробничої групи Rotkäppchen-Mumm і представляє дуже широкий асортимент, котрий включає як відомих, так і нішевих виробників, чи Mack & Schühle, імпортера вин та міцних напоїв зі щорічним обсягом імпорту у 120 мільйонів пляшок та окремим підрозділом, що спеціалізується на органічних винах.  

Великі імпортери не закривають усіх потреб німецького ринку, особливо у тому, що стосується не мас-маркету, а більш нішевих, особливих вин. Зважаючи на характер, якість, обсяги виробництва та цінову політику українських крафтових виробників, саме цей сегмент для них є найбільш цікавим. Про те, як саме шукають та відбирають виробників для нішевого імпорту, я розпитала Бруно Хамма (Bruno Hamm), директора з закупівель та продажу компанії M.A.X.X Weinе і досвідченого представника журі MUNDUS VINI. M.A.X.X Weinе – компанія-імпортер, що спеціалізується на ретельно відібраних винах з Іспанії, Португалії, Італії, Австрії, Франції та Угорщини. У портфелі M.A.X.X багато цікавого: скажімо, у сегменті Іспанії – не лише Ріоха, Рібера дель Дуеро чи DO Cava, а й легендарний Пріорат, недооцінені Ла Манча, Хумілья й Емпорда та вишукані ігристі від об’єднання Corpinnat із Пенедеса. 

Bruno Hamm

Отже – що потрібно виробнику, щоб потрапити до портфоліо M.A.X.X Weinе? «Нове вино або новий виробник має заповнювати певну прогалину в нашому асортименті. Це має бути продукт, який користується попитом на ринку. Ексклюзивні права на дистрибʼюцію – це також добре, але це не обов’язково, найголовніше те, чи загальна ситуація для такого продукту на ринку є сприятливою», – пояснює Бруно Хамм.

Минулого року він мав нагоду продегустувати українські вина на стенді Wines of Ukraine на ProWein і дав високу оцінку якості нашого продукту. Зважаючи на цей досвід, я попросила його дати кілька стратегічних порад для українських виробників щодо німецького ринку: на чому варто зосередитися, а чого уникати? «Виноробня повинна мати чітку стратегію, якщо хоче вийти на німецький ринок. Спеціалізовані рітейлери чи дискаунтери – дуже складно поєднувати обидва напрямки. Вам потрібно визначитись, чи ви хочете працювати через посередника (B2B), рітейлера (B2C) – чи безпосередньо з кінцевим споживачем (наприклад, відкрити власну фірмову крамницю). Співпраця з посередником – наприклад, M.A.X.X – вимагає гарної маржі (від 50 до 70%), яку потрібно врахувати між ціною від виробника та ціною для кінцевого споживача. Приблизно це означає, що ціна від виробника (включаючи всі витрати, такі як транспортування, Green Dot тощо) множиться приблизно на 3–3,5, щоб отримати ціну для кінцевого споживача (включно з ПДВ). Якщо, приміром, ваші вина можна придбати дешевше онлайн – співпраця з дистрибʼютором не має сенсу», – коментує пан Хамм. 

Чи мають взагалі перспективи на німецькому ринку вина з маловідомих пересічному споживачу регіонів? На думку Бруно Хамма, мають, але, звісно, доведеться попрацювати. Німців простіше зацікавити винами з тих регіонів, куди вони часто їздять у відпустку. Тим не менш, навіть Португалія та Греція, що є дуже популярними туристичними напрямками, за останні 15 років здобули лише незначну долю на винному ринку Німеччини, тож справа не лише у туризмі.

Без якісного маркетингу та піару у Німеччині, власне, як і на будь-якому іншому ринку, не впоратись. Навряд чи взяти участь у ProWein один раз на рік можна вважати вдалою стратегією, хоча сам по собі цей майданчик залишається дуже ефективним для нетворкінгу й партнерства. Для того, щоб продавати вино, замало просто мати гарний продукт – потрібна сильна, професійна й системна комунікація.

У Німеччині є кілька маркетингових та комунікаційних агенцій, які працюють у сфері вина та гастрономії. Однією з найуспішніших є Organize Communications, що має значний досвід роботи з виноробами з-за меж Німеччини. Серед клієнтів агенції – Wines of California, Wines of Portugal, Wines of Greece, а також окремі виробники. Як зазначає співзасновниця агенції Барбара Ваннер (Barbara Wanner), для «новачків» на німецькому ринку перший крок — це створення впізнаваності та освітнього фундаменту фактично з нуля. Їм вдається досягати результатів як у плані видимості, так і вартості — і це напряму відображається у продажах.

Barbara Wanner

Барбара Ваннер вважає, що найбільшим викликом для іноземних виноробів є пошук сильних і надійних дистриб’юторів. «Німеччина – насичений і зрілий ринок: ми багато імпортуємо, локальне виробництво значно зросло, а загальне споживання повільно знижується, як і в інших країнах. Тим не менш, ми не маємо остаточних даних про ринок: поза межами роздрібних мереж статистика або фрагментарна, або взагалі відсутня. Часто згадувана середня ціна за літр не враховує показники сегментів преміальних та колекційних вин – які, між іншим, залишаються дуже активними», – ділиться своїми спостереженнями пані Ваннер. На її думку, німецький винний ринок зараз є доволі «обережним». Багато імпортерів скоротили свої портфелі, і лише одиниці готові ризикувати, працюючи з маловідомими виробниками. Але інтерес споживачів до нового вина не зник. «Саме тут ми й підключаємось: ми працюємо разом із дистриб’юторами, щоб створити не просто впізнаваність, а реальний попит – через освіту, сторітелінг, позиціонування бренду та індивідуальні активності, які перетворюють зацікавленість у вимірювані продажі», – пояснює комунікаційна експертка.

Барбара, так само, як і Бруно Хамм, вважає, що для успішного продажу вин велике значення мають культурна та географічна близькість регіону їхнього походження: «Вина з тих регіонів, куди ми подорожуємо, кухнею яких захоплюємось або маємо особисті зв’язки, зазвичай легше сприймаються. Чудовий приклад – Греція: ще кілька років тому грецьке вино не цінувалось, а сьогодні гості очікують побачити амбітні та продумані винні карти в грецьких ресторанах. Ми спостерігали подібну динаміку з португальською, іспанською та, звісно, італійською кухнею, і, найімовірніше, побачимо це і з Туреччиною – тут зростає кількість якісних турецьких ресторанів, які впевнено заявляють про себе».

Окрім культурної спорідненості, значну роль відіграють автохтонні сорти винограду, оригінальні стилі вина та автентичні історії – особливо серед сомельє та винних ентузіастів, які цінують новизну та глибину. «Не намагайтесь бути всім для всіх. Сконцентруйтесь на винах, що дійсно відображають вашу ідентичність. Почніть з освіти – покажіть експертам, чому ваші вина мають значення. Німецький ринок цінує сталий, цілісний підхід і активність, тож важливо, щоб вас на ньому було видно – через події, соціальні мережі та амбасадорів серед професійної спільноти», – підсумовує пані Ваннер.

Отже, чи стане Німеччина новим потужним ринком для українського вина – залежить від того, чи готові винороби працювати з тими викликами, котрі вона висуває. Але, впевнена, викликами українців не здолати. Тож ця історія лише починається.


Приєднуйтесь до наших соцмереж

⇒ Оптимістична редакція D+ прийме це за комплімент.

