Внимание!

На сайте используются cookie файлы

The site uses cookie files

Данный сайт имеет возрастное ограничение!

This site has age restrictions!

Я подтверждаю, что мне, увы, уже давно исполнилось 18 лет
I confirm that I have 18 years!

Gastronomy and Wine Portal

Шотландський віскі. Продовження експортного буму

Шотландському віскі вдалося зберегти свої позиції на експортному ринку після рекордного 2022: за перші шість місяців 2023 року він приніс додому більше 2,5 млрд фунтів стерлінгів.


Дані Асоціації шотландського віскі (SWA) демонструють, що вартість шотландського експорту залишилася стабільною порівняно з першою половиною 2022 року, який продемонстрував рекордні показники експорту після пандемії.

Шотландський віскі

Вартість експорту в першій половині 2023 року склала 2,57 млрд фунтів стерлінгів, що лише на 3,6% менше, ніж у 2022 році. Найбільшими напрямками експорту шотландського віскі у вартісному вираженні за перші шість місяців 2023 року були: США, £437 млн (-5% до першого півріччя 2022 року); Франція – £235 млн (+4%); Сінгапур – £165 млн (+59%); Тайвань – £149 млн (+21%); Китай – 135 млн фунтів стерлінгів (+39,5%).

До десятки країн-прихильників шотландського віскі також входять Індія, Німеччина, Японія, Іспанія та Південна Корея.

За даними SWA, високі показники експорту відображають глобальну тенденцію до преміалізації категорії спиртних напоїв.

«2022 був винятковим для експорту шотландського віскі, побивши рекорди як за вартістю, так і за обсягом, – сказав виконавчий директор SWA Марк Кент (Mark Kent). – У всьому світі ми спостерігаємо тенденцію, коли загалом споживачі п’ють менше але переходять на якісніші спиртні напої, такі як шотландський віскі. США залишаються найбільшим експортним ринком шотландського віскі за вартістю, тоді як Франція повернула собі давню позицію найбільшого експортера за обсягом. Індія залишається великим експортним ринком для віскі: у першій половині 2023 року було експортовано 72 мільйони пляшок».

Джерело: harpers.co.uk
Фото: thespiritsbusiness.com, luxuryactivist.com

Шотландському віскі вдалося зберегти свої позиції на експортному ринку після рекордного 2022: за перші шість місяців 2023 року він приніс додому більше 2,5 млрд фунтів стерлінгів. Дані Асоціації шотландського віскі (SWA) демонструють, що вартість шотландського експорту залишилася стабільною порівняно з першою половиною 2022 року, який продемонстрував рекордні показники експорту після пандемії. Вартість експорту в першій […]

В Індії зростають обсяги продажу алкоголю

Згідно з аналізом IWSR, Індія стане ключовим ринком зростання обсягу продажу алкогольних напоїв 2022-2027.


У період з 2021 по 2022 рік на Індію припадала третина світового зростання загального обсягу продажу алкогольних напоїв. IWSR зазначив, що перевагу споживачі віддавали категорії віскі, а також вітчизняному бренді, рому, горілки та джину. Спостерігалося й відновлення інтересу до пива.

Джейсон Холуей (Jason Holway), ринковий аналітик IWSR, каже, що в Індії спостерігається зростання споживання продуктів преміум-класу, «чому сприяють вищі доходи середнього класу, скасування обмежень, пов’язаних з пандемією, покращення якості асортименту та доступність у роздрібній торгівлі».

Індія

Аналітик підкреслює, що в першу чергу йдеться про міцні спиртні напої, ігристі вина та напої на основі агави. У міру того, як на зростаючий індійський ринок напоїв виходить дедалі більше брендів, споживачі із задоволенням пробують нові категорії..

«Високий інтерес до продуктів преміум-класу – свідчення позитивного майбутнього для шотландського віскі, – наголошується у IWSR. – З 2000 року обсяг продажів віскі збільшився у 20 разів, а в період із 2020 по 2022 рік – майже вдвічі».

Джин, ром і текіла зайняли значну частку ринку з початку пандемії Covid-19: троє з 10 споживачів в Мумбаї п’ють джин/ром щотижня, а 24% вживають текілу.

Мексика та Бразилія також були відзначені поряд з Індією як ринки, які до 2027 року стануть ключовими драйверами обсягу алкогольних напоїв. Очікується, що ці три країни змінять США та Китай, проте останній ринок, як очікується, залишиться відносно стабільним.

