Внимание!

На сайте используются cookie файлы

The site uses cookie files

Данный сайт имеет возрастное ограничение!

This site has age restrictions!

Я подтверждаю, что мне, увы, уже давно исполнилось 18 лет
I confirm that I have 18 years!

Gastronomy and Wine Portal

У 2022 році було продано 326 мільйонів пляшок шампанського

Це найвищий річний показник за останні 15 років.


Комітет шампанських вин (Le site officiel du Champagne) повідомив, що «на кінець 2022 року загальна кількість проданих пляшок становила 326 мільйонів. Це найвищий річний показник за останні 15 років та зростання на 2% порівняно з 2021 роком, тоді регіон відвантажив 320 мільйонів пляшок шампанського».

326 мільйонів пляшок шампанського

Разом з тим у Комітеті заявляють, що цифра на кінець 2022 року, хоч і позитивна, але нижча, ніж очікувалося. Раніше бізнес з виробництва напоїв повідомляв про очікуваний загальний обсяг продажів – 331 мільйон пляшок, виходячи з темпів зростання попиту в останні місяці року. Повідомляється, що «показник на 2022 рік є результатом обмеженої пропозиції, а не зниження попиту на шампанське наприкінці року, оскільки найбільші виробники та найсильніші бренди були змушені обмежувати постачання напередодні Різдва через брак складських запасів. Обмеження на постачання було введено, щоб забезпечити достатню кількість шампанського для святкування Нового року та Дня святого Валентина.

Темпи зростання продажів шампанського у 2022 році були обумовлені експортом, який зріс на 4,3%. Комітет шампанських вин зазначив, що співвідношення експорту та внутрішнього попиту на ринку за останнє десятиліття значно змінилося: частка експорту шампанського зросла з 45% до 57%.

Повідомляється, що урожай 2022 року в Шампані був «чудовим», він на 45% перевищує середній показник за п’ять років, офіційні дані показують подвоєння врожайності порівняно з 2021 роком, коли виноградники постраждали від морозів та плісняви. Комітет Шампані висловив упевненість щодо запасів у майбутньому після «сонячного врожаю 2022 року, який порадував кількістю та якістю».

Джерело: thedrinksbusiness.com
Фото: welab.fr, slate.fr

Це найвищий річний показник за останні 15 років. Комітет шампанських вин (Le site officiel du Champagne) повідомив, що «на кінець 2022 року загальна кількість проданих пляшок становила 326 мільйонів. Це найвищий річний показник за останні 15 років та зростання на 2% порівняно з 2021 роком, тоді регіон відвантажив 320 мільйонів пляшок шампанського». Разом з тим […]

Зміни клімату: Шардоне у Великій Британії

Дослідники з Редингського університету прогнозують, що через глобальне потепління п’ята частина території Великої Британії буде придатна для вирощування Шардоне для тихих вин до 2050 року.


За прикладом Шаблі

У той час як в останні роки багато виноградників по всій Європі страждали від спекотних літніх температур, британські виробники мали зиск від такої погоди. І якщо наразі лише 2% землі у Великій Британії придатні для виробництва Шардоне преміум-класу, протягом наступних трьох десятиліть очікується, що ця цифра зросте до 20-25%.

Оскільки глобальне потепління зміщує кліматичний пояс придатності для виноградарства на північ, Південна Англія вже зараз має клімат, подібний до Шампані, отже, може виробляти ігристе вино в стилі шампанського. Також вчені припускають, що продовження потепління наблизить південну Англію до клімату, подібного до клімату Шаблі, який знаходиться лише приблизно в 140 і 160 км на південь від Еперне та Реймса в Шампані, відповідно. 

Дослідження вчених університету Редінга, опубліковане в OENO One, вивчало, які умови впливають на якість вина в Шаблі, що традиційно був найпівнічнішим виробником високоякісного тихого вина Шардоне на комерційно значущих рівнях, і це робить його очевидним кандидатом на роль аналогічної дорожньої карти для розвитку англійського та валлійського виноградарства Шардоне. Було розглянуто три аспекти, які могли б вплинути на це: середня температура між квітнем і вереснем, середня мінімальна температура у вересні та загальна кількість опадів з червня по вересень.

Висновки дослідників

Алекс Бісс, аспірант, який керував дослідженням, сказав: «У Великій Британії вже виробляють кілька чудових ігристих вин із винограду сорту Шардоне, але виноград, який використовується для ігристих вин, не потребує такого тривалого дозрівання, як для тихих вин. На даний момент у Британії не можна досягти надійного урожаю сорту Шардоне, але зміни клімату, схоже, нададуть такої можливості в недалекому майбутньому. Звичайно, є невідомі. Те, що регіон має відповідний клімат, ще це не означає, що він має правильний сорт землі для вирощування винограду. Але факт залишається фактом: зміна клімату, швидше за все, призведе до подальшого розширення виноградарства у Великій Британії».

Дослідники вважають, що до середини цього століття для виробництва високоякісного Шардоне будуть придатними схід, південний схід і центр Англії, зокрема Ессекс, Кент і острів Уайт, які демонструють ознаки перспективності. Наразі триває дослідження щодо регіонів, які можуть бути ідеальними для вирощування червоних сортів винограду.

Звичайно, причиною такої тенденції є тривожні темпи зростання температур у вегетаційний період, причому до 2100 року очікується підвищення глобальної температури на 2-3 °C, навіть за умов кліматичної політики щодо обмеження викидів.

«Ми не радіємо глобальному потеплінню, яке вже спричиняє серйозні проблеми для виробництва продуктів харчування, громадського здоров’я тощо. Скоріше це те, за чим ми повинні стежити та реагувати, змінюючи те, що ми вирощуємо та де. Безпосереднім наслідком наших висновків є те, що британські виноградарі, які вирощують нові лози у зазначених вище областях, повинні розглянути можливість висаджувати клони Шардоне подвійного призначення, придатні як для виробництва ігристого, так і для виробництва тихих вин», – підсумував Бісс.

Хоча британські виробники зараз можуть тішитися теплу, все ще існує велика стурбованість щодо того, що зміни клімату означають для довгострокової життєздатності виноградарства у цій країні. Адже спекотне літо – це одне, але непередбачувана зима може виявитися справжньою проблемою.