⇒ Кожен лайк  сприймаємо як тост!


Фото: Bradley W., facebook.com/BadischeWeinstrasse, Вікторія Макарова, AD LUMINA for MUNDUS VINI

За останні кілька років українське виноробство зробило значний крок уперед: підвищилася якість вин, розширилися експортні поставки до країн ЄС та багатьох інших держав світу. Одним із найбільш перспективних європейських ринків залишається Німеччина. Чи відкриє вона «вікно можливостей» для українських вин, і що для цього мають зробити самі винороби? Цю тему досліджує наша оглядачка й представниця […]

Менше елітарності, більше цінності: чи зможе вино завоювати покоління Z

Винна індустрія потерпає від загальносвітового зниження споживання. Чи дійсно причина у тому, що молодь відмовляється від алкоголю? Що має зробити галузь, аби не втрачати свою актуальність для покоління Z? Цю тему досліджує наша оглядачка Вікторія Макарова.


Культура споживання алкогольних напоїв у нашому домі завжди була присутня – мої батьки ніколи не робили з цього табу, хоча й, звісно, не заохочували. Напої зберігались у спеціальній шухляді з назвою «бар», вона була дзеркальною зсередини, і там завжди відчувався щільний аромат вермуту, портвейну та коньяку. Мій перший досвід споживання вина відбувся, коли мені було років 14. Це була ризикована операція. Ми з подругою оглядали скарби у батьківському «барі» й вирішили продегустувати Sandeman, оскільки нам дуже сподобалась пляшка. На дегустацію пішло навряд чи більше, ніж 50 мл на двох, але згодом ми її повторили, і тоді довелось компенсувати нестачу водичкою з цукром. Подібні експерименти ми з подругою провели кілька разів поспіль – доки нас не спіймали на нерозчиненому цукрі у відкоркованій пляшці «Совєтського Шампанського». Більш предметне знайомство зі світом міцних напоїв для мене відбулось у студентські роки, і лише десь у віці 30 років я почала цікавитись сухими винами, перетворившись у впевненого вайнлавера. 

Мій шлях до розуміння вина й винної культури – це типова історія представника покоління Х, котре дорослішало значно раніше, ніж ті, кого ми зараз називаємо «зумерами». Покоління Z і їхнє споживання, а точніше – не споживання алкоголю, вже кілька років поспіль турбує індустрію: саме з цим виробники повʼязують зниження продажів вина у багатьох країнах і жахаються безалкогольного майбутнього. То що ж саме відбувається з молоддю – і чи дійсно це впливає на загальний рівень споживання?

 

Спершу трохи статистики. Винороби мають причини бідкатись: зниження споживання підтверджують цифри, зокрема — надані у звіті Міжнародної організації виноградарства і виноробства (OIV) “State of the World Vine and Wine Sector in 2024” (Стан світового виноградарсько-виноробного сектору у 2024 році). За даними OIV, у 2024 році споживання вина в ЄС скоротилося на 5,2% порівняно з п’ятирічним середнім показником, а виробництво виноматеріалу зменшилося на 3,5% у порівнянні з 2023 роком, йдеться у звіті OIV «Стан світового виноградарсько-виноробного сектору у 2024 році».

ЄС залишається найбільшим винним ринком у світі з обсягом 103,6 млн гектолітрів, що становить 48% глобального споживання. Порівняно з 2023 роком, у 2024-му показник зменшився на 2,8%, а відносно п’ятирічного середнього – на 5,2%. Зниження споживання пояснюють скороченням попиту в провідних традиційних виноробних країнах. Загалом у світі у 2024 році було випито близько 214,2 млн гектолітрів вина, що на 3,3% менше за рівень 2023 року.

Аналізуючи ці дані, представники індустрії вирішили, що корінь проблеми – саме у поколінні Z, котре, за певними даними, пʼє значно менше, ніж попередники.

Одна з гіпотез, якою зручно користуються сучасні маркетологи, полягає у тому, що покоління Z боїться ризикувати — менше вживає алкоголь, займається сексом чи водить авто на небезпечних швидкостях — порівняно з попередніми поколіннями.

Цю тезу підкріплюють деякі психологи. Зокрема, Річард Вайссбурд (Richard Weissbourd), лектор Гарвардського університету, зазначає, що така зміна зумовлена не лише стилем виховання, а й ширшими соціальними та культурними чинниками. Опитування показують, що найбільше молодих людей хвилюють фінансова невпевненість, тиск у навчанні та відчуття, що світ «розвалюється». Багато хто уникає потенційної небезпеки та викликів, залишаючи мало простору для помилок. Вживання алкоголю взагалі, й вин зокрема, на думку Вайссбурда, для цього покоління також відноситься до зони ризику.  

 

Дослідження – річ важлива, але хто найкраще зможе розповісти про особливості й уподобання покоління Z і створити для нього оптимальний продукт, ніж самі «зумери»? Близько року тому мою увагу у стрічці Інстаграму привернула сторінка виноробної компанії Young Poets Wine з Німеччини. Перше, що впало в око – дуже професійна й нестандартна комунікація: класні ідеї, багато гумору, чудовий копірайт, прості й водночас неординарні віжуали, багато цікавого відеоконтенту. На сайті Young Poets Wine я більше дізналась про концепцію компанії: її засновник Елія Вернер (Eliah Werner), представник покоління Z, зібрав під “парасолькою” свого бренду кількох молодих виноробів із різних регіонів – німецького Пфальцу та Баден-Вюртемберга, а також – італійської Апулії. Лінійка Young Poets пропонує чисті, яскраві, зрозумілі й «питкі» вина з особливим характером та дуже оригінальними назвами. «Ми намагаємось мислити не класично, як то кажуть – out of the box, чи, швидше, out of the bottle, і ставимо на перше місце те, що справді важливо для молодого покоління споживачів, – розповів мені Елія Вернер. – Young Poets – це вино, що спілкується зрозумілою мовою. Без замків і гербів, без золотої фольги, без зайвої пафосності – лише чистий дизайн, чесні історії та прогресивні молоді винороби з Німеччини та інших країн. Кожне вино супроводжується коротким віршем, а за кожною пляшкою стоїть реальна людина – винороб, або, як ми його називаємо, Young Poet (молодий поет)».

 

 

Ідея Елії полягає у тому, щоб пропонувати молодим споживачам саме те, чого вони потребують: простоту, легкість, гумор – і до того ж важливі сенси. «Вино може здаватися складним – ми ж робимо його легким та інтуїтивним. Наші вина мають назви на кшталт Fifty Shades of GRAUBRGNDR, Never Say No to PRMTVO, Allday RSÉ чи Everything Happens for a RSLNG – назви дещо кумедні й «стьобні», бо, на мою думку, вино має викликати усмішку ще до того, як ви зробили перший ковток. Для молоді також важлива соціальна місія. З кожної проданої пляшки ми передаємо частину коштів на благодійність, яка допомагає дітям навчитися читати – щоб у майбутньому з’являлося більше молодих поетів», – коментує засновник бренду.

Тож, на думку Елії Вернера, вино для покоління Z має бути якісним, виразним і зрозумілим, а також – смачним і доречним для будь-якого моменту – чи то вечірка, чи пікнік у парку, чи звичайний вечір удома. Молоді споживачі відкриті до всього нового й не надають великого значення традиціям. Охолоджені червоні – супер, біле у бляшанці – чудово, екологічно й цікаво.