Джерело: thespiritsbusiness.com
Фото: istockphoto.com, thespiritsbusiness.com

Згідно з аналізом IWSR, Індія стане ключовим ринком зростання обсягу продажу алкогольних напоїв 2022-2027. У період з 2021 по 2022 рік на Індію припадала третина світового зростання загального обсягу продажу алкогольних напоїв. IWSR зазначив, що перевагу споживачі віддавали категорії віскі, а також вітчизняному бренді, рому, горілки та джину. Спостерігалося й відновлення інтересу до пива. Джейсон […]

Віскі лідирує в онлайн-продажах алкоголю

Прогнозується, що до 2026 року обсяг продажу алкоголю в електронній комерції досягне 40 мільярдів доларів США, при цьому товари на основі віскі лідирують в онлайн-покупках.


MikMak, провідна платформа електронної комерції, випустила звіт – MikMak Shopping Index 2023 Alcohol E-Commerce Benchmarks and Insights Report, де описуються основні моделі поведінки покупців алкоголю в США.

«Продаж алкоголю в електронній комерції різко зріс під час пандемії. Незважаючи на повернення до допандемічних купівельних звичок, продажі алкоголю в електронній комерції, як і раніше, високі і надалі зростають», – каже Рейчел Типограф (Rachel Tipograph), засновниця і генеральний директор MikMak.

Згідно з даними аналізу ринку напоїв IWSR, на які посилається MikMak, очікується, що продаж алкоголю в електронній комерції зросте більш ніж на третину до 2026 року і досягне 40 мільярдів доларів США.

Віскі лідирує в онлайн-продажах

Дані MikMak показують, що віскі домінує в онлайн-продажах алкоголю, консервовані коктейлі на основі віскі займають поул-позицію, а Peanut Butter Whiskey йде другим. Настоянка з бузини та горілчані вироби домінують у середньому рейтингу, а ром та пиво займають дев’яте та десяте місця.

У звіті показано, що Instagram залишається провідною соціальною платформою для електронної комерції алкоголю у 2023 році, забезпечуючи найвищий показник купівельного наміру (Purchase intent (PI). Кількість разів, коли покупець переходив хоча б до одного роздрібного продавця алкоголю зафіксовано на рівні 16,7%.

Facebook демонструє другий за величиною показник PI – 8,9%.

Виявили, що Drizly є роздрібним продавцем, який приваблює найбільшу кількість трафіку на ринку алкогольних брендів з 37,3% кліків PI.

Walmart та Instacart займають друге та третє місця з 20,8% та 19,8% відповідно.

За ним слідує рітейлер із швидкою доставкою Total Wine з 15,2% покупців, а місцевий Kroger замикає п’ятірку найбільших рітейлерів із 6,5%.

Згідно зі звітом, покупці алкоголю з більшою ймовірністю купують у середині тижня у вечірні години. По четвергах відбувається найбільша кількість кліків PI – 14,8%. На понеділок припадає найнижча частка кліків PI – 13,2%.

Джерело: thespiritsbusiness.com
Фото: istockphoto.com/uk, townandcountrymag.com

Прогнозується, що до 2026 року обсяг продажу алкоголю в електронній комерції досягне 40 мільярдів доларів США, при цьому товари на основі віскі лідирують в онлайн-покупках. MikMak, провідна платформа електронної комерції, випустила звіт – MikMak Shopping Index 2023 Alcohol E-Commerce Benchmarks and Insights Report, де описуються основні моделі поведінки покупців алкоголю в США. «Продаж алкоголю в […]

Prosecco DOC. Рекордні поставки до Великобританії

Консорціум Prosecco DOC оголосив про рекордні поставки до Великобританії у 2022 році, імпортувавши 130 мільйонів пляшок, що на 3,5% більше, ніж у 2021 році.


Загалом обсяг виробництва цього італійського ігристого зріс на 1,8% порівняно з 2021 роком, а обсяг продажів збільшився на 11,5%, досягнувши 638,5 млн проданих пляшок на загальну суму понад 3 млрд євро.

Вперше експортна квота досягла 81,2%, а внутрішнє споживання у 2022 році становило 18,8% від загального обсягу продажу, що підтвердило позицію просекко як лідера споживання в Італії.

Prosecco DOC

На інших закордонних ринках також відбулося рекордне зростання: поставки до США зросли на 5,8% порівняно з 2021 роком, вперше обігнавши Великобританію за обсягами експорту у вартісному вираженні.