Окрім невизначеності, пов’язаної зі сценаріями викидів і кліматичними прогнозами, додаткові питання виникають через узагальнення та неточності у старовинній моделі Шаблі, ступінь, до якого модель можна застосувати до Великої Британії, вплив типу ґрунту на якість тихих вин Шардоне та як зміни клімату вплинуть на випадки заморозків, інтенсивні невеликі погодні явища та передачу грибкових і вірусних захворювань, жодне з яких тут не моделюється.

За матеріалами thedrinksbusiness.com

Дослідники з Редингського університету прогнозують, що через глобальне потепління п’ята частина території Великої Британії буде придатна для вирощування Шардоне для тихих вин до 2050 року. За прикладом Шаблі У той час як в останні роки багато виноградників по всій Європі страждали від спекотних літніх температур, британські виробники мали зиск від такої погоди. І якщо наразі […]

Fine Wine Power 100: Бургундія перемагає Бордо

Лондонська винна біржа Liv-ex опублікувала список Power 100 найсильніших брендів і виробників вишуканих вин за період з 1 жовтня 2021 року по 30 вересня 2022 року. Вперше в історії жодне вино Бордо не потрапило в топ-10. Цього року їх повністю витіснили Бургундія та Шампань.


Liv-ex Power 100, створений спільно з The Drinks Business Magazine, демонструє ефективність винних брендів, що продаються на Liv-ex. Power 100 — це миттєвий знімок ландшафту вторинного ринку, який постійно змінюється. Список включає лише бренди, які мають на ринку щонайменше три вина або урожай загальною вартістю не менше 10 000 фунтів стерлінгів (11 500 євро). Ключовими факторами є середні ціни та зростання/падіння; обсяг торгів за вартістю та обсягом на Liv-ex, а також кількість вин, що продаються.

Бургундія є найсильнішим регіоном у секторі вишуканих вин. 39 зі 100 брендів походять із цього регіону, що на шість більше, ніж у попередньому році. Далі йде Бордо з 25 брендами – на п’ять менше, ніж минулого року. Італія представлена 12 брендами і посідає третє місце в Power 100, випереджаючи Шампань, яка представляє дев’ять брендів. 

Як і минулого року, Domaine Leroy займає перше місце в загальному рейтингу. За ним йдуть Arnoux-Lachaux, який піднявся з 62-го на друге місце, Leflaive, Armand Rousseau та Prieuré Roch. Три бренди шампанського увійшли до топ-10, разом з Dom Pérignon (6), Roederer (7) і Krug (10). Romanée Conti займає 8 місце. 

Бордоські еліти Château Lafite Rothschild, Château Mouton Rothschild, Pétrus, Château Margaux випали з топ-10, як і італійська Sassicaia. Egon Müller опускається з 84 місця на 110. 

Основні висновки у звіті Liv-ex:

  • Бургундія лідирує в цьогорічному рейтингу Power 100, що відображається в постійному розширенні торгівлі винами та зростанні цін.
  • Продовжила сходити зірка Шампані, а якість і вартість були ключовими рушійними силами.
  • Вперше в історії в десятці найкращих брендів  немає Бордо.
  • Цінові показники Бордо були затьмарені Бургундією та Шампанським, але First Growth зберіг свої позиції з точки зору вартості торгів.
  • Сплеск популярності італійських вин трохи зменшився, але Тіньянелло продемонстрував гарні результати.
  • Усі бренди в топ-100 зросли в ціні в умовах бурхливої ​​торгівлі.

Загалом за відповідний період на Liv-ex продавалося близько 12 300 різних вин, згрупованих у майже 1700 брендів. (SW).

За матеріалами: www.liv-ex.com

Лондонська винна біржа Liv-ex опублікувала список Power 100 найсильніших брендів і виробників вишуканих вин за період з 1 жовтня 2021 року по 30 вересня 2022 року. Вперше в історії жодне вино Бордо не потрапило в топ-10. Цього року їх повністю витіснили Бургундія та Шампань. Liv-ex Power 100, створений спільно з The Drinks Business Magazine, демонструє […]

Попит на розе і білі вина більший, ніж на червоні

Згідно з даними Wine-Searcher кількість пошукових запитів щодо білих вин зростає, тоді як пошуки червоних вин падають, хоча загалом вони більші.


Можливо, хоча скоро зима, люди, які шукають вино все ще думають про літо. Цього року ще не відбувся сезонний перехід від більш літніх білих і розе до більш важких червоних, що зігрівають взимку.

Аналіз глобальних пошукових запитів за жовтень показує, що біле вино збільшило свою частку пошуків на 11 відсотків порівняно з тим же періодом минулого року, пошуки ігристого також зросли на 11 відсотків, а пошуки рожевого вина зросли на 4 відсотки. Для порівняння, частка червоного вина впала на 3 відсотки. Наразі червоне вино становить 71 відсоток усіх пошукових запитів – порівняно з 73,4 відсотка минулого року – а біле – 15,9 відсотка, порівняно з 14,3 відсотка у жовтні 2021 року.

Найбільше програв у всьому цьому мерло – частка пошукових запитів у всьому світі впала на 43 відсотки, хоча останні кілька років вона зростала. Частка каберне совіньйон впала на 2 відсотки, тоді як піно нуар продовжує зростати в популярності зі збільшенням частки пошуку на 4 відсотки. Сіра і зінфандель  також спостерігали помірне зростання приблизно на 1 відсоток.

Серед білих лідером пошуку було шардоне, зі стрибком у глобальних показниках на 18 відсотків порівняно з жовтнем минулого року. Частка совиньон блан зросла на 5%, тоді як рислінгу впала на 2%.

Однак дані про середню ціну кліків показують дещо іншу картину. Це вимірює ціну вин, за якими користувачі Wine-Searcher переходять до торговця, вказуючи на намір купити. Це корисний інструмент для вимірювання рівня цін, який цікавить потенційних споживачів.

Це знову погана новина для мерло – середня глобальна ціна кліку впала на 77 відсотків порівняно з минулим роком. Навіть піно нуар, улюблений сорт критиків, спостерігав падіння ціни за кліки на 6 відсотків порівняно з минулим роком, хоча це може бути невеликим небажанням споживачів клацати на шалено дорогі вина Бургундії.