 

 

«Вино стало надто «елітарним» – забагато правил, вишуканості й престижу, замало радості, – розмірковує Елія. – Відчуття таке, ніби ти прийшов на вечірку, де не знаєш дрес-коду, і всі говорять складною мовою дегустаційних нотаток». На його думку, «зумери» допитливі, але не люблять пафосу.

Тож якщо винна індустрія не адаптує свій тон, культуру та брендинг, вона ризикує стати неактуальною для нового покоління потенційних вайнлаверів.

Але Елія вбачає у цьому не лише виклики, а величезні можливості: «Зацікавте молодих споживачів зрозумілими, смачними й питкими винами, сформуйте емоційну прихильність до свого бренду, і згодом ви зможете відкрити для цієї аудиторії більш ексклюзивні, преміальні вина. Почніть із задоволення – глибоке розуміння прийде згодом».

А тепер – вишенька на торті. Останнє дослідження Bevtrac від IWSR (світового лідера з даних та аналітики у сфері алкогольних напоїв) виявило, що покоління Z не відмовляється від алкоголю, як вважалося раніше, а навпаки – їхнє споживання зростає. Між березнем 2023 та березнем 2025 року частка представників покоління Z, що досягли легального віку для вживання алкоголю та споживали його протягом останніх шести місяців, зросла з 66% до 73%, причому особливо різке зростання зафіксовано у США (46%→70%), Великій Британії (66%→76%) та Австралії (61%→83%). Дослідження підтверджує: звички споживання алкоголю серед покоління Z тепер майже не відрізняються від інших поколінь. «Зумери» частіше експериментують із різними категоріями алкогольних напоїв, трохи більше віддають перевагу міцним напоям і частіше вживають алкоголь у барах, ресторанах та клубах порівняно з іншими віковими групами.

Попри те, що показники помірного споживання зростають загалом у всіх вікових групах, покоління Z не п’є менше – навпаки, багато хто заявляє, що останнім часом став вживати більше спиртного. Експерти пояснюють попереднє незначне падіння економічними чинниками, а не ЗОЖ-принципами. У IWSR вважають: треба просто дочекатись, коли покоління Z почне більше заробляти й відповідно більше коштів витрачати на алкогольні напої, у тому числі – у преміальному сегменті. Тож, швидше за все, майбутнє ринку алкоголю є менш драматичним, ніж це іноді подають у медіа.

 

Отже, головний висновок: винна індустрія має змінити підхід до молодого покоління, яке не сприймає зарозумілості та зайвої складності. «Зумери» не відмовляються від вина – вони його переосмислюють. Їм не потрібна «ексклюзивність» – з ними не варто спілкуватись зверхньо.

Щоб завоювати покоління Z, брендам варто говорити їхньою мовою, розповідати справжні історії, демонструвати цінності (сталий розвиток, майстерність, ідентичність,  соціальну місію тощо), а також – робити ставку на щось нове, а не на «спадщину поколінь». Старі легенди, застарілі меседжі вже не працюють. Також варто приділити особливу увагу діджиталізації (привіт, TikTok, Instagram і прямі онлайн-продажі).

Позбавлення вина ореолу елітарності – складний, але необхідний крок, що має на меті виживання галузі. Питання не в тому, чи питимуть молодші покоління алкоголь, а в тому, що саме вони обиратимуть. Знайти з ними спільну мову – сьогодні це ключове завдання для виноробів і маркетологів. І є всі підстави вважати, що вони з ним упораються.

 

фото: young poets wine



⇒ Приєднуйтесь до наших соцмереж

⇒ Оптимістична редакція D+ прийме це за комплімент.

⇒ Кожен лайк  сприймаємо як тост!


Фото: Brad Neathery, Maria Lysenko, young-poets-wine.com, Mahesh Patel, Beth Jnr

Винна індустрія потерпає від загальносвітового зниження споживання. Чи дійсно причина у тому, що молодь відмовляється від алкоголю? Що має зробити галузь, аби не втрачати свою актуальність для покоління Z? Цю тему досліджує наша оглядачка Вікторія Макарова. Культура споживання алкогольних напоїв у нашому домі завжди була присутня – мої батьки ніколи не робили з цього табу, […]

Струмок To Kalon – turned back

Рада з географічних назв США (The U.S. Board of Geographic Names)  наприкінці цього літа прийняла рішення про видалення зі своїх охоронних реєстрів назви To Kalon Creek, яка перебувала в цьому статусі з 2017 року.


Як відомо, назву цим землям та винам ще в 1860-х роках подарував засновник місцевих виноградників H.W. Crabb, і походить вона від грецького  «то кало», що передає захоплення  «найвищою  красою». Це ж ім’я одержав і невеличкий струмок, що протікає від гір Маякамас до річки Напа. А проблема, сьогодні спричинена таким рішенням  BGN, полягає в тому, що воно зачепило престижний виноградник, розташований по берегах To Kalon, який перебуває у власності одразу кількох виноробень.

Вочевидь рішення BGN було винесено на користь  компанії Constellation Brands (у 2004 р. за 1,03 млрд дол. придбала виноробню Robert Mondavi Corp., у володінні якої – більша частина насаджень лоз To Kalon), яка протягом п’яти років відстоювала  видалення To Kalon Creek зі списку зареєстрованих географічних назв. Конфлікт інтересів виник через те, що Constellation володіє торговою маркою під назвою To Kalon, а статус ГН надавав право колегам-виноробам, що також мають ділянки в тому ж терруарі, використовувати це найменування.

А таких виявилося чимало.  І хоча сьогодні Constellation Brands через свою дочірню компанію Robert Mondavi Winery володіє більшістю території, згідно з історичними кордонами, на частину виноградника претендують сім інших виноробень: легендарна Opus One, MacDonald/Horton, Detert, Andy Beckstoffer, Wilsey/Traina, Napa Valley Grapegrowers, а також Каліфорнійський університет у Девісі, що має тут експериментальну ділянку.

Американське видання Wine Spectator опублікувало з цього приводу інтерв’ю з  одним із потерпілих виноробів – містером Graeme MacDonald, чия родина, до речі, десятиліттями поставляла кращий виноград маєтку Мондаві. Той так прокоментував конфлікт щодо землі, де розташовані власність його сім’ї та виноробні Роберта Мондаві:

«На карту поставлена не тільки спадщина To Kalon, але і сама концепція місця. Наша виноробна спільнота повинна відстоювати автентичність об’єктів спадщини, і лише тоді ми зможемо побудувати справжню повагу до землі протягом багатьох поколінь».

Зауважимо: був час, коли Constellation Brands підтримала м-ра Макдоналда, коли той успішно домігся того, щоб струмок одержав у 2017 році ГН To Kalon. Але вже три роки потому компанія подала петицію про видалення назви, стверджуючи, що To Kalon – це не місце, а торгова марка, яка належить Constellation, і що назва струмка може поставити під загрозу існування бренду.

З іншого боку, для багатьох сусідів по теруару торгові марки з портфелю Constellation ускладнювали визначення походження To Kalon. Нагадаємо, що ця глобальна компанія володіє торговими марками, встановленими виноробнею Robert Mondavi, включаючи To Kalon і To Kalon Vineyard, а в 2017 році подала заявку на дві додаткові торгові марки: To-Kalon Wine Company і To-Kalon Vineyard Company. Не так давно компанія створила нову виноробню To Kalon Vineyard Company, яка, між іншим, вже демонструє обережність, використовуючи назву для власних вин HIGHEST BEAUTY.