Поставки до Німеччини зросли на 2,8%, імпорт склав 46 млн пляшок. Франція зберегла своє четверте місце з експорту Prosecco DOC, зафіксувавши збільшення обсягу на 19% та збільшення вартості на 30%.

У той час як сьогодні Італія споживає 120 мільйонів пляшок Prosecco DOC, США наразі є провідним ринком для цього напою: у 2022 році було імпортовано понад 134 мільйони пляшок.

Джерело: harpers.co.uk
Фото: winewine.com.ua, alcowiki.org/prosecco

Консорціум Prosecco DOC оголосив про рекордні поставки до Великобританії у 2022 році, імпортувавши 130 мільйонів пляшок, що на 3,5% більше, ніж у 2021 році. Загалом обсяг виробництва цього італійського ігристого зріс на 1,8% порівняно з 2021 роком, а обсяг продажів збільшився на 11,5%, досягнувши 638,5 млн проданих пляшок на загальну суму понад 3 млрд євро. […]

Майстер-клас від експертів OIV – Україні

Нещодавно відбулася знакова зустріч – тренувальний майстер-клас експертів OIV та групи фахівців від України. Представники нашої країни відчули значні переваги повернення України до лав OIV.


Як вже повідомляли оглядачі D+, 4 листопада 2022 року на Генеральній асамблеї International Organisation of Vine and Wine (OIV)  в Мексиці було офіційно проголошено відновлення членства України в цій авторитетній міжнародній організації. Нагадаємо, що в процесі повернення України до OIV провідну роль зіграв доктор Рікардо Ф. Нуньєс, власник міжнародної групи компаній Vinos de La Luz, який вже багато років переймається тим, щоб наша країна зайняла належне місце серед виноробних країн світу.

Майстер-клас від експертів OIV – Україні

І ось нещодавно відбулася робоча зустріч між експертами OIV та представниками України. Ініціаторами такого тренінгу виступили Володимир Печко, голова ГС «УКРСАДВИНПРОМ» та Наталія Бурлаченко, міжнародний радник і національний спеціаліст винної сфери, член офіційної делегації України в OIV. Ідею проведення навчального тренінгу для українських профі представники OIV охоче підтримали і дуже швидко організували її за технічної підтримки IDC. В українську групу увійшли спеціалісти дослідницького інституту ім. В.Є. Таїрова, представники незалежних організацій і асоціацій, а також уряду. Під час навчання експерти з OIV докладно розповідали, як працюють комітети та робочі групи OIV, які фахівці входять в ці комітети і на яку саме допомогу від них можуть сподіватися країни-члени OIV. Слід зазначити, що ця інформація, хоч і була базовою, але мала практичні наслідки і виявилася надзвичайно корисною для нашої делегації.

Науковий директор OIV Жан-Клод Руф (Jean-Claude Ruf) відповідав на запитання українських фахівців і науковців. Величезна користь від зустрічі, перш за все, полягала в тому, що представники нашої делегації відчути доступність до будь якої інформації та до баз даних OIV, зрозуміли на власному досвіді, наскільки інформаційно збагачує наших спеціалістів участь в цій потужній міжнародній організації.

Майстер-клас від експертів OIV – Україні

Наприклад, коли хтось з українців озвучив запитання про те, яка процедура внесення в міжнародну базу даних одного із сортів винограду, то отримав миттєву відповідь, що то дуже просто – варто надіслати в OIV інформацію про цей сорт і його буде внесено в загальну базу. Тобто переваги членства в цій організації красномовні: Україна стала ближче світові, увійшла повноправним членом до міжнародної професійної спільноти.

Нещодавно відбулася знакова зустріч – тренувальний майстер-клас експертів OIV та групи фахівців від України. Представники нашої країни відчули значні переваги повернення України до лав OIV. Як вже повідомляли оглядачі D+, 4 листопада 2022 року на Генеральній асамблеї International Organisation of Vine and Wine (OIV)  в Мексиці було офіційно проголошено відновлення членства України в цій авторитетній […]

Diageo оголошує про зростання продажів

Найбільший у світі виробник алкогольних напоїв повідомив про чистий продаж у розмірі 9,4 млрд фунтів стерлінгів за півріччя, що закінчилося 31 грудня 2022 року, що на 18,4% більше, ніж за той же період 2021 року.


За даними Diageo, зростання продажів можна пояснити сприятливим впливом валютних курсів, переважно за рахунок зміцнення долара США.