Інші червоні виявилися у кращій ситуації: середня ціна за клік каберне зросла на 5 відсотків порівняно з минулим роком, тоді як сіра та зінфандель подорожчали на 9 відсотків кожен.

Для білих це майже зворотна історія пошуку. Ціни на шардоне впали на 7 відсотків, тоді як на совіньйон блан подорожчали на 15 відсотків, а на рислінг – на 8 відсотків. Проте розе спіткав успіх – середня ціна кліку зросла на 23 відсотки; це багато людей, які торгують.

Перенесення уваги на США, найбільший у світі винний ринок, демонструє схожу картину. Загалом частка пошуку червоного вина впала на 2 відсотки, тоді як білого виросла на 8 відсотків, ігристого на 5 відсотків і рожевого на здорових 15 відсотків. Мерло знову став найбільшим програшем, частка пошуку впала на 24 відсотки, а каберне – на 5 відсотків. Єдиним великим червоним сортом, який зафіксував збільшення частки пошуку за місяць, був Зінфандель, який зріс на 2 відсотки.

Слідкуємо, як буде змінюватися попит з настанням зимових холодів.

За матеріалами www.wine-searcher.com

Згідно з даними Wine-Searcher кількість пошукових запитів щодо білих вин зростає, тоді як пошуки червоних вин падають, хоча загалом вони більші. Можливо, хоча скоро зима, люди, які шукають вино все ще думають про літо. Цього року ще не відбувся сезонний перехід від більш літніх білих і розе до більш важких червоних, що зігрівають взимку. Аналіз […]

43-й Конгрес OIV: аналіз викликів та результати 2022 року

Після дворічної перерви, спричиненої глобальною пандемією, Міжнародна організація винограду та вина (OIV) на минулому тижні провела свій 43-й щорічний конгрес в Енсенаді, Нижня Каліфорнія, Мексика. Конгрес – ключова подія в календарі виноробної індустрії. Ця подія об’єднує всі зацікавлені сторони, включаючи виробників, науковців, постачальників послуг і законодавців. Тут обговорюють найактуальніші проблеми, з якими стикається винний світ у сьогоденні та майбутньому. 


Проблеми галузі

Виступаючи на вступній лекції заходу, Пау Рока, генеральний директор OIV, перш ніж представити ключові цифри року, зробив огляд поточного стану справ у винному секторі. Той факт, що двома основними темами заходу є стійкість до зміни клімату та управління водними ресурсами, відображає головний виклик галузі: тиск на виноградарство, спричинений екстремальними погодними явищами. Проте сектор мав не менш серйозні труднощі на матеріально-технічному та економічному фронтах.

Промисловість, яка все ще має справу з перебоями в ланцюжку постачання та дистрибуції, спричиненими Covid-19, тепер стикається зі зростанням витрат виробництва та постійною нестачею сировини. Обидві проблеми загострюються енергетичною кризою, спричиненою вторгненням Росії в Україну. Інфляція й надалі створюватиме серйозний тиск на виробників, особливо тому, що це обмежуватиме витрати споживачів на товари не першої необхідності.

Проте Рока підкреслив, що операційні, логістичні та економічні проблеми, з якими сьогодні стикається виноробна промисловість, далеко не безпрецедентні. наприклад, події ХХ століття, коли глибокі економічні та геополітичні зміни поставили галузь під загрозу. Отже, насправді безпрецедентні та довгострокові труднощі мають екологічний характер.

За словами Рока, сильна посуха цього року стала тривожним сигналом. «Зміна клімату реальна і, поза всяким сумнівом, є однією з найважливіших проблем нашого сектору, – сказав він. – Погодні аномалії стали новою нормою, і ми, мабуть, повинні визнати їх регулярність, а не розглядати їх як надзвичайні ситуації».

Урожай 2022

Навіть якщо більшість виноробних країн зафіксували сильну посуху, очікується, що світове виробництво вина залишається стабільним у 2022 році на рівні близько 260 млн. гл, що на 1% менше, ніж у 2021 році. Це означає, що 2022 рік стане четвертим роком поспіль, коли світове виробництво трохи нижче середнього.

У Європейському Союзі врожайність була вищою, ніж спочатку очікувалося, завдяки опадам безпосередньо перед збором врожаю. Проте ці результати мають різне значення для ключових європейських країн.

Франція оговтується після катастрофічного врожаю 2021 року з прогнозованим виробництвом 44,2 млн. гл, що на 17% більше, ніж у 2021 році. Тим часом в Іспанії (-6%) і Греції (-29%) спостерігалося значне зниження виробництва через серйозну посуху майже в усіх регіонах країни. Німеччина також опублікувала позитивні показники з 8,9 млн гл, збільшення на 2%. А Італія залишається провідним у світі виробником вина з точки зору обсягу з 50,3 млн. гл відповідно до врожаю 2021 року.

 

 

З іншого боку Атлантики США зафіксували зниження на 4% при оціночному виробництві в 23,1 млн. гл. Це також було результатом надзвичайно сухої погоди.

Виробництво вина в Південній півкулі було на 7% нижче рекордного 2021 року, але відповідає середньому показнику за попередні п’ять років. Чилі була найбільшим виробником на південь від екватора з обсягами 12,4 млн гл. Цей показник на 7% нижчий від винятково високого минулорічного виробництва, але все ж на 7% вищий за середній п’ятирічний показник по країні.

Слідом за Чилі йде Австралія, яка зафіксувала значне зниження порівняно з минулим роком, знизившись на 18% до 12,1 млн. гл. Завдяки сприятливим кліматичним умовам Нова Зеландія виявилася позитивним викидом, зафіксувавши найбільше виробництво за всю історію – 3,8 млн гл, що на 44% більше, ніж у 2021 році.

Захист легітимності вина

Розглядаючи еволюцію площі виноградної лози, виявляється постійне її зменшення. Ця тенденція зумовлена ​​суворими обмеженнями на нові насадження в ЄС і уповільненням розширення площ під виноградники у Китаї. Останнє можна розглядати і як коригування після періоду експоненціального зростання, і як відповідь на зміни попиту.