Спостерігачі винного ринку погоджуються, що історія з То Калон потенційно може створити прецедент для майбутніх конфліктів щодо географічних найменувань в Штатах. І є передчуття, що не лише там.

Існує також занепокоєння, що історія То Калон одного дня може бути забута або реноме турруара зменшене.  Макдоналд  так озвучує власне бачення: “То Калон загрожує та ж доля, що й іншому відомому винограднику Долини Напа, який покоління тому став універсальним каліфорнійським глечиковим вином. Тобто сенс найменування – не в тому, що написано на етикетці, а в тому, що знаходиться в пляшці».

І з цим неможливо не погодитись.

Досьє Drinks+

То Калон, який часто називають виноградником  first growth  в Напі, є найважливішим об’єктом нерухомості в виноробстві Каліфорнії. Терруар розташований в Oakville AVA. Лози ростуть тут на добре дренованих, гравійних ґрунтах і змушені шукати воду глибоко під землею, що дає ідеальні кондиції винограду. То Калон забезпечує оптимальні умови вирощування для Каберне Совіньйон, який на сьогоднішній день є найпоширенішим сортом на просторі площею 1,000 акрів. Поряд з невеликою кількістю інших червоних сортів Бордо, помітна також присутність Совіньйон Блану. Ціни на видатні релізи зазвичай перевищують 600 доларів за пляшку.



⇒ Приєднуйтесь до наших соцмереж

⇒ Оптимістична редакція D+ прийме це за комплімент.

⇒ Кожен лайк  сприймаємо як тост!


Фото: Opus One

Рада з географічних назв США (The U.S. Board of Geographic Names)  наприкінці цього літа прийняла рішення про видалення зі своїх охоронних реєстрів назви To Kalon Creek, яка перебувала в цьому статусі з 2017 року. Як відомо, назву цим землям та винам ще в 1860-х роках подарував засновник місцевих виноградників H.W. Crabb, і походить вона від […]

ProSpirits Report 2025: майбутнє міцних напоїв

Світова індустрія міцного алкоголю переживає поворотний момент – і перший аналітичний звіт ProSpirits Report – The Future of Spirits, підготовлений за ініціативи виставки ProWein, фіксує ключові тенденції, виклики та точки зростання, що формуватимуть її майбутнє. Документ ґрунтується на опитуванні понад 200 професіоналів з 45 країн і пропонує аналітичний огляд поточної ситуації на ринку, тенденцій, що його змінюють, та джерел майбутнього зростання.


Зміни прискорюються

Споживчі звички стрімко змінюються, з’являються нові категорії, такі як низько- та безалкогольні «spirits», а конкуренція стає жорсткішою. В таких умовах ключовим фактором успіху стають надійні дані та здатність адаптуватися.

ProWein

Щоб підтримати гравців ринку в період трансформації, ProWein замовила дослідження, яке провела команда під керівництвом професорки д-р Симоне Луз (Simone Loose) з Університету Гейзенхайма. До опитування залучили як великі міжнародні бренди, так і регіональних виробників.

Звіт охоплює чотири основні напрями:
– Поточна ситуація і майбутні можливості
– Нові тенденції в індустрії
– Очікування щодо ринкових сегментів і каналів збуту
– Головні зміни на міжнародних ринках

У кожному розділі представлені думки як виробників, так і професіоналів торгівлі – дистриб’юторів, оптовиків і рітейлерів.

Обережний оптимізм

Попри економічні труднощі, загальний настрій у галузі – обережно оптимістичний. Більшість компаній оцінили своє становище як задовільне або хороше. Представники торгівлі повідомляють про дещо кращі умови, ніж виробники. Майже половина респондентів очікує покращення економічної ситуації у 2025 році.

Два ключові фактори зростання – інновації та преміалізація. Компанії, які швидко адаптуються і грамотно позиціонуються, мають найкращі шанси на успіх. Особливу увагу також приділяють виходу на нові ринки й розвитку альтернативних каналів збуту.

Тренд на безалкогольне

Категорія безалкогольних і низькоалкогольних напоїв стрімко зростає. І виробники, і дистриб’ютори визнають її великою точкою зростання, хоча акценти в них різні. Торгівля бачить найбільший потенціал у безалкогольному ромі (62 %), віскі (54 %) та безалкогольних «spirits» загалом (53 %). Виробники ж роблять ставку на низькоалкогольні «spirits» (55 %), RTD (53 %) і безалкогольні напої (47 %).

До 2030 року експерти прогнозують, що безалкогольні «spirits» можуть досягти середньої частки ринку в 10 % за обсягом і 8 % за вартістю – навіть попри те, що за юридичним визначенням «spirits» досі має містити алкоголь.

Водночас на ринок впливає зростаючий попит споживачів на автентичні історії брендів, унікальні методи виробництва (61%) і регіональну ідентичність (59%). Важливу роль відіграватимуть крафтові міцні напої (50%), міксологія (48%) та RTD (40%). Менше значення респонденти надають таким трендам, як напої без добавок, порційна упаковка чи напої з канабісом.

Цифровізація не вибір, а необхідність

Оскільки молоді споживачі, які звикли до цифрових технологій, відіграють важливу роль у зростанні ринку, цифровізація стає критично важливою.

70 % експертів наголосили на необхідність посилення цифрових можливостей, особливо в маркетингу. 64 % вважають, що розвинений цифровий маркетинг – ключ до успіху.

Щодо застосування штучного інтелекту в роботі з клієнтами поки що є обережність, однак професорка Луз наголошує: ШІ стрімко розвивається і вже довів свою ефективність в інших сферах.

Продажі: двошвидкісна модель

Прогнози щодо каналів збуту різняться. Половина експертів вбачає великі можливості в цифрових платформах, особливо в сегменті популярних міцних напоїв. Преміальні напої, навпаки, й надалі продаватимуться переважно через спеціалізовані магазини та заклади HoReCa, де важливий досвід споживання. Також великі надії покладаються на прямі онлайн-продажі – як канал особистої комунікації з клієнтами преміум-сегменту.

Міжнародні ринки: зростання і ризики

81 % виробників вважають вихід на міжнародні ринки критично важливим для майбутнього зростання. Водночас великі компанії краще підготовлені до логістичних і регуляторних викликів, тоді як менші – стикаються з більшими труднощами.

Найпривабливішими ринками залишаються США (58 %), Німеччина (49 %) та Велика Британія (36 %). Азія також набирає обертів: Китай, Японія (по 35 %) та Індія (31 %) розглядаються як ключові напрямки. У фокусі також Гонконг (26 %), Сінгапур і Південна Корея (по 25 %).

Цікаво, що Африка (33 %) теж стає дедалі привабливішою для експорту алкоголю. Водночас геополітична напруга й мита створюють нові ризики – тому гнучка стратегія експорту стає вирішальною.

Погляд у майбутнє

Хоча на галузь чекають певні виклики, завдяки обміну знаннями, даними й досвідом компанії зможуть не лише адаптуватися, а й скористатися новими можливостями.

ProWein дякує всім учасникам першого опитування ProSpirits. Наступний звіт запланований на 2026 рік.