Компанія також повідомила про органічне зростання чистих продажів на 9,4%, зокрема – в Азіатсько-Тихоокеанському регіоні (27%), Латинській Америці, Карибському басейні (20%) та Європі (19%).

Diageo

Іван Менезес (Ivan Menezes), генеральний директор Diageo, сказав: «Ми успішно розпочали 2023 фінансовий рік. Обсяг чистих органічних продажів зріс на 9%, причому зростання спостерігалося у всіх регіонах, органічний обсяг зріс на 2%, а органічний операційний прибуток – на 10%. На сьогодні Diageo виріс на 36%, порівняно з періодом пандемії, і це говорить про силу та різноманітність нашого портфеля. Я хочу подякувати моїм майже 28 000 колегам за їхню невпинну працю, зосередженість та гнучкість, все це допомогло нам досягти таких результатів».

У Diageo заявляють, що зростання продажів спостерігалося у більшості категорій, насамперед у скотчі, текілі та пиві. Бренди преміум-класу принесли 57% чистих продажів та забезпечили 65% органічного зростання чистих продажів.

Свою роль також зіграли нові придбання, у тому числі Mr Black, австралійський кавовий лікер преміум-класу, та Balcones Distilling, техаська крафтова дистилірія та один із провідних виробників американського односолодового віскі. Нещодавно у Diageo також оголосили про угоду щодо придбання Rhum Don Papa, темного рому супер-преміум класу з Філіппін.

«Ми досягли цільового підвищення цін у всіх регіонах завдяки нашому досвіду в управлінні зростанням доходів та підтримці високого споживчого попиту на наші бренди. Це допомогло збільшити наші інвестиції. Ми інвестуємо у створення брендів світового класу, можливості цифрових технологій та даних, а також у наш амбітний план сталого розвитку до 2030 року, щоб створити сильніший та стійкіший бізнес у довгостроковій перспективі», – каже Іван Менезес.

Джерело: harpers.co.uk
Фото: lefigaro.fr

Найбільший у світі виробник алкогольних напоїв повідомив про чистий продаж у розмірі 9,4 млрд фунтів стерлінгів за півріччя, що закінчилося 31 грудня 2022 року, що на 18,4% більше, ніж за той же період 2021 року. За даними Diageo, зростання продажів можна пояснити сприятливим впливом валютних курсів, переважно за рахунок зміцнення долара США. Компанія також повідомила […]

Молдова – країна коней, возів і космічних кораблів

З таким заголовком нещодавно вийшла нова стаття однієї з найвпливовіших винних критиків і великого друга України та нашої редакції Дженсіс Робінсон (Jancis Robinson) MW. То ж пропонуємо познайомитися з авторитетним і цікавим поглядом професіонала в світі вина на молдавське виноробство. Нижче наводимо переклад її статті.


Західний сусід України поєднує в собі ХІХ століття на дорогах і зростаючі як гриби виноробні ХХІ століття. Це яскраво демонструє сцена, яку нещодавно сфотографувала в Молдові Керолайн Гілбі (Caroline Gilby) MW. 

Чи знаєте ви, що, країною з найбільшою кількістю виноградників на душу населення є… Молдова. Вино надзвичайно важливе для цієї країни, однієї з найбідніших у Європі, затиснутої між розтерзаною війною Україною (між ними, до речі, є частина окупованого росією Придністров’я) та Румунією, іншим важливим виробником вина. 

Десь до 200 тис. молдаван працюють у виноробному секторі, і практично кожен має принаймні одного родича, який вирощує виноград і виготовляє хоч трохи домашнього вина. Ще в 2005 році вино становило чверть всієї експортної виручки країни. Майже все це експортоване вино йшло до росії, де молдовське вино становило близько 25% усього споживаного там вина.

Але в 2006 році, у зв’язку з конфліктом навколо Придністров’я, росія, визначивши, як вона може завдати найбільшої шкоди, раптово заборонила імпорт і навіть внутрішній продаж вина з Молдови і Грузії –  іншого свого великого постачальника вина. Для обох країн це було катастрофою в короткостроковій перспективі, але в довгостроковій (правда, болючій) перспективі дало реальний поштовх для виробництва кращого вина, яке буде привабливим для більш вибагливих ринків. У травні 2006 року міністр оборони  Грузії Іраклій Окруашвілі  визнав, що «багато грузинських виробників вина експортували фальсифіковане вино до росії», з поясненням, що «росія — це ринок, де можна продавати навіть лайно».