Дійсно, споживчі тенденції в Китаї також вплинули на світові рівні споживання вина, каталізуючи постійну негативну тенденцію з 2017 року. Після послаблення обмежень, пов’язаних із COVID-19, більшість країн повернулися до рівня до пандемії, підтримавши зростання споживання на 1% у 2021. З іншого боку, Китай продовжує скорочувати споживання: у 2021 році спожито вина на колосальні 9 млн. гл менше вина на рік, ніж десять років тому.

На думку як Пау Рока, так і Луїджі Мойо, президента OIV, загальна негативна тенденція є продуктом як тенденцій оздоровлення, так і посилення заборонних лобі. «Ми повинні бути наполегливими, відрізняючи вино від інших алкогольних напоїв, – сказав Мойо. – Вино є унікальним завдяки тому, як воно виробляється, як воно нерозривно пов’язане з їжею».

Рока заявив: «Те, що піддається сумніву, – це легітимність самого вина. Це тоді, коли легітимність вина – культурна, економічна, гастрономічна, соціальна – з нашої точки зору безсумнівна».

Нові способи просування вперед

Незважаючи на виклики на багатьох фронтах, Пау Рока не втрачає прагматичного оптимізму: «Проблеми, спричинені цим ланцюгом негативних подій, можна і слід розглядати як можливість для сектору сформувати, застосувати та перевірити альтернативні операційні моделі – і розробити нові способи просування вперед».

Рока згадав «біорізноманіття» винного сектору як природне джерело адаптивності та стійкості. Нові форми управління та консолідований перехід до гібридних моделей, де цифрові ресурси відіграють центральну роль, будуть, на його думку, основоположними для пом’якшення, якщо не вирішення, багатьох наявних проблем. Рока також підкреслив важливість винного туризму не лише як ключового каналу економічної стійкості, але й як важливого освітнього інструменту, за допомогою якого споживачі можуть залучитися до складного та захоплюючого світу вина.

За матеріалами www.decanter.com,  OIV

Після дворічної перерви, спричиненої глобальною пандемією, Міжнародна організація винограду та вина (OIV) на минулому тижні провела свій 43-й щорічний конгрес в Енсенаді, Нижня Каліфорнія, Мексика. Конгрес – ключова подія в календарі виноробної індустрії. Ця подія об’єднує всі зацікавлені сторони, включаючи виробників, науковців, постачальників послуг і законодавців. Тут обговорюють найактуальніші проблеми, з якими стикається винний світ […]

Pernod Ricard: результати 2022 фінансового року

Алкогігант з виробництва напоїв Pernod Ricard повідомив про рекордний зріст продажів у 2022 фінансовому році. 


Органічне зростання, що розраховується після виключення впливу коливань обмінних курсів, а також враховуючи особливості бухгалтерського обліку становило 17% і вперше за цей період перевищило позначку в 10 мільярдів євро завдяки «потужному, збалансованому та диверсифікованому зростанню».

Таке зростання було найшвидшим за останні 30 років, завдяки чому чистий обсяг продажів компанії склав 10,7 млрд євро, а прибуток також встановив рекорд у 3 млрд євро, йдеться в останньому фінансовому звіті.

Продажі в усіх регіонах зросли у двократному розмірі:

  • Америка: +12%, дуже потужне зростання в Північній Америці та дуже динамічне зростання в Латинській Америці;
  • відмічається значне зростання у Travel Retail;
  • Азія та території крім Америки/Європи: +19%, відмінне зростання разом з Індією, Туреччиною, Китаєм і країнами Африки на південь від Сахари. Дуже високі результати в Кореї та Японії;
  • Європа: +19%, відмінне зростання в Європі, разом з Іспанією, Німеччиною, Польщею, Великою Британією та з дуже сильним зростанням у Travel Retail.

Усі категорії міцних алкогольних напоїв показали потужне двозначне зростання:

  • Стратегічні міжнародні бренди: +18%, зростання в усіх регіонах на чолі з Jameson, Chivas Regal, Ballantine’s, Absolut і Martell.
  • Стратегічні місцеві бренди: +18%, дуже значне зростання, головним чином завдяки індійським віскі Seagram, Kahlua, Olmeca та Seagram’s Gin.
  • Спеціальні бренди: +24%, продовження дуже швидкого розвитку під керівництвом американських брендів віскі, джину та агави. Спеціальні бренди подвоюють свою вагу в продажах порівняно з 2019 фінансовим роком.
  • Стратегічні вина: -4%, зокрема через нижчий урожай у Новій Зеландії.

«Цей фінансовий рік був рекордним у багатьох відношеннях. Наші продажі подолали символічний рубіж у 10 мільярдів євро з нашим найшвидшим темпом зростання за понад 30 років, забезпечивши рекордний прибуток у 3 мільярди євро від повторюваних операцій при рекордній операційній маржі 28,3%», ­– коментує Александр Рікар (Alexandre Ricard), голова правління та CEO Pernod Ricard.

Фото: https://luxus-plus.com/

Алкогігант з виробництва напоїв Pernod Ricard повідомив про рекордний зріст продажів у 2022 фінансовому році.  Органічне зростання, що розраховується після виключення впливу коливань обмінних курсів, а також враховуючи особливості бухгалтерського обліку становило 17% і вперше за цей період перевищило позначку в 10 мільярдів євро завдяки «потужному, збалансованому та диверсифікованому зростанню». Таке зростання було найшвидшим за […]

Світове споживання вина 2021 – аналітика OIV

З відновленням торгівлі у 2021 році зросло споживання вина, хоча тенденції споживання досить відрізняються між різними регіонами.


Згідно з даними, опублікованими міжнародною виноробною організацією OIV, світове споживання вина в 2021 році оцінюється в 236 млн гл, що на 0,7% більше, ніж у 2020 році. Це є невеликим зростанням порівняно з тенденцію до зменшення, яка характеризувала галузь з 2018 року, хоча обсяги залишаються меншими до показника в 260 млн гл, який було зафіксовано до пандемії 2019 року.

Обсяги споживання вина в ЄС зменшились

За оцінкою OIV, на ЄС припадає 48% світового споживання, що складає 114 млн гл. Ця цифра на 3% перевищує рівень, оцінений у 2020 році, охопленому пандемією, коли було зафіксовано споживання 110,5 млн гл, що є одним з найнижчих обсягів, зареєстрованих за всю історію спостережень. Однак частка ЄС у світовому споживанні вина з 2000 року значно зменшилася, її оцінили в 59%.