⇒ Приєднуйтесь до наших соцмереж ⇒ Оптимістична редакція D+ прийме це за комплімент.

⇒ Кожен лайк  сприймаємо як тост!


Джерело: prowein.com

Світова індустрія міцного алкоголю переживає поворотний момент – і перший аналітичний звіт ProSpirits Report – The Future of Spirits, підготовлений за ініціативи виставки ProWein, фіксує ключові тенденції, виклики та точки зростання, що формуватимуть її майбутнє. Документ ґрунтується на опитуванні понад 200 професіоналів з 45 країн і пропонує аналітичний огляд поточної ситуації на ринку, тенденцій, що […]

Porto Protocol: збереження ресурсів вимагає витрат фінансів

Porto Protocol  – організація, що опікується екологічними підходами до виробництв та кліматичними викликами, які постають перед виноградарями та виноробами, – провела онлайн конференцію за участю членів РР та міжнародної спеціалізованої преси. Оглядач Drinks+ та Wine Travel Awards взяла участь у цій зустрічі партнерів та членів Porto Protocol.


 

Як анонсував порядок денний Adrian Bridge, CEO Porto Protocol та The Fladgate Partnership, зустріч було присвячено огляду проєктів, започаткованих у 2024-2025 роках, ревізії досягнень та планів.

Найважливішою темою стало ефективне використання води як на виноградниках, так і у виробництві вин. Питання водного менеджменту і зменшення водного сліду (water footprint) перебуває в фокусі Porto Protocol, тож організація залучає експертів з різних галузей, щоб їхні нові дослідження і прогресивні практики якнайшвидше ставали у нагоді членам ком’юніті. Найперспективніші відкриття організатори презентують своїй спільноті під час онлайн обговорень Climate Talks або офлайн виступів в рамках міжнародних конференцій, виставок тощо.

Пан  Брідж наголосив – єдине, що стримує більш активний розвиток досліджень, і в цілому проєктів Porto Protocol, – це обмежені фінансові ресурси. Тож закликав членів  спільноти і всіх, кому не байдужі проблеми зміни клімату, ставати спонсорами важливих проєктів РР.

Досвідом в статусі міжнародного амбасадора РР під час зустрічі поділилася Robin Lail, авторитетна фігура у виноробстві Долини Напа, засновник і президент  Lail Vineyards. Пані Robin поставила собі за мету залучати виноробів та виноградарів Штатів до роботи над подоланням кліматичної кризи, до активного пошуку рішень.

 

Наступне слово на зустрічі взяла Marta Mendonca – керівник Porto Protocol, яка поділилася баченням майбутнього організації. А це – залишатися центром для світової винної спільноти у пошуку рішень для боротьби зі зміною клімату, самодостатньою організацією з відданою командою та представництвом в основних регіонах світу. Porto Protocol  прагне стати міцним та популярним мостом між дослідженнями та практикою. Пані  Мендонса також поділилася деталями щодо проєктів як власних, так і спільних, статистикою по ком’юніті. Окремим питанням обговорювалася фінансова сталість РР, що, як відомо, у 2018 році був заснований компанією Taylor’s, яка і досі на 90% фінансує його роботу. Тож керівниця організації наголосила на прагненні поступово збалансувати фінансову ситуацію за рахунок внесків членів, спонсорства, пожертвувань, партнерств і благодійного аукціону.

 

На завершення відбулися презентації проєктів від партнерів Porto Protocol: Tom Croghan, Vineyards at Dodon розповів про Living Vineyards 2025-2026;  слово мали Muriel Chatel (Sustainable Wine Solutions), Diana  Seysses (Domaine Dujac & Snowden Vineyards), Jihany Brecci (Stella Pietro), Valentina di Chiara (Padova University), Becky Sykes (Regenerative Viticulture Foundation), Etienne Neethling (International Vintage Master).

Підвівши риску зустрічі, організатори наголосили на важливості розширення комунікацій щодо діяльності Porto Protocol.

 




⇒ Приєднуйтесь до наших соцмереж ⇒ Оптимістична редакція D+ прийме це за комплімент.

⇒ Кожен лайк  сприймаємо як тост!

Porto Protocol  – організація, що опікується екологічними підходами до виробництв та кліматичними викликами, які постають перед виноградарями та виноробами, – провела онлайн конференцію за участю членів РР та міжнародної спеціалізованої преси. Оглядач Drinks+ та Wine Travel Awards взяла участь у цій зустрічі партнерів та членів Porto Protocol.   Як анонсував порядок денний Adrian Bridge, CEO […]

Богдан Дукаль, категорійний менеджер WINETIME

Про вина без алкоголю, але з вищою якістю.


Здорова реакція на прогрес та попит

Перші позиції безалкогольного вина з’явились на полицях WINETIME ще у 2018 році – як відповідь на перші дзвоники попиту. А основний крок вперед був зроблений у 2021-му, коли ми ввели в асортимент одночасно десятки позицій безалкогольних вин. Важко виділити одну лише причину зрушень у цій категорії. Швидше за все, спрацював комплекс факторів: існували світові тенденції на здоровий спосіб життя, які так чи інакше транслювались на українського споживача, – і це автоматично викликало попит. В той же момент активність і відкритість нашого департаменту алкоголю до змін і нововведень сформували таке середовище, що дозволило представити гостю наших магазинів широкий асортимент найпрогресивніших пропозицій.

Технологія та географія

На сьогодні асортимент цієї категорії покриває чи не весь попит (за виключенням умовних апелясьйонних вин, звісно ж). Тихі й ігристі, білі, рожеві, червоні, від сухих до напівсолодких з різноманітних країну світу (хоча, як на мене, питання географії «безалкоголки» далеко не першочергове). Звісно ж, є і різниці в технологіях виробництва. Спочатку відштовхувались від наявних пропозицій від діючих постачальників: Felix Solis, ZGM, Vintae, Peter Mertes тощо. Таким чином сформувався базовий асортимент. Проте, на сьогодні, враховуючи потенціал категорії, ми виділяємо окремий час для пошуку саме нових постачальників, пошуку нових рішень. І знову ж, в основу ідей і рішень лягає не географія, а, в першу чергу, якість пропонованого продукту, органолептика. Насправді ж, це наша принципова позиція стосовно всього ассортименту, тож б/а категорія – не виключення.

Ідеальні пропорції: ціна& якість

Цінова категорія дуже різниться в залежності від базової сировини і технології виконання. Умовно кажучи, стартує вона на сьогодні від 350 грн+ і, що логічно, плавно рухається вгору. Втім, яке вино гість в результаті ні вибрав би, може точно бути впевненим – вино варте тієї ціни. Я впевнений, б/а категорія вимагає особливого позиціонування, отже в кожному магазині мережі WINETIME ці вина презентуються увазі гостей на окремих полицях зі спеціальними плашками «Безалкогольне». Також на сайті виділена окрема категорія, що постійно оновлюється. Насправді, то один з принципів нашої практики: завжди і всюди прагнемо представити нашому гостю найширший вибір, незалежно від площі магазину. Зокрема, і вина цієї категорії представлені в асортименті, в кожному нашому магазині.

А покупці хто?

Дійсно, то цікаве запитання. Бо споживач б/а вин має дуже різноманітний профіль. Звісно ж, більшість із них – молоді люди, проте, на мою думку, тут все більше залежить від способу життя споживача і його потреб в кожний окремий момент часу.