За словами фахівця зі Східної Європи Керолайн Гілбі MW, «втрата російського ринку означала, що молдовське вино повинно було винайти себе заново». Гілбі поїхала до Молдови в 2006 році в рамках проекту, що фінансується USAID, щоб оцінити, як покращити важливий виноробний сектор країни. У своїй книзі «Вина Болгарії, Румунії та Молдови» за 2018 рік вона так описує ту свою поїздку: «Це було одне з найгірших виноробств, які я бачила в своєму житті – старі реакторні баки радянського зразка, підвали, що тхнуть старим вином, іржаві чани, брудні труби, розкидані по підлозі, і смердючі, діряві бочки»…

Країна мала багато природних переваг як для виробника вина, але мало стимулів використовувати їх якнайкраще, коли вона була так залежна від експорту пастеризованого напівсолодкого вина наливом до росії. Клімат у Молдові м’який з корисно довгим, відносно теплим літом і достатньою кількістю опадів. Характерні пагорби допомагають створити корисний контраст між денною та нічною температурами, що вважається чинником якості вина. Крім того, молдавські виноградники можуть похвалитися двома схожими рисами з модною Бургундією: широтою і вапняком. (Коли виноробна промисловість країни вийшла на міжнародну арену, її представники вихвалялися тим, що знаходиться на тій же широті, що й Бордо – їм потрібно оновити та виправити це твердження.) 

Але Бургундія знаходиться майже в 1500 милях від України. А найвідоміша виноробня Молдови Vinaria Purcari (переможець Wine Travel Awards у номінації The Visiting Card of the Country, – прим. ред.) розташована у красивій кам’яній будівлі на південному сході країни, знаходиться лише за 33 км від кордону, і там іноді чути обстріли. 

У своїй рекламі та етикетуванні Vinaria  Purcari багато в чому згадує 1827 рік, коли цар Микола I благословив її як першу виноробню в регіоні, що тоді називався Бессарабією.

Нещодавно я скуштувала 26 сучасних вин, виготовлених компанією Purcari та її асоційованим виробником Bostavan, і вони, безперечно, демонструють результати значних інвестицій у виноградники та підвали Молдови. За будь-якими показниками це добре виготовлені вина, які охоплюють особливо захоплюючу та витончено упаковану лінійку під назвою Academia, витриману в глиняних амфорах, доставлених з Італії, хоча на даний момент вони, здається, доступні лише в Молдові, Румунії та Чехії. Наразі виноград включає як міжнародні сорти, які колись були дуже популярними, так і цілий ряд місцевих фірмових, які, ймовірно, є більш сучасними. 

Насправді був один сорт білого вина, Віоріка, який був для мене досить новим і який навіть не фігурує в нашій добірці 1368 сортів Wine Grapes 2012 року, відповідальних за комерційно доступні вина. Це схрещування Алеатіко, червоного сорту з Італії, і французького гібриду було зроблено в Молдові ще в 1969 році і, здається, сьогодні стає там все більш популярним. Молдавські селекціонери винограду були особливо активними, оскільки країна дуже прагне відрізнитися від свого значно більшого західного сусіда Румунії.

Молдова має право бути батьківщиною Festească Albă та Festească Neagră, винограду, який широко вирощується в Румунії, а також вирощує румунський виноград Festească Regală та Babească Neagră, відомий у Молдові як Rară Neagră.

Але на основі того, що я спробувала, сорт винограду, який справді процвітає в Молдові, не є ані молдавським, ані румунським, а є гордістю та радістю Грузії – це Сапераві. Очевидно, він вирощується в Молдові з кінця ХІХ століття і, здається, настільки добре адаптувався, що не можна не побачити паралелі з Мальбеком, який прибув до Аргентини з Каора, що знаходиться на південному заході Франції, і, здається, почувається там, краще ніж вдома.

Хочу зазначити, Сапераві – це головний інгредієнт одного з найбільш приголомшливих політичних вин, які я коли-небудь зустрічала. Отже, вино Purcari’s Freedom Blend (вино тижня), окрім Саперві, включає 20% Rară Neagră і 15% Bastardo, гибрид, який колись був виведений в Криму. Три сорти винограду покликані представляти відповідно Грузію, Молдову та Україну – усі три країни зазнали агресії з боку росії, яка анексувала відповідно Абхазію та Південну Осетію, Придністров’я та Крим. Вино вперше побачило світ у 2014 році після того, як путін анексував Крим, було створене з урожаю 2011 року на святкуванні 20-річчя незалежності Молдови.