«Це сукупний ефект підйому нових ринків у світі та загального скорочення споживання вина в традиційних виноробних країнах ЄС, які сьогодні загалом споживають приблизно на 20 млн гл менше, ніж у 2000 році (-15%)», – зазначають експерти OIV. У межах ЄС найбільшим споживачем є Франція (і другим за розміром у світі після США) із близько 25,2 млн. гл споживання у 2021 році.

Оскільки ринок багато в чому покладається на канал HoReCa, у 2021 році обсяги виросли на 8,6% порівняно з 2020 роком. Цікаво також, що у 2019 році обсяги також виросли на 2% порівняно з допандемічним рівнем.

Італія – другий за розміром ринок в ЄС і третій на світовому рівні. У 2021 році показник споживання вина у цій країні склав 24,2 млн гл, що відповідає рівню 2020 року. Це найвищий рівень споживання вина, зафіксований в Італії після глобальної фінансової кризи 2008 року.

Зберігаючи позицію 3-го за обсягом споживача в ЄС (і 4-го на світовому рівні), Німеччина зафіксувала рівень 19,8 млн. гл у 2021 році (на 0,2% менше, ніж у 2020-му).

Іспанія також збільшила обсяг споживання вина в 2021 році, досягнувши 10,5 млн гл (на 9,9% більше, ніж у 2020-му), що відповідає середньому рівню до пандемії.

Аналогічна ситуація склалася і в таких країнах, як Румунія (4,0 млн гл, +4,6%), Нідерланди (3,8 млн гл, +3,4%), Австрія (2,4 млн гл, +2,3%) і Чехія (2,3 млн гл, +11,9%), які продемонстрували зростання у рівнях споживання вина у 2021 році.

Однак зниження порівняно з 2020 роком та порівняно з п’ятирічним середнім показником спостерігалося в Португалії (4,6 млн гл, -0,6% у 2020 році), Бельгії (2,5 млн гл, -4,1%), Греції (2,2 млн гл, -0,4%) та Швеції (2,1 млн гл, -0,3%).

На відміну від багатьох інших країн Велика Британія виявилася стійким ринком вина. Обсяг споживання вина у 2021 році оцінюється в 13,4 млн гл (на 3,4% більше, ніж у середньому за останні п’ять років).

Очікується, що в 2021 році споживання вина в Китаї складе приблизно 10,5 млн гл, демонструючи зниження на 15% у порівнянні з 2020 роком. Хоча це рання оцінка, вона відповідає очікуваній тенденції до зниження, яка спостерігається в галузі з 2018 року.

Джерело: app.vinex.market

З відновленням торгівлі у 2021 році зросло споживання вина, хоча тенденції споживання досить відрізняються між різними регіонами.

Урожай Бордо 2021: вина буде менше, але високої якості!

Через складні погодні умови навесні 2021 року урожай у Бордо був на 20% нижче середнього за 10 років.


На тлі дуже сонячної погоди в березні бруньки розпустилися раніше, ніж зазвичай. А на початку квітня регіон вразили сильні морози, і багато молодих бруньок були знищені.

Через це, за даними регіонального промислового органу, урожай Бордо 2021 року знизився до 3,77 гектолітрів. Це означає, що виробники матимуть лише 503 мільйони пляшок урожаю 2021 року, що значно нижче середнього.

Найбільшого зменшення обсягів в порівнянні з попереднім роком зазнали солодкі білі вина регіону, включаючи сотерн: ця категорія скоротилася на 51%.

Проте кліматичні умови були ідеальними для сприяння росту грибка Botrytis cinerea, і виробники повідомляли про високий рівень кислотності та концентрації, тому, хоч вина буде менше, та якість має бути високою.

Збір червоного винограду розпочався наприкінці вересня, що значно пізніше, ніж в останні роки. Проте Бордо «купався» у сонячних променях найбільш теплого жовтня з 1991 року, що дозволило Каберне Совіньйон та Каберне Фран досягти повної стиглості в ідеальних умовах.

В Медоку урожай зменшився лише на 6% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року, і з обсягом у 565 000 гл склав 15% від загального виробництва. Проте ситуація була гіршою для червоного вина з Правобережжя, оскільки сукупна врожайність Сент-Емільйону, Померолю і Фронсаку впала на 21% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року.

Виробники в Грейвсі повідомили про зниження виробництва на 25% порівняно з 2020 роком.

Виробництво Bordeaux і Bordeaux Supérieur впало на 15% до 1,65 млн гл, що становить 55% виробництва, тоді як Côtes de Bordeaux скоротилося на 14% до 480 000 гл.

Виробництво сухого білого вина скоротилося на 15%, але розе зменшилося лише на 3%, а Crémant de Bordeaux зросло на 1% порівняно з 2020 роком.

Професор Лоуренс Джені (Laurence Geny) та професор Аксель Маршаль (Axel Marchal) з дослідницького відділу енології  Institut des Sciences de la Vigne et du Vin de l’Université de Bordeaux подали стислий звіт про урожай 2021 року: «Виняткові сухі білі, рідкісні, але чудові солодкі вина та стабільної якості червоні».

За матеріалами: decanter.com

Через складні погодні умови навесні 2021 року урожай у Бордо був на 20% нижче середнього за 10 років.

Мескаль – великий гравець алкогольного ринку

За останнє десятиліття мескаль вийшов з сегменту нішевого напою та отримав титул великого гравця алкогольного ринку. Але виявилося, що для такого крафтового продукту як мескаль, неймовірний попит став свого роду викликом. Перед обличчям зростаючого попиту виробники мескаля аналізують проблеми та можливості, які чекають на них попереду.


За результатами аналізу ринку напоїв IWSR, у 2019 році продажі мескалю в США зросли на 24,8%, а у 2020 році – на 14,5%, прогнозується, що в період 2021-2025 рр. зростання становитиме 10,5% на рік.

Останні дані Ради з дистильованих спиртних напоїв США (Distilled Spirits Council of the United States) показують, що вартість продажу так званої категорії «агава», що включає текілу та мескаль, у період 2020-2021 рр. зросла на 30,1% або на 1,2 мільярд доларів. З обсягом продажів у 5,2 мільярда доларів «агава» у США випереджає американський віскі і поступається лише горілці.