Як підкупити покупця)))

Ми комунікуємо з кожним сегментом споживачів. Дуже часто у нас проходять різноманітні промо акції, в яких беруть участь в тому числі й безалкогольні вина. Всі дані можна відслідковувати в наших соцмережах, на сайті і в Telegram. Більше того, якщо ви є фаном даної категорії, то алгоритми ІМ знайдуть вас в таргетованій рекламі. Ох, вже цей Інтернет!))

HoReCa особлива історія

Чи можна порівняти продажі в HoReCa з обсягами в мережі або на сайті? Звичайно, ні. Адже там логіка інша;-) Проте, хочу звернути увагу: і там попит не просто існує, він зростає! Як не крути – і в закладах все частіше виникають запити наповнити келих освіжаючим, але не п’янким вином.

WINETIME завжди на часі

Категорія вочевидь на підйомі. І сьогодні в нас ідуть постійні перемовини про нові позиції в асортименті. Таке наше бачення – відчувати тенденції часу (на те ми і WINETIME!) та швидко реагувати на попит. Благо – ми все для того маємо!



⇒ Приєднуйтесь до наших соцмереж ⇒ Оптимістична редакція D+ прийме це за комплімент.

⇒ Кожен лайк  сприймаємо як тост!


 

Про вина без алкоголю, але з вищою якістю. Здорова реакція на прогрес та попит Перші позиції безалкогольного вина з’явились на полицях WINETIME ще у 2018 році – як відповідь на перші дзвоники попиту. А основний крок вперед був зроблений у 2021-му, коли ми ввели в асортимент одночасно десятки позицій безалкогольних вин. Важко виділити одну лише […]

Продажі вина – 4:0

Саме такий рахунок прозвучав в одній з болючих тем, піднятих лідерами світу вина під час конференції Meininger’s 2025. І він міг би стати заголовком до цього форуму в цілому…


ПонадСаме такий рахунок прозвучав в одній з болючих тем, піднятих лідерами світу вина під час конференції Meininger’s 2025. І він міг би стати заголовком до цього форуму в цілому… нещодавно зібралися на дискусію, спонсоровану ProWein та підтриману офіційними інформаційними партнерами Wine Travel Awards та Communication Media Group Drinks+. Розмови точилися довкола як ніколи болючого питання: «Як знайти кращі способи продажу вина?». Тон було задано одразу: проблеми галузі – без прикрас, а рішення – такі ж суттєві, як проблеми.

Продаж вина

«Цього року ситуація принципово відрізняється. Ми обговорюємо не те, чи існують проблеми, а те, як їх можна долати», – окреслив гостроту моменту Роберт Джозеф (Robert Joseph), провідний оглядач Meininger. «Я вклав усі погані речі в перші три хвилини виступу: скорочення маржі, зміни споживання, стагнація відновлення. Не для того, щоб усіх пригнітити, а щоб перестати вдавати, що це просто циклічність, або пов’язано з Україною, COVID тощо… Проте щиро вірю, що сильні компанії виживуть завдяки одному: брендингу».

Нові тарифи Трампа бентежили не лише цифрами, а самим фактом змін. «Це жахливо, – наголосив Роберт Джозеф. – Трамп може запровадити 25% мита завтра, скасувати їх наступного тижня…Ваші кораблі з вином перетинають Атлантику, і раптом Трамп вживає заходів помсти. Сама невизначеність паралізує».

Доктор Сімона Луз (Simone Loose) з Університету Гайзенхайма у презентації «Зміна динаміки: чи компенсують ринки, що розвиваються, спад на усталених ринках?» – представила дані, що показують, як такі ринки, як Китай, з економічним зростанням та попитом на західні лакшері товари, пропонують величезний потенціал для високоякісної продукції.

Тема «Продаж вина 4:0. Дорожня карта до ринку майбутнього» зачепила больові точки – залучення нових демографічних груп. Традиційні підходи до продажу стикаються з труднощами. Покоління міленіалів та Z, які зараз становлять майже половину покупців преміального вина, мають зовсім інші очікування. Елайя Вернер (Eliah Werner), засновник Young Poets, порадив, як взаємодіяти з поколінням Z: «Їх менше вражають оцінки критиків чи вишукані замки, про які вони ніколи не чули, і більше цікавить історія самої пляшки. Вони хочуть знати про зусилля виноградаря щодо збереження води, перш ніж почути дегустаційні нотатки. Для них у вині важливі простота, історія, веселощі. І так, сексуальний дизайн. Вони з такою ж ймовірністю відкривають для себе нові вина через Instagram, як і з полиць».

Який дизайн стимулює продажі вина? На це запитання відповіла Ровена Керльюїс (Rowena Curlewis), CEO Denomination Design: «Сьогодні сміливі, мінімалістичні дизайни беруть гору над традиційними вишуканими етикетками серед покупців молодших поколінь».

Буркар Несін (Bourcard Nesin), аналітик Rabobank, представив тривожні дані у доповіді «Глобальні тенденції у вині: аналітика ринкових даних». Інфляція та перебої в ланцюжку поставок стиснули маржу, особливо в сегменті виробників середнього рівня. «Криза не тимчасова, – попередив він. – Виноробні, що до пандемії покладалися на продажі з ресторанів, виявляють, що цей та інші канали не відновилися, і можуть ніколи не повернутися до попередніх обсягів».

Що ми будемо пити завтра? – збентежила запитанням Клаудія Бургдорф (Claudia Burgdorf) з Rotkäppchen-Mumm. І довела, що сучасні споживачі платитимуть преміальні ціни за сприйняту цінність, але саме визначення цінності розширилося за межі традиційних маркерів історичної спадщини та престижу, надаючи пріоритет таким характеристикам, як сталий розвиток та зручність.

Вино дедалі або втрачає обсяги продажів, або знижує градус. Сара Норелл (Sara Norell) із Systembolaget зазначила, що хоча загальне споживання вина падає, зростає попит на безалкогольні та слабоалкогольні напої, готові до вживання (RTD) та сидр. І адаптація до цього тренду – один зі шляхів виживання. Як влучно зазначив Вім Букема, засновник магазину безалкогольних напоїв World of Nix (Нідерланди): «Процвітатимуть ті бренди, які перестануть розглядати ці тенденції як загрози, а побачать в них можливості для переосмислення».

Фото: Denomination Design



⇒ Приєднуйтесь до наших соцмереж ⇒ Оптимістична редакція D+ прийме це за комплімент.

⇒ Кожен лайк  сприймаємо як тост!


Фото: Denomination Design

Саме такий рахунок прозвучав в одній з болючих тем, піднятих лідерами світу вина під час конференції Meininger’s 2025. І він міг би стати заголовком до цього форуму в цілому… ПонадСаме такий рахунок прозвучав в одній з болючих тем, піднятих лідерами світу вина під час конференції Meininger’s 2025. І він міг би стати заголовком до цього […]

Baudouin Havaux, президент Concours Mondial de Bruxelles: «Ми ніколи не зупиняємося на одному місці»

Під завісу Concours Mondial de Bruxelles, що відбувся цього року в Китаї, після останнього калібрувального флайту, зареєстрованого на день, очільник конкурсу, пан Бодуен Аво (Baudouin Havaux) дав ексклюзивне інтерв’ю запрошеному до журі представнику D+. І пояснив, куди прямує конкурс, і чому він досі порівнює його з Олімпійськими іграми, попри те, що той ніколи не зупиняється на одному місці.