Я куштувала врожаї 2018, 2019 та 2020 років і можу рекомендувати їх усі – особливо тому, що вино обробляється складною, але не надто очевидною витримкою в дубі та продається не набагато дорожче £20 або $20. Прибутки від його продажів, які, на мою думку, могли б виправдано збільшитися за рахунок зростання цін, спрямовані на підтримку українських військових зусиль та на підтримку українських дітей. 

Але вино, яким Purcari пишається найбільше, це історичне Negru de Purcari, суміш сортів Cabernet Sauvignon, Saperavi та Rară Neagră, яке виграло золоту медаль на Всесвітній виставці в Парижі 1878 року. Його було відроджено в 1950-х роках, а в 2010 році, майже в нову еру молдавського вина, компанія випустила білий аналог цього відомого вина під назвою Alb de Purcari, який нагадав мені не що інше, як одне з найкращих білих купажів, виготовлених у Фріулі на північному сході Італії. ​

Але Purcari, що базується в Штефан-Воде на південному сході країни, аж ніяк не єдиний вартий уваги виробник у цьому потенційному раю для виноградної лози. У своїй книзі Гілбі перелічує 27 різних виробників, у тому числі 13 нових, менших, які з’являються, щоб активізувати молдавську винну сцену. З такими іменами як Bad Boys, Ed Knows і Femme Fatale, молдовські виробники, здається, встановлюють правила на експортних ринках більш очевидно, ніж багато хто з їхніх європейських колег.

Я була вражена винами Gitana, виноробні, що розташована в теплішому виноробному регіоні Валул-луй-Траян на південному заході країни. Здається, вони знаходять шлях і до США, і до Великобританії. Тоні Лейтуейт (Tony Laithwaite), власник онлайн-магазину Laithwaite’s Wine, імпортує молдовське вино з 1999 року. Їхній головний постачальник, Chateau Vartely (номінант Wine Travel Awards, – прим. ред), розташований лише за 30 км від українського кордону і, як і Purcari, є тимчасовою домівкою для багатьох із 600 000 українців, які перетнули Молдову на початку війни. Laithwaite’s Wine визнав Chateau Vartely  Winery of the Year у 2022 році.

Тоні Лейтуейт зауважує: «Поїздка до Молдови все ще схожа на те, що я вперше відвідав у 2002 році – подорож у часі: сільська місцевість усе ще середньовічна, коні та вози, повсюди стаї гусей. Але найбільшим сюрпризом зараз є ці футуристичні, сучасні виноробні, які, здається, приземлилися, як космічні кораблі. Їхнє виноробство перескочило з ХІХ на ХХІ століття і пропустило ХХ». 

За матеріалами jancisrobinson.com

Версія цієї статті опублікована Financial Times.

З таким заголовком нещодавно вийшла нова стаття однієї з найвпливовіших винних критиків і великого друга України та нашої редакції Дженсіс Робінсон (Jancis Robinson) MW. То ж пропонуємо познайомитися з авторитетним і цікавим поглядом професіонала в світі вина на молдавське виноробство. Нижче наводимо переклад її статті. Західний сусід України поєднує в собі ХІХ століття на дорогах […]

У 2022 році було продано 326 мільйонів пляшок шампанського

Це найвищий річний показник за останні 15 років.


Комітет шампанських вин (Le site officiel du Champagne) повідомив, що «на кінець 2022 року загальна кількість проданих пляшок становила 326 мільйонів. Це найвищий річний показник за останні 15 років та зростання на 2% порівняно з 2021 роком, тоді регіон відвантажив 320 мільйонів пляшок шампанського».

326 мільйонів пляшок шампанського

Разом з тим у Комітеті заявляють, що цифра на кінець 2022 року, хоч і позитивна, але нижча, ніж очікувалося. Раніше бізнес з виробництва напоїв повідомляв про очікуваний загальний обсяг продажів – 331 мільйон пляшок, виходячи з темпів зростання попиту в останні місяці року. Повідомляється, що «показник на 2022 рік є результатом обмеженої пропозиції, а не зниження попиту на шампанське наприкінці року, оскільки найбільші виробники та найсильніші бренди були змушені обмежувати постачання напередодні Різдва через брак складських запасів. Обмеження на постачання було введено, щоб забезпечити достатню кількість шампанського для святкування Нового року та Дня святого Валентина.