Мескаль

Аналітики кажуть, що таке зростання не випадкове – за останні п’ять років майже кожен великий гравець індустрії спиртних напоїв «занурився у димні води мескаля». В 2017 році французька компанія Pernod Ricard оголосила про великі інвестиції у Del Maguey, а в 2020 році – про партнерство з Ojo de Tigre Mezcal. Компанія Bacardi придбала міноритарний пакет акцій Ilegal Mezcal в 2017 році; Sazerac запустила Los Vecinos del Campo Mezcal в 2018; Constellation Spirits придбала міноритарний пакет акцій El Silencio в 2019 році, а в 2021 зробила міноритарні інвестиції у Dos Hombres Mezcal.

В 2018 році, бренд Casamigos Tequila, що належить Diageo, розширив портфель продукції і став брендом мескаля, також Diageo виступила партнерами Sombra Mezcal, Mezcal Union та Pierde Almas. В 2019 році Campari придбала контрольний пакет акцій Montelobos Mezcal, а в лютому 2022 Heaven Hill придбала Samson & Surrey, крафтову лінійку, що включає Mezcal Vago.

Мескаль

Однак інвестуючи у виробництво мескаля, компанії повинні враховувати важливі фактори виробництва: час, необхідний агаві, щоб досягти потрібної зрілості, збирання та перегон невеликими партіями, що обумовлюється фактором мікротеруарів та особливостями того чи іншого виробника, методи або обладнання, притаманне кожному окремому селищу – виробництво мескалю принципово відрізняється від інших категорій. І те, як провідні виробники галузі закладають сьогодні основу для сталого зростання, багато в чому визначить долю продукту та його виробників, а також якість та справжність того, що споживачі купуватимуть у наступному десятилітті.


Проблеми на місцях

Дефіцит віскі, наприклад, пов’язаний з часом, необхідним для витримки дистильованого спирту. Для мескаля таке «слабке місце» розташоване на земельних ділянках, де деяким сортам агави може знадобитися 15 або 25 років, щоб досягти необхідної зрілості.

«Проблема виникає, коли бренд стикається з високим попитом, і основна частина його виробництва спирається на дикі чи рідкісні різновиди агави, – каже Карлос Очоа (Carlos Ochoa), керуючий сільськогосподарськими операціями El Silencio. – Але дикі агави, такі як Tepeztate, Tobala чи Quixe, не можна культивувати».

Мескаль

Навіть Espadín, різновид агави, на частку якої припадає близько трьох чвертей виробництва мескаля, дозріває протягом семи років. Так що стійке збільшення виробництва мескалю – це процес, який найкраще вимірювати десятиліттями, а не сезонами збирання врожаю, як це може бути у випадку з ячменем, кукурудзою або цукровою тростиною.

Крім того, у прагненні збільшити виробництво важливо пам’ятати, що майже жодна культивована агава не може досягти зрілості та цвітіння, що зводить до мінімуму природне відтворення та генетичну різноманітність. Існують галузеві рухи, що допомагають боротися з цим, наприклад, компанія Bat Friendly Project сприяє тому, щоб щонайменше на 5% ділянок агави досягли зрілості і зазнавали перехресного запилення кажанами, як це зазвичай робиться у природі.

Мескаль

Бажаючи прискорити виробництво, дехто прагне переміститись на великі монокультурні поля Espadín, залишивши на узбіччі агави, що повільніше дозрівають у дикій природі, і ставлячи, таким чином, під загрозу сам Espadín, оскільки одна помилка може знищити цей сорт агави.

Одноманітність суперечить самій природі мескалю – алкоголю, який демонструє та прославляє свою безмежну різноманітність. «Ризик масштабування крафту полягає в тому, що доведеться виключити крафтовий аспект його виробництва… починаючи з пошуку та вирощування агави, – каже Бо дю Буа (Beau du Bois), директор бару Puesto у Сан-Дієго, де він збирає колекцією напоїв, що наразі складається з 100 видів текіли та 80 мескалей. – Різноманітність – ось ключове слово у виробництві цього напою».

Мескаль

Джон Рексер (John Rexer), засновник Ilegal Mezcal, каже, що відповідальність за те, щоб правильно розпоряджатись землею, лежить на тих, хто працює у галузі. Для Карлоса Очоа один із способів «правильно розпоряджатись землею» – це «виробляти з року в рік тільки те, на що здатне родовище. Якщо з агави сортів Tobaziche та Mexicano можна зробити 200 літрів замість 7000 літрів – нехай буде так».


Підтримання справжності та якості

«Наше завдання як галузі полягає у роботі з місцевими спільнотами та зацікавленими сторонами, щоб мати можливість розширити категорію мескаля, зберігаючи при цьому рівень якості та майстерності, а також забезпечуючи стійкі методи вирощування та виробництва агави», — каже Даніела Віа (Daniela Via), глобальний бренд-директор текіли та мескаля Pernod Ricard.

Аналітики вважають, що те, що відбувається з мескалем – це повторення старої історії, в якій великі іноземні компанії отримують основну частину прибутку, а реальні виробники – залишаються з крихтами. Тому Бо дю Буа підкреслює, що дуже важливо, щоб бренди продовжували перенаправляти великий відсоток капіталу у виробничий процес. «Необхідно зосередитися на виробництві якіснішого, а не більш дешевого продукту, перенаправляючи при цьому капіталовкладення до рук виробника».

Мескаль

На думку Карлоса Очоа, перенаправлення грошей дозволить підвищувати зарплати тим, хто дійсно працює над виробництвом продукту, «адже ясно, що найчастіше мескаль виробляється сторонніми виробниками, які потім продають свою готову продукцію великій компанії в США або в будь-якій іншій точці світу».

«Підвищені ціни можуть бути інструментом, що приносить користь всьому ланцюжку поставок. Ми встановлюємо на ринку більш високі ціни, щоб забезпечити хорошу заробітну плату та підтримати крафтове виробництво», – каже засновник Ilegal Mezcal. Він вважає, що невеликі партії можна «тиражувати», а не збільшувати обсяги вигону, зберігаючи при цьому якість та традиції. «Важливо мати багато маленьких перегінних кубів і головне – дбайливих людей, які приділяють увагу деталям впродовж усього процесу, від збирання агави до ферментації та дистиляції».