Катерина Ющенко: Багато винних шоу вручають медалі, проте CMB називає себе платформою «суспільних послуг». Яка основна місія?

Бодуен Аво: Мета полягає в тому, щоб надати споживачеві гарантію якості та відкрити його виднокрай до нових вин, до інших країн… Якість на першому місці, цікавість на другому.

Concours Mondial de Bruxelles

К.Ю.: Ваші судді тепер передають дані в ШІ. Чому так сильно покладаємося на технології в такому сенсорному всесвіті, як вино?

Б.А.: Ми багато інвестуємо в штучний інтелект, і, перш за все тому, що це може допомогти споживачеві, виробнику, імпортеру та покупцеві. В цьому ще один сенс участі. Адже невелика виноробня не спроможна найняти потужну агенцію для визначення вірності свого стилю чи курсу. Тож наш звіт – це свого роду власний маркетинговий відділ для кожного учасника. Такий конкурс, як Concours Mondial de Bruxelles, – ідеальний маркетинговий інструмент для невеликого виробника. Ви платите вступний внесок – двісті двадцять євро – і якщо отримуєте медаль, то одержуєте фаховий фідбек та світову популярність.

К.Ю.: Ви продовжуєте відкривати бари CMB Wine & Spirits Experience в аеропортах, центрах міст і незабаром онлайн. За цим форматом майбутнє?

Б.А.:  Нам потрібні вікна, через які можна звертатися до кінцевих споживачів. Бари розливають вина, що завоювали медалі, по келихах. Отже, виробники отримують присутність на ринках, до яких вони ніколи не змогли б так швидко дістатися самостійно.

Concours Mondial de Bruxelles

К.Ю.: Конкурс зараз охоплює чотири сесії та тисячі зразків. З точки зору організатора, що залишається найскладнішим кроком в цьому механізмі?

Б.А.: Мабуть, побудова панелей. Якщо ви розбалансуєте суддівський стіл – забагато виробників, замало викладачів – ви зміните характер оціночного листа. Правильно поєднати все складніше, ніж відправити 7000 пляшок до пустельного аеропорту.

К.Ю.: Судді починають день з калібрувального флайту. Наскільки сувора зона допуску, перш ніж ви втрутитеся?

Б.А.: Стандартне відхилення вище 3,0 викликає червоний прапорець. Ми призупинимо роботу панелі, разом обговоримо еталонне вино та, за потреби, замінимо суддю, який не може переорієнтуватися.

К.Ю.: Ваш додаток для оцінювання передає інформацію штучному інтелекту, який надсилає оцінки органолептичних профілів назад виробникам. Чи отримували ви якісь заперечення від людей, які віддають перевагу старій паперовій системі?

Б.А.: Спочатку траплялися. Зараз більшості суддів подобається бачити, як їхні описи перетворюються на дані. Зворотній зв’язок безцінний для виноробень: ви отримуєте двадцять світових смаків, переведених у чіткі графіки протягом тижня.

Concours Mondial de Bruxelles

 

К.Ю.: Обмеження – 30% медалей – є суворішим, ніж на багатьох конкурсах. Ви коли-небудь спокушалися його послабити?

Б.А.: Ніколи. Дефіцит лояльності захищає довіру. Якщо половина вин на полиці матиме нашу відзнаку, вартість кожної медалі знизиться до нуля.

К.Ю.: Як ви вирішуєте, яке саме місто прийматиме майбутню сесію?

Б.А.: Три фільтри: логістична потужність, продемонстрований потенціал якості та урядова чи торгова організація, готова розглядати подію як передачу знань, а не просто полювання за медалями.

К.Ю.: Чи з’являються нові категорії – низькоалкогольні, безалкогольні, альтернативні категорії учасників?

Б.А.: Низькоалкогольні з’являються частіше і швидше, ніж люди думають. Ми проводимо пілотні дегустації, щоб уточнити відповідну рубрику; адже показники якості змінюються разом із зменшенням вмісту етанолу.

К.Ю.: Заяви про сталий розвиток є всюди. Чи берете ви такі ознаки до уваги?

Б.А.: З 2026 року ми будемо вимагати вказувати основні дані щодо вуглецю тощо під час подання зразків. Це не вплине на сенсорний бал, але ми опублікуємо додатковий значок сталого розвитку поруч із медаллю.

Concours Mondial de Bruxelles

К.Ю.:  Зрештою, який особистий момент досі викликає у вас мурашки по шкірі після тридцяти з гаком видань?

Б.А.: Таке відчуваю, коли бачу, як учасник-початківець часто з крихітного регіону бачить, як на його коді блимає «Велике золото». Ви спостерігаєте, як недовіра перетворюється на переможну усмішку, і ви знаєте, що завтра про це дізнається все їхнє маленьке містечко.

К.Ю.:  Через п’ять років – як виглядатиме ваш конкурс?

Б.А.:  Філософія гарантія якості не зміниться. Але ви побачите нас ближче до споживача: більше принад, можливо, навіть додаток, який сканує медаль і показує дегустаційну панель покупцю у режимі реального часу.

________________

Досьє D+

Результати Concours Mondial de Bruxelles 2025 дивіться тут:  Resultats • Concours Mondial de Bruxelles

Concours Mondial de Bruxelles



⇒ Приєднуйтесь до наших соцмереж ⇒ Оптимістична редакція D+ прийме це за комплімент.

⇒ Кожен лайк  сприймаємо як тост!


 

Під завісу Concours Mondial de Bruxelles, що відбувся цього року в Китаї, після останнього калібрувального флайту, зареєстрованого на день, очільник конкурсу, пан Бодуен Аво (Baudouin Havaux) дав ексклюзивне інтерв’ю запрошеному до журі представнику D+. І пояснив, куди прямує конкурс, і чому він досі порівнює його з Олімпійськими іграми, попри те, що той ніколи не зупиняється […]

Україна на 46-му World Congress of Vine and Wine

Вже третій рік поспіль Україна, за ініціативою ГС «УКРСАДВИНПРОМ», презентує свої вина та виноробні регіони світовій професійній спільноті в рамках провідних форумів OIV – World Congress of Vine and Wine. Минулого року в Діжоні (Франція), під час ювілейного, 45-го конгресу Міжнародної організації винограду та вина (OIV) українська делегація представляла флагманський сорт Одеський Чорний. Цьогорічна подія відбувалася у місті Кишинів та стала справжньою сенсацією. Акцент було зроблено на білі вина з сортів української селекції, попередньо обрані авторитетним журі під час національної дегустації, організованої зусиллями «УКРСАДВИНПРОМу».


 

Завдяки фінансовій підтримці заходу від ГС «УКРСАДВИНПРОМ», в конгресі взяла участь широка представницька делегація від України, що включала виноробів – авторів вин-переможців національного тейстингу – та науковців. Також до спонсорства участі групи українських освітян  долучився знаний український інвестор та меценат Доктор Рікардо Ф. Нуньєс, власник Vinos de La Luz.

 

17 червня в рамках 46-го Міжнародного конгресу винограду і вина, що відбувався у столиці Республіки Молдова, ГС «УКРСАДВИНПРОМ» спільно зі своїми учасниками провели чергову блискучу дегустацію українських вин для гостей конгресу, що з’їхалися з найвіддаленіших куточків планети. Модератором дегустації виступила Наталія Бурлаченко, заступниця з міжнародних питань голови ГС «УКРСАДВИНПРОМ», амбасадор Vinos de La Luz та СЕО Big Wines.