Темпи зростання продажів шампанського у 2022 році були обумовлені експортом, який зріс на 4,3%. Комітет шампанських вин зазначив, що співвідношення експорту та внутрішнього попиту на ринку за останнє десятиліття значно змінилося: частка експорту шампанського зросла з 45% до 57%.

Повідомляється, що урожай 2022 року в Шампані був «чудовим», він на 45% перевищує середній показник за п’ять років, офіційні дані показують подвоєння врожайності порівняно з 2021 роком, коли виноградники постраждали від морозів та плісняви. Комітет Шампані висловив упевненість щодо запасів у майбутньому після «сонячного врожаю 2022 року, який порадував кількістю та якістю».

Джерело: thedrinksbusiness.com
Фото: welab.fr, slate.fr

Це найвищий річний показник за останні 15 років. Комітет шампанських вин (Le site officiel du Champagne) повідомив, що «на кінець 2022 року загальна кількість проданих пляшок становила 326 мільйонів. Це найвищий річний показник за останні 15 років та зростання на 2% порівняно з 2021 роком, тоді регіон відвантажив 320 мільйонів пляшок шампанського». Разом з тим […]

Зміни клімату: Шардоне у Великій Британії

Дослідники з Редингського університету прогнозують, що через глобальне потепління п’ята частина території Великої Британії буде придатна для вирощування Шардоне для тихих вин до 2050 року.


За прикладом Шаблі

У той час як в останні роки багато виноградників по всій Європі страждали від спекотних літніх температур, британські виробники мали зиск від такої погоди. І якщо наразі лише 2% землі у Великій Британії придатні для виробництва Шардоне преміум-класу, протягом наступних трьох десятиліть очікується, що ця цифра зросте до 20-25%.

Оскільки глобальне потепління зміщує кліматичний пояс придатності для виноградарства на північ, Південна Англія вже зараз має клімат, подібний до Шампані, отже, може виробляти ігристе вино в стилі шампанського. Також вчені припускають, що продовження потепління наблизить південну Англію до клімату, подібного до клімату Шаблі, який знаходиться лише приблизно в 140 і 160 км на південь від Еперне та Реймса в Шампані, відповідно. 

Дослідження вчених університету Редінга, опубліковане в OENO One, вивчало, які умови впливають на якість вина в Шаблі, що традиційно був найпівнічнішим виробником високоякісного тихого вина Шардоне на комерційно значущих рівнях, і це робить його очевидним кандидатом на роль аналогічної дорожньої карти для розвитку англійського та валлійського виноградарства Шардоне. Було розглянуто три аспекти, які могли б вплинути на це: середня температура між квітнем і вереснем, середня мінімальна температура у вересні та загальна кількість опадів з червня по вересень.

Висновки дослідників

Алекс Бісс, аспірант, який керував дослідженням, сказав: «У Великій Британії вже виробляють кілька чудових ігристих вин із винограду сорту Шардоне, але виноград, який використовується для ігристих вин, не потребує такого тривалого дозрівання, як для тихих вин. На даний момент у Британії не можна досягти надійного урожаю сорту Шардоне, але зміни клімату, схоже, нададуть такої можливості в недалекому майбутньому. Звичайно, є невідомі. Те, що регіон має відповідний клімат, ще це не означає, що він має правильний сорт землі для вирощування винограду. Але факт залишається фактом: зміна клімату, швидше за все, призведе до подальшого розширення виноградарства у Великій Британії».

Дослідники вважають, що до середини цього століття для виробництва високоякісного Шардоне будуть придатними схід, південний схід і центр Англії, зокрема Ессекс, Кент і острів Уайт, які демонструють ознаки перспективності. Наразі триває дослідження щодо регіонів, які можуть бути ідеальними для вирощування червоних сортів винограду.

Звичайно, причиною такої тенденції є тривожні темпи зростання температур у вегетаційний період, причому до 2100 року очікується підвищення глобальної температури на 2-3 °C, навіть за умов кліматичної політики щодо обмеження викидів.

«Ми не радіємо глобальному потеплінню, яке вже спричиняє серйозні проблеми для виробництва продуктів харчування, громадського здоров’я тощо. Скоріше це те, за чим ми повинні стежити та реагувати, змінюючи те, що ми вирощуємо та де. Безпосереднім наслідком наших висновків є те, що британські виноградарі, які вирощують нові лози у зазначених вище областях, повинні розглянути можливість висаджувати клони Шардоне подвійного призначення, придатні як для виробництва ігристого, так і для виробництва тихих вин», – підсумував Бісс.