За матеріалами daily.sevenfifty.com
Фото: westspirits.com, thankgad.com/en/mezcals, henryburgers.co.uk, forbes.com, facebook.com/IlegalMezcal

За останнє десятиліття мескаль вийшов з сегменту нішевого напою та отримав титул великого гравця алкогольного ринку. Але виявилося, що для такого крафтового продукту як мескаль, неймовірний попит став свого роду викликом. Перед обличчям зростаючого попиту виробники мескаля аналізують проблеми та можливості, які чекають на них попереду. За результатами аналізу ринку напоїв IWSR, у 2019 році […]

Wine2wine: Украина – остров сокровищ Европы

8-й бизнес-форум Wine2Wine прошел 18 и 19 октября 2021 года в Вероне в рамках Vinitaly Special Edition.


В 2021 году на форуме основное внимание уделялось множественным ограничениям, введенным за последний год. Прежде всего, связанных с географическими границами: появление COVID-19 ограничило винный импорт и экспорт в глобальном масштабе, и для эффективного возобновления деятельности первостепенное значение имеет понимание ситуации и поиск новых возможностей.

В этом году двухдневный форум проходил в гибридном формате – участникам на выбор были представлены два типа посещения: онлайн, не выходя из комфорта собственного дома или офиса, или в Veronafiere в Вероне, Италии.

18 октября представители самых авторитетных компаний в своих отраслях Павел Глазов, директор по импорту компании Vinfort Ltd., и Вероника Бусел, управляющий партнер Wine Travel Awards, международной премии винного туризма, учрежденной Drinks+ Communication Media Group, представили свой анализ особенностей винного рынка Украины в рамках сессии «Украина остров сокровищ Европы». Доклад вызвал огромный интерес международной аудитории.

Pavel Glazov and Veronika Busel


Биографии спикеров:

Павел Глазов, директор по импорту компании Винфорт одной из ведущих дистрибьюторских компаний в Украине.

Юрист по образованию, эксперт украинского и международного рынка вин и спиртных напитков с более чем 20-летниим опытом работы в отрасли, последние 13 лет из которых Павел возглавляет отдел импорта компании Винфорт.

Вероника Бусел менеджер по винному маркетингу, винный писатель и управляющий партнер Wine Travel Awards. Она получила степень магистра винного маркетинга и туризма в Университете Бордо, после чего сотрудничала с всемирно признанными винными компаниями в Испании, Франции и Португалии. Параллельно, Вероника стала винным писателем и обозревателем ведущих медиа, специализирующихся на винном бизнесе в России, Украине и Беларуси.


Спикеры рассказали о ситуации на украинском винном рынке и о новых инструментах, которые помогают преодолеть последствия пандемии. Это необычная и даже впечатляющая история рынка, некоторые категории которого выросли в 5 раз за последние 5 лет.

Название темы было выбрано, чтобы подчеркнуть уникальные особенности и большой потенциал украинского винного рынка для международных партнеров. В то же время презентация не была претенциозной, она предполагала обсуждение множества возможностей, появившихся на рынке в последние годы.

wine2wine Business Forum 2021

Оглядываясь назад, мы должны сказать, что эта стратегия действительно сработала, поскольку презентация вызвала долгую дискуссию с участниками бизнес-форума.

Обзор рынка

«Почему Остров сокровищ? Или Эльдорадо? Украина действительно страна чудес, страна приключений, страна вызовов. Выход на рынок можно сравнить с золотой лихорадкой никаких гарантий, но может стать залогом богатства и благополучия. Итак, о чем мы? Это действительно «остров сокровищ» Европы, это Эльдорадо, можно выиграть, а можно проиграть все без остатка», сказал Павел Глазов.

Украинский рынок не совсем логичен: с одной стороны, наблюдается снижении ВВП на душу населения и численности населения с 45 млн в 2013 году до 41 млн в 2020 году. Если говорить о потреблении вина, то в 2019 году оно составляло 0,2 на душу населения. По сравнению с итальянцами – 4,5–4,6 л. чистого спирта – это почти ничего. Если вы проверите цифры инфляции и девальвации, у вас может случиться сердечный приступ, поскольку они постоянно растут, увеличиваясь из года в год. Цифры потребления вина небольшие, но стабильные, а потребление спиртных напитков снижается (2014–2020).

wine2wine Business Forum

После озвучивания цифр возникает нормальный вопрос: зачем мне идти на этот рынок?

И тут появились вторая сторона вопроса, те самые плюсы, пока еще нелогичные, но удивительные и заслуживающие внимания. Когда мы анализируем тенденции для импортных вин, как для тихих, так и для игристых вин, показатели идут вверх, причем стремительно. Если посмотреть на показатели импортированных тихих вин в девяти литровых кейсах (9ЛК), то за последние 5 лет, с 2016 по 2020 год, объем вырос вдвое и сейчас составляет 4,7 млн тонн 9ЛК. Если говорить об игристых винах, то за 5 лет случился рост более чем в 5 раз. В 2016 году началось с 591 9ЛК, сейчас 3 411 млн 9ЛК. И это впечатляющий результат, когда категория вин выросла в 5 раз за последние 5 лет!

Лучшая новость для итальянских производителей, многие из которых присоединились к презентации, заключается в том, что итальянские вина являются движущей силой этой тенденции. Для тихих вин это более чем 2,5-кратный рост за последние 5 лет, для игристых вин произошло нечто новое, чего раньше не было: сегодня мы должны констатировать, что категория игристых вин из Италии обошла категорию местных игристых вин. Эта ситуация сильно отличается от общей тенденции на украинском рынке вин и спиртных напитков: как правило, если есть местный продукт, он будет больше продаваться, чем импортный. Есть только два исключения: игристое вино на данный момент, и долгое время это была категория вермутов, конкретно представленная Мартини. Подводя итог, для итальянского вина это огромный рост, и итальянские вина процветают на этом рынке, и мы ожидаем, что эта тенденция будет только расти.