«Захід вперше проходив в атмосфері музею (Національний музей етнографії та природної історії – прим.ред.) – унікального місця, що додало глибини, історичності та особливого настрою. Дегустацію відвідали делегати з різних країн, представники урядів, поціновувачі виноробства та всі, кому близька душа українського вина. Серед почесних гостей були: Людмила Катлабуга, міністерка сільського господарства і харчової промисловості Республіки Молдова; Андріян Діголян, державний секретар того ж міністерства; Джон Баркер, Генеральний директор OIV; Штефан Яманді, очільник Національного Офісу вина Республіки Молдова; делегати з міжнародних організацій і установ. Загалом близько 100 осіб були присутніми на цій події», – розповідає Володимир Печко, голова ГС «УКРСАДВИНПРОМ».

Пані Наталія Бурлаченко також поділилася інформацією про подію: «Наш захід ми розпочали з хвилини мовчання за всіма полеглими внаслідок російської агресії та загиблими у місті Києві та інших містах після жахливої атаки. Міністерка аграрної політики та продовольства Республіки Молдова пані Людмила Катлабуга виголосила промову зі словами підтримки українському народу в боротьбі з російською агресією. Генеральний директор OIV пан Джон Баркер та очільник Національного Офісу вина Республіки Молдова Штефан Яманді також висловили свою підтримку Україні».

Для дегустації було обрано шість найкращих білих вин, які здобули найвищі бали у національній дегустації:

• «Таїровське біле», марочне столове сухе, ІВіВ ім. В.Є. Таїрова

• «Сухолиманське», ординарне сортове сухе, ТМ FRUMUSHIKA-NOVA

• «Цитронний Магарача», ТМ ZELENYTSI

• «Тельті Курук Гранд Резерв», витримане, ТМ Shabo

• «Цитронний Магарача», ТМ FRUMUSHIKA-NOVA

• «Загрей», ТМ «Крушинки» Narovylo

У другій частині заходу свої колекції представили:

• Наталія Бурлаченко (ТМ BIG WINES)

• Костянтин Тінтулов (ТМ Villa Tinta)

• Володимир Зелениця (ТМ ZELENYTSI)

OIV

Гості протестували ігристі, тихі білі та червоні вина, зокрема з українського фронтлайнерського сорту Одеський Чорний. Легким пейрінгом до українських вин стали традиційні українські сири, а також домашній хліб кількох видів: гречаний, пшеничний, чорний – щоб максимально розкрити глибину смакових відтінків. Окрему увагу гостей привернула запропонована на тейстинг горіхова олія від ТМ ZELENYTSI – ароматна та ніжна, вона ідеально доповнила палітру дегустації.

Допомагала проводити дегустацію Олександра Міненко-Декамп, амбасадор Dijon Bourgogne та Переможець премії Wine Travel Award 2024–2025 в категорії Top Guide.

OIV

«Дегустація мала приголомшливий успіх! Більше двох годин я розповідала про українські регіони, виробників та місцеві сорти. Наші науковці з Інституту ім. Таїрова, керівники школи сомельє «Майстер-клас» та ГС «УКРСАДВИНПРОМ» мали змогу розповісти про свій досвід та досягнення. Оскільки гості хотіли отримати максимум інформації, тому кожен мав змогу поділитися, провести нетворкінг та отримати необхідні контакти. Впевнена, що всі проведені заходи дадуть свій позитивний результат в найближчому майбутньому!», – ділиться враженнями Наталія Бурлаченко.

Володимир Зелениця – представник сімейної виноробні ZELENYTSI, що розташована в неймовірно мальовничому регіоні Кам’янець-Подільського, так прокоментував представлене на конгресі вино: “Найяскравіша його особливість –  наш теруар на Поділлі, де вирощуємо лози сорту української селекції Цитронний Магарача. Вінтаж 2024 року, що дав гарний  врожай та виняткові кондиції. До того, що подарувала природа, ми додали жорстке дотримання технологій. Провели ручний збір винограду з контролем кожного грона. Ферментацію на ЧКД при низьких температурах. І все це помножили на талант та професіоналізм енолога-винороба, мого батька – Анатолія Зелениці. Вино хоч і біле, але вийшло з виразним градусом, гідним червоних, – 12,5%. Ароматне, з нотками бузку, липи, прянощів і альпійських трав. У смаку дюшес, цитрус, персик. Тіло легке, смак кисло-солодкий, добре збалансований. Гості дегустації оцінили його якість, гастрономічність. Хочемо подякувати команді «УКРСАДВИНПРОМу» та усім, хто долучився до організації такого івенту на високому рівні, за надану перспективу”.

 Цьогорічна дегустація українських вин на 46-му конгресі OIV мала яскраву дипмісію – та відповідний завершальний акорд. На завершення, натхненний минулорічною дегустацією місцевих вин Кіпру, Володимир Печко зробив презент делегату з Республіки Кіпр, який має передати це привітання від України – власному уряду. Голова ГС «УКРСАДВИНПРОМ» так прокоментував цей дипломатичний крок: «Я зробив символічний подарунок делегату з Республіки Кіпр – пляшку легендарного вина Commandaria 1927* року зі своєї колекції. Цей жест став несподіваним і яскравим фіналом вечора, що викликав щиру підтримку присутніх».

Подібні заходи на вищому світовому рівні, до яких в тому числі все активніше і грамотніше вдається ГС «УКРСАДВИНПРОМ», красномовно свідчать, що українське вино сьогодні – це більше, ніж продукт, що пропонується на ринках. Це – інструмент міжнародної дипломатії, завдяки якому наша країна не лише розповідає світовій спільноті про гідний рівень українського виноробства, але й – про мужність українського народу, який продовжує захищати власну країну та підтримувати її економіку. І у кожному келиху українського вина, який сьогодні піднімають люди з різних країн на таких заходах, – наша надія на мир, вільне життя нації, на перемогу.

Досьє D+

*Командарія (грец. Κουμανδαρία) – найстаріший з нині існуючих типів вина з назвою (цей рекорд навіть записаний у книзі Гіннесса), його пили на Кіпрі ще в IX столітті до н.е. Cвоїм ім’ям завдячує хрестовим походам XII століття та місцевості Кіпра. Це бурштиново-золотисте солодке десертне вино, що виготовляється в тому самому однойменному винному регіоні (наразі має контрольоване найменування), з винограду сортів Ксіністері та Мавро. Завдяки особливостям технології (сучасні винороби досі суворо дотримуються античної рецептури) вино виходить міцним, близько 15%, при цьому його нерідко додатково кріплять спиртом.



⇒ Приєднуйтесь до наших соцмереж ⇒ Оптимістична редакція D+ прийме це за комплімент.

⇒ Кожен лайк  сприймаємо як тост!

Вже третій рік поспіль Україна, за ініціативою ГС «УКРСАДВИНПРОМ», презентує свої вина та виноробні регіони світовій професійній спільноті в рамках провідних форумів OIV – World Congress of Vine and Wine. Минулого року в Діжоні (Франція), під час ювілейного, 45-го конгресу Міжнародної організації винограду та вина (OIV) українська делегація представляла флагманський сорт Одеський Чорний. Цьогорічна подія […]

Украина