Хоча британські виробники зараз можуть тішитися теплу, все ще існує велика стурбованість щодо того, що зміни клімату означають для довгострокової життєздатності виноградарства у цій країні. Адже спекотне літо – це одне, але непередбачувана зима може виявитися справжньою проблемою.

Окрім невизначеності, пов’язаної зі сценаріями викидів і кліматичними прогнозами, додаткові питання виникають через узагальнення та неточності у старовинній моделі Шаблі, ступінь, до якого модель можна застосувати до Великої Британії, вплив типу ґрунту на якість тихих вин Шардоне та як зміни клімату вплинуть на випадки заморозків, інтенсивні невеликі погодні явища та передачу грибкових і вірусних захворювань, жодне з яких тут не моделюється.

За матеріалами thedrinksbusiness.com

Дослідники з Редингського університету прогнозують, що через глобальне потепління п’ята частина території Великої Британії буде придатна для вирощування Шардоне для тихих вин до 2050 року. За прикладом Шаблі У той час як в останні роки багато виноградників по всій Європі страждали від спекотних літніх температур, британські виробники мали зиск від такої погоди. І якщо наразі […]

Fine Wine Power 100: Бургундія перемагає Бордо

Лондонська винна біржа Liv-ex опублікувала список Power 100 найсильніших брендів і виробників вишуканих вин за період з 1 жовтня 2021 року по 30 вересня 2022 року. Вперше в історії жодне вино Бордо не потрапило в топ-10. Цього року їх повністю витіснили Бургундія та Шампань.


Liv-ex Power 100, створений спільно з The Drinks Business Magazine, демонструє ефективність винних брендів, що продаються на Liv-ex. Power 100 — це миттєвий знімок ландшафту вторинного ринку, який постійно змінюється. Список включає лише бренди, які мають на ринку щонайменше три вина або урожай загальною вартістю не менше 10 000 фунтів стерлінгів (11 500 євро). Ключовими факторами є середні ціни та зростання/падіння; обсяг торгів за вартістю та обсягом на Liv-ex, а також кількість вин, що продаються.

Бургундія є найсильнішим регіоном у секторі вишуканих вин. 39 зі 100 брендів походять із цього регіону, що на шість більше, ніж у попередньому році. Далі йде Бордо з 25 брендами – на п’ять менше, ніж минулого року. Італія представлена 12 брендами і посідає третє місце в Power 100, випереджаючи Шампань, яка представляє дев’ять брендів. 

Як і минулого року, Domaine Leroy займає перше місце в загальному рейтингу. За ним йдуть Arnoux-Lachaux, який піднявся з 62-го на друге місце, Leflaive, Armand Rousseau та Prieuré Roch. Три бренди шампанського увійшли до топ-10, разом з Dom Pérignon (6), Roederer (7) і Krug (10). Romanée Conti займає 8 місце. 

Бордоські еліти Château Lafite Rothschild, Château Mouton Rothschild, Pétrus, Château Margaux випали з топ-10, як і італійська Sassicaia. Egon Müller опускається з 84 місця на 110. 

Основні висновки у звіті Liv-ex:

  • Бургундія лідирує в цьогорічному рейтингу Power 100, що відображається в постійному розширенні торгівлі винами та зростанні цін.
  • Продовжила сходити зірка Шампані, а якість і вартість були ключовими рушійними силами.
  • Вперше в історії в десятці найкращих брендів  немає Бордо.
  • Цінові показники Бордо були затьмарені Бургундією та Шампанським, але First Growth зберіг свої позиції з точки зору вартості торгів.
  • Сплеск популярності італійських вин трохи зменшився, але Тіньянелло продемонстрував гарні результати.
  • Усі бренди в топ-100 зросли в ціні в умовах бурхливої ​​торгівлі.

Загалом за відповідний період на Liv-ex продавалося близько 12 300 різних вин, згрупованих у майже 1700 брендів. (SW).

За матеріалами: www.liv-ex.com

Лондонська винна біржа Liv-ex опублікувала список Power 100 найсильніших брендів і виробників вишуканих вин за період з 1 жовтня 2021 року по 30 вересня 2022 року. Вперше в історії жодне вино Бордо не потрапило в топ-10. Цього року їх повністю витіснили Бургундія та Шампань. Liv-ex Power 100, створений спільно з The Drinks Business Magazine, демонструє […]

X
Украина