Vinitaly Special Edition

Тенденции потребления

Почему украинские потребители так любят итальянские вина? Сложный вопрос. На протяжении многих лет мы наблюдаем этот интерес стран постсоветского пространства в целом, это отношение к Италии как к ведущему винному производителю и направлению для винного туризма, стремление попробовать итальянские продукты, интерес к вину и гастрономии, а главное к итальянскому образу жизни», сказал Павел Глазов.

Если говорить о потребителях и тенденциях, то, к сожалению, исследований на эту тему не так много. Это может быть связано с рядом кризисов, которые Украина пережила за последние 5–10 лет. По количеству доступных аналитических данных видно, что потребление меняется. Люди больше интересуются вином и больше его потребляют. Некоторые из причин этого заключаются в том, что бэби-бумеры и поколение X, которые раньше пили больше спиртных напитков, теперь заинтересованы в продуктах с меньшим содержанием алкоголя, поэтому они переключаются на вина; аналогичная тенденция наблюдается среди молодого поколения, которое предпочитает и переключается на более легкие напитки. Другая тенденция среди молодежи – употреблять меньше, но выбирать более качественные напитки. Это в том числе связано с ограниченной покупательской способностью многих из них, но сам тренд дает нам надежду и хорошие перспективы для развития качественного виноделия в Украине.

wine2wine Business Forum

Каналы дистрибуции

* Здесь и далее представлена статистика по каналам дистрибуции и продаж итальянских вин на украинском рынке, однако схожие тенденции наблюдаются и при анализе положения других импортируемых в Украину вин.

Большая часть рынка принадлежит традиционным импортерам. Рынок достаточно открытый: нет конкретных ограничений, нет сложной процедуры лицензирования или системы квот, как, например, у наших соседей в Беларуси. Тем не менее, есть ряд особенностей: если вы импортируете вина в Украину, вам необходимо оклеить вина марками акцизного налога, и вы должны сделать это своевременно, прежде чем приехать в Украину, а это означает, что у вас должен быть партнер в стране, который поможет вам с этой процедурой и некоторыми другими нюансами.

Но сейчас идет тенденция дифференциации. Охват традиционных импортеров и дистрибьюторов составляет около 65% рынка. Другая огромная и растущая сила — это прямой импорт супермаркетов или специализированных розничных торговцев – порядка 21%. Доля специализированных ритейлеров в импорте составляет 15%, что немало. И случается так, что иногда крупнейшими импортерами итальянских вин являются специализированные розничные продавцы, поэтому вы должны держать их в центре внимания.

«Для производителей, которые решили выйти на рынок Украины, решение о стратегии сбыта является одним из приоритетных. И здесь важно определиться: вы идете к традиционному импортеру, и тогда вы получите некоторое национальное покрытие, но процесс входа в дистрибуцию займет некоторое время, или вы можете найти профессионального современного розничного продавца, который очень легко сделает вам хорошие объемы, но тогда вы будет ограничиваться именно этим ритейлером», объясняет Павел Глазов.

wine2wine 2021

Еще одно важное примечание отмена импортной пошлины. Это то, что готовилось и активно обсуждается в профессиональном сообществе последние 5 лет. C начала 2022 года у нас достигнуто полное соглашение о свободной торговле с Европейским союзом, а это значит, что все пошлины на ввоз алкоголя отменяются. Особенно это важно для категории игристых вин, потому что раньше импортная пошлина составляла 1,5 евро за литр, поэтому сейчас разница довольно велика, но последние 5 лет она сокращалась в равных долях, и, честно говоря, для потребителей это не чревато серьезными изменениями, потому что большинство продавцов уже скорректировали свои цены на полках, так что теперь они просто восстановят свою маржу. Но следует помнить, что итальянские вина, особенно игристые, будут иметь огромное преимущество, прежде всего перед винами Нового Света.

Каналы продаж

Современная торговля составляет наибольшую долю – 43.5%. Она включает в себя прямой импорт, а самые известные бренды распространяются традиционными импортерами. Доля специализированной торговли огромна 34,2%, поэтому многие итальянские вина стали успешными благодаря этому каналу. HoReCa 10,3%, восстанавливается и снова растет, но не так быстро, как в других странах Восточной Европы. Традиционная торговля составляет 7,7%, но это только не дорогие вина. И что немаловажно, это развитие интернет торговли 1,5% от всех продаж, что можно было бы назвать маленьким процентом, но 2 года назад этого канала вообще не существовало. До конца года интернет торговля вполне может вырасти до 3–5%. Рост очевиден, особенно в эпоху ковида.

«Интернет торговля все быстрее набирает обороты, становится отличным инструментом для продвижения и рекламы вина, и нам не стоит упускать этот тренд из вида», прокомментировал Павел Глазов.

Будущее и перспективы

«Итак, я должен сказать, что в Украине достаточно развитый рынок, о котором стоит помнить. Потенциал огромен. У Италии великолепный имидж производителя вина и места для винных путешествий. Можно сказать, что итальянские вина в моде. Украинский рынок относительно открытый. Развиваются все виды вин начального уровня и премиум, тихие и игристые, все растет, и потенциал кажется очень ярким. Плохая новость в том, что на рынке уже много производителей и конкуренция все время растет», сказал Павел Глазов.

Veronika Busel

Говоря об инновациях, перспективах на будущее, позитивных тенденциях и проектах, появившихся на рынке в прошлом году, Вероника Бусел, управляющий партнер Wine Travel Awards (WTA), впервые представила проект WTA перед международной аудиторией как эффективный инструмент для восстановления и продвижения сферы винного туризма, пострадавшей от вспышек COVID-19.

Эту глобальную инициативу поддержали наши партнеры, Vinitaly Special Edition, а у итальянской аудитории теплые отклики вызвала новость о том, что Ольга Буссинелло, признанный лидер итальянской винодельческой отрасли, присоединилась к Wine Travel Awards в качестве партнера и члена жюри премии.

Подробности проекта и процедуру регистрации номинантов можно найти на официальном сайте www.winetravelawards.com.

8-й бизнес-форум Wine2Wine прошел 18 и 19 октября 2021 года в Вероне в рамках Vinitaly Special Edition. В 2021 году на форуме основное внимание уделялось множественным ограничениям, введенным за последний год. Прежде всего, связанных с географическими границами: появление COVID-19 ограничило винный импорт и экспорт в глобальном масштабе, и для эффективного возобновления деятельности первостепенное значение имеет […]

X
Украина